"יש הרבה בלבול ואי הבנה לגבי המהות של האנרגיה הזו, ולגבי הדרך היא אמורה להתגלם בגברים בעולם בו אתם חיים"

אנו מבקשים לדבר על גברים, גבריות ואנרגיה גברית, משום שנדמה לנו שיש הרבה בלבול ואי הבנה לגבי המהות של האנרגיה הזו, ולגבי הדרך היא אמורה להתגלם בגברים בעולם בו אתם חיים.

התחלנו לומר זאת בזמן האחרון ואנו נרחיב זאת – האנרגיה הגברית המאוזנת, הטהורה, מביאה איתה שלושה ביטויים מרכזיים – אוויריות, קלילות ומידה רבה של הומור.

במצב העניינים היום, בעולם בו אתם חיים, המקום היחיד אשר מגלם בצורה מלאה את שלושת ההיבטים הללו של גבריות, הם כמעט אך ורק השמים, אשר עליהם אתם יכולים להסתכל מדי פעם. מעט מאוד גברים מגלמים את הנוכחות הזו בקיום שלהם בתוך גוף, וקשה למצוא את אלו אשר הולכים בדרך לשם.

ישנן הרבה אי הבנות לגבי גבריות ולגבי הדרך שבה היא אמורה לפעול. המאבק בין גברים לבין נשים בעולם בו אתם חיים מייצר הרבה מאוד קושי והרבה מאוד כובד, אשר מקשה על המסע הרוחני גם של גברים וגם של נשים.

גבר אשר מגלם בצורה מאוזנת את ההיבט הגברי שלו, מביא איתו את היכולת לנשום, את האוויריות, אשר מכניסה קלילות.

האנרגיה הגברית מאפשרת לקחת את החיים בצורה יותר קלה, באופן פחות דרמטי. אנו לא מתנגדים לדרמתיות או לדרמות, אבל היכולת שמאפיינת אנרגיה נשית, וזה לחוות עד תום רגשות, לגעת בבסיס, במהות של רגש, ולחוות אותו עד למקום ממנו הנוצר, עשויה להפוך אצל נשים רבות בפלנטה לדרמטיות. נשים רבות, אשר לא מרפאות את הפחדים שלהן, לוקחות את האנרגיה הנשית והופכות אותה לסוג של שליטה, והן משתמשות ברגשות באופן דרמטי בשביל ליצור מחויבות, בשביל ליצור יחסים של תלות מול גברים.

נשים באות בטענות אל המין הגברי על כך שהם אינם מרגישים, משום שהם אינם דרמטיים בצורה הנשית, בעוד שגברים לוקחים את האווריריות והקלילות ובאים אליהן בטענות על כך שהן כבדות ודרמטיות. הם אומרים לנשים שהן אינן מספיק טובות משום שהן אינן יכולות לקחת את הדברים בקלות, משום שהן נתקעות על כל פרט, משום שהן נותנות חשיבות יתר לדברים רגשיים.

נשים הולכות עם רגשי אשמה על כך שהן דרמטיות, וגברים הולכים עם רגשי אשמה על כך שהם מנותקים, ולא זה נכון ולא זה נכון. היכולת הגברית מדברת על אווריריות, ואין קשר בין אווריריות לבין נתק. מה שהופך אווריריות לנתק הם פחדים, אך במהות אנרגיה גברית מביאה אווריריות. גברים במצב מאוזן מחוברים לרגשות שלהם, אך הם יותר שטים איתם מאשר שוחים בהם, באופן מטאפורי. אין זה אומר שהם אינם מרגישים אותם. לגברים יש יכולת ללכת עם הפיתול של הנהר, ופחות הצורך לחקור כל מקום בו המים מעט מסתובבים או מעט משתנים בכיוון שלהם. זוהי היכולת הנשית יותר, כשהיא באה לידי ביטוי במצב מאוזן. היכולת הזו מאפשרת לנשים לגעת יותר בעומק. הכניסה של נשים לעומק והיכולת של גברים ללכת עם הדברים, מאפשרת לכל צד להגיע לעומקים של ידע ולעולמות, שאפשריים רק בדרך הזו.

אם נשים היו מכבדות את היכולת הרגשית העמוקה שלהן, וזה יקרה יותר ויותר, ויסכימו לוותר על השליטה של הדרמטיות; ואם גברים יקבלו את האווריריות שלהם ויפסיק את השליטה הנובעת מאותו נתק, שגברים רבים מתגאים בו, הרי ששיתוף הפעולה בין נשים לבין גברים בפלנטה יוכל לקחת את העולם כולו, ולא רק את העולם שלכם, כי אם את הקיום כולו, לעומקים ולגבהים שאינם מוכרים עדיין במרבית העולמות.

זהו עולם של בחירה חופשית, ובעולם של בחירה חופשית, הפוטנציאל הוא גדול במיוחד יותר מאשר בעולמות אחרים. הכיוון אשר אליו אתם הולכים הוא לשיתוף פעולה מסוג חדש, מסוג אחר לגמרי. הוא אמנם מתקיים בתרבויות אחרות ובעולמות אחרים, אך בשאר המקומות הוא לא מתקיים מתוך תהליך של בחירה מודעת. הוא מתקיים משום שהעולמות מתקיימים כך מלכתחילה, ואי אפשר לבחור שם אחרת.

במובן מסוים, אתם מצטרפים למשפחה שכבר קיימת, משפחה של תרבויות ששיתוף הפעולה הזה בין נשים לבין גברים, בין האנרגיה הנשית לבין האנרגיה הגברית, כבר מתקיימת בהם, אבל משום שאתם באים אל המשפחה הזו מתוך תהליך של בחירה מודעת, זה הופך את כל מה שקורה כאן למשהו אחר לגמרי, לפעולה יוצאת דופן, ומשום כך העתיד של כדה"א מזהיר כל כך באופן פוטנציאלי, ומשום כך הסכנות שבתהליך הזה הן גדולות כל כך. מי שבאופן אישי סוטה מהדרך יכול לקחת את עצמו לתהום עמוקה מאוד, כפי שכבר פגשתם, והתרבות כולה עדיין לא בחרה את הבחירה הסופית בכיוון שלה, כך שלא ניתן לדעת אם אותו עתיד מזהיר יהפוך להיות באמת המציאות עצמה, ואולי עוד יהיו סטיות קטנות בדרך.

יש חשיבות רבה בלהתמקד באי ההבנה הזו בין נשים לגברים, משום שכשאתם באים במגע בעולם עם נשים או עם גברים, ישנן את הדעות הללו. העומק הנשי מוגדר כדרמטי, והאווריריות הגברית מוגדרת כנתק. נתק ודרמטיות באמת לא הולכים ביחד, וכשהם נפגשים הם יוצרים את כל המאבקים שאתם מכירים.

הרבה פעמים אתם יוצרים את המאבקים באופן אוטומטי, כלומר, אתם באים מלכתחילה עם הצורך להוכיח, מתוך רגשי אשמה עמוקים מאוד, אשר באים מכאב. אתם יוצרים הרבה פעמים את המלחמות הללו במקומות בהם אין צורך באמת להילחם. גם במקומות שבהם אין באמת ממה לפחד.

הכל יכול להתקיים בו זמנית. נשים לא צריכות להיות אווריריות וגברים לא צריכים להיות עמוקים במובן הנשי. הכל יכול להיות בו זמנית, כל אחד יכול לגלות ולחקור את העולם שלו. ככל שההבנה הזו תהיה יותר מוטמעת בכם, כך יבוא יותר שקט, והמהות של שיתוף פעולה תתגלה.

גברים, עם העוצמה של האווריריות והקלילות, יכולים ללמד נשים לחצות מעברים של רגש, שנשים לא יכולות להעביר נשים. לנשים יש את הנטייה להיתקע ברגש, משום שהן מגדירות את עצמן דרך הרגשות שלהן. אתם חיים בעולם מסוכן מהבחינה הזו – גברים לא מרגישים, נשים כן. הבעיה היא שאתם נמצאים במסע, באופן אישי ובאופן קולקטיבי, שבו אתם צריכים להיפרד מהרגשות כמו שאתם מכירים אותם. מה יעשו בדיוק נשים, שעומדות עם הפחדים שלהן, עם הכאב שלהן, עם חוסר הביטחון, עם ההתלהבות והשמחה לפעמים, כשהן צריכות לוותר עליהם וללכת למשהו אחר? הגברים יכולים בשער הזה לעזור לנשים, וזה יהיה התפקיד שלהם. בעוד שנשים מביאות גברים לעמוד מול הרגשות שלהם, דבר שגברים נמנעים לעשות באופן אינסטינקטיבי בגלל אותו חינוך שקיבלתם, הרי שבסופו של דבר, התהליך מתהפך, והגברים עוזרים לנשים לחצות את הרגשות שלהם ולעבור הלאה. זוהי הגדולה של שיתוף הפעולה שיכול להתרקם בין נשים לבין גברים.

משום כך הזוגיות של נשים וגברים הנמצאים פה היא דבר כל כך מאיים. משום כך המפגשים עם בני המין השני מאיימים. באופן אינסטינקטיבי אתם מזהים, כאשר אתם עומדים מול בן המין השני, שיש לו את העוצמה לקחת אתכם ולהעביר אתכם טרנספורמציה, שלבד אינכם יכולים לעשות, ושקשה יהיה לכם לעשות אותה עם בן המין שלכם. הידיעה האינסטינקטיבית הזו גורמת לכם להסתגר. ההזדהות הרבה שאתם חשים עם ההגדרה הנשית שלכם או עם ההגדרה הגברית שלכם היא זו אשר גורמת לכם להיסגר.

אם גברים יהיו מוכנים לוותר על האווריריות שלהם, כמו שהם חושבים שהם מכירים אותה, ולהתחבר עם העומק הרגשי, ואם נשים יהיו מוכנות להיפרד על העומק הרגשי שלהן, כמו שהן חושבות שהן מכירות, ולהתחבר יותר לאווריריות ולקלילות, הרי שאז יבוא הפתרון לבעיות של זוגות של נשים וגברים, ובכלל, במערכות יחסים בין נשים לגברים מכל סוג שהוא.

אתם מזדהים הזדהות עמוקה עם ההגדרה של המין שלכם, ובמקום שבו אינכם מוכנים לוותר על זה, במקום שבו אינכם מוכנים להשתנות, שם אתם יוצרים נתק, אם זה מזוגיות ואם זה בחיים בכלל.

האנרגיה הגברית מביאה איתה, משום האווריריות שלה ומשום הקלילות שלה, מידה רבה של הומור, את היכולת לראות את הדברים מהצד ולצחוק עליהם. הבעיה היא שהרבה פעמים נשים מרגישות מאוימות מההומור הזה, משתי סיבות. אחת, משום שלעיתים גברים מגלים את ההומור שלהם כשהם בנתק, הרי שההומור הזה הופך להיות ציני, והוא סוגר. אך הסיבה השניה היא שההומור הזה של גברים מזכיר לנשים שהדברים לא חייבים להיות קשים כל כך, לא חייבים להיות דרמטיים כל כך, שאפשר גם להיפרד מהקושי, אפשר להיפרד בלעדיו, ועל כך פעמים רבות נשים מתקוממות.

אתם שמים לב יותר ויותר שאתם מגלים בעצמכם בו זמנית גם את האנרגיה הנשית וגם את האנרגיה הגברית. בסופו של דבר, מה שיקרה בעולם הזה, זה שיהיו פה אנשים שיש בהם גם את האנרגיה הנשית וגם את האנרגיה הגברית.

הדברים שאנו אומרים הם המלצות ביניים לשנים הקרובות. בסופו של דבר, לא יהיו הבדלים בין נשים לגברים, משום שאתם תהיו אחד. אך בשביל להגיע לאחד הזה, חשוב מאוד לעבור את השנים הללו מבחינה רגשית, גם אם זה ייקח פחות משנים, ולעשות את המסע הזה, להסכים לוותר על ההגדרה העצמית בשביל לפתוח את הלב, בשביל שיהיה שקט ביחסים עם נשים וגברים, ובשביל לאפשר לזוגיות להתרחש.

התקבל בתקשור שנערך בתל-אביב ב-2.5.02

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

תקשור-סיפור מיוחד לימי המלחמה כמו גם לחיים בכלל, על חברות ועל ויכוח ועל הדרך בחזרה הביתה. ספרו אותו לילדים שלכם, ספרו אותו לעצמכם
3 דק' קריאה
"יכול להיות שאתם ראויים לאהבה למרות מה שאמרו לכם ולמרות האופן שבו התנהגו אליכם, למרות הכאב הזה שיש לכם בלב, הגורם לכם להתרחק מאהבה כאשר היא נוקשת בדלת?" טוהר מדברים על אהבה
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546