מה אם היינו יודעים שאוהבים אותנו, בלי קשר למי אנחנו ולמה אנחנו מרגישים וחושבים ורוצים ומשתוקקים לו? כיצד זה היה משפיע עלינו – ומה אנו יכולים לעשות היום?

מה אם היינו יודעים שאוהבים אותנו? שזה לא משנה מי אנחנו ומה אנחנו מרגישים וחושבים ורוצים ומשתוקקים לו, תמיד אוהבים אותנו?

דמיינו שנולדתם לתוך מציאות כזו, שבה אוהבים אתכם בכל מקרה; שאינכם צריכים להתאמץ כדי להוכיח שאתם ראויים לאהבה, שאינכם צריכים להתאמץ כדי שלא לאבד את האהבה שאתם מקבלים. שאינכם צריכים להשיג את האהבה, כי היא תמיד נמצאת.

כשאני מדמיין מציאות כזו, אני מדמיין את עצמי פשוט נע בעקבות הדחף הפנימי לגלות, לחקור ולממש. הייתי נע בעקבות התשוקות העמוקות ביותר שבי, תנועה שהייתה נעשית בטבעיות, בנינוחות, בלי מאמץ.

אבל לא נולדנו למציאות כזו, שלצערי קיימת במידה מצומצמת ובמקומות מועטים מאוד בעולמנו. במקום זאת, נולדנו וגדלנו במציאות בה עלינו להוכיח את עצמנו, שאנו ראויים לאהבה – וזה לא משנה אם מדובר במחמאה, בחיבוק, בציון בבית ספר או בהצלחה עסקית וכלכלית, הכל הוא ביטוי של אהבה.

בבסיס שלנו ישנו הספק, "האם אני ראוי לכך?", והכאב האומר "אני לא מספיק טוב". כאב, שמניע אותנו להתאמץ ולהשקיע כדי להשיג את מה שאנו, למעשה, ראויים לקבלו רק בזכות עצם קיומנו; קבלה, שיכולה להיווצר כאשר בתוך תוכנו אנו מרפים, מתרפאים, ומסכימים.

**

המילים הללו – ליתר דיוק, הקישור בין האופן בו אנו גדלים לבין הישגיות – נולדו בתוכי במסגרת סדנה שהעברתי אמש, בשיחה עם אחד המשתתפים. דיברתי איתו וחשבתי תוך כדי על עצמי, כיצד התערובת הזו – סקרנות ורצון למימוש עצמי עם תחושה שאני לא מספיק טוב ואמונה שעליי להתאמץ כדי להשיג את מה שמגיע לי – מניעה אותי בחיים שלי היום.

זה קורה בזוגיות שלי, בה לפעמים אני מרגיש לא ראוי כפי שאני ועליי לעשות עוד ועוד כדי להיות ראוי לאהבה שאני מקבל.

זה קורה בעבודה שלי עם אנשים, שבכל פעם שאני פותח סדנה או אירוע תקשור, אני נכנס למתח שאולי אנשים לא ירצו ולא יבואו, ואם אנשים לא יבואו אני אגלה שכן, אני לא מספיק טוב, שאני לא ראוי.

זה קורה ביחסים שלי עם הגוף שלי, שאני חושב שאני צריך לשנות היבטים שונים באופן בו אני נראה – משקל, למשל – כדי להיות ראוי להרגיש נינוח עם הגוף; נינוחות שתאפשר לי, למשל, להוריד חולצה בחוף הים, משהו שלדעתי לא עשיתי קרוב ל-20 שנה.

**

מה אם היינו יודעים, שאנחנו אוהבים את עצמנו כפי שאנחנו? מה אם נסכים לאהוב את עצמנו יותר ויותר, כלומר לרפא את אותו לב שבור המניע מציאות פנימית וחיצונית של הישגיות, של תחרות, של הצלחה וכישלון?

אם נסכים, אם נעשה עוד צעד, ועוד צעד ועוד צעד ועוד ועוד ועוד, אנחנו נשתנה, החיים שלנו ישתנו. עוד ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

3 דק' קריאה
מהו הטבע של ההתלהבות, מה גורם לנו להתמכר, וכיצד כל זה קשור לכאב האומר "אני לא ראוי/ה"
תקשור-סיפור מיוחד לימי המלחמה כמו גם לחיים בכלל, על חברות ועל ויכוח ועל הדרך בחזרה הביתה. ספרו אותו לילדים שלכם, ספרו אותו לעצמכם
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546