הדרך חופש להיות מי שאני, מבוססת על ארבע יסודות, עקרונות. אני מרשה לעצמי לפרק את הדרך לשלבים

“מה אני מרגיש?”, זו השאלה החשובה ביותר ששאלתי את עצמי במהלך החיים. למדתי לשאול אותה בצורה רצינית רק בגילאים מאוחרים יחסית, לקראת סוף גיל ההתבגרות. מאז ששמעתי אותה לראשונה, הייתי צריך לשאול אותה הרבה פעמים. למעשה, בתקופה הראשונה שאלתי את עצמי “מה אני מרגיש?” כמה פעמים ביום למשך מספר חודשים. הייתי מנותק למדי מהרגשות שלי אז, למעט חוויות בסיסיות של פחד/היסטריה, כעס קל וחוסר בטחון מורגש אך עמום. השאלה הזו עזרה לי להתחבר לעצמי.

ככל שהחיבור הטבעי שלי לרגשות שלי נבנה מחדש, כך פחת הצורך לשאול את השאלה באופן יזום. אבל גם היום, מדי פעם, אני נדרש לשאול את עצמי את השאלה הזו. יש רגעים, ימים, זמנים, בהם התחושות שלי לא ברורות. עשייה רבה שלא משאירה לרגשות שלי הרבה מקום, או רגשות עוצמתיים שטיבם לא ברור, כל אלו גורמים לי מדי פעם לעצור ולברר עם עצמי מה, בעצם, עובר עליי.

לא למדתי את זה לבד, כמובן. השאלה הזו היא הדבר הראשון ששמעתי כאשר פגשתי את מי שהפכה להיות המורה הרוחנית שלי, ורדה דרור. מיד לאחר מכן הגיעה הטכניקה החשובה מכל – להרגיש את הרגשות, עד תומם. בהתחלה זה נשמע לי קסום, מסקרן, אך לא מובן. בהמשך זה נהיה מובן והפך למורכב, קשה וכואב. עוד בהמשך, זה נהיה קל יותר, כמעט טבעי. הרגעים שאני רוצה לברוח קיימים, ההבנה שאין לאן – שלא כדאי בכלל – חזקה מתמיד. זה אני, אלו רגשותיי, ועדיף להרגיש אותם, לבטא אותם, לאפשר להם להיעלם בזמנם.

כי זה מה שקורה כאשר מרגישים: הרגשות עוברים, חולפים, משתנים. מתחזקים ואז נחלשים, מופיעים ואז נעלמים. וחוזרים שוב. אך לא נותרים כמות שהם, אלא אם כן אנו נאחזים בהם. נאחזים: מדחיקים את הכעס וכך הופכים לעצבניים ללא הפסקה; מכחישים את הפחד עד שאנו הופכים חלשים וחסרי קול; מתעלמים מהכאב שלנו עד שאנו הופכים להיות מדוכאים. או ממהרים לכעוס כשאנו מרגישים אשמים; ממהרים לבכות כשאנו כועסים; ממהרים לפחד כשאנו אוהבים. אחיזה לא מודעת, כמובן, אך נפוצה כל כך.

להרגיש את מה שאני מרגיש עד תום, עד הסוף, זהו העיקרון הבסיסי במסע הרוחני שאני עושה ב-20 השנים האחרונות כלתמיד של ורדה. הספר שכתבתי, “המדריך למרגיש המתחיל או מה לעזאזל עושים עם כל הרגשות הללו?“, מבוסס על העיקרון הזה. יש משהו משחרר, מנחם, בלהסכים להרגיש. כשאני מבין שזה בסדר לפחד, לכעוס, לכאוב, להתבייש. שזה נורמאלי, שזה טבעי, אפילו הגיוני. גם אם ההיגיון אינו הגיוני. גם אם אני מבוגר וזה לא לגילי. ולא רק זה: יש מתנות ברגשות. יותר נכון, בהתמסרות לרגשות שלנו.

כאשר אני נותן לעצמי את החופש לכעוס, יש מקום ליצירתיות, לנחישות. כאשר יש מקום לפחד המשתק, יש מקום לדחף המניע. כאשר מותר לי להרגיש את האשמה המטרידה, יש מקום גם לצניעות המרגיעה. לכל רגש פגוע יש את הצד הבריא. כאשר סוגרים את הרגש, לא זוכים להכיר את אחיו התאום.

זה לא הכל: רק אם אני מרשה לעצמי להרגיש לא מספיק במקום העבודה, אני יכול להתחיל לתכנן שינוי בקריירה. רק אם מותר לי להרגיש תסכול בזוגיות, אני יכול להבין שיש שינוי שכדאי ליצור. אם אני לא מרגיש, איך אדע שהגיע הזמן לשפר את חיי? אם אתה לא מרגיש, איך אתה יודע שרע לך, שואלים אותי בתגובה. אי אפשר להימלט מהרגשות, אני מסביר. גם אם לא מרגישים, חוסר הסיפוק, התסכול, הפשרה, משתלטים, מאכלים שמחת חיים.

להרגיש זה השלב החשוב ביותר. אך הוא רק הראשון, ראשון מתוך ארבעה שלבים. אחריהם באים שלושה נוספים: לשאול שאלות, לדבר, לבקש עזרה. ארבעת השלבים המרכיבים את הדרך שאני הולך בה, “חופש להיות“. ועל כך, בפוסטים הבאים.

לפוסטים הנוספים בסדרה: לשאול שאלות, לדבר ולקבל עזרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

5 דק' קריאה
לרגל יום ההולדת ה-46 שלי, אני חוזר לספר על מה שקרה ביומולדת 19 שלי, ומה שקרה מאז ועד היום
60 דק' האזנה
ריאיון עם המורה הרוחנית ורדה דרור על החשיבות של הרגשות שלנו, כיצד החוקים שאנו שמים לרגשות שלנו משפיעים על חיי היום-יום שלנו, מה טוב בכעס ומהי המתנה שבדיכאון
6 דק' קריאה
מודעה קטנה בין שלל מודעות הכרויות חוללה שינוי עצום בחיים שלי. כך פגשתי לראשונה את ורדה דרור והתחלתי ללכת בדרך ששינתה את כל חיי
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546