להתעורר ולבחור מחדש

הביטחון העצמי שלנו גדל ויחד אתו מתרחשת תופעה הפוכה – הקצנה בעמדות ובגישה. טוהר מסבירים בתקשור מדוע

להתעורר ולבחור מחדש – קובץ להורדה

אם כך, שלום.

אם כך, אנו מתחילים. מפגש נוסף, הזדמנות נוספת ללמוד מעט יותר ממה שקורה בזמן הזה, ממה שנחשף, ממה שמשתנה.

בניגוד למה שחלקכם מרגישים או חושבים, העולם הזה שבתוכו אתם נמצאים איננו צועד לכיוון של אבדון. המגמה היא מגמה של שינוי, מגמה של גדילה. אך בשביל שזה יוכל לקרות מה שיש בו צורך הוא חשיפה. אמיתות צריכות להחשף, סודות צריכים להתגלות.

בתוך התהליך הזה, שאיננו כזה שהתחיל עכשיו או כזה שיסתיים מחר, אתם עשויים בהחלט לחוש תחושות של חוסר אונים, של ייאוש. זה עשוי להיות כאשר אתם מסתכלים על עצמכם מנקודת מבט חדשה, בהירה יותר, ונדמה לכם ששינויים שאתם רוצים הם בלתי אפשריים. זה עשוי להרגיש כך כאשר אתם מסתכלים על המציאות הקולקטיבית. גם אז אתם עשויים להרגיש שמה שיכול לקרות, אין לו סיכוי לקרות.

אז, מה עושים? חלק מכם מתנדנדים, משתעשעים ברעיון של להפסיק את הכל. אבל זה איננו מה שקורה. מנקודת המבט שלנו אין בכך צורך.

שינוי במערכות היחסים

מה שקורה בזמן הזה מורכב משני אלמנטים. האחד הוא חשיפה. חשיפה של הדברים כפי שהם, של אמיתות שנשכחו, של כאבים שהודחקו. מערכות היחסים כפי שהן מתבהרות ומתגלות והאופן שבו אתם חיים את החיים זה עם זה נהיה ברור יותר.

זה קשור בכל מערכות היחסים, מהאינטימיות ביותר ועד הקולקטיביות ביותר, ולכן אתם נמצאים בזמן הזה בתוך מה שבני אדם מגדירים בתור מערכת בחירות. כל מערכות היחסים נבדקות, נבחנות, ואמיתות צריכות להתגלות, שינויים צריכים להיות.

השינוי העיקרי הוא במשחק התפקידים המתקיים במערכות היחסים. כלומר, החוויה האומרת שאין לכם יכולת, אין לכם השפעה ואין לכם כוח. מהמקום הזה אתם תופסים אחרים מכם ככאלה שיש להם את הכוח לעשות לכם.

זו תפיסה קורבנית בבסיס שלה והיא עשויה להראות מאוד משכנעת ומאוד מתוחכמת כאשר היא נוגעת במערכות היחסים הקולקטיביות של מדינה, של תרבות, של עם. באותה מידה היא עשויה להיות מאוד מתוחכמת ואמיתית גם בתוך החיים הפרטיים שלכם.

בפועל את המציאות שלכם אתם יוצרים וככל שהמציאות נראית בלתי אפשרית, ככל שדברים נראים עמוקים יותר עם פחות סיכוי לשינוי, כך הדברים בדיוק הפוכים.

עליכם להסכים ולהעז לראות את עצמכם כפי שאתם, לראות את המציאות כפי שהיא, לראות את האופן שבו אתם מוסרים את הכוח לכל אלו העשויים לנהל אתכם. זה עשוי להיות בהחלט לפוליטיקאי כזה או אחר באותה מידה שאת הכוח שלכם אתם מוסרים לפחד כזה או אחר. זו שאלה שכדאי לבחון בזמן הזה – איזה כוח אתם נותנים למי?

לא רק באיזו מפלגה לבחור, זו איננה הבחירה האמתית שבתוכה אתם נמצאים כעת; אלא בחירה מחודשת, פנימית, בפוליטיקה הפנימית שלכם. איזה כוח אתם רוצים לחזק, את מי אתם רוצים לגדל? האם אתם נותנים לפחד את הכוח או האם אתם נותנים אותו ללב? האם אתם זוכרים שאתם יותר ממי שאתם או שאתם נבלעים בתוך הפחד לאבד?

בטחון עצמי ומשיחיות

הדבר השני המתקיים בזמן הזה, שעשוי להראות לרגע סותר את החוויה שלכם, הוא שהביטחון העצמי של בני אדם גדל.

זה איננו "סתם" ביטחון עצמי במובן שאתם מרגישים יותר טוב עם עצמכם או שמידה כזו או אחרת של פחד יוצאת מהגוף. מה שקורה הוא שההבנה שאתם יותר ממי שאתם, החיבור להבט האלוהי של מי שאתם, מתחזקים.

לכן ישנם יותר ויותר תופעות של הקצנה וקיצוניות בעולם הזה. קיצוניות דתית, קיצוניות אמונתית, קיצוניות פוליטית אם תרצו; בטחוני, כלכלי. בני אדם מקבלים בטחון ובאופן מעט פרדוקסלי הם חושבים שהם אלוהים. מאחר והם אלוהים, הם יודעים את האמת.

זו תגובה מובנת מנקודת המבט שלנו וטבעית, משום שה'אני יודע' של האישיות עדיין מתקיים בזמן שהנוכחות האלוהים חזקה יותר. השילוב של שני ההבטים ביחד עשוי ליצור תופעות כאלה ואחרות של משיחיות, של כאלה הבטוחים שהם יודעים את האמת. כמי שיודעים את האמת, אתם נוטים להשליט אותה על אחרים.

להדליק את האור

כך העולם הזה מתחלק בזמן הזה. הוא מתחלק בין אלו המוותרים על האמת שלהם מתוך הכוח שהם נותנים לפחד, מתוך הכוח שהם נותנים לאנשים אחרים, לבין אלו הבטוחים שהם יודעים את האמת ומנסים להשליט אותה בכל הכוח, לתפוס אחיזה, לתפוס בעלות, לתפוס שליטה.

זה מה שהיה אך זה איננו בהכרח מה שיהיה. השינוי תלוי בכם, באופן שבו אתם פועלים בתוך עצמכם ועם עצמכם בזמן הזה. עד כמה אתם מוכנים לראות את האמת? עד כמה אתם מוכנים להתפכח? עד כמה אתם מוכנים להחזיר לעצמכם את הכוח?

הפחד איננו צודק יותר או חכם יותר מכל קול אחר שאתם שומעים, ובכל זאת אתם רגילים להאמין לו. זה הרגל מובן מנקודת מבט מסויימת אך כה פרדוקסלי מנקודת המבט שלנו.

אתם נדמים מנקודת המבט הזו לאדם אשר נכנס לחדר חשוך, עומד ליד המפסק של האור ובמקום להדליק את האור הוא משקשק מפחד מהעובדה שיש חושך. אבל החושך הוא אשלייתי, הוא זמני, הוא נובע מהעדרות של אור, וכל מה שעליכם לעשות הוא להסכים להדליק אותו.

כאשר ישנו אור ישנה יותר חשיפה והאמת יותר ברורה. קשה להסתיר, קשה להסתתר, קשה עד מאוד להעמיד פנים. אתם אינכם מצליחים להעמיד פנים כבעבר. אתם רואים את זה בקרב חלק גדול מהפוליטיקאים שלכם, העמדת הפנים הופכת להיות ברורה יותר. זה דבר אשר קורה בכם. קשה להעמיד פנים משום שהבחירה היא להסתכל והשאלה היא האם אתם מוכנים להתמסר לזה, האם אתם מוכנים להתעורר.

העולם איננו גדול מכם והפחד, אם תרצו, אינו חזק מכם. הוא עשוי להרגיש ממשי פעמים רבות וכאשר אתם מאמינים לו עד מאוד דרושה סבלנות. בהחלט דרושה אטיות, לרפא לאט לאט את השכחה.

זה מה שאתם מרפאים בעצמכם – זהו איננו באמת כאב אשר מתרפא. זו שכחה אשר מקבלת פעם אחר פעם מנה של אור. האור פוקח את העיניים, מעיר את הזכרון. כאשר אתם זוכרים מי אתם הלב נפתח וההבנה של מי אתם באמת הולכת ומעמיקה, והיא זו אשר מפוגגת כאב, היא זו אשר מפוגגת פחד, היא זו המחזקת את מה שאתם מגדירים בטחון עצמי.

זה הרבה מעבר לביטחון עצמי. זו הבנה הולכת ומעמיקה של מי אתם באמת, זו הידיעה שאתם יותר ממי שאתם.

לחבר את כל העולמות

בזמנים אלה, בתוך בחינה מחדש של מערכות יחסים, של מערך כוחות פנימי וחיצוני, בזמנים האלה אתם מתבקשים לקחת בחזרה את המושכות ולנווט את המציאות שלכם בהתאם לרצון שלכם.

בזמנים אלה אתם מתבקשים לשים לב, לתת לייאוש מקום, לחוסר האונים. לשים לב לנטיה ללכת לקצוות, לאותה קיצוניות פנימית של זה אשר בטוח שהוא יודע הכל.

האמת איננה כאן והיא איננה כאן. אינכם חסרי כול ואינכם יודעי כל. אתם ביטוי ייחודי וחד פעמי של האלוהות; ישנם ביטויים נוספים אך אין כמוכם. זו אמת שכדאי לזכור.

כאשר אתם מסתכלים על המציאות אתם עשויים להיות מיואשים אך מנקודת המבט שלנו מה שמתרחש בזמן הזה הוא עמוק ומשמעותי, הוא הגשמה וביטוי של בחירה עמוקה שנעשתה מזה זמן. בחירה לא רק לחזור הביתה, אלא להחזיר את הבית למקום בו אתם נמצאים כעת. לחבר הלכה למעשה את כל העולמות.

אז אפשר לומר בפשטות שהכל בסדר באופן שבו הוא מתקיים. כאשר אתם נופלים אל תוך שכחה, אל תוך אמונה עזה ועמוקה בפחד, היו עדינים עם עצמכם אך כדאי לזכור שזו איננה האמת. אתם עומדים ליד מפסק של אור וכל מה שעליכם לעשות הוא ללחוץ על הכפתור.

בשלב זה אנו נסיים.

שמחנו,

אם כך שלום.

טוהר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

תקשור מיוחד המתייחס לסיום 2015 ולשלוש שנים למעבר האנרגיה שחל ב-21.12.12. הם מדברים על השינויים שמתחוללים, על הקשיים שאנו מתמודדים איתם ומה באמת אנו צריכים לדעת
מרגישים שהדברים מקצינים? האלימות, חוסר הסובלנות, החוסר, הבדידות, הסבל? זה חלק מהדרך שלנו להפוך להיות רב ממדיים. טוהר מסבירים את זה בתקשור החדש
"אתם אלוהים אשר התחפש לבן אדם. אתם אהבה אשר עצמה עיניים, וזהו הזמן שלכם, זהו החופש שלכם, זו האפשרות שלכם, לפקוח מחדש עיניים". תקשור חדש של טוהר
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546