בתקשור מיוחד זה טוהר מסבירים האם ישנן ישויות רעות. זהו תקשור העוסק ברע וטוב, בשליטה ובחופש, וחושף טפח מהאופן בו היקום עובד באמת

האם גם ישויות יכולות להיות רעות? האם יש כוחות ביקום שיכולים להיות שליליים, שיש שטן?

"אנו נאמר שהמקום העיקרי שבו שטן מתקיים הוא בלבבות של בני האדם. לא היינו יכולים לומר שישנן ישויות במרחבי היקום, אשר מהותן שטנית במובן שבני אדם מתכוונים אליו, אבל אנו כן יכולים לומר שישנן ישויות שונות – ויותר מכך, יש מקבצים שונים של ישויות, שיש להם מטרות שונות ומסעות התפתחות שונים. יש כאלה הנמצאות במחקר ועיסוק בשליטה, והן מתעניינות בשליטה וחוקרות שליטה ועוסקות בשליטה. ישויות אלו עשויות, אם הן באות באינטרקציה עם בני אדם, להביא איתן רעיונות של שליטה ולחזק תשוקה לשליטה. זה עשוי להתפרש על ידי בני אדם בתור רוע או בתור דבר שלילי או בתור שטן, אבל אנו לא רואים רוע ביקום".

יש גם בני אדם שיש להם מחקר של שליטה?

"ישנן נשמות הבאות לעסוק בזה בתוך כדור הארץ, אבל כדור הארץ הוא מרחב של חופש בחירה, כך שהעיסוק בשליטה בעולם של חופש בחירה הוא לעולם ביחס לבחירה. כלומר, זו לא שליטה בפני עצמה באופן אבסולוטי, אלא כיצד יוצרים שליטה בתוך עולם שבו ישנה חשיבות לבחירה, כיצד מצמצמים חופש ויוצרים מערך של שליטה, וכיצד מאבדים שליטה כאשר אי אפשר יותר לשלוט בדברים.

"כל מערכות השליטה שבני האדם בונים, בין אם הן אישיות ובין אם הן קולקטיביות, עמוקות ככל שיהיו, מתפרקות בשלב כזה או אחר. זאת, משום ששליטה מהותית, ממשית, לאורך זמן רב במושגי בני האדם, היא איננה אפשרית. בנקודת זמן כזו או אחרת המציאות מזדעזעת ומתפרקת, משום שבכל בני האדם – וזה המשותף במרחב פיזי זה – ישנו הרצון לחוות חופש ולדעת חופש.

"הרצון בחופש משותף לכל בני האדם, גם לגדולי הדיקטטורים, באופן שהוא מעט פרדוקסלי. לכן דיקטטורה, מוצלחת ככל שתהיה, תתפרק, גם אם מדובר בדיקטטורה של האדם ביחס לעצמו. יקרה משהו, שיניע כדור שלג לעבר התפרקות.

"אם מדובר בממדים אחרים, במקומות אחרים ביקום, אז ישנם מקומות בהם העיסוק בשליטה הוא אבסולוטי ובמובן מסוים אין את מה שיכול לאפשר פרספקטיבה ומתוך זה התפתחות ושינוי. פרספקטיבה המאפשרת התפתחות ושינוי קיימת בכדור הארץ".

אז מה קורה במרחבים של היקום? יש מלחמה כזו?

"אנו לא בטוחים שאפשר להציג זאת כמלחמה. אלו תבניות תודעתיות המתממשות ומתמצקות בצורות שונות. נשמות עשויות להתקבץ במקומות כאלה, העשויים להיות פיזיים ולפעמים עשויים שלא להיות פיזיים בכלל, והם יוצרים מערכי שליטה שונים באופן שבו ההתנהלות מתקיימת, ההתפתחות מתקיימת: יש תבניות, יש סדר, אי אפשר לנוע, אי אפשר לזוז, ואין סיבה לנוע ולזוז. בכדור הארץ אי אפשר לייצר תבניות כאלה באופן הרמטי משום שהרצון בחופש ירים את ראשו בשלב מסוים".

למה זה בכלל מתאפשר ביקום?

"משום שהכל הוא מרחב לימודי שמאפשר התנסויות שונות בהיבטים שונים מתוך המכלול, ויש את מי שמבקש לחקור שליטה מהי, יש המבקש לחקור חופש מהו, ובהתאם לכך מתקיימים מרחבים המאפשרים תהליכי התפתחות ומחקר. כפי שאמרנו, אנו לא רואים את הדברים כרע וטוב, באופן בו בני אדם רואים זאת, ולכן כשאנו מסתכלים על המרחבים השונים, חרף ההבדלים המהותיים שעשויים להיות ביניהם, הם אינם מוגדרים כרעים וטובים.

"נשמה עשויה לבוא לתקופת חיים מסויימת בכדור הארץ ולהיות מורה רוחנית בעלת תלמידים רבים והשפעה רבה, באופן שמשחרר בני אדם מכבליהם, ואז להמשיך לגלגול הבא, שעשוי להיות בכדור הארץ או במקום אחר, ולהתנסות בדיקטטורה. אין רע וטוב או שאיפה הכרחית של נשמות לעבור מעין תהליך של פרידה מדיקטטורה לעבר חופש; נשמה יכולה לנוע מפה לפה. לעתים זה יכול להתרחש בכדור הארץ בין גלגולי חיים ולעתים זה עשוי לקחת נשמה למסע שנע בין תרבויות, בין ממדים שונים ביקום".

זה לא פוגע באף אחד, ההתנסות בשליטה?

"בוודאי שכן, אבל פגיעה זה מונח יחסי. גם התנסות בשליטה בכדור הארץ יוצרת פגיעה, כידוע לך".

כן, אבל מה קורה שם?

"מעטים הממדים בהם מתקיימת חוויה רגשית כה מפותחת כמו בכדור הארץ, לכן חוויה של פגיעה באופן שבו את חווה אותה היא חוויה מאוד ספציפית. כאשר אנו אומרים שמתקיימת סוג של פגיעה, זה לא דומה למה שמתרחש בכדור הארץ. נשמה עשויה לחוות דחיסות וגבולות רבים שאינה מאפשרים לאנרגיה התפרסות והתרחבות, וזה עשוי להיות מסע התפתחות שמתקיים לזמן מסוים בתוך תבנית. אז אפשר לומר שזו פגיעה במובן מסוים, אבל זו אינה פגיעה מנקודת מבט אלוהית.

"האלוהות אינה נפגעת. יש השפעה לדברים; כאשר נשמה עוברת מסע חיים בו היא נשלטת וחווה פגיעה רגשית ופיזית משמעותית, לעתים עשויה להיות לזה השפעה רגשית משמעותית. זהו מסע אנרגטי רגשי מסוים, שהנשמה בוחרת להמשיך לרפא ולטפל בו בהמשך הדרך. גם אז, מנקודת המבט הרחבה של האלוהות, אין כאן פגיעה אלא מסע התפתחות, ומסע זה מורכב ממדים שונים ועשוי להחוות בצורה שונה לגמרי".

אף אחד לא מנסה לעצור את זה?

"כולם יוצרים את זה, אז לא נשאר מי שיעצור את זה. אין קורבנות, אז אין התנגדות. למרות שיש בוודאי במקומות כמו בכדור הארץ, כאלה הבוחרים להיכנס לחוויית חיים של קורבנות, אבל גם אז זו בחירה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

המלחמה עם האהבה עם אם כל המלחמות, והעבודה עם נטישה עצמית היא המפתח לשלום. טוהר מדברים על המציאות בה אנו חיים ומציעים דרך לחיות בעולם שונה לחלוטין
3 דק' קריאה
למה, בעצם, אנחנו צריכים לעשות שלום עם האהבה? מה זו המלחמה הזו, שאנו נמצאים בה, וכיצד היא באה לידי ביטוי ביום יום שלנו? תקשור כתוב של טוהר על הנושא
5 דק' קריאה
מה גורם לרוע, מדוע אנו פוגשים רוע בחיים בכלל ובתקופה זו בפרט, ומהי התקווה שמפגש זה מביא איתו. תקשור כתוב על נושא חשוב
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546