"אתם עומדים בפני חלק פנימי אשר מבקש צמצום, אשר מבקש דיקטטורה. הוא אינו עושה את זה כי ישנו דבר רע בדיקטטורה". תקשור חדש

בחירה בין חופש לגבולות – קובץ להורדה

אם כך, שלום.

אם כך, אנו מתחילים. מפגש נוסף, זמן של התפתחות. זמן של גדילה, זמן של בחירה מחדש באיזו דרך אתם הולכים.

מי אתם רוצים להיות? על מה אתם מוכנים לוותר? את מה אתם בוחרים להעמיק? אלו הן שאלות הנכונות תמיד אבל בזמן הזה ישנה חשיבות רבה לשאול את השאלות מחדש. גם אם לכאורה הבחירה ברורה, גם אם אתם חושבים שאתם יודעים מהם החלומות שלכם, מהן השאיפות שלכם, גם אם אתם בטוחים איזה סוג של בן אנוש אתם מבקשים להיות. אנו מזמינים אתכם בזמן הזה לשאול מחדש.

אין סיבה ואין צורך לפחד משאלות. אם פחד מתעורר ביחס לרעיון לשאול שאלות מחדש, זהו סימן לכך שחשוב עד מאוד לשאול את השאלות. נוכחות הפחד מעידה על ספק; הפחד מעיד על בחירה שאינה שלמה.

לכן כדאי לשאול מחדש, לבחון מחדש, מי אתם רוצים להיות. זה משמעותי לא רק בגלל תהליך של בחירות אשר מתקיים בתוך המדינה שלכם. זה משמעותי משום שישנה הזדמנות לבחירה מחדש שהיא כלל-אנושית.

האנרגיה פועלת באופן הזה, אפילו הכוכבים בשמים שלכם מסתדרים באופן המאפשר העמקה, המאפשר כניסה פנימה, המאפשר לקבל נקודת מבט רחבה על המציאות ומתוך זה, לבחור מחדש.

לממש חופש בתוך הגוף

על פניו ישנן הרבה אפשרויות בתוך העולם הזה. הרבה צורות וסגנונות חיים. אפשר לעשות דברים שונים, לגור במקומות שונים, אבל בסופו של דבר הבחירה מסתכמת בשתי אפשרויות בלבד.

הבחירה עמוקה יותר מבחירה חיצונית במעשה כזה או אחר. זו בחירה פנימית אחר איזה כוח אתם בוחרים ללכת. מה אתם מבקשים לממש? האם זהו חופש שאתם מבקשים לעצמכם, חופש למזג עולמות, חופש לגלות אפשרויות, חופש להיות מי שאתם באמת? או שמה אתם בוחרים להשאר בכלא, בגבולות של 'אי אפשר', של 'אסור לי', של 'לא מגיע לי', גבולות של 'זה לא אפשרי', 'זה לא הגיוני'?

הגבולות משאירים אתכם בתוך מה שאתם מכירים, בתוך מי שאתם יודעים שהוא אתם. גם אם המישהו או המישהי הזאת איננו מקום שתמיד קל או נעים, הוא עדיין המקום המוכר. למוכר הזה ישנה משיכה עמוקה מאוד, אך גם חופש הוא חוויה מוכרת. בחירה בחופש היא בחירה שאיננה נתיב חדש לחלוטין, אם כי האפשרות לממש חופש שכזה בתוך גוף, האפשרות הזו היא בהחלט חדשה.

מה שהתאפשר במידה מסויימת לאנשים מעטים לאורך ההיסטוריה, הופך להיות יותר ויותר אפשרי עבור קבוצות גדולות של אנשים ובהמשך הזמן, ייתכן מאוד, גם לתרבות כולה.

מאחר וזו אפשרות חדשה, זה במובן מסוים אדמה חדשה עליה אתם צועדים. הבחירה היא איננה פשוטה והמשיכה יכולה להיות לשני הצדדים. לעיתים היא יכולה להיות לשני הצדדים בו זמנית ומכאן הבלבול הרב שאנשים רבים חווים זה זמן מה. כאשר המציאות מאפשרת לבחור בחירות שונות ומשקפת פוטנציאלים שונים, הבלבול רק הולך וגדל. במפגש זה אנו מבקשים למקד את תשומת הלב בבחירה העמוקה יותר, שבתוכה אין הרבה אפשרויות, שבתוכה אין הרבה מקום להתבלבל. האם זה חופש שאתם מבקשים לעצמכם, או האם אלו גבולות? מי באמת, מה באמת אתם רוצים להיות?

לשאול שאלות בכנות

במובן מסוים אפשר להתייחס לכל המתרחש בכדור הארץ ולומר כי זהו משחק. מי שאתם באמת אינו נפגע ממהלכים כאלו ואחרים בתוך המשחק הזה. הבחירה לכאן או לכאן אינה נוגעת באופן מהותי במהות ממנה אתם נובעים. אין רע וטוב, אין נכון או לא נכון, אין שיפוט ביחס לבחירות השונות. אך בעולם שלכם, מנקודת המבט שלכם, לבחירות ישנה השפעה רבה. ישנה משמעות אם אתם בוחרים בכיוון אחד או בוחרים בכיוון אחר. אבל גם להשפעה הזו, למשמעות הזו, אסור להתייחס מנקודת מבט של רע וטוב.

הגבולות הם אינם הרע והחופש איננו הטוב, הגבולות הם אינם הבחירה של אלו שאינם אמיצים ולהפך. למעשה, הדבר הנדרש יותר מכל מבני אדם בזמן הזה זו כנות.

איזה סוג של אדם אתם רוצים להיות? האם אתם רוצים לרואות את העולם מבעד לעיניים הפיזיות, האם המסגרת שהפיזי מענק לכם נוחה לכם? האם אתם מוכנים לפקוח זוג עיניים נוסף, להרחיב את המסגרת ואולי אף לנפץ אותה כליל? אם אתם רוצים בזה או בזה, זו בחירה אישית ואין בה רע או טוב. צריכה להיות בה אמת. מי אתם באמת? האם באמת לכאן בשביל להתעורר? האם באתם לכאן בשביל לחיות?

לכן, בזמן הזה, אנו מציעים להיכנס פנימה. לבחון מחדש, לבחון לעומק, מה מושך אתכם. זה איננו קשור למקום עבודה, זה איננו קשור למקום מגורים, זה איננו קשור למה אתם אוכלים, זה איננו קשורים למה אתם לובשים, או למה אתם אומרים או למה אתם עושים. הבחירה הזו משפיעה על כל אלו אבל היא אינה קשורה בהם. אינכם צריכים לבחור בחוץ, הבחירה כדאי שתהיה פנימית.

הדיקטטורה הפנימית

דיברנו במסר שהתקבל בפורום אחר, לפני מספר ימים, על הבחירה הזו מנקודת מבט של שיתוף פעולה. אנו מבקשים לומר על כך מספר מילים גם בערב זה ולהסביר את מה שנדמה לנו שחשוב להבהיר.

התרבות כולה נמצאת בנתיב שמהותו היא לימוד של שיתוף פעולה. חשוב להבין כי זו בחירה קולקטיבית, שלה שותפות כל הנשמות המתגלמות בגוף בעולם הזה, בזמן הזה, כמו גם נשמות אשר אינן מתגלמות בגוף ותומכות וקשורות בקשרים שונים לממד הזה, לעולם הזה.

ישנו אתגר בתוך המציאות הזו והוא ליצור שיתוף פעולה עם אלו אשר אינם רוצים להיות בשיתוף פעולה. הפרדוקס הזה איננו מתקיים רק בתוך מסגרת חיים שאתם מגדירים בתור דמוקרטיה; הדבר הזה מתקיים גם בתוככם.

בתוך כל בני האדם ישנו החלק המבקש להישאר במה שאנו מגדירים בתור דיקטטורה. כלומר, להשאר בתוך ממד מצומצם יחסית של היגיון, ממד שבתוכו אתם פועלים לפי מה שצריך, לפי מה שהגיוני, לפי מה שאתם רואים, לפי מה שאתם שומעים, ולא יותר מכך.

המשיכה הזו אל הוויברציה המסוימת, אל צורת החיים, משפיעה על היום יום שלכם. היא ממגנטת מצבים ואירועים שבהם אתם עשויים להתמודד עם אנשים שתלטנים או עם אנשים שהם חסרי עמוד שידרה. אתם עשויים לפגוש את הצדדים הללו בתוככם אבל יותר בקלות תפגשו אותם באנשים מחוצה לכם. אלו המפוזרים מדי, לכאורה, עשויים לעורר בכם כעס על העדר סדר ויציבות. אלו המאופיינים בשתלטנות עשויים לעורר בכם רתיעה וכעס עקב מה שאפשר להגדירו בתור שימוש אינטנסיבי בכוח שלכם.

כך או כך, אתם עומדים בפני חלק פנימי אשר מבקש צמצום, אשר מבקש דיקטטורה. הוא אינו עושה את זה כי ישנו דבר רע בדיקטטורה. נדמה לנו שכל הדיקטטורים בעולם בני האדם יסכימו איתנו באומרנו שכולם מאמינים שהם עושים דבר טוב. כך גם המקום הזה בתוככם – הכוונה היא תמיד טובה, אך התוצאה היא איננה בהכרח כזו ולפיכך אתם עומדים בפני בחירה מחדש. מי באמת אתם רוצים להיות? באיזה נתיב אתם מוכנים ללכת?

להגיד 'כן' ל'לא'

האתגר הזה הופך להיות גדול אם הבחירה הפנימית שלכם היא חופש. המקום הזה קיים בכם והאתגר הוא ללמוד שיתוף פעולה עם המקום שאיננו רוצה שיתוף פעולה, עם אותו חלק אשר מבקש להשאר לבד.

בקרב אנשי רוח ישנה פעמים רבות את הדואליות הזו, בין ביחד לבין לבד, בין הנטייה ליצור שיתופי פעולה קהילתיים כאלו ואחרים לבין אותו המקום אשר רוצה להשאר מבודד.

זהו מאמץ של הגנה, זהו ניסיון ליצור ביטחון, ואנו לא שופטים את הצורך הזה. עם זאת, כדאי להסתכל על הדברים מחדש ולבחור.

המקום הזה בתוככם המדבר על צמצום, על בידוד, המדבר על לבד, הוא מדבר את האמת הזו גם כלפי המציאות החיצונית אך בעיקר ביחס למציאות הפנימית. זה המקום האומר 'לא' ואתם עשויים באופן כמעט אוטומטי לבוא אל עצמכם בטענות, בביקורת ובהאשמה, על כך שקיים בכם המקום הזה. הרי אתם אמורים לרצות להיות ביחד, אתם אמורים לרצות שפע, אתם אמורים לרצות חופש. כאשר המקום הפנימי אומר 'לא' זה נראה לכם כמו בעיה, כמו סוג של חבלה, למרות שבפועל אין זה כך.

אם אתם ניצבים בפני החלק הזה בכם ואם אתם בוחרים להרחיב את הגבולות, אז זהו זמן עבורכם לרפא את אותו המקום המבקש צמצום, המבקש גבולות. לשם כך עליכם להסתכל על עצמכם מנקודת מבט חדשה ואנו מקווים שהמילים בערב זה יעזור לכך. כלומר, מנקודת מבט שיש בה יותר עדינות, יותר פתיחות ויותר הקשבה. הקשבה לאותו החלק בכם, הקשבה שתביא ליותר הבנה ובסופו של דבר תביא ליותר חמלה.

בתוך החופש הפנימי שאתם רוצים להיות, אם זו אכן בחירתכם, חשוב עד מאוד לתת את החופש לאותו המקום אשר אינו רוצה בכך. בשונה מהאופן שבו פעמים רבות אתם נוטים להסתכל על המציאות הקולקטיבית ומאבקי הכוחות שיש בה, אנו יכולים לומר שבמאבק הפנימי כולם רוצים בטוב.

אין בכם באמת מקום המבקש ברע. הדרך, האמצעי, המהות, עשויים להיות מאוד שונה ומכאן גם התוצאה. אך הכוונה מאחורי הדברים, הרצון הבסיסי המניע את הכל, הוא רצון במה שיעשה טוב.

לכן חזרו בזמן הזה פנימה והסתכלו מחדש על מי שאתם. מי אתם רוצים להיות? מהו הנתיב, מהי הבחירה? אם אתם מתוסכלים מאותו המקום בכם האומר 'לא', אנו מזמינים אתכם לומר 'כן' לאותו המקום האומר 'לא', ולצפות במה שקורה.

בשלב זה אנו נסיים.

שמחנו,

אם כך שלום.

טוהר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

תקשור מיוחד המתייחס לסיום 2015 ולשלוש שנים למעבר האנרגיה שחל ב-21.12.12. הם מדברים על השינויים שמתחוללים, על הקשיים שאנו מתמודדים איתם ומה באמת אנו צריכים לדעת
מרגישים שהדברים מקצינים? האלימות, חוסר הסובלנות, החוסר, הבדידות, הסבל? זה חלק מהדרך שלנו להפוך להיות רב ממדיים. טוהר מסבירים את זה בתקשור החדש
"אתם אלוהים אשר התחפש לבן אדם. אתם אהבה אשר עצמה עיניים, וזהו הזמן שלכם, זהו החופש שלכם, זו האפשרות שלכם, לפקוח מחדש עיניים". תקשור חדש של טוהר
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546