מציאות של תנועה מנוגדת

מדוע הקורונה התממשה? מה זה בא ללמד אותנו? טוהר מציעים נקודת מבט נוספת, הקשורה בשינויים שאנו רוצים (ולא רוצים) ליצור בחיינו. הם גם נותנים כלים לתקופה זו

אם כך, שלום.

אם כך, אנו מתחילים. מפגש נוסף, הזדמנות לעסוק בזמן הזה, במה שקורה בתוכו, במה שקורה בתוך בני אדם.

נתחיל ונאמר כי המציאות כולה ממשיכה להיות סוערת וישנן תנועות מנוגדות. זה, יותר מכל, הדבר אשר מאפיין זמן זה – תנועות מנוגדות. כלומר, יש שלוקח בכיוון אחד ויש שלוקח בכיוון מנוגד.

המגמה הזו, הדינמיקה הזו, עשויה לבוא לידי ביטוי בכל תחומי החיים. היא עשויה לבוא לידי ביטוי אך ורק בתוככי בני האדם, אבל היא בהחלט עשויה להתממש במציאות הפיזית, היומיומית, בתחומים שונים.

אפשר בקלות לומר כי מציאות זו איתה עולם זה מתמודד, של וירוס, היא האחראית לדינמיקה זו. אבל אנו נאמר כי הדברים הם שונים, סדר ההתרחשויות הוא שונה. כלומר, ישנה מציאות של תנועה מנוגדת והיא זו אשר יוצרת מציאות פיזית באופן מסוים. זה, למעשה, מה שהחל את כל זה.

כלומר, במידת מה אפשר לומר כי מציאות זו של וירוס זה, באה לעזור לבני אדם לפתור דינמיקה של תנועה מנוגדת, לפתור תסבוכת שנוצרה מתוך דואליות. דואליות אשר באה לידי ביטוי ברצונות מנוגדים, ומכאן גם בתנועות מנוגדות.

עכשיו, כפי שאתם יודעים, התנועה הופכת להיות בשלב מסוים בלתי אפשרית, כאשר ישנם רצונות מנוגדים. לכן נוצרה מציאות קולקטיבית זו, בשביל לעזור לבני אדם להביא דינמיקה זו לכדי פתרון. לא בהכרח פתרון סופי, כלומר אין זו דרגת ההארה של האנושות כולה. זה שינוי אחד בדרך, דרמטי יותר מאחרים, בעל השפעה נרחבת יותר מאחרים, ובכל זאת זהו שינוי אחד בדרך, לא יותר מכך. אך כאמור, שינוי שהוא יותר דרמטי, והוא בא לעזור לפתור את אותה הדואליות.

מה קורה כשבני אדם אינם רוצים את מה שהם רוצים? מה קורה כאשר בני אדם רוצים את מה שהם אינם רוצים? זה העולם הזה, בני אדם רוצים את עצמם ולא רוצים את עצמם. הם רוצים להגשים את עצמם ולהסתיר את עצמם, הם רוצים לחשוף את עצמם ולהסתיר את עצמם, לממש את עצמם ולהישאר בלתי ממומשים, כל זה מתקיים בעת ובעונה אחת. בני אדם רוצים להתחבר ורוצים גם להתנתק, רוצים להיות ביחד ומחפשים דרך להיות בנפרד. כך שמציאות זו של וירוס באה לתת מענה בדיוק לזה. אתם מאפשרים לעצמכם להיות יותר בנפרד ובו זמנית ביחד, להסתתר ובו זמנית להיחשף, להגשים את עצמכם ובו זמנית גם לא.

זו אינה חוויה אחידה, יש אשר חווים צד אחד יותר מהאחר. אבל באופן כללי כל בני האדם חווים את ההתממשות של תפישה דואלית זו. מה קורה כאשר אתם רוצים את מה שאינכם רוצים? ולא רוצים את מה שאתם רוצים? המציאות בה אתם חיים היא התוצאה.

ההסכמה להיות

על פניו, כאשר דואליות זו מתממשת באופן הזה, הדבר עשוי להיראות או להיות עבורכם כמו בעיה. זאת מאחר וזה מתממש באופן כזה שאתם עשויים לחוות חוסר אונים. כלומר, אינכם יודעים איך לפתור את זה, ומה לעשות עם זה כאשר הרצונות המנוגדים שלכם מתממשים במציאות.

אנו נתחיל ונאמר ביחס לזה כי אין צורך לפתור שום דבר. מציאות זו דורשת הכרה ושינוי תפישה, אבל היא איננה דורשת עשייה. כלומר, אפשר לזהות את מה שקורה ולברר מהי התפישה שכדאי לשנות, אבל אין פה צורך לעשות משהו.

השאלה הזו – מה צריך לעשות? או מה אמורים לעשות? או מה כדאי לעשות? – היא שאלה שאין עבורה תשובה. אפשר לומר כי אפשר לא לעשות דבר ובו זמנית לעשות הרבה, אך בכל מקרה אין צורך לעשות את מה שאתם חושבים שעליכם לעשות. הבסיס, כאמור, הוא הכרה, הוא הכרה בטיבה של מציאות ובדואליות המתקיימת והמקיימת את בני האדם בזמן הזה.

חשוב להבין כי השנה הזו בה אנו נמצאים, בה אתם נמצאים, בה הכל נמצא בממד זה, מאופיינת באנרגיה מוגברת של קסם. קסם נוצר באופן שהוא איננו אקטיבי, זו תודעה מאוחדת שיוצרת מציאות ושינוי במציאות כהרף עין.

הנה מה קורה בעולם זה של בני אדם: תודעה לא מאוחדת יוצרת מציאות. אך בכל זאת אנו נאמר כי זו תודעה מאוחדת היוצרת מציאות של תודעה בלתי מאוחדת. כלומר, אין כאן סתירה. אפשר לומר כי העולם כולו מתגייס בשביל לשקף לבני אדם את אותה הדואליות המתקיימת בתוכם, וזאת כדי לאפשר התפתחות, לגלות את הפיצול כדי ליצור חיבור, לגלות את הקרע כדי ליצור איחוי.

אנו מודעים לכך שהגילוי של הקרע יוצר פעמים רבות קרע נוסף. כלומר, הדרך להתפכח מתוך האשליה היא לחוות את האשליה במלואה, כך שישנם בני אדם אשר מאבדים בזמן זה דברים רבים. בין אם הם קשורים לתחושה של ביטחון או יציבות, בין אם הם קשורים למצב כלכלי או אולי מצב בריאותי, בין אם זה קשור במערכות יחסים כאלו ואחרות, האובדן עשוי להתרחש בתחומי חיים שונים.

זה מה שקורה לכם בזמן הזה, וזה איננו קל, בהחלט לא. זה איננו פשוט, בהחלט לא, ואיננו מבקשים להקל בכך ראש.

אנו בעיקר מבקשים להזכיר לבני אדם לחזור אל הלב, משום שזו תודעה של לב, אם אפשר להגדיר זאת כך, אשר יוצרת את כל זה. הקרע אמנם עשוי להעמיק, והמצוקה או הכאב עשויים לגבור בזמן הזה, אבל גם אם אתם מרגישים חוסר אונים או אבודים ביחס לעצמכם או למציאות שלכם, אנו מבקשים להזכיר כי אין זה אומר שאין פתרונות, אין זה אומר שאין אפשרויות לשינוי, אין זה אומר שאין מקום לקסם.

יותר מכל, מה שצריך לעשות הוא להכיר בטיבה של מציאות. לזהות כי הדואליות המתקיימת במציאות, זו שבה אפשר לנוע ואי אפשר לנוע, היא השתקפות של הדואליות שלכם – רצון וחוסר רצון להיות מי שאתם.

כפי שאמרנו, המציאות כולה, העולם כולו מתגייס כדי לממש זאת, כדי לשקף זאת, במטרה לעזור לבני אדם ליצור איחוד חדש בתוכם. מתוך איחוד חדש יכולים לקרות שינויים, גם כאלה שהם אינם הגיוניים.

זה כשלעצמו מהווה אתגר עבור רבים מכם, משום ששינויים המתרחשים כהרף עין, אשר יוצרים מצוקה כמו אותו וירוס, הם שינויים שאתם רגילים אליהם, והם יותר הגיוניים עבורכם גם אם ההיקף של השינוי הזה אינו מוכר. אבל אם נאמר שקסם יכול לקרות, ששינוי שאתם תגדירו כחיובי יכול לקרות בהיקף נרחב, בבת אחת, אתם תאמרו שזה לא הגיוני. אם אנו נאמר שהוא עשוי לקרות לכם באופן אינדיווידואלי, ללא קשר למציאות חיצונית, גם אז יהיו חלק מכם אשר יתקשו לקבל זאת, יתקשו להבין זאת – כיצד זה יכול להיות שהדברים יעבדו באופן הזה?

זה מה שאנו בכל זאת אומרים – שינוי יכול לקרות כהרף עין, לכל כיוון. לכן איננו מציעים לבני אדם למהר ולהספיד דבר כזה או אחר.

בני אדם נוטים, בשביל ליצור לעצמם תחושה של ביטחון, להכריז על מציאות מסוימת כמוחלטת. כלומר, אם יש מציאות של קושי אז הקושי הוא מוחלט, אם יש מציאות שיש בה טוב אז הטוב הוא מוחלט. אבל המציאות היא איננה באמת כזו, היא עדיין מעורבבת, יש בה מזה ויש בה מזה. אנו מציעים בעיקר לא להספיד את מה שהיה בשביל תחושת ביטחון שהיא איננה אמיתית, נגדיר זאת כך. הכל יכול לקרות והכל יכול להשתנות.

בזמן הזה שבו אנו נפגשים, אתם הולכים בין הטיפות. לא רק טיפות של רוק, אלא גם כאלו אשר מתקיימות בתודעה, כאלה אשר מבקשות לקחת לכאן או לכאן. אתם לעיתים מזדהים עם ה'כן' ולעיתים אתם מזדהים עם ה'לא'. חשוב להכיר בכך, להסכים להיות בזה; לא לשנות משהו, לא לעשות משהו, אלא להכיר בעובדה שאתם רוצים את מה שאינכם רוצים, שאתם אינכם רוצים את מה שאתם רוצים.

ההכרה בדואליות וההסכמה להיות בתוכה באופן מודע, היא הבסיס לכל שינוי ובוודאי לשינוי שרבים מייחלים לו בזמן זה.

ההסכמה להשתנות

אם זה הבסיס, אז מהו ההמשך? כפי שאמרנו קודם, ההמשך קשור בשינוי נקודת מבט, הוא קשור בשינוי של תפישה. אתם רגילים לראות מציאות באופן מסוים, ואילו אנו באים ואומרים – אפשר לראות מציאות באופן שונה, אפשר לראות אתכם, את עצמכם, כל אחד את עצמו, באופן שונה.

אם ישנו אתגר אחד בדרך זו של הסכמה לאי עשייה, הרי זהו השינוי בנקודת מבט. שינוי זה מהווה אתגר נוסף, אפילו מורכב יותר. אתם מסוגלים לתרגל לזמן מה לא לעשות, כמו אנשים אשר מצליחים להיכנס מתחת למים מבלי לנשום לזמן מה. אך שינוי של נקודת מבט הוא שינוי יותר קבוע, הוא דורש טרנספורמציה, וטרנספורמציה אינה אפשרית מבלי ההסכמה להכיר בדברים ולהיות בהם כפי שהם.

ההמשך, יש בו אתגר נוסף, הטמון בהסכמה לא להכיר את עצמכם כפי שאתם. כלומר, האתגר כרוך כמו תמיד בשינוי, בהסכמה לחוות את עצמכם אחרת, להכיר בתוך עצמכם צבע אחר או אולי ניחוח אחר אשר ישפיע או ינווט את החיים שלכם בכיוון מסוים. ייתכן ואתם תבקשו ללכת בנתיב אחר מזה שאתם הולכים בו, או אולי הבחירות היותר קטנות שלכם ביומיום פתאום ישתנו. אתם עשויים להרגיש אחרת ביחס לדברים שאתם רגילים אליהם, ומכאן לבחור אחרת ולהתנהל אחרת בתוך היומיום.

זה הדבר שאנו מציעים להתמקד בו בזמן הזה.

רבים מבקשים לחזור לשגרה, אבל השגרה אינה אפשרית לחזור אליה. שינוי אמור לקרות מתוך כל מה שקורה, והשינוי לא בהכרח יהיה כזה אשר יפחית באיכות החיים שלכם או יפגע בכם. גם אם אתם משלמים כעת מחיר זה אינו חייב להיות מציאות קבועה. כלומר, שינוי יכול להפוך עבורכם למקפצה להמשך הדרך. גם אם נדמה שהאדמה נשמטת, האור בתוככם עשוי להיות יותר יציב מכפי שאתם תופשים. אבל האתגר, כאמור, הוא בהסכמה לשינוי.

כן יש כאלה שיצטרכו אולי לשנות מקום עבודה או מקום מגורים. האם אתם מוכנים לשנות את התפישה שלכם ביחס לעצמכם? את האווירה בבית הפנימי? את האופן שבו אתם עוסקים בעצמכם בבית הפנימי? ומתוך זה בבחירות ובתשוקות ובהעדפות שונות ביומיום?

נקודת מבט של אהבה

הזמן הזה הוא לא רק זמן של זיהוי של דואליות, אלא גם זמן של הסכמה לראות את עצמכם מנקודת מבט יותר אוהבת. מה יקרה אם הייתם אוהבים את עצמכם כפי שאתם? זו השאלה. מה היה משתנה? באיזה אופן אתם הייתם שונים אם הייתם אוהבים את עצמכם כפי שאתם?

אפשרו לשאלה זו להדהד ולתשובות שונות לעלות, ודעו שככל שהתשובות מעוררות בכם יותר פחד, כך הן יותר משמעותיות עבורכם, שכן השינוי המתבקש בזמן הזה עשוי לעורר פחד.

להתנהל אחרת, לעשות דברים שונים, לחוות את המציאות באופן שונה ולבחור מתוכה אחרת, כל זה עשוי לעורר פחד. היכן שהפחד נמצא גם השינוי נמצא, וזה הסימן שבעקבותיו כדאי ללכת.

מהבחינות הללו זמן זה הוא זמן של שינוי. יש בו גם אתגר אבל יש בו גם תקווה. זוהי שנה של לתת יד לקסם, והיא שנה עם משמעות רבה עבור בני אדם. גם אם הקסם במובן הפשוט שלו אינו גלוי עבורכם, הוא נמצא. הסכימו להיות בתוך דואליות, הסכימו להשתנות. אלו הם שני הדברים שאנו מציעים לכם כצידה לדרך עבור הזמן הזה.

ובמילים אלו אנו נסיים,

שמחנו, אם כך שלום.

טוהר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

10 דק' קריאה
מה מתהווה בזמן הזה? מה משתנה בזמן הזה? מה חוזר לאחור בזמן הזה? ומה מתפתח? טוהר מדברים בתקשור החדש על ארבעת ההיבטים של המציאות, כלומר על ארבע התנועות המתקיימות. זה התקשור האחרון לשנת 2020, שיהיה רלבנטי לזמן הזה ולזמנים אשר יבואו
18 דק' קריאה
מה נחשף בתקופה הזו? מה מתרפא? טוהר מדברים על ארבעה יסודות בתודעה שלנו – פחד, שליטה, בושה וחמדנות – וארבעת קרני האלוהות שעוזרות לנו לרפא אותם
12 דק' קריאה
תקשור זה נמסר בזמן ירח מלא, וטוהר מתייחסים אליו באופן מפתיע. הם מדברים על טיבם של הזמנים האלה, מסבירים למה אפשר לצפות, מזכירים לנו למה להתחבר ומה מחכה בעומק
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546