בתקשור זה טוהר מתארים את ההתחזקות של הנחישות הפנימית לבטא את עצמנו במלואנו, כיצד תהליך זה משפיע עלינו מבחינה רגשית והתנהגותית גם יחד, ומציבים בפנינו בחירה – האם להיפתח או להיסגר מחדש

אם כך, שלום.

אם כך, אנו מתחילים. מפגש נוסף, זמן לדבר, להכיר, להרגיש מעט יותר ממה שקורה בזמן הזה, להבין מעט יותר לאן הכל לוקח, מה כדאי לקחת איתכם ועל מה כדאי לוותר.

אנו נתחיל ונאמר שזהו זמן שבו ישנה תנועה הולכת ומתחזקת, הולכת וגוברת, של ביטוי עצמי. אמיתות שבני אדם רגילים להדחיק ולהרחיק, אינן מוכנות עוד לשתף פעולה עם מנגנון זה של הגנה והישרדות. הן מתחילות לתסוס, הן מתחילות לבעור, והן יוצרות מהומה של ממש בתוך בני האדם.

אי אפשר, במידה רבה, לשתוק, כפי שהייתם רגילים לשתוק. אי אפשר להכחיש כפי שאפשר היה להכחיש, אי אפשר להעמיד פנים כפי שאפשר היה להעמיד פנים בעבר. זו האנרגיה, זו המגמה, זו התנועה שבתוכה הכל נמצא.

העבר כבר לא יחזור

באופן שהוא כמעט טבעי ומתבקש, הדבר יוצר מהומה. משום שבאופן אוטומטי אתם מתנגדים למגמה הזו, מתנגדים למה שעולה, למה שנחשף, ומנסים להחזיר את הדברים פעמים רבות לאופן שבו הם היו. לשכוח, להכחיש, לשתוק, להשתיק.

זו התנועה, והיא מתרחשת גם במציאות הקולקטיבית וגם במציאות האישית. היא יכולה להתממש במערכות יחסים שלכם ובעיקר מתרחשת בתוככם, במערכת היחסים שלכם עם עצמכם.

אי אפשר, בניגוד למה שאתם עשויים לחשוב או להרגיש או לעשות ברגעים מסויימים, לחזור אחורה. אי אפשר לחזור למי שהייתם, לאופן שבו הכל היה.

העבר שבני אדם מתרפקים עליו, כבר לא יחזור, והנוסטלגיה ששוטפת בני אדם רבים בימים אלו לא תוכל להפוך לכדי מציאות. הרי למה אנשים מתגעגעים? לפנטזיה. הם אינם מתגעגעים לעבר. הם מתגעגעים לפנטזיה שלהם על האופן שבו היה העבר. הם מספרים לעצמם סיפור לגבי האופן שבו הדברים היו, הם משמיטים מתוך הסיפור הזה רגשות וחוויות שלא היו בהכרח נעימות במיוחד, ומתגעגעים לזה ורוצים את זה.

האמת היא שמעולם לא היה טוב יותר בכדור הארץ מאשר בזמן הזה בדיוק. גם לא היה כל כך מורכב לחיות בעולם הזה, שיש בו מצד אחד חופש גדול ומצד שני כלא שממשיך לפעול, מציאות שבה המערכות מתפוררות ובו בעת עשויות להרגיש כמו עשויות מבטון.

מעולם לא היה זמן טוב יותר להיות בו בכדור הארץ, והעבר שבני אדם רבים מתגעגעים אליו לא באמת היה טוב יותר. אם בכלל, מה שהיה בו זו אפשרות יותר קלה לשקר, להסתיר, להכחיש, להעמיד פנים, להתנהג כאילו אתם מישהו אחר. זה כבר איננו אפשרי.

בחירה בין ביטוי למלחמה

כמו תמיד, יש בפניכם מידה של בחירה. האם לנוע קדימה עם עצמכם, האם לדבר, האם להתבטא, האם לממש את החלקים השונים בכם, אשר אינכם יכולים להסתיר עוד? או שמא תבקשו להעמיק את המלחמה, להמשיך להתנגד למגמה הזו?

זו הבחירה, והיא איננה כזו המורכבת מחלקים אפורים. אין נספחים לחוזה זה, שבו אתם מתבקשים לחקור מחדש עם עצמכם – להמשיך להילחם או לבחור לשתף פעולה.

זו המהות של העידן שבו אתם חיים. זו תמיד היתה המהות של הדברים, אבל במשך זמן רב מאוד, המשחק שהתנהל בעולם זה היה משחק של הפרדה, של הבדלה, משחק שגם הוא היה מבוסס על אותה מהות של שיתוף פעולה.

בזמנים הללו שבהם אתם נמצאים, ההפרדה וההבדלה מפסיקים להיות אפקטיביים, ושיתוף פעולה הופך להיות – לא רק מאחורי הקלעים אלא גם על הבמה עצמה – האופן שבו הכל פועל.

אין זה אומר שאין התנגדות לכך, אין זה אומר שאלה הרגילים לשלוט לא ינסו לעשות זאת ביתר שאת. זה כבר קורה, כפי שידוע לכם. יש את אלו המבקשים לאחוז ככל יכולתם בכוח שהיה להם, בטוחים שהם כל יכולים. זה יכול לקרות לא רק במציאות הקולקטיבית, בקרב בעלי תפקידים כאלו ואחרים; זה יכול לקרות במציאות האישית שלכם, עם אנשים שאתם פוגשים; וזה אפילו עשוי לקרות לעצמכם.

יש כאלו, שהמריבות והוויכוחים שלהם יכולים רק לגדול בדיוק בזמן זה, מאחר וההתעקשות להישאר במה שהיה, לא להיות במה שקורה, חזקה עד מאוד.

עכשיו, אנו איננו אומרים מה לעשות ואיננו שופטים בחירה כזו או אחרת או מהללים בחירה כזו או אחרת. אנו רק מבקשים, כמו תמיד, לתאר את הדברים באופן ברור, כך שכל בחירה שתעשו, תהיה מבוססת על מציאות ולא על פנטזיה.

הפנטזיה שהפחד מספר היא שאפשר לשלוט, שאפשר לסגור, שאפשר להעמיד פנים. זו פנטזיה. עבור חלק מהאנשים, לרובכם ברגעים מסויימים, זה עשוי להרגיש מאוד אפשרי ואמיתי. אבל זו פנטזיה.

האהבה לוקחת את המושכות

לשתף פעולה, לבטא אמת, לקחת יותר אחריות על מי שאתם, זה מה שהוא אפשרי וממשי. בניגוד למה שהפחד מספר לכם, אין טמונה בכך כל סכנה. אתם אינכם נמצאים במצב שבו אתם עשויים לאבד את עצמכם או את החיים שלכם כפי שאתם מכירים אותם. אבל אתם כן נמצאים – אצל חלקכם בתחילתו ואצל אחרים בשיאו – של שינוי. שינוי עמוק ומהותי, שבו מהות של אהבה היא זו אשר לוקחת את המושכות והפחד עובר למושב האחורי. כך צריך להיות.

הפחד מדבר על הפרדה, הוא מדבר על הבדלה, הוא מדבר על לשמור על מה שיש כדי שלא ייגמר. הוא מדבר על מחסור, הוא מדבר על סכנה, הוא מאיים.

אהבה מדברת על שיתוף פעולה. היא מדברת על אפשרויות, היא מדברת על מציאות שיכולה לקרות. אהבה מדברת על אמון, היא מדברת על הזדמנות.

אתם נמצאים בתוך מציאות שבה האהבה מחליפה את הפחד בתפקיד של המחזיק במושכות, של הנווט של מי שאתם. זה איננו תהליך חדש וזה איננו תהליך מהיר, אבל במובן מסוים, הוא מאיץ בימים אלה, הופך להיות אינטנסיבי יותר, והמשמעות המיידית של התהליך הזה היא שאין לכם עוד לאן לברוח.

זה לא אומר שאתם לא יכולים לנסות, זה לא אומר שאתם לא יכולים להמציא לעצמכם אפשרות כזו. אבל החלקים בכם שאינכם רוצים להרגיש, שאינכם רוצים לשמוע, שאינכם רוצים לבטא, יחכו מעבר לכל פינה שאליה תנסו להגיע. הם לא ירפו מכם.

אז אתם מוזמנים להילחם, בהחלט, אבל איננו מציעים לעשות זאת.

המלחמה תביא ליותר סבל, היא תביא למחיר הולך וגובר. שיתוף פעולה יביא ליותר רווחה, ליותר הנאה. אז יש בכך אולי מן הפרדוקס באוזניים שלכם, שאנו אומרים כי יש לכם את הבחירה ובו זמנית אנו אומרים שאין דרך אחרת אלא לשתף פעולה. אבל הפרדוקס הזה הוא עדיין האמת.

הכל הולך בכיוון של שיתוף פעולה, ואתם יכולים בתוך זה לבחור להילחם. הבחירה היא שלכם.

הפחד הולך ומתחזק

מה קורה אם אתם בוחרים לשתף פעולה? אינכם יכולים לצפות שהפחד בבת אחת יהיה יותר קטן כי הוא עובר או בדרך לעבור למושב האחורי. אינכם יכולים לצפות לכך שבבת אחת תזכו ליותר ביטחון עצמי וליותר אמון. במובן מסויים, אם תסכימו לשתף יותר פעולה ולהתנגד פחות, אתם עשויים לחוות את הפחד בעוצמה רבה יותר מכפי שאתם חווים אותו כעת.

בהסכמה להפסיק לעשות את מה שהפחד אומר לכם, כל שנשאר הוא רק להרגיש את הפחד. החוויה שלו אצל חלקכם עשויה להיות בעקבות כך ברורה וחזקה מתמיד. יש כאלו אשר מתמודדים בצורות כאלו ואחרות עם פחדים וחרדות אף יותר מבעבר, משום שברגע שאתם נוטלים מהפחד את השליטה, מה שנשאר לחוות – לזמן מה לפחות – הוא רק את הדבר עצמו, כלומר את הפחד.

כדאי לקחת זאת בחשבון ולהרשות לעצמכם לעבור את הפרק הזה בתהליך, שעשוי להתגלם בתקופה זו לא רק פעם אחת, אלא לחזור מעת לעת. גלים שונים של פחד עשויים לבוא ולהיות, וכדאי וחשוב לעבור דרכם, כדאי וחשוב לטפל בעצמכם בזמנים כאלו, לתמוך בעצמכם.

אתם עשויים להרגיש כמו טובעים בתוך פחד, אבל למעשה אתם נפרדים ממנו.

לסמוך על התשוקה הבוערת

חוויה אחרת אשר עשויה להתרחש היא התחזקות של נחישות פנימית להתבטא ולעשות, וזו עשויה לעתים לקחת אתכם בנתיבים מעט שונים מאלו שאתם הולכים בהם. אתם עשויים למצוא את עצמכם נמשכים לדברים שלא חשבתם שתרצו לבטא או לעשות, ולעתים נרתעים מדברים שעשיתם זמן מה או תכננתם לעשות.

גם זה עשוי להבהיל אתכם. אתם עשויים לחשוב אולי שמשהו אצלכם לא בסדר. אנו מבקשים לומר שהכל בסדר. אתם משתנים, זה הכל, ותוכניות עשויות להשתנות, מהלכים עשויים להשתנות תוך כדי תנועה, בהחלט.

כדאי לקחת בחשבון שזה עשוי לקרות, ולזכור את מה שאנו אומרים – כדאי לסמוך יותר ויותר על התשוקה אשר בוערת בתוככם, אשר לוקחת אתכם בנתיב מסוים, גם אם שונה ממה שחשבתם, ציפיתם, תכננתם, ממה שהשקעתם בו, בהחלט. כדאי להסכים להשתנות.

אנו איננו מציעים לקחת את המילים שאנו אומרים ולהפוך אותן להמלצה לפעילויות ולעשייה ספונטנית, חסרת מחשבה, כזו שהיא אימפולסיבית. אפשר בהחלט לבדוק את הדברים ולעשות אותם בקצב שלכם; אבל הבסיס של האופן שבו אתם חושבים על הדברים ובוחנים את עצמכם ומחליטים אם כן או לא, כדאי שיהפוך או יחזור להיות כזה של אמון בעצמכם, כזה שבו אתם מכבדים את התשוקה שלכם, כזה שבו אתם מתייחסים אליה ברצינות לפני שאתם בודקים האם זה הזמן או לא הזמן, האם זו באמת הדרך או לא, מה כדאי לעשות ומה לא.

פעמים רבות אתם מתייחסים לרצונות הפנימיים שלכם בחשדנות, עסוקים יותר במה יגידו עליכם אם תרשו לעצמכם להיות מי שאתם, ופחות באופן בו תרגישו אם תמשיכו למנוע מעצמכם להיות מי שאתם.

אתם כל כך בטוחים שהחופש שאתם זקוקים לו בא עם תו מחיר שאתם אינכם מסוגלים לשלם, עד שאתם נוטים באופן אוטומטי ולא מודע לדחות את הרצונות השונים בתוככם, שהם שונים מהתוכניות שלכם.

אנו מבקשים להזכיר בנקודת זמן זו יותר לסמוך על עצמכם. יותר לכבד את התשוקות שלכם, להתייחס אל עצמכם יותר ברצינות, גם אם אתם בדרך מאבדים את האופן שבו חשבתם שאתם לטובת משהו שהוא עדיין איננו ברור, מה שעדיין נחווה כחדש עד מאוד.

זמן של הנאה

מעבר לכך, מורכבים ככל שהדברים שאנו אומרים נשמעים, עד כמה שהחוויה הפנימית עשויה להיות מפחידה ככל שהפחדים מתחזקים, אנו גם אומרים שזהו זמן ליהנות.

בהחלט, בתוך התקף של פחד או חרדה קשה לחוות הנאה וזה בסדר גמור, אבל אתם גם מתעוררים לחיים מחדש. אתם מחזירים לעצמכם כוח. כשאנו אומרים שהאמת הפנימית שלכם מתחזקת ואינה מוכנה להיות מושתקת עוד, הדבר הוא לטובתכם. העובדה שאתם יותר זוכרים מי אתם ולכן פחות מוכנים להתפשר על האופן שבו אתם חיים את החיים שלכם, כל זה הוא דבר טוב מאוד.

זהו ביטחון אשר הושג בעמל רב, וכדאי ליהנות מהתהליך עד כמה שאפשר. אתם בהחלט עשויים להגיע אל מחוזות שלא צפיתם, אבל האמת שבתוככם תיקח אתכם למקום שהוא טוב עבורכם. זה לא תמיד יהיה קל, יש התמודדויות שונות בדרך; ללכת אחרי האמת זה לא תמיד פשוט ונוח כפי שאולי הייתם רוצים, אבל ההרגשה הפנימית שלכם תהיה יותר שלמה ויותר מלאה, מאוזנת כפי שאנשים אוהבים לומר, ככל שתרשו לעצמכם להיות מי שאתם.

אז זהו הזמן שבו אתם נמצאים, וזו האנרגיה. זו הבחירה המניעה הכל, ובתוך זה ישנה הבחירה שלכם, באיזה כיוון אתם בוחרים ללכת, מי אתם רוצים ומוכנים להיות?

בשלב זה אנו נסיים.

שמחנו,

אם כך שלום.

טוהר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

6 דק' קריאה
חשוב מאוד שנלמד להתחבר לרגשות ולהרגיש, וחשוב באותה המידה להבחין האם הרגשות שלנו מתארים את המציאות שלנו. כמה מילים על אתגר משמעותי והדרך להתמודד איתו
תקשור-סיפור מיוחד לימי המלחמה כמו גם לחיים בכלל, על חברות ועל ויכוח ועל הדרך בחזרה הביתה. ספרו אותו לילדים שלכם, ספרו אותו לעצמכם
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546