בעקבות פגישת הייעוץ עם אילנה רוגל התחלתי ליישם שינויים תזונתיים, שהם יותר מכל שינוי במערכת היחסים שלי עם עצמי. וגם הבנתי מדוע זה קשה כל כך להיות בעלי הבית של עצמנו

"אין לך חוזה עם התאים של הגוף שלך להיות במשקל הזה", אמרה לי אילנה רוגל בשלב מסוים בפגישת הייעוץ שלנו השבוע. במשפט פשוט זה יש הרבה מהייחודיות שהיא מביאה לנושא של תזונה: לכל אחד יש חוזה ייחודי שאמור לבוא לידי ביטוי, בין השאר, בהרגלי התזונה ובמשקל הגוף. זה לא המשקל האבסולוטי שהוא בסדר או לא בסדר, זה לא המאכל המסוים עם הערך התזונתי המסוים שהוא בסדר או לא בסדר; זה אני, ומה נכון לי, כדי שאוכל להתפתח ולמצות את המקסימום מעצמי ומהחיים שלי.

אני יודע שחלק לא מבוטל ממי שקורא את המילים הללו, יודע מי זו אילנה רוגל. לטובת מי שלא אציין שהיא נטורופתית ומתקשרת, המביאה לנושא של מערכת היחסים עם הגוף שלנו ועם עצמנו נקודת מבט ייחודית: הייעוץ התזונתי שלה מבוסס על התאמה בין התדר של המזון שאנו אוכלים לבין התדר שלנו.

הייתי בפגישה ראשונה אצל אילנה לפני כ-7-8 שנים, ותמונת המצב ששמעתי באותה הפגישה לא היתה שונה מזו ששמעתי השבוע. זה לא מפתיע: שיעורי החיים שלנו לא משתנים. במקרה זה, שלי, השיעור הוא להיות ההורה של עצמי, לספק לעצמי חום ותמיכה דרך מה אני אוכל, כמה אני אוכל, מתי אני אוכל, והגישה שלי לכל זה.

השיעור לא השתנה לאורך השנים, אבל אני כן השתנתי. למדתי את מה שלמדתי, יישמתי שינויים מסויימים ואחרים לא. לכן, כאשר שמעתי פעם נוספת את הדברים, הם נגעו ברובד עמוק יותר. אני פתוח יותר להקשיב, להשתנות, ממי שהייתי אז.

לכן אני כותב את המילים הללו בעודי שותה תה גרניום מהגינה, ועל הכיריים מתחמם המרק שהכנתי בעקבות הפגישה. רק מי שמכיר אותי יודע עד כמה המשפט הזה אינו מאפיין אותי: תה אני בד"כ לא שותה, וגם לא מרק, במיוחד לא לארוחת בוקר. מה עוד שאני הכנתי את המרק הזה, ולא חיכיתי שבן זוגי יכין אותו או הזמנתי אותו מבחוץ.

שינוי הרגלים הוא הרבה יותר משינוי הרגלים – זה שינוי של מערכת היחסים שלי עם עצמי. אני מרגיש כיצד אני עוצר ברגעים מסויימים ביום את העשייה שלי, שממוקדת רוב הזמן במחויבויות שלי לעבודה, כדי לבשל משהו לאכול (בתקופה זו אני אמור לאכול בעיקר אוכל חם), לחמם אוכל מוכן אם יש, לאכול יותר במתינות ובתשומת לב, עצירה שהיא מנוגדת לאוטומטים שלי.

הבנתי את החשיבות של שינוי כזה כבר בפגישה הראשונה, אבל היום אני מבין אותו – מרגיש אותו – בעומק חדש. התזונה החדשה, הכמויות, השעות בהן אוכל, כל זה עושה לי הרגשה טובה מאוד, רגשית ופיזית כאחד. אבל זה גם מעורר תגובת נגד, שהיא לדעתי הקושי העיקרי ביישום של שינוי הרגלים מסוג זה.

כאשר חזרתי מהפגישה עם אילנה, נכנסתי למכולת בדרך הביתה וקניתי עדים כתומות וירקות (בעיקר ירקות כתומים), ובבית הכנתי מהם מרק. פעולה פשוטה לרוב האנשים, אבל עבורי היא מנוגדת למנגנון ההגנה שיצרתי במרוצת השנים. מאותו רגע שהכנתי את המרק הרגשתי שאני מגיע אל סף בכי. לא בכיתי, לצערי, אבל ההחלטה לעשות לעצמי, להתקרב לעצמי, חשפה כאב (רגשי) בלב שלי, שמלווה אותי בכל הימים שעברו מאז.

מדוע כאב? מנגנוני התזונה הקלוקלים שלנו בנויים על כאב, ומטרתם היא להגן על עלינו מפני אותו הכאב בדיוק. בכך שאני אוכל מזון שאינו טוב עבורי, אני שומר על עצמי מוגן, מאחר שכך אני יותר מוגן אנרגטית ופיזית. אך מאחר ומנגנוני הגנה בסופו של דבר פוגעים בנו, עלינו ללמוד כיצד להיפרד מהם כדי ליצור מערכת יחסים קרובה יותר (אם מנגנוני ההגנה היו באמת עושים לנו טוב, ולא היינו משלמים עליהם מחיר, לא היה לנו צורך להשתנות).

ההסכמה לאכול את מה שטוב לי מקרבת אותי לעצמי, והאוכל החם ממוסס את ההגנה וחושף את המקום הפגוע בלב. הכאב נחשף ועולה, ויחד איתו פגיעות ושבריריות.

מה שעוזר לי בדרך הוא הידיעה שהכאב עובר; שעליי לתת לכאב להיות והוא יחלוף. גם טיפולי הילינג שאני מקבל מסייעים לי מאוד מאוד בתהליך הזה.

אני חושב שזו הסיבה העיקרית מדוע קשה לנו כל כך להתמיד בשינויי תזונה. גם אם אנו יודעים לאכול את מה שטוב לנו (וזה לא עניין של מה בכך; רוב העצות התזונתיות הן קולקטיביות ולא מותאמות אישית), ההתמדה מחייבת להסכים לפגוש את עצמנו, להרגיש מחדש מקומות שלא הרגשנו.

זה לא קל להיות בעלי הבית של עצמנו, במיוחד כאשר אנו פוגשים בעצמנו מקומות כואבים. אבל זה חלק חשוב מהדרך, שכן כך אפשר לקחת בעלות גם על החלקים הבריאים, המהנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

2 דק' קריאה
טוהר מסבירים בתקשור כתוב מהו הבסיס הרגשי-תודעתי היוצר דלקת פרקים
4 דק' קריאה
מה הקשר בין בין הנפש לבין הגוף? מדוע אנו חולים? מהי העבודה הפנימית שתעזור לנו להבריא? ואיך מתמודדים עם פחד ממחלות? טוהר עונים על כל זה
6 דק' קריאה
האם עלינו ליצור הרמוניה בחיים, האם חוסר הרמוניה יוצר מחלות ואיך רוצה מאיתנו הנשמה? טוהר עונים על כך בתקשור כתוב מיוחד
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546