מודעה קטנה בין שלל מודעות הכרויות חוללה שינוי עצום בחיים שלי. כך פגשתי לראשונה את ורדה דרור והתחלתי ללכת בדרך ששינתה את כל חיי

בדצמבר 1994, לפני 23 שנים, ראיתי בעיתון "העיר" ז"ל את המודעה הזו. היא פורסמה במדור "בנים", בין שלל מודעות הכרויות של גברים; ואני, שחיפשתי סקס/חבר בעודי קורא את המודעות – בעידן שקדם לאינטרנט, לצ'טים ולרשתות החברתיות – מצאתי, מבלי להבין זאת אז, דרך חיים.

בעקבות המודעה הזו דיברתי עם ורדה והגעתי לערב מבוא שהיא קיימה. לקבוצה שהיא פתחה – ל-12 פגישות – לא הצטרפתי; החלטתי להתגייס לצבא חרף הפחדים שלי, וללמוד רוח ולהיות בטירונות לא משתלבים טוב ביחד.

חברה טובה של אותם הימים כן הצטרפה לסדנה (כן, זו היתה קבוצה לגברים הומואים, אבל ורדה כמו ורדה, היתה ועודנה פתוחה לשינויים). בשיחות שלנו היא סיפרה לי קצת ממה שדובר ונלמד באותן הפגישות. העניין עם ההשתקפויות – כל מה שאני מזהה באחרים קיים בתוכי – סיקרן אותי במיוחד. חשבתי על זה הרבה בימי הטירונות שלי, ואני זוכר את הרגע שבו קלטתי בפעם הראשונה מה מישהו משקף שלי. למעשה, אלו היו שלושה מהמחלקה שלי שהתחברו לי ביחד. אני לא זוכר מה בדיוק הבנתי, רק את הרגע שבו התודעה התרחבה והאמת נחשפה וההתרגשות מכך שגיליתי עולם חדש.

3 וחצי חודשים לאחר מכן, ביום הולדת 19 שלי, הגעתי לפגישה אישית עם ורדה, מתנה שהחלטתי לתת לעצמי ליום ההולדת. חודש וחצי מאוחר יותר הצטרפתי לקבוצה נוספת שהיא פתחה. מאז, למעט הפסקה של שלושה חודשים, אני לומד אצלה אחת לשבוע.

בעולם המאמין בתהליכים מהירים ובכך ש"כל התשובות נמצאות בתוכי" ו"לא צריך גורו", ללמוד אצל מורה כל כך הרבה שנים זה דבר יוצא דופן. מה בעצם יש ללמוד כל השנים הללו?

הלימוד הוא אינו לימוד של ידע, חשוב להבין; ואין ספק שאחרי כל כך הרבה שנים, שבמהלכן התחלתי גם ללמד את הדרך אותה אני לומד, יש לי הבנה עמוקה מאוד של הדברים. ועם זאת, אני צריך את נקודת המבט החיצונית של ורדה, שרואה את הדברים מחוצה לי, ממקום עמוק/גבוה/רחב יותר. היא לעתים מאשרת את מה שאני מזהה/מרגיש/חושב, ולעתים מחזירה אותי למסלול שלי כשאני סוטה ממנו.

מנוחה עמוקה מאוד נוצרת בתוכי כאשר אני מקבל את העובדה שאני צריך עזרה, שאיני יכול לבד, שיש מי שנותן לי יד במסע שלי דרך הפחדים בחזרה אל הלב. ורדה אינה היחידה, כמובן – יש לי מטפלות שעוזרות לי מאוד, חברים טובים ובן-זוג שתומך בי מאוד. אבל יש מתנה גדולה בהיותי תלמיד, בקיומו של מורה, שאני מאחל לכל מי שמחפש את דרכו.

יש עוד

ברבות השנים מערכת היחסים שלי עם ורדה הפכה להיות מורכבת יותר. עזרתי לה להוציא את הספר השני שלה, "1+1=1 שיחות עם ורדה דרור"; הפכנו להיות חברים טובים ובשנתיים וחצי האחרונות אנחנו גם שכנים; אני עוזר לה בדרך שלה עם טיפולי הילינג ותקשורים של טוהר; והתחלנו לעשות ערבים משותפים (אחד היה בתחילת נובמבר, ובקרוב אפרסם על הערב הבא). אך בבסיס של כל זה, היא תמיד היתה ותמיד תהיה המורה שלי, זכות שאני מודה עליה בכל יום מחדש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

כדרכם של צעירים נמרצים, שחר יזם את הספר. הפיתוי לתעד את המסע היה גדול. שחר ביקש לראיין אותי ולהעביר את החומר כתוב. יצאנו למסע אל הלא נודע. וגילינו שהלא נודע הוא ידוע לנו כבר אלפי שנים, רק שכחנו. וכך, במשך חודשים, הזמינו השאלות החכמות והמסקרנות של שחר תשובות מהלא-ידוע, שהועברו דרכי. בספר זה מוצגות אמיתות מול חובות. אמת או חובה, זו כל הבחירה (מתוך ההקדמה).

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

6 דק' קריאה
כדאי שהתפיסה שלנו ביחס לטעויות תעבור רענון מחדש. אם נמאס לכם לעשות טעויות ו/או לנסות להיות מדויקים, היכנסו לקרוא
המלחמה עם האהבה עם אם כל המלחמות, והעבודה עם נטישה עצמית היא המפתח לשלום. טוהר מדברים על המציאות בה אנו חיים ומציעים דרך לחיות בעולם שונה לחלוטין
3 דק' קריאה
למה, בעצם, אנחנו צריכים לעשות שלום עם האהבה? מה זו המלחמה הזו, שאנו נמצאים בה, וכיצד היא באה לידי ביטוי ביום יום שלנו? תקשור כתוב של טוהר על הנושא
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546