בתקשור זה טוהר ממשיכים לדבר על הדרך להיות בעלי הבית, היוצרים, של החיים שלנו. הם מכוונים להסכים להכיר לעומק, מחדש, את המקום המתנגד להגשמה

המפתח של בעל הבית – קובץ להורדה

המפתח של בעל הבית – להאזנה

אם כך, שלום.

אם כך, אנו מתחילים. מפגש נוסף, זמן נוסף להיפגש, לדבר, לחשוף מעט יותר את מה שמתרחש בזמן הזה.

על פניו, לכאורה, לא קורה דבר בזמנים הללו. אנו אומרים זאת משום שנדמה שהדברים ממשיכים להתנהל באותו האופן. המאבק מתקיים באותו האופן, בין המקום אשר מבקש להתפתח לבין המקום אשר מבקש להשאר במקום.

זה איננו מאבק חדש; אתם נושאים את המאבק הזה בתוככם לאורך כל תקופת החיים. אתם נושאים זאת כאינדיבידואלים באותה המידה שאתם נושאים זאת כקולקטיב. האם להשאר בגבולות של המוכר או האם לחצות את הגבולות לעבר הלא ידוע?

אבל זה רק לכאורה, שהדברים אינם משתנים. משום שמבלי לשים לב, רבים אכן משתנים. לעיתים השינוי הזה עולה למודע ונתפס בחכה של תשומת הלב שלכם, אבל פעמים רבות השינוי הזה איננו גלוי, איננו נראה לעין.

בהירות חדשה

למרות העובדה שאתם מרגישים רגשות דומים לעבר, למרות שאתם חווים התגוננות או מצוקה אשר דומים למה שחוויתם בעבר, המציאות היא שאתם נמצאים ברובד אחר.

במובן מסוים זה עשוי להרגיש כהידרדרות, כי אתם חווים באופן חד יותר, בהיר יותר, את המהות של מנגנון ההגנה, את המהות של האופן שבו אתם מגנים על עצמכם כאשר אתם פגועים. אתם עשויים להרגיש יותר בבהירות את חוסר האמון, להרגיש יותר בבהירות את המקום אשר אומר מה אי אפשר ומה אסור. אבל כדאי לשים לב, כדאי לתת מקום למה שכן משתנה.

השינוי הוא שיש יותר אמון מאשר בעבר, ישנה יותר הסכמה מאשר בעבר, והמקום אשר אומר 'כן', הולך ומתחזק.

רצון בסיסי לעזור לעצמנו

אחד האתגרים אשר נובעים מתוך התמודדות מסוג זה קשור בעובדה שאתם עשויים לקטלג את שני הקולות הללו באופן אוטומטי לטוב ורע, לבסדר ולא בסדר, לנכון ולא נכון.

לעתים אתם מדברים על כך בשפה יותר מתוחכמת, משווים בין המקום אשר רוצה להתפתח לבין המקום אשר לא רוצה להתפתח. לעתים ההתייחסות שלכם לעצמכם גסה יותר, בוטה יותר. כך או כך, בתוך המלחמה הזו שאתם נמצאים, בתוך המאבק הזה, גם המקום אשר אומר 'לא' בתוככם, גם המקום אשר מבקש להשאר במקום, איננו רע. הוא איננו לא נכון. הוא איננו לא בסדר. אין הדברים קשורים להתייחסות שכזו.

חשוב להבין שגם המקום אשר אומר 'כן' וגם המקום אשר אומר 'לא', שניהם אומרים 'כן' בבסיס שלהם, במהות שלהם. ה'כ'ן המשותף, המכנה המשותף של שני החלקים הוא הרצון לעזור, הרצון של האדם לעזור לעצמו.

ההבדל הוא בפרשנות לשאלה מהי עזרה. צד אחד מפרש עזרה בתור עצירה של שינויים ואילו הצד שני מפרש עזרה בתור הסכמה לשינויים. אך המכנה המשותף בתוככם הוא הרצון שלכם לעזור לעצמכם.

זה איננו דבר מה חדש, מה שאנו אומרים, ובוודאי שאיננו ממציאים אותו. אך נדמה לנו שזה חשוב מאוד להתעכב על זה בזמן הזה. יותר מכל, זה האופן בו אתם רואים את עצמכם, הגורם לחיים שלכם להיות קלים יותר או קשים יותר.

ההרגל להסתכל על המציאות דרך החלוקה של רע וטוב הוא הרגל עמוק מאוד, עתיק מאוד, הרבה יותר מהגיל של הגוף הפיזי שלכם. זה חלק מאבני היסוד של החיים בעולם הזה, בממד הזה. אבל זה משתנה. אתם עוברים הלכה למעשה לחיים בהוויה חדשה, כזו שההתייחסות זה אל המציאות כדאי שתהיה שונה. בשביל להיות מסוגלים להכיל את העושר, את המגוון, את הריבוי שהעידן החדש מציע עבורכם, עליכם להחליף יותר ויותר את נקודת המבט.

נקודת המבט עליה אנו מדברים היא זו הרואה את החוכמה מאחורי דברים, היא זו אשר רואה את מה שטוב מאחורי המקום הפוגע והפגוע. לראות את החוכמה שיש בכאב, לראות את החוכמה בסגירות, בריחוק, בביקורת, בקורבנות, לראות את החוכמה במקום אשר מתנגד להגשמה, אשר מתנגש לאינטימיות, אשר מתנגד לשיתוף. לראות את החוכמה שיש במקום הזה. ככל שתצליחו לראות את החוכמה שיש בזה, כך תדעו שאתם יותר ויותר משתנים.

המחיר של ההצלחה

זה נדמה לנו אחד השינויים המשמעותיים שאתם יכולים ליצור בתוך עצמכם. להסכים לראות את מי שאתם, כפי שאתם באמת. הרי מדוע אתם אומרים 'לא'? אתם אומרים 'לא' כאשר אתם מפחדים. אתה מפחדים משום ששינויים מסויימים עשויים להרגיש לכם לא רק מאיימים מאוד אלא גם מוכרים מאוד.

ההכרות אינה חייבת להיות מבוססת התנסות בחיים הללו; זה בהחלט עשוי להרגיש כך בגלל שחוויתם דבר דומה בתקופת חיים קודמת, וכאשר אתם מתקרבים אל אותה המציאות, אתם נרתעים ונסגרים, משום שאתם זוכרים מה קרה בעבר. אתם מפחדים שמה שקרה בעבר יקרה גם בהווה.

פעמים רבות מה שקרה בעבר היה הפסד או כשלון או דחייה או התפרקות של מה שרציתם ליצור, אבל לעיתים מה שחוויתם בעבר היה דווקא הצלחה, שאתם מפחדים ממנה.

הצלחה עושה אתכם שונים, הצלחה עושה אתכם חריגים. אמנם כל בני האדם רוצים להצליח, אבל מעטים מוכנים לשלם על כך את המחיר. המחיר של ההצלחה הוא המחיר של להיות שונה, ולהיות שונה אומר עבור בני אדם רבים להיות לבד.

אז אתם עשויים להתנגד גם כאשר הזכרון הוא זכרון של הצלחה, באותה המידה שאתם עשויים להתנגד משום שהזכרון הוא זכרון של כישלון, של אובדן, של התפרקות.

כדאי להכיר את המקום שאומר 'לא', כדאי להכיר את המקום אשר איננו רוצה להשתנות, אשר איננו רוצה להיפתח. כדאי להכיר, בייחוד אם אינכם אוהבים את עצמכם במקום הזה; אם אתם חושבים שעליכם להיות אחרת, אם אתם בטוחים שעליכם להיות אחרת.

לשאת את יכולת הבריאה

בסופו של דבר כדאי לזכור, שאתם בעלי הבית. זו חוויה שאתם עשויים לשכוח מעת לעת. ביחוד כאשר אתם עומדים מול מנגנון מסוים בעולם הפנימי שלכם שנדמה לכם שהוא חזק מכם. אז אתם מרגישים קטנים וחרי אונים. זו אחת החוויות הכי רחוקות ממי שאתם באמת ובכל זאת זו חוויה נפוצה מאוד.

האמת היא שאתם אינכם חסרי אונים. זו הסכמה להכנע אל המציאות כפי שהיא אשר מחזירה אליכם את העוצמה שאתם מרגישים שאין לכם. זו הקבלה של הדברים כפי שהם, אשר מחוללת את מעשה הבריאה הגדול ביותר.

הבריאה של ממד כולו לא נעשתה מתוך חלום על מה שאין; היא נעשתה מתוך קבלה של מה שיש. זו הקבלה המלאה, המוחלטת, של הרצון, אשר איפשרה התפתחות. זו קבלה מלאה של העדר הרצון, אשר תאפשר לכם, בחיים שלכם, שינוי.

לכן, כאשר אנו מציעים לכם פעם נוספת להכיר את המקום אשר אומר 'לא', אנו מציעים לכם דרך לחזור להיות אלוהים. לחזור ולשאת את יכולת הבריאה, לממש אותה, בתוך עצמכם, בחיים שלכם.

זה בסדר אם אתם מרגישים מיואשים או חסרי אונים, או אם אתם מרחמים על עצמכם. זה חלק ממגוון החוויות שאתם חווים ואתם באים לחוות בתוך העולם הזה.

אבל ישנו דבר מה שקורה בתוך התהליך, אתם חוזרים להיות בעלי הבית. גם אם הבית, נדמה לכם, נמצא בבלגן; גם אם אינכם זוכרים היכן הדלת; גם אם אתם מזהים את הדלת אבל אתם אינכם זוכרים היכן הנחתם את המפתח; אתם בעלי הבית.

ככל שתכירו את מי שאתם, כך תגלו רבה שהאמת היא למעשה אשליה. שהפחד משקר, שהכאב מרמה, שהכעס מטשטש. אין זה אומר שאתם צריכים להתעלם מהרגשות שלכם, אבל זה גם אומר שאינכם צריכים להתייחס אליהם בתור האמת המוחלטת. הם הבט חשוב, וכאשר אתם מאפשרים לעצמכם לומר 'לא', אתם יוצרים באופן ממשי שינוי וריפוי.

אז חזרו להיות בעלי הבית. כאשר אתם פוגשים את הסגירות שלכם, את ההתכווצות שלכם, את הביקורת, את הקורבנות, את הרחמים העצמיים, כאשר אתם חווים את ההתנגדות, את הרתיעה, את ההתכווצות, את הבריחה ממה שאתם רוצים ליצור ולממש, עצרו כאשר אתם יכולים.

עצרו את הביקורת והסכימו להכנס פנימה. הסכימו לומר 'לא', משום שההסכמה לאמירה של 'לא' היא המפתח אותו אתם מחפשים.

בשלב זה אנו נסיים.

שמחנו,

אם כך שלום.

טוהר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

תקשור מיוחד המתייחס לסיום 2015 ולשלוש שנים למעבר האנרגיה שחל ב-21.12.12. הם מדברים על השינויים שמתחוללים, על הקשיים שאנו מתמודדים איתם ומה באמת אנו צריכים לדעת
מרגישים שהדברים מקצינים? האלימות, חוסר הסובלנות, החוסר, הבדידות, הסבל? זה חלק מהדרך שלנו להפוך להיות רב ממדיים. טוהר מסבירים את זה בתקשור החדש
"אתם אלוהים אשר התחפש לבן אדם. אתם אהבה אשר עצמה עיניים, וזהו הזמן שלכם, זהו החופש שלכם, זו האפשרות שלכם, לפקוח מחדש עיניים". תקשור חדש של טוהר
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546