כת 2.0: כך תזהו שאתם במקום שלא רוצה בטובתכם

שימו בצד את כל מה שאתם יודעים על כתות * יש בעולמנו סוג חדש ומתקדם של שליטה באנשים, שלכאורה לומדים ללכת אחרי ליבם * בפועל הם הולכים אחרי הפחד – ומישהו אחר

חשבתי שאני יודע את כל מה שעליי לדעת על כתות בעולמנו. עם השנים למדתי לזהות את הסימנים: מנהיגי הכת מסבירים לאנשים כמה הם חשובים ושהם רק רוצים בטובתם, ומיד לאחר מכן מסבירים לאותם האנשים מה לא בסדר בהם ומה הם צריכים לעשות כדי לטהר את עצמם מחדש.

הטיהור כולל שיעבוד כלכלי ו/או שיעבוד מיני, ניתוק האנשים מהמשפחות ומהחברים שלהם, ולא פעם גם שינוי מקום העבודה, תחום העיסוק ומקום המגורים, בהתאם לרצונות ולצרכים של מנהיגי הכת. החברות בכת כוללת מפגשים קבוצתיים בתדירות כזו או אחרת, ולעיתים מגורים משותפים עם חברים נוספים של הכת. כל זה עטוף בהבטחות שהם בדרך הנכונה לגאולה, אם רק ימשיכו בדרך הזו כמובן. אחרת מובטח לאותם האנשים גרסה כזו או אחרת של גיהינום.

אבל באחרונה הבנתי שאני לא יודע כלום. זה קרה אחרי פגישה עם אישה מקסימה ועדינת נפש, שהגיעה אלי לפגישת תקשור. היא שאלה את טוהר האם הדרך הרוחנית שהיא עושה טובה לה, כי משהו לא שלם אצלה עם הבחירה הזו. טוהר אמרו לה בתקשור שהצורך שלה בשינוי הוא ממשי וכי כדאי לבחון מחדש מה היא צריכה ומה יהווה עבורה את העזרה המתאימה ביותר למי שהיא כיום, גם אם זו תהיה שונה ממה שעזר לה עד כה.

אחרי התקשור המשכנו לדבר ולתומי שאלתי אותה באיזו דרך רוחנית מדובר. כך גיליתי, למרבה ההלם, שהיא נמצאת כבר הרבה שנים בסוג של כת שמעולם לא שמעתי עליו. במהלך השיחה הבנתי כי יש סוג חדש של כתות, הרבה יותר מתוחכם, שכדאי לכם להכיר. מדוע כדאי? כי אולי אתם, או אנשים מסביבכם, נמצאים בכת שכזו, ואין לכם מושג על כך.

המאפיינים הבסיסיים של העידן החדש של הכתות זהה למאפיינים של אלו מהעידן הישן: מסבירים לאדם שוב ושוב שהוא לא בסדר, שהוא צריך תיקון. בכתות החדשות מסבירים כי הילד הפנימי/הרגשות הכואבים הם מקור הרוע, כי האדם צריך להיזהר מעצמו, ועליו ליצור נתק פנימי מכל הרגשות הללו כדי ליצור חיבור ללב.

בנוסף, על האדם להפסיק להתעסק בעצמו בכלל, ועליו להיות בקשר אנרגטי, בנוסף לקשר הפיזי, עם מנהיגי הכת. אה, ואסור לדבר על התכנים שנלמדים במסגרת הזו. 

אם יש לאדם ספק מסבירים לו שהוא מגזים ולא הגיוני בשאלות שלו, וכי עליו לשתוק ולהירגע כדי להמשיך כדי לקבל את מה שהוא צריך.

אז מה בכל זאת שונה?

  • אין בהכרח מפגשים קבוצתיים ולפעמים אין מפגשים קבוצתיים בכלל. במקום זה האדם הולך לפגישות פרטיות עם אחד מהמנהיגים בכת, לעיתים תלמידים ותיקים של המנהיג. 
  • מעודדים את חברי הכת לחיות בשלום עם בני המשפחות שלהם.
  • אפשר להיות בקשר חברי עם אנשים מחוץ לכת (רק לא לספר מה עושים בה) וגם להיות נשואים לאנשים שאינם בכת. 
  • יש חופש לבחור במה לעסוק. 
  • אין שיעבוד מיני.
  • התשלום הוא לכל פגישה, בדומה למקובל לפגישות טיפוליות בשוק. 

אמרתי לזו שהיתה אצלי, כי ההבדל בין הדרך שאני עושה לבין דרך שהיא עושה מתמצה בדבר אחד: "את לומדת כל השנים שאת לא בסדר כמו שאת, אני לומד כל השנים שאני בסדר כמו שאני".

חשוב לי להדגיש כי בכל מסע רוחני עלינו לפגוש את החלקים הפגועים בתוכנו ולקחת אחריות על ההתנהגויות שלנו שפוגעות בנו ו/או באחרים. אבל נקודת המוצא היא משמעותית: אם אדם שומע שוב ושוב שהוא לא בסדר ושהוא מסוכן ושהוא חייב להשתנות, אז מה שהוא לומד זה שהוא לא בסדר. התפישה 'אני לא בסדר' שונה בתכלית מלקיחת אחריות, והיא אינה מאפשרת ריפוי ושינוי של ממש. מצד שני, היא מאפשרת, בקלות רבה, לשלוט באנשים.

אם אתם נמצאים במסגרת שכזו, ויש לכם קול פנימי שמציק לכם ואומר שמשהו לא בסדר עם המקום בו אתם נמצאים, הקשיבו לקול הזה והתייעצו עם אנשים שאינם חלק מהמסגרת בה אתם נמצאים. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

המלחמה עם האהבה עם אם כל המלחמות, והעבודה עם נטישה עצמית היא המפתח לשלום. טוהר מדברים על המציאות בה אנו חיים ומציעים דרך לחיות בעולם שונה לחלוטין
3 דק' קריאה
למה, בעצם, אנחנו צריכים לעשות שלום עם האהבה? מה זו המלחמה הזו, שאנו נמצאים בה, וכיצד היא באה לידי ביטוי ביום יום שלנו? תקשור כתוב של טוהר על הנושא
5 דק' קריאה
מה גורם לרוע, מדוע אנו פוגשים רוע בחיים בכלל ובתקופה זו בפרט, ומהי התקווה שמפגש זה מביא איתו. תקשור כתוב על נושא חשוב
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546