בין אלימות לשיתוף פעולה

"העולם מתקרב לצומת של בחירה. אחרי איזו אנרגיה בני אדם מבקשים ללכת? האם לעזור זה לזה או להמשיך להרוס זה את זה?" תקשור של טוהר

בין אלימות לשיתוף פעולה – קובץ להורדה

אם כך, שלום.

אם כך, אנו מתחילים. מפגש נוסף, הזדמנות נוספת לדבר על מה שמתרחש, על מה באמת קורה. לדבר גם על מה שאיננו קורה.

העולם הזה, התרבות הזו של אלו הנמצאים בגוף, מגיעה לצומת בחירה נוספת.

ישנם צמתים שונים בתוך מסע של התפתחות והדבר נכון גם בתוך מסע אינדיבידואלי וגם בתוך מסע קולקטיבי מהסוג המתקיים כעת בתוך כדור הארץ. הדרך, למרות הדימויים בהם אנו משתמשים, איננה ליניארית ואיננה קבועה. היא בהחלט איננה ידועה מראש. בכל זאת היא רצופה בצמתים וכאשר מדובר במסע קולקטיבי, צומת כזה הולך ומתקרב.

אין זה מקרי, כפי שאפשר להבין, שהמדינה שלכם עומדת בפני בחירות. זהו ביטוי פיזי מסוים לאותו צומת אליו אתם מתקרבים. הבחירה העומדת בפניכם היא יותר עמוקה מהבחירה הפוליטית, למרות שגם לבחירה זו ישנה השפעה. ישנה בחירה עמוקה יותר שאליה אתם מתקרבים, בחירה האם להעז לשבור מחסומים נוספים בתוך מה שבני אדם נוטים להגדיר בתור "אפשרי" או "לא אפשרי".

הקצנה של אלימות

מה שקורה בתוך התהליך הזה הוא מה שחלקכם עשויים להגדיר בתור הידרדרות. הדרדרות במצב. דפוסים ישנים מאוד, הרגלים ישנים מאוד של בני אדם, לא רק שהם מתגלים, הם בעיקר מקצינים.

האנרגיה הדומיננטית היא אנרגיה של אלימות. בתוך הזמן הזה, בתוך המסר הזה, זהו הדבר העיקרי שאנו רוצים להפנות אליו את תשומת הלב.

זה מה שקורה בעולם הזה. זו יכולה להיות אלימות פיזית מאוד, קיצונית מאוד; זו יכולה להיות אלימות מילולית; זו יכולה להיות אלימות רגשית, זו המבטלת את מה שהלב רוצה. ישנה אלימות מסוגים שונים בעולם הזה ולמרות שבני אדם נוטים להתייחס לעולם ולאופן בו הדברים עובדים ככזה המתחלק בין פחד לאהבה, אנו מבקשים במפגש זה במסר זה להתמקד דווקא בסוגיה זו של אלימות.

דווקא משום שהאנרגיה אשר נוכחת מצידה השני היא אנרגיה של הקשבה, אנרגיה של רכות, אנרגיה של שיתוף פעולה.

שיתוף פעולה, לא רק כזה המתקיים בין החלקים השונים בכם, אלא שיתוף פעולה רחב יותר, עמוק יותר, בין בני אדם, בין קבוצות, בין עמים, בין תרבויות, בין ממדים.

שיתופי פעולה שונים יכולים להתקיים והם הופכים להיות אפשריים יותר, הם הופכים להיות נגישים יותר. אך הכוח העולה מנגד, אותה אלימות המתקיימת בזמן הזה, מטרתו היא להרוס ולחרב את מה שקיים. ליצור פגיעה כה עמוקה עד שלא תהיה אפשרות לשיתוף פעולה, עד שכל מה שיש צורך לעשות הוא להתרכז בריפוי ובאיחוי של שברים. האלימות, אפשר להגדירה בתור תגובת נגד למה שאפשרי, לפוטנציאל ההולך והופך לכדי מציאות.

העולם הזה של בני אדם מתקרב לצומת של בחירה. באיזה נתיב, אחרי איזו אנרגיה בני אדם מבקשים ללכת? האם לעזור זה לזה או להמשיך להרוס זה את זה? האם לגדול ביחד או למות ביחד?

עבור אנשים שונים בעולמות שונים בתוך כדור הארץ, הבחירה תהיה בין חיים ומוות. משום שהעדר שיתוף פעולה בתוך העולם הזה יגדיל את המוות, ושיתוף פעולה יגדיל את החיים.

מחסור וצמצום זו אלימות

אז מה אתם עושים עם כל זה במציאות שלכם בזמן הזה? מה זה למעשה אומר?

אנו מזמינים אתכם לבדוק מחדש – ואולי מההתחלה אם מעולם לא עשיתם זאת – סוגיה של אלימות. היכן האלימות שלכם מתקיימת?

היא יכולה להתקיים באופן שבו אתם מתייחסים לגוף שלכם, היא יכולה להיות באופן שבו אתם מדברים לאישיות שלכם. היא יכולה להיות באופן בו אתם מגיבים לסיטואציות, למצבים, לבני אדם.

מחסור גדול, עוני, הוא במובנים רבים סוג של אלימות. בני אדם המשאירים את עצמם לבד עשויים להיות באופן הזה כתוצאה מאלימות. למעשה, כאשר אתם יוצרים בחיים שלכם מחסור קיצוני זהו ביטוי של אלימות. מדוע? משום שנולדתם בנויים לשפע. אתם מסוגלים להדהד את זה, לבטא את זה ולחיות את זה. כל תאי הגוף שלכם בנויים כך שהם יכולים לא רק להעביר את התדר אלא להפוך אותו לכדי מציאות.

בשביל למנוע שפע, בשביל ליצור מחסור, נדרשת פעולה של אלימות.

נכון הוא הדבר שאלימות, פוגענית ככל שתהיה, מגיעה מתוך מקום פגוע, מתוך כאב. זה בהחלט נכון. בשלב מסויים כדאי וחשוב לתת מקום וריפוי לאותו הכאב, כדי לשנות צורת התנהגות. אבל בשלב הזה בו אתם נמצאים, אנו דווקא מבקשים לתת את תשומת הלב לאותה אלימות.

היכן אתם משתמשים בכוח שלכם בשביל להפסיק, בשביל להרוס, בשביל לסגור? מה אתם מרוויחים מהמאמץ הזה, מהפעולה הזו? זו שאלה חשובה משום שישנו רווח. זה איננו נעשה מרוע לב ואין זה משנה כמה אתם עשויים להיות קשים עם עצמכם או עם אחרים. הדבר הזה איננו נעשה מתוך רוע.

ישנה סיבה, ישנו רווח, ישנו דבר מה שאתם מאמינים שאתם מקבלים באופן הזה. אנו מעודדים אתכם פעם נוספת לבדוק ולגלות מהו הדבר.

אפשרות לבחירה חדשה

המילה הזו, אלימות, עשויה לעורר התנגדות. היא עושה זאת אצל חלק מכם כבר עכשיו. דווקא משום ההתנגדות הזו אנו מדגישים את המילה. היא בהחלט עשויה לעורר שיפוט. המחשבה על עצמכם כאנשים אלימים עשויה בהחלט לדכא אתכם. זו מחשבה שעשויה לגרום לכם לאהוב את עצמכם פחות, לבקר את עצמכם. שימו לב אם זה קורה, משום שזה ביטוי של אותה אנרגיה בדיוק עליה אנו מדברים.

אין שום דבר רע באלימות. למרות שהיא יוצרת מציאות פוגענית אין בה דבר רע במהותה. זו בחירה מסויימת, התנהלות מסויימת, צורה מסויימת של קיום. היא איננה חדשה בתוך העולם הזה ולאורך זמן ארוך מאוד היא היתה הברירה היחידה.

ההבדל היחיד בין הזמנים הללו לבין זמני עבר של כדור הארץ, של התרבות שלכם, הוא שכעת האלימות הזו איננה הכרח עוד. זהו ההבדל העיקרי בין ההווה לבין העבר. האלימות שאתם רואים סביבכם בהווה איננה חדשה. הבחירה לפעול אחרת, ליצור מציאות אחרת, היא החדשה.

ישנו אור מספיק בנוכחות, בהשפעה. ישנה מספיק הבנה בשביל לאפשר מקום לבחירה אחרת. לכן אנו אומרים שזהו איננו דבר רע, השאלה היא מה אתם רוצים. באיזה אופן אתם רוצים לחיות? איזו אנרגיה אתם רוצים לחזק? איזו אנרגיה אתם רוצים לצמצם? איזו אנרגיה אתם רוצים לשנות כליל?

זמן להיכנס פנימה

כל בני האדם בעולם הזה באו לכאן בשביל להתפתח. אתם באתם כדי לעזור לעולם הזה להתפתח, משום שאתם הרבה מעבר למה שאתם מזהים בתור 'אני'. מי שאתם מזהים בתור 'אני' הוא רק חלק קטן מתוך מי שאתם, נוכחות גדולה לאין ערוך המצטמצמת לכדי גוף קטן. במובן מסוים אפשר לומר שזו הפעולה היחידה שהנשמות שלכם נקטו אי פעם שהיא פעולה של צמצום. לכאורה התכווצות. אתם באתם לפה בשביל לחבר עולמות, בשביל להביא את האפשרות של שפע, של שיתוף פעולה, לכדי מציאות. בחירה נוספת בהבט הזה הולכת ומתקרבת.

לכן איננו מציעים לעסוק יתר על המידה בבחירות גדולות, קולקטיביות, משום שכאשר אתם עוסקים בקולקטיב, יכולת ההשפעה שלכם מצומצמת יותר. כאשר אתם מתרכזים בעצמכם אתם תורמים את התרומה המשמעותית לשינוי.

מה שנדרש בעיקר בזמן הזה הוא בני אדם שיהיו אחרת. ככל שהבחירה תהיה רבה יותר בקרב יותר בני אדם, שינויים גדולים יותר, מהותיים, יוכלו לקרות במציאות הקולקטיבית. לכן התרכזו בעצמכם. אל תדאגו, אם אפשר לומר זאת, ביחס לעולם הזה.

איננו אומרם שהכל יהיה בסדר. אינכם נמצאים בפני השער האחרון לפני הכניסה לגן עדן. אך בכל הקשור לחיים שלכם, זה בהחלט עשוי להיות שער משמעותי של שינוי ויש פוטנציאל מסוים של שינוי גם במציאות הקולקטיבית. יש תהליכים שעוד צריכים לקרות אך ישנו דבר מה משמעותי אשר יכול להשתנות.

מה אתם מרוויחים מאלימות? מה אתם מרוויחים מהפעולה של הסגירה שאתם מפעילים בתוך עצמכם? מה אתם מפעילים ומרוויחים מאותן מילים המדברות בראש, הסוגרות ומכווצות? מה אתם מרוויחים מתוך הפעולות העושות את אותו הדבר?

בו זמנית כדאי לשאול שאלה שהתשובה עליה לכאורה מובנת. מי אתם רוצים להיות? האם אתם באמת רוצים להיות מי שאתם? האם אתם באמת מוכנים להשתנות?

בשלב זה אנו נסיים.

שמחנו,

אם כך שלום.

טוהר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

תקשור מיוחד המתייחס לסיום 2015 ולשלוש שנים למעבר האנרגיה שחל ב-21.12.12. הם מדברים על השינויים שמתחוללים, על הקשיים שאנו מתמודדים איתם ומה באמת אנו צריכים לדעת
מרגישים שהדברים מקצינים? האלימות, חוסר הסובלנות, החוסר, הבדידות, הסבל? זה חלק מהדרך שלנו להפוך להיות רב ממדיים. טוהר מסבירים את זה בתקשור החדש
"אתם אלוהים אשר התחפש לבן אדם. אתם אהבה אשר עצמה עיניים, וזהו הזמן שלכם, זהו החופש שלכם, זו האפשרות שלכם, לפקוח מחדש עיניים". תקשור חדש של טוהר
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546