כוחן של מילים: שפת הכאילו

אני מכיר אנשים שהמילה "כאילו" היא המילה שהם משתמשים בה יותר מכל מילה אחרת. יש לכך סיבה שכדאי להכיר אותה

"התעוררתי בבוקר מחלום רע. הזעתי, רעדתי בכל הגוף, והייתי בטוח שזה ממש קרה. עברו מספר דקות עד שהבנתי שבעצם חלמתי, שאבא שלי לא מת אתמול בלילה, שלא נשארתי לבד בעולם, בלי משפחה בכלל. הדבר הראשון שעשיתי אחרי שהתאוששתי קצת היה להתקשר אליו, לראות מה שלומו. רק אחר כך יכולתי להתחיל את הבוקר שלי כרגיל. מה אתה חושב שזה אומר?".

עכשיו תקראו את כל הפסקה הזו מחדש:

"התעוררתי בבוקר מחלום רע כאילו. הזעתי, רעדתי בכל הגוף, והייתי כאילו בטוח שזה ממש קרה. עברו מספר דקות עד שהבנתי שכאילו חלמתי, שאבא שלי כאילו לא מת אתמול בלילה, שלא נשארתי לבד בעולם, בלי משפחה בכלל. הדבר הראשון שעשיתי אחרי שהתאוששתי קצת היה להתקשר אליו, לראות כאילו מה שלומו. רק אחר כך יכולתי להתחיל את הבוקר שלי כרגיל. מה אתה חושב שזה כאילו אומר?"

בסדנאות שאני מנחה יש מדי פעם אנשים שכך הם מדברים, בשפת הכאילו. זו הפכה להיות חלק בלתי נפרד מהשפה שלהם, וכאשר אני מסב לכך את תשומת הלב שלהם, לפעמים הם בכלל לא שמים לב שהם מדברים כך וגם אם כן, הם לא שמים לב באיזו מידה.

השימוש הנפוץ במילה הזו לפעמים מקפיץ אותי מאוד. אני לא חושב שזה בגלל המילה עצמה, כמו בגלל מה שאדם משדר כאשר הוא מדבר כך: אני לא בטוח בעצמי, אל תסמוך עלי, יכול להיות שאני טועה. החיים הם בכאילו כי אני לא בטוח שאני יכול לסמוך על עצמי. זה מקפיץ אותי משתי סיבות: הראשונה היא שזה נוגע בספק שלי בעצמי (למרות שאני לא משתמש במילה כאילו באופן הזה, הספק העצמי אכן מתקיים), והשניה היא משום שהאדם שמדבר כך צריך להתחיל להיות יותר מודע לשימוש במילה הזו.

מה הבעיה בלדבר איך שאני רוצה? אני שומע את השאלה הזו נשאלת על ידי אנשים מסויימים שקוראים את המילים הללו. אין כאן עניין של בעיה בכלל, אלא שאלה של רצון. במסע שלי אני בודק ולומד ומכיר התנהגויות שונות שלי כדי להגיע יותר ויותר אל הרובד האותנטי במהות שלי. כלומר, לחזור אל הביטחון והחופש שלי להיות מי שאני, להרגיש, לחשוב, לדבר ולעשות כפי שאני באמת. מתוך נקודת מוצא זו, השימוש האוטומטי במילה 'כאילו' מעיד על רגשות כואבים אשר יוצרים את הצורך להסתיר את הנוכחות שלי בעולם. המילה 'כאילו' היא המסך, שאינו מאפשר לאנשים באמת לדעת מי אני ומונע ממני להיות במקום חשוף, פגיע. מנגנון הגנה מהבולטים ביותר.

רק עכשיו, כאשר אני כותב מילים אלו, אני מבין מדוע דווקא בימים אלו אני כותב את הפוסט הזה (שמתבשל בראש שלי כבר שבועות רבים): אני עוסק בימים אלו בצורך שלי בהגנה והסתרה, וגם אם אני משתמש בהגנות אחרות, הצורך הוא אותו צורך.

אם אתם מאלו המשתמשים במילה 'כאילו' ביום יום שלכם, אני מזמין אתכם לבדוק מה מניע את השימוש במילה הזו. באמת, לא בכאילו.

1 מחשבה על “כוחן של מילים: שפת הכאילו”

  1. מסכים עם כל מילה כשאני שומע את השיחות האלו אני מרגיש
    שכל הנאמר לא אמתי ממש דוחה לשמוע .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

6 דק' קריאה
כדאי שהתפיסה שלנו ביחס לטעויות תעבור רענון מחדש. אם נמאס לכם לעשות טעויות ו/או לנסות להיות מדויקים, היכנסו לקרוא
3 דק' קריאה
מהו הטבע של ההתלהבות, מה גורם לנו להתמכר, וכיצד כל זה קשור לכאב האומר "אני לא ראוי/ה"
מרגישים ייאוש? זקוקים לחוויה ולפרספקטיבה של תקווה? אם כן, המדיטציה הזו תסייע לכם לרפא את הייאוש ולחזק את התקווה
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546