בתקשור זה טוהר נוגעים בתחומים שחשוב לחזק בזמן זה של התחדשות: תחושת הביטחון, היחסים עם כסף והביטוי העצמי, התקרבות לעצמנו (ולאחרים), והתחברות למהות של החלומות שאנו רוצים להגשים

ארבעת האלמנטים של ההתחדשות – קובץ להורדה

ארבעת האלמנטים של ההתחדשות – להאזנה

אם כך, שלום.

אם כך, אנו מתחילים. מפגש נוסף. זמן נוסף להתפתחות. אפשרות, הזדמנות להיכנס יותר לעומק, אל תוך מה שקורה, אל תוך מה שמתרחש, אל תוך מה שמתפתח.

העולם ממשיך להתפתח

ישנם מספר דברים שאנו מבקשים לעסוק בהם, לדבר עליהם בזמן זה.

הראשון שבהם הוא התפיסה, אפשר לומר האשליה, האומרת שלדברים יש סוף. היה זמן שבו עסקנו רבות בתפיסה הזו, ואנו מבקשים לחזור ולדבר על כך גם במפגש זה.

רבים מכם, בוודאי אלו שנחשבים למבוגרים, באו אל הגוף הזה בזמן הזה עם הפוטנציאל לכך שהעולם הזה שבו אתם חיים, יגיע אל סופו. אך נעשתה בחירה לפני זמן מה להמשיך את תהליך ההתפתחות בתוך המסגרת הקיימת של הדברים. הבחירה שהשתנתה השאירה אתכם, איך לומר, להתמודד עם אותה התפיסה האומרת שדברים אמורים להסתיים, שהסוף מגיע.

יש בזה מן הפרדוקס, משום שמבחינה פיזיולוגית הסוף של הכל באמת מגיע. הגוף הזה שבו אתם נמצאים כעת לא יישאר לנצח בצורה זו, וההזדהות שלכם עם הגוף, עם האישיות, היא שקובעת את מידת הפחד שלכם מהמוות ואת הרתיעה שלכם מכל דבר אשר טומן בחובו את האפשרות של פרידה, של מוות, של סוף.

למרות זאת ישנו דבר מה נוסף שעליו אנו שמים את הדגש, וזו הציפייה הקיימת בתוככם שהכל יסתיים.

היה זמן שבו נדרשתם לעבור הערכות מחדש, משום שלפתע פתאום, כאשר הבחירה השתנתה, כאשר הבחירה נעשתה בהתפתחות ובהמשכיות ולא בסיום, כאשר הבחירה הזו התרחשה נפתחו בפניכם דלתות חדשות ואפשרויות שבאופן מתוכנן לא היו קיימות קודם לכן. אפשרות לגדול, אפשרות להתרחב, אפשרות לחבר עולמות באופן שמעולם לא התחברו.

זה יוצר פעמים רבות בלבול, וחלק מכם נותרתם מבולבלים. חסרה לכם מידה של ביטחון, של יציבות בכך שהאדמה אינה עומדת לפעור את פיה. יש בכם את הציפייה שהיא תעשה את זה, ואתם הולכים במידה מסויימת בעולם ומהססים האם לצעוד בו בביטחון, האם ללכת בעקבות חלומות, האם להגשים את התשוקות שלכם, האם באמת הכל יישאר כפי שהוא, האם אפשר להוריד את הדריכות שהציפייה הזו יצרה, האם אפשר באמת להתרווח.

אנו פה בשביל לומר – כן, ההתרווחות היא אכן אפשרית. אנו מציינים זאת בנקודת הזמן בה אנו מדברים, בה אנו נפגשים, משום שההבנה הזו, הביטחון הזה, הם אינם ברורים.

יש לכולכם מידה או אחרת של חוסר ביטחון וחוסר ודאות, אשר משפיעים על ההתנהלות שלכם, אבל בתוך חוסר הביטחון האנושי, הרגיל, הנפוץ, ישנו אצל חלק מכם את הציפייה המסויימת הזו, שהכל יסתיים. ציפייה זו מגבירה את חוסר הביטחון ולעתים גם חוסר יציבות, וזה אינו מאפשר לכם את הנינוחות שאתם יכולים להנות ממנה.

אז אם הדברים שאנו אומרים כעת נוגעים בכם, אז סימן שאתם נדרשים לתת את תשומת הלב לציפייה הזו שלכם בזמן הזה. להזכיר לעצמכם את מה שאנו מזכירים לכם כעת – קשה ככל שהמצב של העולם שלכם, הוא אינו בדרך לחורבן. למעשה, הוא בתהליך של התפתחות. אתם יכולים להתרווח בתוך זה ולהמשיך להתפתח בתוך זה. העולם איננו יציב אבל האדמה איננה פוערת את פיה. היא איננה אמורה לעשות זאת באופן שהיה אפשרי בעבר.

אז לכו עם יותר ביטחון במי שאתם, ובאפשרות שיש לכם לממש ולהגשים את מי שאתם, לגלות את מי שאתם.

מי מבקש ביטוי?

הדבר השני שאנו מבקשים לדבר עליו קשור בכסף. האלמנט הפיזי הזה היה ועודנו גורם משמעותי מאוד באופן שבו עולם הזה פועל.

בבסיס של הדברים, כסף זו אנרגיה אשר נועדה לאפשר לכם ביטוי עצמי, אך בני אדם משתמשים בכסף פעמים רבות בשביל שליטה. כפי שאפשר להבין, זה יוצר פער.

כאשר לוקחים אנרגיה אלוהית של ביטוי ומשתמשים בה בשביל לשלוט, זה דומה במידה רבה לניסיון להכניס לווייתן לתוך קופסת שימורים קטנה. כמה שלא תנסו, זה לא באמת יצליח. כך גם הניסיון להשתמש בכסף לשליטה, הוא איננו עובד עוד. משום כך הכלכלה אשר מנהלת את העולם הזה, היא איננה מצליחה להיות מה שבני אדם רוצים שהיא תהיה.

בני אדם רבים מאמינים שצריך להמשיך את מה שהיה, לשלוט באחרים באמצעות כסף. יש חוסר הסכמה שאיננו נובע רק מכם, שנובע אפילו מהאנרגיה עצמה של הכסף, להמשיך במשחקים אלו של שליטה.

משום כך הכלכלה נמצאת במצב שהוא איננו יציב. חוסר היציבות יימשך בצורה כזו או אחרת כל עוד בני אדם ידרשו זמן בשביל להבין שיש צורך בשיטה חדשה, בגישה חדשה – בביטוי ולא בשליטה.

מה שזה אומר ביחס אליכם – מאחר ומרביתכם אינכם משפיעים באופן ישיר על ההחלטות הכלכליות הגדולות; מה שזה אומר מנקודת המבט שלנו, שזו הזדמנות לחזור ולבחון את השימוש שאתם עושים באנרגיה של כסף. האם אתם משתמשים במה שיש לכם בשביל לבטא את עצמכם או בשביל לשלוט בעצמכם? אם חסר לכם כסף, האם אתם רוצים יותר כסף בשביל לבטא את עצמכם או בשביל לשלוט בעצמכם?

מה שאנו מציעים לכם לבחון הוא אילו חלקים בתוככם מבקשים כיום ביטוי. הם אינם בהכרח חלקים אשר יגידו 'אני רוצה לנסוע בכל העולם'; רצון כזה בהחלט דורש כסף. החלקים המבקשים ביטוי יכולים להיות שונים, וגם אם מדובר בחלקים שהביטוי שלהם אינו תלוי בכסף, החסימה שלהם יכולה ליצור חסימה או צמצום של מידת אמצעי הביטוי הנקרא כסף שיש לכם.

אז אם ישנה מצוקה כלכלית בחיים שלכם, חזרו ובדקו אלו חלקים בתוככם מבקשים ביטוי; כאלו שהביטוי שלהם היה מצומצם עד עכשיו או אולי לא היה קיים בכלל.

ישנה אנרגיה של התחדשות הנוכחת בעולם שלכם בזמן הזה, והיא מאפשרת בהירות יותר רבה ביחס למערכת היחסים הפנימית שלכם. לכן זהו זמן טוב לשאול את השאלה הזו, אילו חלקים בתוככם מבקשים ביטוי, וכך להתחיל לחדש את הביטוי העצמי ואת המימוש העצמי.

לבחון את ההשתקפויות

הדבר השלישי שאנו מבקשים להתייחס אליו במפגש זה קשור במערכות יחסים. זה איננו נושא חדש עבורכם; לכל בני האדם ישנם שיעורים בכל הקשור במערכות יחסים. יש כאלו שהם רחוקים מאוד ויש כאלה שהם קרובים מאוד; יש כאלה שהם מאויימים ויש כאלה שהם מאיימים יש כאלה שהם יותר נינוחים.

אנו מבקשים להזכיר את מה שלעיתים קל לשכוח – מה שקורה לכם בתוך מערכות היחסים שיש לכם בחיים עם אנשים כאלו ואחרים זו השתקפות של מה שקורה בתוככם.

לעתים זה לא יישמע הגיוני מה שאנו אומרים, משום שיש לכם בחיים אנשים המתנהגים בצורה שלעיתים מזעזעת אתכם, מכעיסה אתכם, מפליאה אתכם, מרחיקה אתכם, וזה לא נתפס במחשבה שגם אתם כאלה.

השתקפות, כפי שאתם יודעים, איננה אומרת שאתם זהים זה לזה, אבל האנשים בחיים שלכם ומערכות היחסים שיש לכם עם האנשים שיש בחיים שלכם, כל אלה מתקיימים בתוככם.

אם אתם מבקשים לשנות, לשפר מערכות יחסים; אם אתם מבקשים לפתוח דלתות שהיו סגורות; אז אנו מציעים שתחזרו פנימה, ותבדקו איזה חלק אינו מדבר עם איזה חלק, איזה חלק כועס על איזה חלק, איזה חלק מתרחק מאיזה חלק.

כל מה שאתם מזהים בחוץ, חזרו פנימה ובדקו היכן וכיצד הוא מתקיים בתוככם.

זה משמעותי בזמן הזה שאתם נמצאים בו. זה איננו חדש מה שאנו אומרים, אבל זה משמעותי בנקודת הזמן הזה, משום שהחופש בעולם הזה גדל. חופש של ביטוי, חופש של מימוש. כתוצאה מכך אתם מעמיקים – במודע או לא במודע – ומרחיבים שיתופי פעולה עם בני אדם אחרים. אתם יוצאים במודע ומרצון ואולי לא במודע ולא מרצון, מהמקומות שהיו יותר נוחים ומוכרים לכם, אל עבר מקומות חדשים ואנשים חדשים.

אתם עשויים לפגוש בדרך צדדים שונים בעצמכם. בשביל לגדול באופן הזה, בשביל להרחיב את שיתופי הפעולה, בשביל ליהנות מהם, אז חזרו אל עצמכם, ובכל פעם שאתם נתקלים בקושי, בכל פעם שאתם נתקלים בבעיה, בכל פעם שאתם כועסים על מישהו, בכל פעם שאתם מאשימים מישהו, חזרו אל עצמכם, ובדקו מי מאשים את מי, מי כועס על מי.

כאשר אתם מזהים, כאשר אתם מאבחנים את מה שקורה בתוככם, נסו להסתכל על הכל מנקודת מבט של אהבה, כזו שאין בה שיפוט ואין בה רע וטוב ובסדר ולא בסדר. הסתכלו על עצמכם, על היחסים הפנימיים מנקודת המבט הזו של אהבה.

מה משתנה כאשר אתם אוהבים את עצמכם? מה משתנה כאשר הלב שלכם פתוח?

עשו זאת אפילו אם זו איננה החוויה הרגשית שלכם באותו הזמן. דמיינו את זה. אפילו העמידו פנים. אם הייתם אוהבים את עצמכם, מה היה שונה? מה אז היה קורה?

להתחבר למהות החלומות

הדבר האחרון שאנו מבקשים לציין ולדבר עליו במפגש זה קשור בחלומות שלכם.

הסוף שאתם מתוכנתים אליו או מצפים לו, כפי שאמרנו לא התממש ולא יתממש. עובדה זו פותחת בפניכם שערים חדשים ודלתות חדשות להתפתחות ולביטוי. אתם זקוקים ליחסים יותר הרמוניים עם האנרגיה של כסף, וזה מחייב אתכם במערכות יחסים קרובות יותר מבעבר עם אנשים שונים מבעבר. זה מביא אתכם בסופו של דבר אל החלומות שלכם.

מי אתם רוצים להיות? איזו מהות אתם מבקשים לממש? אילו חוויות אתם מבקשים לחוות?

בני אדם נוטים פעמים רבות לחשוב על חלומות במובנים שכליים, והם מתרגמים את זה לזמן, לצורה, נותנים תרגום ויזואלי – שהבית יהיה בצורה מסויימת, שסכום הכסף שאותו נרוויח יהיה כך וכך, שהזוגיות תהיה כזו וכזו, שהגוף יהיה כזה וכזה.

אתם עושים את כל זה כי אתם רוצים להשיג חוויה מסויימת. לכן אנו מבקשים כאשר אתם בוחנים את החלומות שלכם – וזהו זמן טוב, בתוך זמן של התחדשות לבחון חלומות – לשאול את הדברים מחדש. איזו חוויה אתם מבקשים לחוות? איזו מהות אתם מבקשים לממש?

כאשר התשובה עולה, תנו לה לקחת אתכם אל תוך נתיב של מימוש, נתיב אשר ידרוש ויבקש מכם פעמים רבות לוותר על מה שאתם יודעים. לעיתים החוויות שאתם מבקשים לחוות והמהות שאתם מבקשים לממש, יבואו לידי ביטוי ויקרו בדרך אחרת, בצורה אחרת מכפי שאתם חושבים.

הראש, השכל, מקובע על צורה, בעוד שהלב מכוון למהות. בכל פעם שאתם מתקבעים על צורה, חזרו אל הלב ושאלו את עצמכם איזו מהות אתם מבקשים לממש, איזו חוויה אתם מבקשים לחוות. היו מכווננים פעם אחר פעם בכיוון הזה.

ככל שתסכימו להתכוונן למהות, לחוויה, ותרפו מהצורה, תוכלו ליהנות הרבה יותר מהמופלאות של החיים בתוך גוף.

אלו הדברים לפעם זו.

שמחנו,

אם כך שלום.

טוהר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

10 דק' קריאה
בתקשור זה טוהר מדברים על הבחירה להיכנס לגוף ועל הבחירה כיצד אנו מתייחסים לעצמנו במהלך החיים, ומציעים לנו לבחור מחדש כיצד אנו רוצים לחיות עם עצמנו
10 דק' קריאה
בתקשור זה טוהר מנחים מדיטציה לחיבור לאדמה בתוכנו, מדברים על הגעגוע המנהל את כולנו, ומספקים הסבר עמוק ומדויק לאופן בו תהליך ההתפתחות שלנו באמת מתנהל
10 דק' קריאה
בתקשור זה טוהר מדברים על שלושה היבטים במי שאנחנו שהם מציעים לחזור ולהתחבר איתם, ללמוד עליהם מחדש: הכאב, ההתרגשות והחלומות שלנו
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546