השיעור התשיעי בקורס עסק באחת החוויות האנושיות ביותר והקשות ביותר. בין כאב ראש לכאבים בכפות הרגליים למדתי שגם לירקות כואב כשאוכלים אותם

לפני 15 שנה בערך נסעתי לאיטליה לפגוש את באבא האנומן. סאדו הודי מההימליה, אחד משני המורים של ורדה, המורה שלי, שבשנותיו האחרונות חי בטוסקנה שבאיטליה. בתקופה בה פגשתי אותו הוא נדר נדר אופייני לסאדואים ההודים שלעולם לא אבין כמערבי, והוא לשבת. אני יודע שאז הוא הלך פעם אחת ביום לשירותים ואני לא אתפלא אם גם את השינה שלו הוא העביר בישיבה.

באחד הסאטסנגים הוא נתן לי לעיין בספר צילומים על סאדואים בהודו. היו שם את המיטב של המאמץ ההודי להתעלות מעל הגוף – זה שהולך עם היד למעלה כבר שנים רבות עד שזו שחורה מתהליכי ריקבון; אחר הנוהג לתלות את עצמו מהאשכים, ושלישי שנוהג, ובכן, להתגלגל ברחובות. בספר היו עוד סיפורים וצילומים של אנשים ונדרים כאלו ואחרים, כשהמשותף לכולם הוא הניסיון ליצור חוסר הזדהות בינם לבין הגוף, תוך שהם עוברים דרך כאבים פיזיים בלתי יאומנו.

ואני? מאז שאני זוכר את עצמי כאב פיזי מפחיד אותי. אולי זה קשור לטראומת ילדות מוקדמת מאוד שאיני זוכר אותה כמעט לחלוטין, בה עפתי ממתקן בלונה פארק. לא קרה משהו פיזי משמעותי, אבל כאב היה וכפי הנראה גם טראומה. מאז גדלתי להיות ילד המפחד ליפול, לקבל מכה, וכאבים פיזיים שהם חלק מהחיים האנושיים מאיימים עלי גם בבגרותי.

מילא כאב ראש, אבל כאבי גב למשל מפחידים אותי מאוד, וכאלה יש לי לא מעט; ותקופות של כאבי בטן בלתי מוסברים שהתמודדתי איתם לפני כמה וכמה שנים היו מפחידים לא פחות בעוצמתם. ולא חוויתי עדיין כאבים רציניים באמת, של מחלות קשות. לכן, השיעור על כאבים בקורס מטאפיזיקה רגשית היה לא רק מעניין עבורי אלא גם חשוב; אולי דרך ההבנה של מהותם של כאבים ייקל עליי להתיידד איתם.

ביקום לא מבינים אותנו

זה לא הפתיע אותי, כשאילנה רוגל הסבירה בשיעור התשיעי של הקורס מטאפיזיקה ומערכות פיזיולוגיות, שביקום אין הבנה של מהו כאב; רק נשמות שהיו בגוף זוכרות ויכולות להבין, השאר לא. עם זאת, הופתעתי מאוד לשמוע שכל התפרקות והתפצלות ביקום שלנו – סלע הנחצה לשניים, ירק הנחתך – מלווה בכאב אנרגטי. מה ההבדל בינו לבין כאב רגשי-פיזי-אנושי, לא אבין, ככל הנראה, כפי שאלו שלא היו בגוף לא מבינים כמה מאיים יכול להיות הכאב הפיזי.

למרות הפחד מהכאב, לחוויה הזו יש תפקיד חשוב בהתפתחות שלנו וככזו, חשוב ללמוד מהכאבים שלנו. למעשה, זהו ניסיון של הרבדים העמוקים בהוויה שלנו לדבר איתו, לבטא דברים שאנו לא שומעים, לא זוכרים, הקיימים בתוכנו. זה יכול להיות תת המודע המדבר, המציף זכרונות מהעבר המתבטאים בכאב מסוים, וזו יכולה להיות הנשמה, המבקשת להחזיר אותנו לעצמנו בעזרת – למשל – כאב ראש המנטרל את היכולת שלנו להיות קשובים לסביבה.

מהבחינה הזו, השיעור התשיעי הוא שיעור חשוב. ההצצה שקיבלתי לסוגי הכאבים השונים בגוף היא הצצה למסרים המועברים אלינו דרך הגוף שלנו. הבנתי בשיעור הזה את כאבי הבטן הלא מוסברים שהיו לאחי הקטן ממני בילדותו, לדוגמא, וקיבלתי עוד הבהרה על מחלות אותן אני פוגש סביבי המלוות בכאבים, דוגמת פיברומילגיה ואישיאס.

ללמוד מכל כאב

האם ההבנות מצמצמות את הפחד מהכאב? אני כמובן לא יכול להגיד; המבחן יהיה בפעמים הבאות בהן אתמודד עם כאב כזה או אחר. האתגר של כולנו הוא לדעת להקשיב לגוף וללמוד ממנו, ובזמן כאב האתגר הזה גדול עוד יותר, לפחות עבורי. זה לא מקטין את חשיבות ההקשבה אלא להיפך – כאב מבטא נתק כזה או אחר וכמי שמבקש להעמיק את החיבור שלי לעצמי, כל כאב הוא מורה בדרך.

(לפוסטים על שיעור 123456781011, 12)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

2 דק' קריאה
טוהר מסבירים בתקשור כתוב מהו הבסיס הרגשי-תודעתי היוצר דלקת פרקים
4 דק' קריאה
מה הקשר בין בין הנפש לבין הגוף? מדוע אנו חולים? מהי העבודה הפנימית שתעזור לנו להבריא? ואיך מתמודדים עם פחד ממחלות? טוהר עונים על כל זה
6 דק' קריאה
האם עלינו ליצור הרמוניה בחיים, האם חוסר הרמוניה יוצר מחלות ואיך רוצה מאיתנו הנשמה? טוהר עונים על כך בתקשור כתוב מיוחד
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546