"זהו הרגש אשר מתחיל להיווצר סביב ללב, ככל שהחיבור לאחד, לאלוהות, הולך ונעלם"

"האפילה אשר עליה אנו מדברים מתחילה להחשף. זוהי בדידות עמוקה אשר עולה ממעמקים של אהבה.

"זהו כאב, זהו הרגש הראשוני, אחת התחושות הראשונות שמרגיש אדם בגלגול הראשון, כאשר נמצא בפעם הראשונה בכדור הארץ. זהו הרגש אשר מתחיל להיווצר סביב ללב, ככל שהחיבור לאחד, לאלוהות, הולך ונעלם.

"דלת שהיתה פתוחה נסגרת, ואי אפשר לפתוח אותה שוב – כך נוצרת בדידות,  והיא חוזרת על עצמה שוב ושוב, בכל פעם, בכל גילגול, בכל אירוע אשר דומה לחויה הזו. בכל פעם שנסגרת דלת, בכל פעם שנוצר מפגש עם אטימות, עם סגירות, חוסר כנות, בכל פעם שמפגש כזה קורה, נחשפת בדידות. אם אדם אינו ערני, הבדידות כתוצאה מכך גדלה, ולא נעלמת.

"הרגש הזה הוא אחד הרגשות האחרונים והדומיננטיים ביותר שחשוב לרפא, ולכן על אדם שנמצא במסע רוחני לרפא את רגש הבדידות. משום שכשחוזרים הביתה, ככל שהשקט גדל והחיבור לאחדות הולך וגדל, ככל שהחיבור הופך להיות יותר נגיש, יותר אפשרי, כך הרגש הזה הולך ונחשף. הוא התהום שיש לחצות בשביל לחזור הביתה.

"בדידות היא ההפך מאקסטזה, היא ההפך מאהבה, והיא בו זמנית מה שמסתיר אותה. החשיפה של הבדידות וההסכמה לחוות אותה, היא האתגר הקשה ביותר אך המשמעותי ביותר, כי האלוהות, האחדות, היא לא דבר חיצוני להגיע אליה, היא חויה פנימית, היא תודעה של חיים, והיא אפשרית רק למי שמוכן לצלול פנימה.

"במובן מסוים הבדידות היא ההפרדה של האדם מתחושת השקט והאושר בתוכו, ולעיתים קרובות יש צורך לעמוד בפני חוסר חיצוני זה או אחר כדי לחזור לכאב. יש חשיבות גדולה בהסכמה לטבוע אל תוך הכאב ובדרך זו למוסס אותו.

"המלחמה הזו שכה רבים מדברים עליה, שכה רבים רוצים אותה, שכה רבים מבקשים להמנע ממנה, במידה ותקרה, צפויה לעלות לא חושך, כי אם בדידות. משום כך, גם אם הדבר מעט מוזר, היא יכולה להיות תועלת גדולה אם היא תקרה.

"אנו הערב יודעים שאין צורך במלחמה, כי הבדידות אשר קיימת בכם כבר נמצאת כאן. כל מה שצריך הוא לנקות אותה מהגוף ולמוסס אותה. זוהי בחירה של אמיצים, עדיין אולי של מעטים, אך היא כורח המציאות של כל התרבות הזו.

"במקום של בדידות כל שנותר הוא הרצון למות. בדידות מספרת כל פעם מחדש שהחיבור אינו אפשרי, ולכן תחושת המוות היא בלתי נמנעת. שינוי קורה כשאדם מוכן לחמול על עצמו, לגלות שהוא מפחד ולקבל את המצב כפי שהוא. זו כניעה אמיתית, ורק בה יש שינוי".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

30 דק' האזנה
הפרק החדש בפודקאסט מוקדש לאחד הרגשות הקשים ביותר, ולגורם האמיתי לסיבה שאנו מרגישים כך בחיינו (רמז: זה לא באמת קשור באנשים אחרים)
שעה וחצי צפייה
מה התפקיד של הרגשות שלנו? מדוע כדאי לנו להרגיש אותם מחדש? ומה עושים איתם? על כל זה ועוד במפגש אינטרנטי זה, המשלב תקשור של טוהר והרבה שאלות ותשובות עם המשתתפים
אחד הפרדוקסים ביחסים המשפחתיים שלנו הוא שדווקא בקרב המשפחה, אנחנו לא פעם מרגישים עצובים ובודדים. יש סיבה מדוע זה כך ודרך להקל על עצמנו. כתבה שלישית ואחרונה בסדרה
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546