"תסכול זה התנשאות, התנשאות של השכל, של ההגיון, של הציפיות, על הרגשות, על מה שקורה, על מה שנמצא"

תסכול נולד מנתק. הוא נולד מנתק בין המיינד לבין הרגשות. תסכול זה התנשאות, התנשאות של השכל, של ההגיון, של הציפיות, על הרגשות, על מה שקורה, על מה שנמצא.

תסכול זה סוג של קבעון, ושימו לב, שהוא עולה בכל פעם שדבר מה נחשף. תסכול עולה, משום שאתם רגילים להסתיר ולהדחיק את מה שאינכם אוהבים בעצמכם, כך שתוכלו להציג בפני עצמכם ובפני העולם סוג של מסיכה, סוג של אישיות מסויימת, של מי שאתם. אתם משקיעים הרבה אנרגיה בלשמור על זה, ואז, ברגע מסויים, הרגשות שלכם חושפים אמת אחרת, שיש פער בינה לבין מה שאתם חושבים שאתם, בינה לבין מה שאתם רוצים להיות. אולי בינה לבין מה שהייתם פעם.

ואז, כשהשליטה נשברת, כשהאגו נפגע, יש צורך להשתנות, יש צורך לקחת אחריות ולפגוש בתוך עצמכם חלק, שלא חשבתם שהוא שם, שלא ידעתם שהוא שם, או שקיוויתם שלא תראו אותו לעולם. אז אתם נכנסים לקורבנות, נהיים מתוסכלים, הופכים להיות מתנשאים ואולי אף ציניים כלפי מה שאתם פוגשים בתוך עצמכם. אתם רוצים שזה יילך, שזה לא יהיה, ואז אתם הולכים לכמה שיותר טיפולים או מדברים עם כמה שיותר אנשים או עושים הרבה עבודה, בשביל להעלים את זה.

זוהי איננה עבודה של ריפוי. לעיתים היא נראית כך, אך בסופו של דבר, בכל פעם שאתם מטפלים במקומות הפגועים שלכם מתוך התסכול וההתנשאות, אתם בעצם מבצעים סוג של הדחקה.

הרגשות קיימים. כך גם הדפוסים שהם יוצרים, ובכל פעם שפחד, או כל רגש אשר הפחד יוצר, נחשפים, ובכל פעם שדפוס של פחד נחשף, זה קורה משום שמשהו צריך להשתנות, משהו צריך לזוז. אם תסכימו לזוז יחד עם זה, אם תסכימו ללכת עם הנהר באופן שבו הוא זורם, אז תגלו הפתעות לאורך הדרך. אם תמשיכו להתבצר במה שאתם יודעים, ותלחמו בשינוי, אז יש סבל.

בסופו של דבר, המסע שאתם עושים, המסע שאנו מתווים, הוא מסע של אהבה. האהבה היא אלוהות אשר אומרת כן, אשר נותנת מקום לכל מה שיש. והחשוב הוא בלהיות אהבה, כמה שאפשר, למי שאתם, להרחיב את מעגל שיתוף הפעולה הפנימי, את מעגל התמיכה העצמי שלכם.

לזהות היכן אתם בביקורת על רגשות שלכם, היכן אתם בתסכול מהדפוסים שלכם, ולהיזהר שלא ליפול אל תוך הפח של ההתנשאות הזאת. לתת מקום לתסכול, לתת מקום לביקורת, ורק לזכור שהם אינם האמת. הם אינם מדברים מתוך הלב, אלא מתוך הפחד. ובו זמנית לתת מקום לדבר שעליו יש את הביקורת, שהוא כביכול יוצר את התסכול; אותו מקום פגוע, אותו מקום צריך, אותו מקום מפחד, אותו מקום סגור, אותו מקום שותק. שם טמון בסופו של דבר המפתח לשינוי, אך שינוי יכול לקרות רק אם אתם באמת באמת באמת מוכנים להיות. אם תסכימו להיות צורך או שתיקה או נעילה או דיבורים בלתי פוסקים, אם תסכימו להיות נוקשות, אם תסכימו להיות, ללא תנאי, אז תגלו כמה מהר דברים יכולים להשתנות.

זהו הדבר אשר עושה מגע, וההסכמה לגעת באופן בלתי אמצעי במי שאתם באמת. לגעת ברגש עד שתהפכו להיות רגש, לא להירתע ולהרחיק את הידיים מאותם מקומות בתוך עצמכם שאינכם אוהבים כשאתם פוגשים אותם, אלא ללטף אותם, ולחבק אותם, עד שהאלכימיה תיווצר מאליה. אם תסכימו לגעת ולחבק את המקומות הללו, אז תגלו במהרה כיצד יותר שפע ויותר אהבה, כיצד מגע, הופכים להיות חלק מהחיים שלכם.

קחו מתוך הערב הזה את הנושאים אשר עלו. המשיכו ליישם את אומנות האהבה גם בתחומים הללו. שימו לב לתסכול, לביקורת, שימו לב להתנשאות ולציניות. שימו לב אליהם. תנו גם להם להיות, אך זכרו שהם אינם האמת. זהו זמן חשוב, משום שאלכימיה רבת עוצמה יכולה להתרחש בימים הללו, אם תסכימו לחבק את מה שהשכל אומר לכם שממנו כדאי להתרחק.

התקבל בתקשור שנערך בתל-אביב ב- 24.10.02

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

5 דק' קריאה
אם גם אתם מתוסכלים לנוכח התנהגויות והחלטות של אנשים אחרים, כדאי לכם לקרוא את התקשור הזה
בתקשור זה טוהר מבקשים לעודד את כל מי שמרגיש תסכול, ייאוש וחוסר אמונה ביחס להגשמה העצמית שלו. מרגישים כך? אז היכנסו וצפו בתקשור
12 דק' האזנה
בתקשור זה טוהר מתייחסים למצבים בהם אנו לא מצליחים להגשים את מה שאנו רוצים להגשים, ומציעים כיצד להתייחס לעצמנו ולמצבים אלו. התקשור נמסר במסגרת סדנת און ליין בנושא
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546