אתגר של מאסטרים

"הפכו את השלילי לחיובי, את הנחות לראוי. עשו זאת בתוך עצמכם ומתוך זה חיים שלמים יכולים להשתנות". תקשור חדש של טוהר

אתגר של מאסטרים – קובץ להורדה

אם כך, שלום.

אם כך, אנו מתחילים. מפגש נוסף, זמן ללמוד, זמן להתעורר. זמן להתפתח. הזמן הוא תמיד נכון לכך, כאשר בני אדם בוחרים בהתעוררות, בהתפתחות. אך השאלה המרחפת בזמן הזה, השאלה המהדהדת בזמן הזה – לאיזה כיוון אתם רוצים להתפתח? מהי הבחירה?

מפגש קולקטיבי מתרחש בזמן הזה, בזמן זה במיוחד. מפגש מחודש של האנושות כולה, של אלו הנמצאים בגוף, של אלו אשר עזבו את הגוף וממשיכים לתמוך במסע ההתפתחות הזה. בתוך מפגש קולקטיבי זה נשאלת השאלה, וזהו המפגש אשר בתוכו גם נוצרת התשובה.

זה איננו מפגש מודע, הוא איננו מתקיים במציאות הפיזית, ברובד הפיזי. הרוב המוחלט של בני האדם אינם מודעים לכך. אנו מניחים שמרביתכם אינכם מודעים לעובדה שברגעים אלו ממש חלק ממי שאתם שוהה, נוכח, בתוך מעגל של התייעצות שהוא רב ממדי, ביחס לבחירה בהמשך הדרך.

בשונה מהאופן בו דברים היו בעבר, אין זו בחירה בהתפתחות או בחורבן. בחירה זו נעשתה והיא נותרת יציבה גם בזמן זה. אך אין זה אומר שאין בחירות נוספות שיש לבחור בהן, וזו הבחירה המתרחשת בזמן הזה. התייעצות רב ממדית ביחס לכיוון, ביחס לאופן בו אתם רוצים להיות.

תערובת של ישן וחדש

מזה זמן שאתם נמצאים בתוך מלחמה. בין ישן לחדש, בין מה שאפשר להגדירו בתור אור לבין חושך. האור הולך וגובר בעולם הזה, ההתעוררות של בני האדם נמשכת, אך היא איננה מלאה ההתעוררות הזו, ויש עוד התפתחות לעשות.

בני אדם רבים, אם תבחנו אותם, לא ייראו לכם כאילו הם התעוררו או מתעוררים ברמה כזו או אחרת. ובכל זאת בני אדם מתעוררים. השינויים עשויים לעיתים להיות קטנים ולא מורגשים יתר על המידה, אבל בני אדם מתעוררים.

זה הופך להיות מאתגר מאוד עבור רבים מכם, משום שישנה תערובת שהיא בלתי אפשרית לעיתים בין ישן לחדש. בני אדם מדברים בשתי שפות, לרגע אחד מתוך מודעות, מתוך אחריות, ורגע שני מתוך התעלמות וחוסר אחריות.  ההתנהגות עשויה להיות בהתאם, והתוצאות עשויות להיות בהתאם. שיתופי פעולה מושפעים מזה, מימוש הפוטנציאל עשוי להיות מושפע מזה.

כאשר אתם מכילים בו זמנית שני עולמות, שתי אנרגיות אשר בסופו של דבר אינן יכולות להיות זו עם זו, התוצאה היא מידה כזו או אחרת של כאוס, של בלבול, של אי הבנה. רבים מרגישים אבודים, חסרי אונים, חסרי מוצא. האמת, פעמים רבות, מרגישה שהיא מונחת בפניכם ואתם לא יודעים לקרוא אותה. מה עושים איתה? איך ליישם אותה? לעיתים זה מרגיש אתגר גדול יותר מבעבר, זה עשוי להרגיש כאילו מה שידעתם פעם אינו עובד היום, ואת מה שאתם עשויים לזהות באופן אינטואיטיבי, אינכם יודעים כיצד ליישם.

לחזור אל ההפרדה

מה זו אנרגיה ישנה? אנרגיה ישנה זו תפיסה שמדברת בעד הפרדה. ההפרדה יוצרת סודות, ההפרדה יוצרת שקרים, ההפרדה יוצרת העמדת פנים, היא יוצרת ריחוק, היא יוצרת בידוד.

אנרגיה חדשה מדברת על אחדות. אחדות יוצרת שיתוף פעולה, היא יוצרת שפע. אחדות יוצרת כנות, אחדות מאפשרת שיחה, אחדות מביאה איתה חשיפה, היא מביאה איתה 'כן'. היא מביאה איתה בהירות, היא משנה אתכם כליל.

הפרדה היא האופן שבו העולם הזה פועל מזה זמן רב. אחדות, לעומת זאת, היא גישה או אנרגיה או תפיסה מוכרת במידת מה, אך גם זרה בו זמנית, ואתם פעמים רבות אינכם יודעים כיצד לממש אותה, כיצד ליישם את הדברים. אתם אינכם מרגישים בבית גם בתוך תודעה אשר ביקשתם לעצמכם, וישנו אינסטינקט במודע או לא לסגת אחורה, לחזור אל ההפרדה, לחזור אל המוכר.

בני אדם רבים שכחו את הרצון שלהם להשתנות והם עכשיו מבקשים לחזור אחורה, אל מה שהם מכירים. לכן נדרשת בזמן הזה בחירה שהיא קולקטיבית, שהיא רבת ממדים, באיזה כיוון אתם מבקשים להתפתח.

העולם יכול לחזור אל ההפרדה באותה המידה שזה כבר איננו אפשרי יותר. הלכתם כברת דרך ארוכה, גיליתם עולמות, התפתחתם, אתם הרבה יותר מכפי שאתם, הרבה יותר מכפי שאתם זוכרים, ואתם בהחלט מיישמים הרבה יותר ממי שאתם באמת. אז כן, זה אפשרי במידת מה וזה בלתי אפשרי ובכל מקרה, הדבר תלוי בכם. איזו בחירה אתם בוחרים, הפרדה או אחדות? שליטה או שיתוף פעולה? מלחמה או שלום?

לבחור בשלום פנימי

זה פשוט עד כדי כך ומורכב באותה המידה. בני אדם רבים אשר שומעים את המילה שלום אומרים מיד 'זה בלתי אפשרי', 'אי אפשר לעשות שלום'. רבים מדברים על המציאות בחוץ, על סכסוכים של מדינות, של עמים, של תרבויות. אנו מציעים שראשית תדברו על עצמכם.

בעולם הזה, בחבל הארץ בו אתם נמצאים, בגוף הפיזי המסויים הזה, בזמן המסויים הזה, לא יכול להיות שלום כאשר בני אדם רבים כל כך מסוכסכים כל כך עם עצמם. לא יכול להיות שלום – ואין אנו אומרים זאת המטרה לרפות את ידיכם, אלא במטרה לחזק את האמונה שלכם. האפשרות קיימת, אבל זה איננו הזמן. שלום או מלחמה, זו הבחירה בזמן הזה, והיא פנימית יותר מכל. ככל שבני אדם רבים יותר יבחרו בשלום פנימי, השלום החיצוני יוכל להיות.

לעיתים יש בשיח של החברה בה אתם חיים, בחברה בה אתם חיים, התמקדות במלחמה מאוד מסויימת, בסכסוך מאוד מסויים. אבל האמת היא שישנם סכסוכים רבים בין אנשים שונים, גם כאלה שהדת שלהם או הלאום שלהם הוא אותו דת או לאום. בין גברים לנשים, בין צעירים למבוגרים, בין אלו המבקשים שיתוף פעולה לבין אלו המבקשים שליטה. בין אלו המתמקדים בעצמם, לבין אלו המבקשים להתמקד גם באחר. בין אלו המאמינים לבין אלו המפחדים. מלחמות רבות על דרך חיים, על צורת מחשבה.

בדרך נשכחת אמת אחת מאוד פשוטה והיא שאתם זהים זה לזה, נובעים כולכם מאותו המקור. האמת נשכחה והשיכחה היא אמיתית. זה מה שקורה בעולם הזה, שכחתם ועכשיו אתם נלחמים במלחמה שבה אמור זה שצודק לנצח, או לפחות זה שחזק.

אנו מציעים ומזמינים בזמן הזה להרפות מהמאבקים החיצוניים הללו, וכשאתם מוצאים את עצמכם בתוך מאבקים כאלו – ויכוחים, מריבות – חזרו פנימה אל המלחמה בפנים. חזרו פנימה, בדקו מי נלחם בתוככם במי, מי כועס על מי, מי מנסה להרוג את מי, מי בתוככם רוצה לשנות את מי בתוככם בכל מחיר. היכן מתקיימת מערכת יחסים זו בתוככם, בין אלו חלקים.

כשתגלו זאת, התחילו לבדוק כיצד אתם יכולים ליצור שלום. שלום תמיד מבוסס על הבנה ששני צדדים יש להם מה ללמוד באותה המידה שיש להם אמת שאפשר ללמוד ממנה. כשאתם בוחנים את עצמכם, הסתכלו על הדברים מנקודת המבט הזו. אם אתם פוגשים בעצמכם תכונה מסויימת, דפוס מסויים, התנהגות מסויימת, הרגשה מסויימת, מחשבה מסויימת שאינכם אוהבים, שאלו את עצמכם מהי האמת שיש בדבר הזה שאינכם אוהבים. מה אפשר ללמוד, מה אפשר לקבל מהחלק בכם שאינכם אוהבים. מה אפשר לאהוב בחלק בכם שאינכם אוהבים.

זה עשוי להיות לעיתים אתגר של ממש, משום שהכעס העצמי והשנאה העצמית והביקורת העצמית, החלקים הללו מקובעים היטב, הם חזקים מאוד. אתם רגילים להסתכל על עצמכם מתוך נקודת המבט הזו האומרת 'אני לא בסדר', 'אני חייב או חייבת להשתנות', 'זה לא יכול להמשיך ככה', 'אין סיכוי שמשהו טוב יקרה' ו'אני לא יכולה להרשות לעצמי להשאר ככה', משפטים שונים נאמרים בפנים בהחלטיות רבה, וכולם מפספסים הזדמנות.

אנו כאן בשביל להציע לכם שלא לפספס הזדמנות. להעזר בהזדמנות הקיימת ולחזור פנימה אל המלחמה הפנימית שלכם. במה אתם נלחמים? ומדוע אתם נלחמים במה שאתם נלחמים? מה אפשר לאהוב במה שאתם נלחמים בו? מה אפשר ללמוד מאותו החלק שאתם נלחמים בו?

הפכו את השלילי לחיובי, את הנחות לראוי. עשו זאת בתוך עצמכם ומתוך זה חיים שלמים יכולים להשתנות. בהדרגה יותר ויותר גם המציאות הקולקטיבית תשתנה.

אל תחכו שבחירות קולקטיביות כאלו ואחרות יתרחשו, משום שהן מבוססות ההחלטות הללו על כל המשתתפים בהן. אתם, דרך המילים הללו, עומדים בפני הזדמנות להתחיל כבר עכשיו.

לאהוב את עצמכם יותר כבר עכשיו. אם המילה אהבה גדולה מדי, מעורפלת מדי, נראית רגשית בלתי אפשרית, אנו מציעים את החלופה האינטלקטואלית – שאלו את עצמכם מה אפשר ללמוד מאותו החלק בכם שאתם כל כך שונאים, מה יכול להיות טוב במה שנתפס כרע?

אם אתם שומעים 'אבל' בתוככם, 'כן, אבל', אנו מציעים להקשיב לביטוי הזה אבל לא להמשיך אותו. לא להמשיך להסביר למה אתם לא בסדר, אלא לעצור, ולהסכים ללמוד מאותו החלק בכם שאינכם רוצים שיהיה. להסכים לאהוב את החלק בכם שאתם שונאים.

זה אתגר של מאסטרים, לאהוב את מה שאתם שונאים. אתם מבקשים במילים כאלו ואחרות, בצורה כזו ואחרת, כבר זמן רב מאוד, להיות מאסטרים של אור, של אהבה. אז הנה עומדת בפניכם דרך נוספת לממש את הבחירה הזו. מה אפשר ללמוד מהחלק בכם הזה שאינכם אוהבים, מה אפשר לאהוב בחלק הזה שאינכם רוצים?

במילים פשוטות, האם אתם מוכנים להשתנות?

בשלב זה אנו נסיים.

שמחנו,

אם כך שלום.

טוהר.

1 מחשבה על “אתגר של מאסטרים”

  1. —ושוב, כל מילה כנדבך נוםף לראיית המציאות. הפנימית והחיצונית. ובמסר הזה, כלי למידה מאלפים ומאתגרים כיצד להגיע לשינוי ולהארה פנימית, קבלת העצמי והאחר, השונה מאיתנו. והודות לאנרגיות חיוביות, הנושאות בתוכן אהבה אוניברסאלית, להיות שותפים ביצירת "עולם חדש" בתוכינו ומחוצה לו. ומכל הבחינות והרבדים – יותר משוחררים ובריאים, בגוף ונפש.
    תודה לטוהר!
    ותודה לך שחר, על עצם היותך ושליחותך כמתקשר ו"מתווך", בין שני העולמות, להאיר ולהראות לנו את הדרך האפשרית להשגה.

    נורית ירון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

10 דק' קריאה
בתקשור זה טוהר מדברים על הבחירה להיכנס לגוף ועל הבחירה כיצד אנו מתייחסים לעצמנו במהלך החיים, ומציעים לנו לבחור מחדש כיצד אנו רוצים לחיות עם עצמנו
10 דק' קריאה
בתקשור זה טוהר מנחים מדיטציה לחיבור לאדמה בתוכנו, מדברים על הגעגוע המנהל את כולנו, ומספקים הסבר עמוק ומדויק לאופן בו תהליך ההתפתחות שלנו באמת מתנהל
10 דק' קריאה
בתקשור זה טוהר מדברים על שלושה היבטים במי שאנחנו שהם מציעים לחזור ולהתחבר איתם, ללמוד עליהם מחדש: הכאב, ההתרגשות והחלומות שלנו
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546