כיצד ריפוי של חרדות עוזר לבעיות נשימה? ומה הקשר בין אוויר לבין שינויים בחיים? על כל זה ועוד קצת, בעקבות השיעור השביעי בקורס של אילנה רוגל

הקורס מטאפיזיקה רגשית מרתק אותי בזכות הידע שאילנה רוגל מעבירה במהלכו, וכל שיעור – אם עקבתם אחרי הפוסטים אתם כבר יודעים – מביא את הייחודיות שלו. עם זאת, השיעור השביעי בקורס היה אחד הרלבנטיים ביותר לחיי. השיעור עוסק במערכת הנשימה וכאסמטי ותיק סקרן אותי מאוד לשמוע מה אילנה אומרת על בעיות נשימה.

חרדה ובעיות נשימה

מאז שאני זוכר את עצמי היו לי בעיות נשימה. עם שני הורים אסמטים ועוד סבתא אחת שסבלה בחייה מבעיות נשימה, המושגים צפצופים בריאות וברונכיט היו חלק מילדותי. בתדירות נמוכה אמנם, אך מאז שאני ילד אני זוכר את עצמי נדרש אחת למספר חודשים לשאיפה עמוקה של ונטולין.

כך גדלתי והתבגרתי, עם ונטולין שתמיד היה בבית. זה עזר לי להעביר את השירות הצבאי בקלות יחסית – קשה לרוץ עם בעיות נשימה – ומעולם לא ממש הטריד אותי, עד אמצע שנות ה-20 שלי.

הייתי אז כבר עמוק בתוך מסע רוחני ולמדתי לחקור את התחומים השונים בחיים שלי, להבין מה בתוכי יוצר אותי ואת חיי. יום אחד, אחרי עוד סשן קצר של צפופים-ונטולין, בעודי נכנס לאמבטיה אמרתי לעצמי שהגיע הזמן להתחיל לעשות עבודה רגשית עם בעיות הנשימה שלי. אז לא הבנתי לאן תקח ואתי הבעת הכוונה הזו.

שבועיים-שלושה לאחר מכן חליתי. סוג של שפעת, כנראה, שהתפתחה לברונכיט. נאמן לדרכי לקחתי בכל קושי נשימתי ונטולין, אך תרופת הפלא לא ממש עזרה לי הפעם. אחרי שבועיים כאלו הגעתי לרופאת ריאות שאבחנה אסטמה ברמה בינונית והצמידה אותי לשתי תרופות חזקות בהרבה, במטרה למנוע מההתקפים להתרחש מלכתחילה – קורטיזון וסטרואידים.

התרופות עשו במהרה את העבודה והמצוקה הנשימתית עברה. אבל אני לא התכוונתי לחיות על תרופות כל חיי. החלטתי להתחיל לטפל בבעיית הנשימה בעזרת רפלקסולוגיה, ופניתי לחברה טובה, רפלקסולוגית שטיפלה בי בעבר, וביקשתי לחזור לטיפולים. יחד עם טיפולי הילינג שקיבלתי במקביל, לאט לאט התחלתי לחשוף את מה שהתרחש ברובד הרגשי. מספר חודשים לאחר האבחון, עמוק בתוך התהליך, התחלתי לזהות שרגע לפני התקף אסטמה נוצר בתוכי התקף חרדה. הפחדים החזקים מכווצים את הנשימה ויוצרים את מה שקרוי אסטמה.

8 חודשים לאחר האבחון ותוך כדי ריפוי עמוק של אותן חרדות, מבלי לתכנן זאת התחלתי לשכוח מדי פעם לקחת את התרופות. בשלב מסוים שמתי לב לא רק לכך שאני שוכח אותן, אלא שהנשימה לא נסגרת מחדש. החלטתי לנסות באופן מודע להפחית את צריכת התרופות ותוך זמן לא ארוך הפסקתי לקחת אותן לחלוטין. מאז, הריאות שלי במצב טוב יותר משהיו אי פעם.

לנשום ולהשתנות

למרות ההצלחה בריפוי העצמי שלי אני מודע לכך שנשימה היא אחת הדרכים בהן הגוף שלי מבטא מצוקה, סוג של רגישות שלא תעלם לעולם. אני גם יודע שלמרות כל מה שעברתי, הנשימה לי רחוקה מלהיות טובה ונכונה. לכן, השיעור אצל אילנה על מערכת הנשימה היווה עבורי הזדמנות להכנס פעם נוספת לעומקו של אחד השיעורים של חיי.

אז מה למדתי בשיעור הזה? שהנשימה מבטאת את היכולת שלנו להכיל את האנרגיה האלוהית, להכניסה פנימה אל תוך הגוף; שהנשימה מביאה אנרגיה חדשה לגוף ומוציאה ממנו אנרגיה ישנה, לא נחוצה, רעילה. מכאן מתחילות הבעיות הרבות שיש לנו במערכת הנשימה: כשאנו ממחזרים את העבר שלנו ולא נפרדים ממה שעלינו להפרד ממנו, בעיות נשימה שונות עשויות להיווצר. כל זה כמובן על קצה המזלג, שכן בשלוש השעות של השיעור דיברנו על בעיות שונות הנגרמות במערכת הנשימה, בעור ובמקומות שונים בגוף הקשורים באותה מערכת.

אני מתעכב בכוונה על ה”כותרת” של השיעור משום שזה מה שמלווה אותי מאז. עד כמה אני מוכן לחיות את החיים? עד כמה הפחדים, המבוססים על זכרונות עבר טראומתיים, עוצרים אותי מללכת קדימה אל מציאות חדשה? עד כמה אני מוכן לחוות חוויות חדשות, להעיז להתנסות בתחושות שונות? להסתכן בפגיעה, אולי, אך גם להפתח לאפשרויות מפתיעות לטובה?

כל זה מעסיק אותי משום שבחיי הפרטיים ישנם שינויים המתרחשים בתקופה זו. שינויים שרציתי בהם אך כאלו שהתזמון שלהם עדיין מפתיע אותי; שינויים מהותיים, עמוקים, המעוררים באופן טבעי זכרונות כואבים ופחדים מהעתיד.

בדרכי, אני מטפל ברגשות הללו במטרה לפנות מקום להגשמה ומימוש של הרצונות השונים, כמו גם להמשיך לשמור על נשימתי תקינה, ככל האפשר. השיעור הזה היווה עבורי תזכורת חשובה לקשר בין הרגשות הפגועים לנשימה הפגועה, כמו גם לאפשרות של כולנו לעזור לעצמנו, אם רק נרצה בכך, אם רק נתמיד בכך.

(לפוסטים על שיעור 123456891011, 12)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

2 דק' קריאה
טוהר מסבירים בתקשור כתוב מהו הבסיס הרגשי-תודעתי היוצר דלקת פרקים
4 דק' קריאה
מה הקשר בין בין הנפש לבין הגוף? מדוע אנו חולים? מהי העבודה הפנימית שתעזור לנו להבריא? ואיך מתמודדים עם פחד ממחלות? טוהר עונים על כל זה
6 דק' קריאה
האם עלינו ליצור הרמוניה בחיים, האם חוסר הרמוניה יוצר מחלות ואיך רוצה מאיתנו הנשמה? טוהר עונים על כך בתקשור כתוב מיוחד
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546