השמאנית קישה קראוטר מציגה בריאיון מיוחד את המסר שלה ביחס לקשר שלנו עם אימא אדמה ולאחריות שיש לנו כלפיה וכלפי הזולת. זה לא מאוחר מדי

במבט ראשון, אפשר לחשוב שמדובר בעוד אישה אמריקאית, לבנה, רגילה. אם נחפש בקרבנו את זקני השבט, באופן טבעי אנו נחפש אנשים זקנים יחסית, סמי-אזוטריים במראה. קישה קראוטר אינה נראית כך. רק כאשר מקשיבים למה שיש לה לומר, מבינים כי מדובר במישהי גדולה יותר, עמוקה יותר וחכמה יותר מכפי שהעין מטעה לחשוב.

"המטרה של הלימוד שלי היא להצית מחדש את ההבנה העמוקה בתוך בני האדם לגבי מי הם באמת. הקוראים של הכתבה הם גדולים יותר מכפי שהם מדמיינים", היא אומרת בראיון מיוחד שעשיתי עימה בשנת 2012 למגזין "חיים אחרים". "אתם ישות אלוהית המסוגלת לשנות את העתיד, לשנות את המציאות. אתם יכולים להפוך לאהבה ולחיות מתוך אהבה, ובכך, לרפא את עצמכם, לרפא אחרים ולרפא את אימא אדמה. זה המסר שקיבלתי להעביר, בזמן שהאנושות עומדת על הסף של טרנספורמציה רוחנית, זמן שנחזה שיבוא על ידי כמעט כל תרבויות הילידים והתרבויות העתיקות".

לעבור לתודעה של הלב

קראוטר לא קיבלה את הכינוי במקרה. היא נולדה בקהילה מורמונית כפרית קטנה בקולורדו, וכילדה היא בילתה זמן ממושך לבדה בטבע, בו גדלה. לדבריה, היא למדה רבות מבעלי החיים, הכוכבים והאבנים, והיתה לה היכולת לחוש ולתקשר עם בעלי החיים, לראות אנרגיות ולעבוד איתן.

כבר מגיל צעיר מאוד היא החלה לקבל מסרים ושיעורים ישירות מעולם הרוח כמו גם מאימא אדמה, ולמסרים אלו לא היה לה הסבר. המשפחה של אמה אמנם חיה ברוב רובה בשמורה אינדיאנית, אך לקראוטר היתה חשיפה מצומצמת מאוד למסורת שלהם. למעשה, היא גדלה כמורמונית אדוקה, אמונה שאינה נותנת מקום לחוויות על-טבעיות. היא לא שוחחה עם איש על יכולות אלו עד שהיתה כבת 28, נשואה ואימא לשני ילדים.

בגיל 30 פנו אליה מספר ילידים, חכמי וזקני השבט של אמה, ואמרו לה שהגיע הזמן שלה להפוך לשמאנית. הם סיפרו לה שהם עוקבים אחריה מגיל צעיר והם יודעים שהרוח מנחה אותה. המשימה שלה, הם אמרו, היא להקים את השבט של הצבעים הרבים, והם נתנו לה את הכינוי "הסבתא הקטנה".

בנקודה זו היא לא הבינה בכלל מה אומרת המילה שמאן. היא לא קראה ספרים בנושא ולא היתה בטוח במשמעות של התפקיד. עם זאת, היא המשיכה לקבל מסרים ישירות מהרוח, לפיהם היא חלק מ-12 שומרי החוכמה בתקופה זו בכדור הארץ. כל אחד מה-12, אותם לא הכירה קודם לכן, למדו מאימא אדמה מאז שהיו קטנים. כל אחד קיבל את אותה האינפורמציה, נאמר לה, למרות שלכל אחד יש תפקיד אחר למלא.

כפי שאפשר לראות בסרטונים שלה, לקראוטר יש את היכולת להרגיש מה קורה עם אימא אדמה, מתי היא משתנה, מתכווצת, זזה, נפגעת או מושפעת עמוקות בצורה מסויימת. כמו שומרי החוכמה, קראוטר קיבלה את האחריות על קריסטלים מסויימים, שהיה עליה לשים אותם במקומות מסויימים בכדור הארץ, במטרה לחזק את אימא אדמה לפני שהשינוי מתרחש.

יותר מכל, תפקידה הוא לחלוק את המסר ולעזור ל"ילדים של האדמה" להזכר. בהתאם, אפשר לראות סרטונים שלה ביו-טיוב, בהם היא מעבירה מסרים מרגשים עד דמעות, תוך שהיא קוראת לנו להתעורר ולהציל את הסביבה כמו גם את עצמנו אנו. "הרוח ביקשה ממני לחלוק מסר עוצמתי וקריטי, מסר לשבט של הצבעים הרבים, לילדים של אימא אדמה", היא מסבירה.

מה הם הדברים החשובים שעלינו ללמוד כבני אדם?

"ככל שאתה אוהב יותר, אתה הופך להיות יתר אינטליגנטי. דמיין את כל ההתקדמות הטכנולוגית שיצרנו עם המוחות שלנו רק בעשור האחרון. זה מדהים. עם זאת, אנחנו עדיין לא יכולים לפתור חלק מהבעיות הדחופות שאנו מתמודדים איתן היום. הבעיה הגדולה היא איך לרפא את מה שעשינו לאדמה, איך להפסיק לעשות לה את מה שבני האדם עושים לאדמה מאז ששכחנו את החיבור שלנו למארג החיים.

"אם הצלחנו לעשות כל כך הרבה רק בכך שהשתמשנו במוחות שלנו, דמיין מה אנו עשויים ליצור אם נפעל מהלב שלנו! המוח לא יהיה בלתי-שמיש ולא-פעיל – הוא יהיה עוצמתי הרבה יותר, משום שהוא יהיה במערכת היחסים הנכונה עם הלב, עם המקור של הקיום.

"אם נפסיק לפעול מתודעה מנטלית המנוהלת על ידי האגו, אנו נפסיק להשתוקק לדברים נטולי ערך שגורמים סיפוק רק לחלק הקטן של מי שאנחנו. אנו נפסיק לבזבז את האנרגיה המנטלית שלנו ונתחיל לכוון כל חלק מהלב ומהמוח שלנו לריפוי של האדמה וליצירה של נדיבות-לב עבור כל היצורים. אנו נוכל ליצור גן-עדן על האדמה, שלא דומה לשום דבר שהכרנו קודם לכן.

"הרח לימדה אותי שאימא אדמה מקודשת, ושבני האדם לא יורשו להרוג אותה. היא מקודשת לכל צורות החיים ביקום, לא רק לבני האדם. עלינו להעלות את התדר שלנו גבוה מספיק כדי שנוכל להשתנות יחד עם האדמה לרמת קיום גבוהה יותר.

"אנו גורמים לה לפגיעה גדולה במשך זמן כה רב, שמשהו משמעותי צריך להתרחש כדי שנתקן את הדרך בה אנו הולכים, ולעזור לאדמה לנשום מחדש. לבני האדם, זהו מצב חירום. אם אנו רוצים להשאר על פני האדמה בתור הילדים שלה, עלינו להשתנות לתודעה גבוהה יותר.

"אם תקשיב טוב, הילידים ושומרי החוכמה בפלנטה שלנו אינם אומרים 'עכשיו עליך ללכת ולעשות כך וכך'; במקום זה הם אומרים 'תהיה'. הם אומרים לנו להיות השינוי, להיות מפוקסים על הוויה ולא על עשייה. אם מספיק אנשים מאיתנו יוכלו להתחבר עם הלבבות שלנו, עם האהבה שיש בהם והאהבה שיש מסביבנו בטבע, ויבינו את היופי והקדושה בחיים הללו, אנו נחליף את התודעה השלטת בעולם הזה מהמוח ללב".

להזין תודעה של אהבה

אחד הדברים המערערים ביותר הוא השאלה, האם זה לא מאוחר מדי עבורנו להשתנות. קראוטר אומרת בתשובה לא נחרץ. "זה לעולם לא מאוחר מדי. בכל יום אנו יכולים לעשות שינוי ולהפוך לטוב ביותר שביכולתנו להיות, ההוויות האוהבות, הנדיבות, המודעות וטובות הלב שאנו יכולים להיות. לעיתים קרובות אנשים לא עושים שום דבר משום שהם מאמינים שהם רק אדם אחד, ושאדם אחד אינו יכול ליצור שינוי, או שזה מאוחר מדי לעשות שינוי. זו הסיבה מדוע עולמנו אינו טוב יותר היום. זה קל יותר להעביר את האחריות למישהו אחר. למעשה, כל אדם רוטט עם אנרגיה. כל תחושה, רגש ופעולה תומכים או באגו או בתודעת האהבה. התודעה הגולבאלית ניזונה מכל אדם. זו האחריות שלנו להזין את התודעה עם אהבה כדי לשמור על תדר גבוה ולחולל שינוי בפלנטה הזו עבור כולם. אתה, כאדם יחיד, כן עושה שינוי בכך שאתה נוכח. זה חשוב ביותר עבורנו שנהיה מודעים לכך, כך שנוכל באופן מודע לשלוח אהבה וטוב לב לתודעה הגולבאלית במקום שנאה, אגו ורגשות שליליים".

עד כמה עמוקה וכנה הדאגה בתרבות שלנו לאימא אדמה?

"זה קשה מאוד לשפוט, אבל אני יכולה לומר ללא היסוס שאנו מתחילים להתעורר. כשאנו מתעוררים לעובדה שקבוצה גדולה של אנשי בעל כוח פעלו מתוך שנאה, כוח, פחד ואגו אז אנו יכולים להבין את החורבן שיצרנו. כשאנו מתעוררים אנו יכולים להפסיק לתת לאחרים לשלוט בנו. אנו יכולים להתחיל לחיות מתוך אהבה, חמלה וליצור מערכת יחסים עם אימא אדמה ועם כל היצורים החיים שלה, ולא רק לראות אותה כמשאב בלתי נדלה.

"הפלנטה שלנו גוססת, היא חולה מאוד משום מה שאנחנו בני האדם עשינו לה, מה שעשינו אחד לשני. יש רק שני דברים על הפלנטה עם אותו התדר בדיוק, ואלו הם בני האדם והאדמה עצמה. מה שאנו עושים לאחד אנו עושים לכולם. אנו חייבים ללמוד לאהוב אחד את השני ולאהוב את אימא אדמה. אנו חייבים להתעורר ולזכור מי אנחנו ומה שאנו מסוגלים אליו באהבה".

אם אתם תוהים כיצד מקבל קראוטר את המסרים שלה – מדובר בתקשור, כמובן. "אחת הדרכים בהן אני מקבלת מסרים ומידע היא בעזרת מסך טלוויזיה גדול ש'נפתח' בשדה ראייה שלי. בדרך זו אני יכולה גם לתקשר עם שומרי חוכמה אחרים ועם ישויות במקומות אחרים בפלנטה. אני קוראת לזה 'הצגת הקולנוע שלי'".

על השאלה כיצד השינוי יקרה בעולמנו, היא חוזרת לאחד חזיונות שהיו לה בהצגה הפרטית שלה. "פעם אחת הראו לי כיצד השינוי מתודעת המוח לתודעת הלב יתרחש. ראיתי מצוף צף על פני המים, חציו אדום וחציו לבן, בדיוק אותו המצוף שמשתמשים בו בדיג. המצוף מייצג את התודעה הפלנטרית. ראיתי שכרגע על פני האדמה, הצד הלבן של המצוף גלוי לעיון והחלק האדום נותר נסתר.

"הצד הלבן מייצג את תודעת המוח – כיצד האנושות עסוקה באובססיביות בחשיבה, בשיפוט, ובתפיסה של המציאות מתוך המקום הצר הזה. הצד האדום מייצג את תודעת הלב, חיים מתוך מציאות של אהבה; תודעה גדולה יותר ההופכת אותנו למודעים לכך שכולנו אחים ואחיות ושאנו יכולים ליצור את המציאות שלנו. ככל שיותר מאיתנו ישנו את התודעה שלהם ויתעוררו למי שאנו באמת, כך נעזור למצוף התהפך לתודעת הלב.

"זה אינו דורש שכולם על הפלנטה יעשו את השינוי, מאחר והתדר של האהבה הוא התדר הגבוה ביותר בקיום – הוא חזק יותר מתודעת המוח או האגו. אם מספיק אנשים יתעוררו ויתחיל לחיות מתוך הלב, אנו נשנה את התודעה השלטת בפלנטה. יש לנו את היכולת להפוך את המצוף. למעשה, זה רק עניין של זמן – אני מאמינה שנעשה זאת בקרוב מאוד וכאשר זה יקרה, הכל ישתנה. העולם שלנו ישתנה.

"אנו נבין קולקטיבית שאנו יכולים ליצור את סוג החיים שאנו רוצים על פני האדמה אחד עם השני, שלא משנה מה אנו חולמים עליו, אנו יכולים להגשים זאת. אז נתחיל ליצור גן-עדן ולמצוא פתרונות לבעיות הדחופות ביותר שלנו – לנקות את מה שעשינו לאימא אדמה ולצור יותר איזון, צדק וחברה אנושית יפייפיה.

"המפתח הוא שעלינו להבין שאנו אלוהים, לא היצורים המוגבלים שאנו חושבים שאנחנו. אנו ניצוצות של התודעה האלוהית. אנו לא נבדלים אחד מהשני או מכל צורת חיים אחרת. מה שקורה לאחד מאיתנו קורה לכולנו. מה שקורה לאימא אדמה קורה גם לנו. הרוח הראתה לי שבזמן של השינוי הגדול של האדמה, האנושות תתאחד למשפחה אחת, שבט אחד, ושהשבט הזה יהיה שבט הקשת בענן, שבט אחד שנוצר על ידי צבעים רבים.

"בכל יום, אנו יכולים לתת ללב שלנו להפתח על ידי היופי של הבריאה. אנו יכולים להקדיש את הזמן בכל יום להרגיש הכרת תודה לאימא אדמה, לרוח הגדולה, לכל מה שיש לנו ולמי שאנחנו. אנו יכלים להתחיל לשחרר את האמונות והרעיונות שאינם משרתים יותר את החיים האישיים והקולקטיביים שלנו. אנו לא מה שאנו עושים למחייתנו או כמה כסף יש לנו; אנו לא מה שאחרים חושבים עלינו או מה שאנו חושבים עלינו; אנו לא הזהות שלנו, המצב שלנו, אוסף החוויות שעברנו, ההצלחות והטעויות שלנו או האישיות שלנו. עלינו לשחרר את כל מה שנאמר לנו שעלינו לרצות, מה שנאמר לנו שהוא חשוב, ולהחליט את הדברים הללו בעצמנו, מהמקום העמוק ביותר בלב שלנו.

"מה חשוב יותר מכל? מה מביא לך אושר אמיתי? מי אתה? עבור מה תחיה, אם יהיה לך האומץ לכך? מה מביא לעיניך דמעות של הכרת תודה והשתאות? מתי אתה מרגיש הכי בבית עם עצמך? להתעמק בשאלות הללו הוא הצעד הראשון בדרך לחוויה של לחיות מתוך הלב".

ישראל היא מקום מקודש

הראיון עם קראוטר מתקיים עתה, משום שלראשונה היא מגיעה ארצה. בשנים האחרונות, מאז הפכה שלמאנית, היא מסתובבת בעולם, מלמדת במקומות שונים. "אני מאוד מתרגשת לבקר בישראל וללמד את המסר כאן", היא אומרת. "ישראל היא מקום קדוש ומקודש עבור רבים ומסיבות רבות. עבורי זהו מקום עתיק ומקודש של חוכמה רבה וגדולה. בשנים האחרונות אנשים בישראל מתעוררים ללב, לתודעה של אהבה, וזו הסיבה מדוע נקראתי לארץ הנפלאה הזו. לאחד לבבות ביחד, לתת הנחייה ובטחון מחדש לאלו שהקשיבו לקריאה וחוזרים ללב. אני נרגשת לפגוש את האחים והאחיות של השבט בעל הצבעים הרבים בארץ עתיקה זו".

לאתר של קישה קאודר

הריאיון פורסם במקור בגיליון יולי של המגזין חיים אחרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

המלחמה עם האהבה עם אם כל המלחמות, והעבודה עם נטישה עצמית היא המפתח לשלום. טוהר מדברים על המציאות בה אנו חיים ומציעים דרך לחיות בעולם שונה לחלוטין
3 דק' קריאה
למה, בעצם, אנחנו צריכים לעשות שלום עם האהבה? מה זו המלחמה הזו, שאנו נמצאים בה, וכיצד היא באה לידי ביטוי ביום יום שלנו? תקשור כתוב של טוהר על הנושא
5 דק' קריאה
מה גורם לרוע, מדוע אנו פוגשים רוע בחיים בכלל ובתקופה זו בפרט, ומהי התקווה שמפגש זה מביא איתו. תקשור כתוב על נושא חשוב
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546