לזה משמש הגלוטן והסוכר: ליצור אדמה שתעזור לי לא ליפול אל תוך הרגשות שמאיימים עלי. לשמור על תחושה חיובית כשאני מרגיש להפך. חויוות מתהליך הגמילה

10 ימים בלי גלוטן. 3.5 ימים בלי סוכר לבן.

כפי שאני כבר מכיר, הרגשות צפים ועולים וגואים כשאני לא משתמש בחומרים הללו כדי לעכב אותם, למוסס אותם.

הגוף מרגיש טוב יותר, הרגשות משוחררים יותר, ובכל זאת אני חלק ממני מתקרבן על השינוי הזה, שאני צריך ובוחר לעשות.

אז נכנסתי השבוע פנימה; עצמתי עיניים וביקשתי לראות את החלק בתוכי שרוצה לאכול את הדברים הללו, ששאר החלקים לא כל כך אוהבים.

מהר מאוד ראיתי: כיסא עצום ממדים, גדול במיוחד, עליו יושב מישהו, קטן מאוד מאוד מאוד.

והוא מראה לי את החלל שבו אנו נמצאים – עצום גם הוא בגודלו, אולם שהוא יותר כמו אצטדיון. "אני אוכל כדי לגדול", הוא מסביר לי. "אני קטן מדי".

מאז אני הולך עם זה, בוחן את עצמי, מה זה אומר להרגיש קטן.

קטן פיזית אני לא, לא הייתי גם כשהייתי מאוד רזה. כשהייתי קטן, בגן הילדים, הייתי הכי גבוה. בבר מצווה שלי הגעתי לגובה 1.82 מ'; שנתיים לאחר מכן התייצבתי על גובה 1.93 מ'. בעזרת שיעורי אלכסנדר שאני מתרגל בשנים האחרונות, אני מקווה לשמור על הגובה הזה ככל האפשר 🙂

ובכל זאת, חלק ממני מרגיש קטן.

מאז אני שם לב: קטן זה התחושה שאומרת 'אני לא מספיק טוב, אין לי מה לתת'. שמתי לב לזה בתקשור פרטי שעשיתי שלשום, ובסדנה עם טוהר שהיתה אתמול. אני מתקשר, טוהר מדברים, ובתוכי נוכחת במלוא העוצמה התחושה האומרת "אני לא מספיק טוב, זה לא נכון, זה לא מדויק". ה"לא מספיק טוב", זה ה"קטן" שיש בתוכי.

אז אני בתוך זה. גם במהלך התקשור וגם כשזה עולה מדי פעם. נותן לרגשות להיות. מוכן לצלול אל תוכם, גם אם זה מפחיד אותי.

לזה משמש הגלוטן והסוכר: ליצור אדמה שתעזור לי לא ליפול אל תוך הרגשות שמאיימים עלי. לשמור על תחושה חיובית כשאני מרגיש להפך, גם אם ההשפעה של החומרים הללו אינה חיובית כלל וכלל. אני רואה בעיני רוחי את הגלוטן כמו לבנים ואת הסוכר כמו דבק, משמשים יחד ליצירת חומה שתגן עלי מפני מה שמאיים עלי.

אני בוחר למוסס את החומה, מוכן ליפול את תוך הבור השחור, להרגיש קטן. כי זה הריפוי. כואב ככל שזה עכשיו, החופש יגיע בעקבותיו.

(התמונה של גארת' ג'יימס)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

6 דק' קריאה
כדאי שהתפיסה שלנו ביחס לטעויות תעבור רענון מחדש. אם נמאס לכם לעשות טעויות ו/או לנסות להיות מדויקים, היכנסו לקרוא
3 דק' קריאה
מהו הטבע של ההתלהבות, מה גורם לנו להתמכר, וכיצד כל זה קשור לכאב האומר "אני לא ראוי/ה"
מרגישים ייאוש? זקוקים לחוויה ולפרספקטיבה של תקווה? אם כן, המדיטציה הזו תסייע לכם לרפא את הייאוש ולחזק את התקווה
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546