הפחד תמיד מדבר על העתיד והוא תמיד אומר את אותו דבר. החוויות המפחידות שעברתי בתקופה האחרונה מחזירות אותי לטבע האמיתי של הפחד – ושל השקט בתוכי

מאוד קל להפחיד אותי. להרבה אנשים אני נראה אדם יחסית שקט, אבל אני אחד ההיסטריים שאני מכיר. אני נכנס בקלות רבה מאוד לסרט של פחד מצמית על דברים קשים ונוראיים שעומדים לקרות לי ו/או לסובבים אותי.

אני זוכר את עצמי כבר בגיל הנעורים המוקדמים, כשההורים שלי היו חוזרים הביתה בשישי בלילה מאוחר מהמקובל, יושב בהיסטריה בבית, בטוח שמשהו רע קרה להם. אז לא היו סלולאריים כדי להתקשר ולדעת מה קורה, אז הזמן הזה היה כמו מדיטציה של פחד איום ונורא.

במרוצת כל השנים של עבודה רגשית, המאפיין הזה שלי לא השתנה. מה שכן השתנה זה שהפסקתי לפחד מהפחדים שלי, ואני יודע להיות בזה ולתת לזה לעבור; אבל הפחדים ממשיכים להפחיד אותי. לא מפתיע, בהתחשב בכך שבזה הם מתמחים.

בשבועיים האחרונים הרגשתי כמו במתקפה אינטנסיבית במיוחד של פחד. אנשים שקרובים אלי חלו, לפעמים בדברים לא קלים, לא ברורים, ותסריטי אימה לגבי מחלות קשות וסופניות התעוררו בתוכי מחדש. זה פחד עם חוסר אונים, שכן אין הרבה מה שאני יכול לעשות בזמן הזה, חוץ מלפחד. אפילו שכבר יש סלולאריים.

אני עוזר לעצמי בזמנים כאלה בעיקר בזה שאני לא מנסה להפסיק את הרגש. נותן לעצמי לפחד, גם אם זה אומר לפעמים שאני לא מסוגל לעשות כלום מרוב אימה. מדבר על זה עם מי שאני יכול – אם בכלל יש לי מילים; ומקבל הילינג שעוזר להקל על העומס (עד הפעם הבאה).

בתוך זה אני שם לב מחדש לשני המאפיינים הבולטים של פחד: הוא תמיד אומר את אותו הדבר (המוות מתקרב, במקרה הזה, ומחלות קשות), והוא תמיד מדבר על העתיד (זה עוד מעט יקרה). בדרך הזו הוא שולט בנו, הפחד: המיקוד בעתיד הלא ידוע, שעוד לא קורה ולכן איני יכול להתמודד איתו, שמשאיר אותי חלש ונתון לחסדי הפחד.

כשאני יכול אני מחזיר את עצמי להווה – אני מברר עם עצמי ממה אני מפחד, בעצם, ובודק היכן זה קורה בהווה. אם אני מפחד מפרידה שתתרחש בעתיד, אני בודק היכן הפרידה מתרחשת כעת. אם אני מפחד להישאר לבד בעתיד, אני בודק היכן אני לבד כעת. אם אני מפחד מכאב בעתיד, אני בודק היכן כואב לי כעת. כי זה חלק מהסוד: כל מה שאני מפחד שיקרה לי, כבר קורה לי; אני תמיד מפחד שמשהו שמתרחש כעת ברמה מסויימת, יגדל ויתעצם בעתיד ויהפוך לכל המציאות שלי.

אני חוזר לפרידה בהווה, ללבד בהווה, לכאב שיש בהווה. חוזר לרגשות שיש כעת ונותן גם להם מקום. בדרך הזו אני מחזיר לעצמי את הכוח, מפוגג מעט מהפחדים, יוצר הקלה במקום בו יש אימה.

עם הזמן אני שם לב, שאחרי כל סבב כזה בעולם המפחיד של הפחד, השקט בתוכי גדל. אבל השקט אין פירושו שהפחד נגמר.

1 מחשבה על “מה עושים עם כל הפחד הזה?”

  1. ראם דאס כתב שכשהוא מרגיש פחד הוא אומר לו שלום, מזמין אותו לשבת, לשתות כוס קפה, שואל אותו מה נשמע אצלו מאז הפעם הקודמת שנפגשו….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

6 דק' קריאה
כדאי שהתפיסה שלנו ביחס לטעויות תעבור רענון מחדש. אם נמאס לכם לעשות טעויות ו/או לנסות להיות מדויקים, היכנסו לקרוא
3 דק' קריאה
מהו הטבע של ההתלהבות, מה גורם לנו להתמכר, וכיצד כל זה קשור לכאב האומר "אני לא ראוי/ה"
6 דק' קריאה
חשוב מאוד שנלמד להתחבר לרגשות ולהרגיש, וחשוב באותה המידה להבחין האם הרגשות שלנו מתארים את המציאות שלנו. כמה מילים על אתגר משמעותי והדרך להתמודד איתו
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546