בפוסט הרביעי והאחרון אני כותב על אחד השיעורים המורכבים ביותר שאני לומד: להיות פגיע, פתוח ולקבל עזרה

אני שייך לאותם אנשים שקל להם לתת יותר מאשר לקבל. אני חושב שכבני אדם, אנחנו מתחלקים לשתי קבוצות: אלו שנותנים בקלות, אלו שמקבלים בקלות. ואני משתייך מאז ומתמיד לאלו שיודעים לתת, לעזור, לסייע. לקבל עזרה היה מאז ומעולם הדבר המסובך יותר עבורי.

גם כיום, אחרי שנים רבות של ריפוי רגשי, זו נותרת אחת הסוגיות העיקריות שאני מתמודד איתן. להסכים להיות חלש, פגיע, להסכים לקבל. או במילים אחרות, לתת למישהו אחר לתת לי. אולי זו הסיבה, שכאשר חשבתי איך אני מסביר את הדרך הרוחנית שאני עושה, חופש להיות, זה היה לי ברור זה אחד הנדבכים החשובים ביותר שלה.

אבל זה לא רק בגלל שזה אחד השיעורים שעלי ללמוד. כתלמיד של עצמי, אני כל הזמן נמצא בהסכמה לקבל. לקבל מסרים, תובנות, לקבל שיעורים שעליי ללמוד. כתלמיד של ורדה, אני מגיע לשיעור אחת לשבוע כדי לקבל מנקודת המבט החכמה שלה על מה שאני עובר. כך גם בטיפולים האישיים שאני מקבל: אני יודע שאני צריך עזרה, אני יודע לבקש אותה ולקבל אותה כבר הרבה שנים. יש רבים שזה לא מובן מאליו בשבילם; התפיסה הרווחת היא שלימוד ו/או טיפול אמורים להסתיים בשלב מסוים. אבל אני כבר מבין שאני תמיד אצטרך עזרה, שלעולם איני יכול לחשוב שסיימתי לטפל בעצמי, שנגמרו המקומות הפגועים הזקוקים לריפוי. המסע הוא מסע חיים.

המקום שבו זה אינו מובן מאליו עבורי הוא במערכות יחסים. ללמוד לבקש עזרה מהאנשים הקרובים אלי, כשאני לא נותן כסף בתמורה, כשם שקורה בשיעור ובטיפול. לבקש עזרה מתוך הבנה שאני ראוי לכך, מתוך הידיעה שהגלגל מסתובב: היום אני נעזר, מחר אני עוזר. אני יודע להסביר את זה במילים, אבל ברגשות שלי הדבר עדיין מורכב ומסובך. הפחד מלהיות פגיע הוא הפחד מלהפגע, והכאב של פגיעות ישנות אומר שעליי לשמור על הגנות. והגנות אינן הדבר היעיל כשאני צריך עזרה בחיים.

הסוגיה של קבלת עזרה היא משמעותית מאוד. ככל שאני לומד להרגיש, לשאול שאלות ולדבר על מה שעובר עלי, אני מוצא את עצמי במצבים בהם אני צריך עזרה. כשרגשות כמו כאב, ייאוש וחוסר אמונה מציפים אותי; כשאני מתמודד עם החלטה מסויימת שעלי לקבל ואיני יודע מה להחליט. הקושי לקבל עזרה נוגע ברבדים נוספים, לכאורה לא קשורים: זה יכול להשפיע על היכולת שלי לקבל כסף עבור מה שאני עושה; על היכולת שלי להיות באינטימיות בכלל ובזוגיות בפרט; על היכולת שלי לקבל מענה לצרכים שונים שיש לי.

באופן פרדוקסלי, אנו כל הזמן עוזרים ונעזרים, גם מבלי שאנו מודעים לכך. אך בעולם בו אנו למדים כי צריך לדעת להסתדר לבד, לקבל עזרה סותר את מה שרבים מאיתנו מנסים להיות. לכן ללמוד לקבל עזרה חשוב כל כך: איש אינו יכול לקבל החלטות במקומי או לעשות דברים במקומי, אבל עזרה נכונה יכולה לקצר תהליכים, להקל על התמודדויות ולפתוח דלתות חדשות שמעולם לא ראיתי קודם לכן.

לפוסטים הנוספים בסדרה: להרגישלשאול שאלות ולדבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

5 דק' קריאה
לרגל יום ההולדת ה-46 שלי, אני חוזר לספר על מה שקרה ביומולדת 19 שלי, ומה שקרה מאז ועד היום
60 דק' האזנה
ריאיון עם המורה הרוחנית ורדה דרור על החשיבות של הרגשות שלנו, כיצד החוקים שאנו שמים לרגשות שלנו משפיעים על חיי היום-יום שלנו, מה טוב בכעס ומהי המתנה שבדיכאון
6 דק' קריאה
מודעה קטנה בין שלל מודעות הכרויות חוללה שינוי עצום בחיים שלי. כך פגשתי לראשונה את ורדה דרור והתחלתי ללכת בדרך ששינתה את כל חיי
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546