עיקר הספרים שאני קורא עוסקים ברוחניות ובמודעות עצמית. לכבוד שבוע הספר 2016 החלטתי להמליץ על הספרים שלדעתי כדאי שיהיו בספרייה של כל מי שמתעניין בנושא

מאז שאני ילד קטן אני אוהב לקרוא ספרים. הייתי תולע ספרים ידוע ותחומי העניין שלי בספרים השתנה במהלך השנים. "אורי" ו"חסמב"ה" בילדות ובנערות המוקדמת, ספרים שעסקו בשואה וספרים של סופרים ישראליים בנערות המאוחרת, ולאחר מכן התחיל תור הספרות הרוחנית (ובהמשך ספרות פנטזיה לטובת האסקפיזם).

אני זוכר את היום בו קניתי את הספר "הנבואה השמיימית" של ג'יימס רדפילד. הייתי בן 19, חייל בצבא. זה היה יום ראשון, הייתי בדרך לבסיס ועברתי בחנות ספרים בתחנה המרכזית של חיפה. בדיוק הוציאו את עותקי הספר מהקרטון בו הם היו ארוזים, ואני הייתי צריך לקרוא רק כמה שורות מגב הספר כדי לרכוש אותו. הוא היה ועודנו ספר לא מוצלח מבחינת פרוזה, אבל הרעיונות שהוא מציג היו מהפכניים עבור מי שהייתי אז, והם עודם כאלה עבור מי שחוקי הרוח חדשים עבורו.

מאז קראתי מאות ספרים שעוסקים בנושא, עשרות מהם שמורים אצלי בספריה הביתית. לכבוד שבוע הספר 2016 החלטתי להמליץ על הספרים החשובים שלדעתי כל איש רוח צריך לקרוא.

התובנה השתים-עשרה

מאת ג'יימס רדפילד, הוצאת אופוס

הנבואה השמיימית היה הראשון בסדרת הספרים, אבל הספרים הבאים שכתב ג'יימס רדפילד הם המומלצים יותר בעיניי. מאז הנבואה השמיימית יצאו עוד שלושה ספרים בסדרה, כאשר "התובנה השתים-עשרה" האחרון מביא את השלב החדש במסע ההתפתחות שמשרטט רדפילד. הספר כולל התייחסות נרחבת לתהליכים בעולמנו ומתן נקודת מבט רוחנית על המתרחש. זהו ספר מצוין למי שרק מתחיל להחשף לחוכמת הרוח, הודות לצורה ה"סטנדרטית" בה הוא כתוב, ובאותה המידה הוא יעניין גם תלמידי רוח ותיקים.

האלכימאי

מאת פאולו קואלו, הוצאת ידיעות ספרים

באותה המידה ש"הנבואה השמיימית" שינה את עולמי, כך עשה גם רב המכר הידוע של קואלו. במרכז הספר נמצאת דמותו של רועה צאן היוצא למסע בעקבות חלום, וזאת במטרה לגלות אוצר הטמון אי שם בעולם. המסע מעביר אותו – ואת הקורא – דרך הרבדים המיסטיים של החיים, וממחיש את העיקרון שמאז הפך להיות יותר ברור בתרבות המודרנית, לפיו כדי להיות מאושרים אנו צריכים לעשות את מה שאנו אוהבים ולהגשים את חלומות ליבנו, ולא להסתפק במה שצריך לעשות. להבדיל מספרו של רדפילד, ספר זה כתוב טוב, אז התענוג ממנו גדול שבעתיים.

מבשרי השחר – מסרים מהפליאדות

מאת ברברה מרסיניאק, הוצאת מרקם

כאשר קראתי לראשונה את הספר הזה, אי שם לפני כמעט 20 שנה, הוא הפתיע אותי, לימד אותי ובעיקר עיצבן אותי. זה עשוי לקרות גם לכם, אם וכאשר תקראו שאנחנו, המין האנושי, למעשה הכלאה של המין המקומי עם ישויות תבונתיות מכוכבים אחרים; ועכשיו הם באים לתקן את הנעשה ולעזור לנו לחזור להיות מי שאנחנו יכולים להיות באמת. את המסר הזה, ועוד רבים המועברים בספר, מתקשרים קבוצה של ישויות ממערכת הכוכבים הפליאדות, והם עושים זאת דרך המתקשרת האמריקאית ברברה מרסיניאק. מאז הוציאה לאור מרסיניאק עוד שלושה ספרים, שהאחרון שבהם, "נתיב ההעצמה", יצא לאור בעברית ממש לאחרונה.

אתה יכול לרפא את חייך

מאת לואיז ל. היי, הוצאת אור-עם

מי שקצת נמצא בעולם הרוח ככל הנראה כבר שמע על האישה שהדגימה כיצד חשיבה חיובית יכולה לרפא מחלות. היא עשתה זאת בעצמה על עצמה – כך היא ריפאה את עצמה מסרטן לפני יותר מ-30 שנה. אני אישית לא מאמין בטכניקה הזו כדי לחולל שינוי עמוק בתודעה האנושית – ריפוי רגשי של הלב הכואב הוא הדבר המשמעותי בעיניי ושינוי החשיבה אינו מספיק. עם זאת, להיי בכלל ולספר הזה בפרט יש תפקיד גדול בהתפתחות האנושות כמו גם בהתפתחות שלי. החלק החשוב ביותר בספר בעיניי הוא המדריך שלה למחלות, בו היא מפרטת שורה מאוד של בעיות ומחלות, מאבחנת את הסיבה הרגשית/תודעתית לקיומן, ואז מציעה מנטרה חיובית ככלי ריפוי. גם אם חשיבה חיובית אינה מדברת אליכם, ההסברים הרוחניים שלה למחלות יכולים לתרום הרבה מאוד להבנה ולהתמודדות שלכם עם הגוף שלכם.

המסע הביתה, משלי קריון, סיפורם של מייקל תומאס ושבעת המלאכים

מאת קריון, הוצאת אור עם

מתוך כלל הספרים שתקשר קריון דרך המתקשר האמריקאי לי קרול, ספר זה הוא היחיד שהוא רומן לכל דבר (שאר הספרים הם אסופה של תקשורים). מביניהם, זהו בעיניי הספר החשוב ביותר – ולא רק בגלל שהוא כתוב טוב. הספר עוסק במייקל תומאס, אדם רגיל לכאורה שנולד במינסוטה, וחי ועובד בלוס אנג'לס. התפנית במהלך חייו המהווה את הטריגר לסיפור הוא אירוע המביא אותו לכדי כמעט מוות. עקב כך הוא הוא יצא למסע רוחני בהנחייתו של מלאך, מסע המתרחש בארץ של מלאכים וישויות שונות. נשמע מלאכי מדי? דעו כי דרך הסיפור של תומאס מעביר קריון מסרים חשובים על מסע ההתפתחות שלנו בעולם הפיזי.

שורשים ושיעורים בזמן

מאת ד"ר בריאן ל. וייס, הוצאת מרקם

המהפכנות של הספר הזה טמונה בכך שמי שכתב אותו אינו מגיע מעולם הרוח. וייס הוא פסיכיאטר ומומחה להיפנוזה, אשר באחת הפגישות עם אחת המטופלות שלו, היא חזרה אחורה בזמן אל חייה הקודמים במקום אל הילדות המוקדמת שלה. הזיכרונות שהתעוררו באותו טיפול עזרו לה להתמודד עם חרדות שיש לה בחיים הללו, והיא פתחה את וייס לרעיון שאנו ממשיכים לחיות לאחר מות הגוף ואף מתגלגלים מחדש לגוף חדש. מה שקרה באותו מפגש שינה את חייו של ד"ר וייס, והספר שהוא כתב, המלא בסיפורי מקרה שכאלה ובתובנות ביחס למה שקורה לנו בין תקופות החיים, יכולים לשנות את חייכם. מומלץ גם אם אתם כבר מאמינים בגלגולי נשמות.

Collage

בוקר טוב עולם

מאת שי טובלי, הוצאת ידיעות ספרים

שי טובלי הוא מורה רוחני שנוי במחלוקת שאני אישית עברתי איתו במרוצת השנים רגשות שונים, בין הערצה לבין כעס לבין הבנה. עם יכולת הכתיבה שלו אין לי ויכוח, והספר הזה – אחד מהספרים אותם הוציא לאור – הוא החשוב מביניהם. בספר הוא מביא את הסיפורים של מורים רוחניים רבים וכיצד הם הפכו להיות מוארים. ראם דאס, אושו, ביירון קייטי, פאפאג'י וקרישנמורטי הם בין המורים המוכרים, שהסיפור שלהם כלול בספר הזה. הספר מלמד כי הארה יכולה להתרחש בצורות שונות לאנשים שונים, וכי אין מדובר בהכרח בחוויה נעימה וחד פעמית. אצל חלק מאותם מורים, תהליך ההסתגלות למצב התודעה החדש היה כואב וממושך. ספר חובה לכל מחפש רוחני אמיתי.

המסע

מאת ברנדון בייס, הוצאת פראג

המורה הרוחנית האמריקאית, תלמידתו של המורה פאפאג'י, היא אחת מהמורים הראשונים בעולם המעודדים אנשים להרגיש את הרגשות שלהם עד תום. היא עזרה לעצמה בדרך זו להתמודד עם מצב רפואי קשה מאוד – גידול שפיר, עצום בגודלו ומסכן חיים התגלה בבטנה. בעקבות ההצלחה היא פיתחה את שיטת "המסע" שמתוארת בספר זה. בצד הסיפור, בייס מתארת בספר את הטכניקה עצמה, כולל הדרכה כיצד ליישם אותם על עצמנו.

חוצן 101, מדריך הוראות קוסמי להתפתחות כוכבית

מאת מרכז הבקרה וזואב ז'הו, הוצאת מרקם

קראתי את הספר לראשונה בטיסה לניו יורק, וסיימתי אותו הרבה לפני שנחתנו בשדה התעופה. את השעות המעטות שלקח לי לקרוא אותו (אני קורא מהר והספר אינו ארוך), העברתי בצחוק מתגלגל. הספר, שכולו הועבר בתקשור, מהווה מעין מדריך מקוצר לבני משפחת האור שהגיעו לכדור הארץ כדי לעזור בשינוי, אבל שכחו מה בדיוק עליהם לעשות בעודם כאן. גאוניותו של הספר טמונה בכך שהוא כתוב בשפה צבאית – ההולמת את התפיסה שאנו כבני אדם מורגלים בה – וכך הוא מעביר חוכמה אלוהית, וכל זה בצורה מצחיקה ביותר. מאז שקראתי אותו לראשונה עברו כמעט 20 שנה, אבל עד היום אני זוכר את ההגדרה המדוייקת שלהם לכדור הארץ – מערכת של תפקוד לקוי. אין נכון מזה.

לקריאת הריאיון שקיימתי עם מחברת הספר

מכתבים מהעולם הבא

מאת נורית אלדר, הוצאה עצמית

כתבתי באריכות על הספר של נורית אלדר, אבל אם אין לכם כוח לקרוא את כל הכתבה, הנה תקציר: זהו הספר הטוב ביותר שקראתי מעולם על החיים שאחרי המוות. היא מעבירה ידע מאילן, נשמה של אדם שחי בקרבנו עד שנת 2013, עד שנפטר בגיל 46 ממחלת הסרטן. זמן קצר לאחר מותו החלה אלדר לתקשר אותו, בתחילה לאישתו ובהמשך הוא החל להכתיב את הספר הזה, המתאר בבהירות ובדיוק רב מה קורה בעולם שמעבר, כיצד הדברים עובדים, אילו החלטות אנו מקבלים "שם", כיצד הן משפיעות עלינו בעודנו "כאן", ואיזו השפעה יש לנו על הדברים בעודנו "כאן". העובדה שהספר אינו כתוב בשפה רוחנית הופכת אותו למומלץ עוד יותר.

המדריך למרגיש המתחיל או מה לעזאזל עושים עם כל הרגשות הללו?

מאת שחר בן-פורת, הוצאה עצמית

למי שאינו מכיר, לפני כשנתיים הוצאתי לאור ספר המציג את הדרך אותה אני לומד לחיות כבר שנים רבות כתלמיד של המורה הרוחנית ורדה דרור. הספר מבוסס על התפיסה לפיה כל הרגשות חיוביים במהותם, ומעודד את הקוראים להרגיש את הרגשות עם תום. בספר אני מתאר מהם הצדדים הטובים בכל הרגשות ה"שליליים" ואיזו תועלת יכולה לצמוח כתוצאה מההסכמה להרגיש אותם. בנוסף, יש בספר טיפים רבים שיכולים לעזור לקוראים בזמן שרגשות כמו כעס, פחד, כאב ואשמה מציפים (עוד פרטים על הספר).

5 מחשבות על “שבוע הספר 2016: ספרים רוחניים שכדאי לקרוא ולרכוש”

  1. וייס שמחה

    ספרים מעניינים.את חלקם קראתי ואת היתר אקרא בהמלצתך.תודה.

    אשמח להצטרף לרשימת התפוצה שלכם.תודה.

  2. רשימה מאוד טובה של ספרים, כמה מהם קראתי! בעיני לפאולו קואליו יש ספרים יותר מעניינים שפחות מכירים כמו "ורוניקה מחליטה למות" . קראתי לאחרונה ספר מאוד טוב שמאוד ממליצה לקרוא, אישה מדהימה עם סיפור מאוד אמיתי ועמוק. "הליכה יומית" של איריס רגב
    תודה רבה על הסקירה
    אנהסטסיה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

3 דק' קריאה
למה, בעצם, אנחנו צריכים לעשות שלום עם האהבה? מה זו המלחמה הזו, שאנו נמצאים בה, וכיצד היא באה לידי ביטוי ביום יום שלנו? תקשור כתוב של טוהר על הנושא
5 דק' קריאה
מה גורם לרוע, מדוע אנו פוגשים רוע בחיים בכלל ובתקופה זו בפרט, ומהי התקווה שמפגש זה מביא איתו. תקשור כתוב על נושא חשוב
3 דק' קריאה
טוהר מדברים על מה שאנו עוברים במלחמה הזו, על הדבר המהותי שכדאי לנו ללמוד בתקופה הזו, על מה כדאי שישתנה ועוד
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546