ספרו החשוב של ד”ר אבן אלכסנדר גרם לי לבכות לא רק בגלל החוויה שעבר בזמן שמוחו מת – הוכחה לכך שאנחנו נשמות הנוכחות זמנית בגוף פיזי – אלא גם בגלל התקווה שהוא מקפל בתוכו עבור מי שמתמודד עם מחלה קשה

אני צריך להתחיל את הפוסט הזה ולהסביר שאתם קוראים את דבריו של אדם מאמין. לא מאמין, יודע.

מאז פגשתי לראשונה בדמות רוחנית, לא פיזית, יושבת במושב האחורי של כלי הרכב שלי ומתבוננת לעברי – לפני 18 שנה – אני עובר חוויות רבות עם ישויות ונשמות שאינן נמצאות בגוף. אני פוגש אותן בעיני רוחי, רואה אותן, מדבר איתן, מרגיש אותן; מקבל תשובות מדויקות לסוגיות מטרידות, עצות טובות להחלטות מורכבות ובעיקר תחושה של נחמה ובטחון המלווים אותי כל השנים.

אין זה משנה כמה גדולה הסערה בה אני נמצא באותו רגע, כמה חזק צועקים הפחדים, כמה מאיימת נראית המציאות, הם – אותה קבוצה של ישויות שאני מתקשר המכנה עצמה טוהר – מעולם לא התרגשו, הזדעזעו או נסחפו איתי לתוך הרגשות שלי. מביאים במהותם שקט בלתי ניתן לערעור, טוהר הפכו עם השנים לעוגן המזכיר לי כל הזמן כי יש אור גם במקום החשוך ביותר שאני חווה כבן אדם.

מהמקום הזה, ד”ר אבן אלכסנדר לא היה צריך לשכנע אותי. לא קראתי את הספר “הוכחה לגן עדן, מסעו המופלא של מנתח מוח אל העולם הבא”, כדי לדעת האם יש חיים אחרי המוות. קראתי אותו כי חוויה כזו לא חוויתי בחיים אלו ובגלל שאני תמיד סקרן לשמוע על החוויות של מי שעבר לצד השני וחזר עם מספיק בטחון עצמי כדי לספר את שחווה.

rycxi884leru6f75qui

מקרה רפואי יוצא דופן

עבור מי מכם שאינם נמנים על קהילת המאמינים, סיפורו של ד”ר אלכסנדר יהיה בדיוק מה שאתם צריכים. הסיבה היא שהפעם מדובר בסיפור יוצא דופן – חוקר מוח בכיר ומוערך הקהילייה הרפואית בארצות הברית, איש בריא, נשוי, אב לשני ילדים שידע להעריך את חייו, המעיד על עצמו כעל אדם רציונלי, מחונך היטב לחשיבה מדעית, שאינו מאמין במה שאינו רואה. יום אחד, ללא סימן נראה לעין, חיידק אלים במיוחד ונדיר באותה המידה החל לתקוף את מוחו.

כה נדיר הוא החיידק, שד”ר אלכסנדר הוא למעשה המקרה הראשון בהיסטוריה הרפואית המתועדת, בה החיידק תוקף באופן הזה. הוא גם הראשון שיצא ללא פגע לאחר 6 ימים של הרדמה ואנטיביוטיקה שלא חוללה שום שינוי במצבו הרפואי, שעות ספורות לפני שאמורה היתה להתקבל ההחלטה להניח לגופו למות.

בספר הוא מספר את החוויה שהוא עבר באותם שישה ימים במקביל לדרמה שהתחוללה סביב גופו – גווייתו, כפי שהוא מתאר בספר – אשר שכב מחובר לכל הצינורות האפשריים בבית החולים. הוא מספר הבטים רלבנטיים מסיפור חייו כילד מאומץ, משחזר חוויות ותחביבים שתמיד אהב, ולא מפסיק לתת מקום לניסיון הרפואי-מדעי של מי שהשתתף בעשרות מחקרים ופרסם מאות מאמרים רפואיים כניגוד למה שעבר באותם ימים.

אל מול הניסיון הזה – והעובדה כי החלק האחראי על ההבט האנושי במוחו של ד”ר אלכסנדר מת לחלוטין באותם ימים – התיאורים אותם הוא מתאר במה שהתרחש בעולם שמעבר הם מהממים ומרגשים כאחד. הוא חווה את האמיתות הרוחניות שכל התורות בכל רחבי העולם מתבססות עליהם מאז שחר ההיסטוריה האנושית, אמיתות שהלכו לאיבוד בעולם המודרני-מדעי-חומרי שלנו.

יש נסים בעולם

ככל הנראה בגלל שאני כבר מאמין, ובגלל אתגרים רפואיים שקרובים אלי מתמודדים איתם, דווקא הסיפור הרפואי של ד”ר אלכסנדר ריגש אותי במיוחד. היכולת של גופו לחזור לתפקוד מלא לאחר פגיעה אנושה בתפקודי המוח היא לא עוד נס רפואי. זהו נס של ממש.

שמעתי וקראתי על לא מעט אנשים שחוללו שינויים לא נתפסים בבריאותם המדרדרת, והבריאו למרות כל הסיכויים. הוכחה חיה כי הרוח חזקה מהגוף, מהחומר. לקרוא את הסיפור הזה הביא אותי לכדי בכי של הקלה, התרגשות ותקווה.

215 עמודים קלים לקריאה, בחנות הספרים הקרובה אליכם.

האתר של ד”ר אבן אלכסנדר.

(צילום: Deborah Feingold Photography)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

המלחמה עם האהבה עם אם כל המלחמות, והעבודה עם נטישה עצמית היא המפתח לשלום. טוהר מדברים על המציאות בה אנו חיים ומציעים דרך לחיות בעולם שונה לחלוטין
3 דק' קריאה
למה, בעצם, אנחנו צריכים לעשות שלום עם האהבה? מה זו המלחמה הזו, שאנו נמצאים בה, וכיצד היא באה לידי ביטוי ביום יום שלנו? תקשור כתוב של טוהר על הנושא
5 דק' קריאה
מה גורם לרוע, מדוע אנו פוגשים רוע בחיים בכלל ובתקופה זו בפרט, ומהי התקווה שמפגש זה מביא איתו. תקשור כתוב על נושא חשוב
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546