במסר זה, שמתייחס לאנרגיות של חודש מאי 2018 ולהשפעה שלהן עלינו, טוהר מדברים על טוּב לֵּב ועל בנייה מחדש של ההסכמה הפנימית להפגין אותו כלפי עצמנו ואחד לשני

התנועה בזמנים אלו היא כמעט חד משמעית – או התכווצות אחורה, פנימה, אל תוך ממד דחוס של פחד, שבו יש מעט אור ואוויר, שבו יש מעט אהבה ומרחב, או התרחבות אל עבר חוויה פנימית וחיצונית של חופש גדול יותר, אל אפשרות להביא לידי ביטוי את החוכמה שלכם, את החוכמה שלכם, ואת טוּב הַלֵּב הייחודי של כל אחד ואחד מכם.

לכל בני האדם ישנו טוּב לֵּב אבל הוא ייחודי באופן שבו הוא בא לידי ביטוי, וזה, במובן מסוים, אפשר לומר, זמנו של טוב הלב. זה הזמן של טוּב הַלֵּב לחזור ולקבל נפח והשפעה.

זה דבר מה שעשוי בהחלט לעורר פחד ומשום כך אנו מדברים על בחירה. לחזור ולהפגין טוּב לֵּב בעולם זה של בני אדם, בזמנים כה סוערים, עשוי להישמע כבעיה של ממש. זה עשוי להישמע כמו דבר מה מסוכן, יהיו כאלה שזיכרונות מסוימים בתוכם יצעקו בזמן הזה ויאותתו על סכנה.

חלקכם כבר הייתם בזמנים מסוג זה, בהם היתה הפגנה כזו או אחרת של טוּב לֵּב, ואתם זוכרים שזה מעולם לא הביא לשינוי כולל בעולם בו אתם חיים. כעת אתם ניצבים פעם נוספת בתוך גוף אנוש, בתוך עולם אשר בו טוּב הַלֵּב מקבל יותר מקבל מקום ומרחב ביטוי, והזיכרונות שלכם אומרים שעדיף לסגור את הדלת, שעדיף לא לנסות, שעדיף להישאר אינטרסנטים ולדאוג אך ורק לטובתכם האישית, ולהתעלם מאחרים וממה שקורה מסביבכם.

אנו מודעים לעובדה שעבור חלק מכם, לדאוג רק לעצמכם עשוי להיות שינוי מבורך. יש ביניכם כאלה אשר לתת לאחרים הוא דבר שקל לעשות אבל לתת לעצמכם, טוּב לֵּב ביחסים שלכם עם עצמכם, זה נתפס כמו דבר מה אגואיסטי או אינטרסנטי, יש שיפוט רב סביב זה ואי הבנה. עבור חלק מכם, לשים את עצמכם במרכז יכול דווקא להיות שינוי מרענן, אבל באופן כללי, זהו זמן להפגין טוּב לֵּב.

הזיכרונות שלכם עשויים לצעוק כנגד כך, ואם וכאשר זה קורה בכם, אם אתם מוצאים את עצמכם נמצאים בסיטואציות בהם אתם מתבקשים לתת עזרה, בהם אתם מתבקשים לקבל עזרה, וישנו לעתים קול מילולי ולעתים תנועה בלבד, אשר דוחפת אתכם לצמצום, לא לתת, לא לקבל, לא להציע, לא לבקש, אם אתם מרגישים את השתיקה הזו – היא יכולה לבוא לידי ביטוי בלב, היא יכולה לבוא לידי ביטוי בגרון – אם אתם מרגישים אותה דעו שאלו הזיכרונות המדברים בתוככם האומרים, בוא נשמור על הלב סגור.

רק היו מודעים לכך, איננו אומרים שיש דבר מה שצריך לעשות, רק היו מודעים לכך, תנו מקום להתנגדות, זכרו שהיא איננה שורה להווה; ולאט לאט, בקצב שלכם, עשו צעדים של טוב לב, גם בתוך חוויה פנימית של פחד וחוסר אמון. הדרך לבנות אמון מחדש היא אמנם מתחילה במתן מקום לחוסר האמון כאשר הוא עולה, אבל לאט לאט עשו צעדים לבנות אמון מחדש, להסכים לפתוח את הלב מחדש, להסכים להיות טובי לב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

המלחמה עם האהבה עם אם כל המלחמות, והעבודה עם נטישה עצמית היא המפתח לשלום. טוהר מדברים על המציאות בה אנו חיים ומציעים דרך לחיות בעולם שונה לחלוטין
3 דק' קריאה
למה, בעצם, אנחנו צריכים לעשות שלום עם האהבה? מה זו המלחמה הזו, שאנו נמצאים בה, וכיצד היא באה לידי ביטוי ביום יום שלנו? תקשור כתוב של טוהר על הנושא
5 דק' קריאה
מה גורם לרוע, מדוע אנו פוגשים רוע בחיים בכלל ובתקופה זו בפרט, ומהי התקווה שמפגש זה מביא איתו. תקשור כתוב על נושא חשוב
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546