"מחלה זו היא אחד השערים שיצרתם עבור עצמכם, שייקחו אתכם אל עבר חופש גדול יותר ואהבה עצמית עמוקה יותר". טוהר מדברים על מחלת הסרטן

מותה של רונית אלקבץ ממחלת הסרטן הפתיע אותי; לא ידעתי כמובן שהיא חולה והעובדה שעוד אדם מוכר נפטר מהמחלה הזו רק העצימה את התחושה שלי, שהסרטן הוא המגיפה של העידן שלנו. אמנם לא נדבקים במחלה הזו כמו במגיפות אחרות, אבל אולי בגלל זה, זו המגיפה ה"מוצלחת" ביותר.

לכן החלטתי הבוקר לשאול את טוהר על המחלה הזו, מדוע היא נפוצה כל כך ומה יש לנו ללמוד על עצמנו. יש הרבה ששמעתי, שקראתי וגם שתקשרתי בעצמי לאורך השנים על המחלה, אבל את כל זה אני שם כרגע בצד, וכותב את מה שטוהר מוצאים לנכון לומר עכשיו:

"זו אכן אחת מהחלות המאתגרות את בני האדם;. היא מאתגרת, משום שהיא שוברת את הרצון שלכם להיות דומים זה לזה, זהים לזה לזה. הרי ידוע שאין מדובר למעשה במחלה אחת, כי אם באוסף של מחלות עם תופעות דומות, אך הבלים מהותיים המחייבים טיפול שונה. המדע מבין זאת והעומק של החשיבות שבטיפול השונה רק ילך ויתעצם בעתיד הקרוב. זה, מנקודת המבט שלנו, אחד השיעורים החשובים שמחלה זו מלמדת את בני האדם – כל אחד הוא יחיד ומיוחד וכל אחד זקוק ליחס מיוחד, לא רק כאשר הוא חולה אלא למעשה, לאורך כל חייו. יחס מיוחד לא רק מהסביבה, אלא גם מעצמכם לעצמכם – להבין שאתם ייחודיים מבטל את האפשרות להשוות את עצמכם זה לזה, לחפש להיות דומים זה לזה. יש לכולכם מאפיינים זהים, פיזיולוגיים ואחרים, אך ההבדלים ביניכם הם מהותיים ולכן מחייבים לבנות אורח חיים שהוא אינדיבידואלי יותר מאשר קולקטיבי.

"מעבר לכך, אנו נאמר שהמחלה מבטאת עולמות של קושי וסבל העולים על גדותיהם. קושי הנובע מתפיסה של נוקשות של בני האדם ביחס לעצמם; וסבל של בני האדם מעצמם.

"אתם קשים עם עצמכם לא פעם, באופן מודע יותר או פחות, באופן בולט יותר או פחות. אתם קשים, כי אתם מנסים להיות כמו כולם וכשאינכם מצליחים, אתם ביקורתיים. וכשאינכם מצליחים, אתם סובלים.

"הנוקשות הזאת באה לידי ביטוי במאמץ-על להסתיר את עצמכם, חלקים בעצמכם, ולהעמיד פנים שאתם מישהו אחר. כך חלקים שלמים בתוככם נותרים בתוככם כשאינכם בקשר איתם, או נמצאים איתם בקשר מינימלי, והחלקים הללו, אם אפשר לומר זאת כך, מסתובבים חופשי בכלא הפנימי. בשלב מסוים הם ינסו בכל כוחם לעלות אל פני השטח, בכל כוחם ובכל מחיר, כשם שמתנהגים תאי סרטן.

"וזה הסבל שלכם מעצמכם, מהחיים שלכם; הקורבנות והמסכנות על מי שאתם ועל מה שיש לכם ובכם, המתקיימת כאמור ברבדים לעתים פחות מודעים, בעוצמות שונות; אך אתם סובלים, והסבל הזה תורם להתפתחותה של מחלה שיש בה לא מעט מהסבל, כמו גם לפיתוח של שיטות ריפוי שמגבירות את הסבל.

"איננו אומרים שבהכרח כל מי שנוקשה וקורבן, יחלה בסרטן, אך אלו החולים במחלה הזו, כדאי שיבחנו היטב היבטים אלו באישיות, במערכת היחסים הפנימית.

"מחלה זו היא אחד השערים שיצרתם עבור עצמכם כחברה, כתרבות, שייקחו אתכם אל עבר חופש גדול יותר ואהבה עצמית עמוקה יותר, אם רק תסכימו ללמוד ממנה".

וואו, תודה רבה.

2 מחשבות על “תקשור על מחלת הסרטן”

  1. מיכל פרלה-קלנר

    היי שחר
    מה שלומך?
    קוראת את התקשור של טוהר על מחלת הסרטן ויוצאת מחוזקת.
    בחודש שעבר נפרדתי מאבי שמת מסרטן ריאות חודשים ספורים לאחר שאובחן במחלה. בעלי שהתגלה אצלו גידול סרטן במעי הגס בדיוק לפני שנה נמצא היום במקום הרבה יותר טוב. משקם את עצמו ומתחזק לאחר תקופת טיפולים כימותרפיים ארוכה.
    2 גברים משכמם ומעלה,חזקים נפשית ולוחמים ברמח אבריהם. כל אחד התמודד בדרכו וכל אחד הגיע למקומו הוא. אכן כל אחד ייחודי ומיוחד. הבנתי זאת בשנה האחרונה יותר מתמיד וטוהר מחזק את התובנה שלי ממימד נוסף.
    תודה על המידע החשוב והיקר מפז.
    חג שמח
    מיכל

    1. שחר בן-פורת

      הי מיכל, שנה לא פשוטה, אני רק יכול לדמיין.
      אני משח שהמילים של טוהר מחזקות אותך
      ואני מאחל לך שנה קלה וטובה יותר.

      שחר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

2 דק' קריאה
טוהר מסבירים בתקשור כתוב מהו הבסיס הרגשי-תודעתי היוצר דלקת פרקים
4 דק' קריאה
מה הקשר בין בין הנפש לבין הגוף? מדוע אנו חולים? מהי העבודה הפנימית שתעזור לנו להבריא? ואיך מתמודדים עם פחד ממחלות? טוהר עונים על כל זה
6 דק' קריאה
האם עלינו ליצור הרמוניה בחיים, האם חוסר הרמוניה יוצר מחלות ואיך רוצה מאיתנו הנשמה? טוהר עונים על כך בתקשור כתוב מיוחד
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546