"אותו חלק אשר מאמין שהחופש יכול לפגוע עדיין קיים גם בך. וכמו שאנו אומרים הערב, ואנו נאמר זאת אולי עוד בעתיד, הרי שהזמן הזה שבו את נמצאת עכשיו הוא צומת של בחירה"

אפשר לדמות את זה בצורה הבאה: שליט של ממלכה, אשר יום אחד מגלה, שהממלכה השכנה, שהיא סוג של אויב, יודעת מה קורה בתוך הממלכה שלו. הוא מגלה שיש מרגל, סוכן כפול. מישהו מבפנים יוצר קשר עם מי שיכול לפגוע או מי שפגע – מי שאיננו רצוי, והוא מביא אל תוך המציאות דברים שהם אינם רצויים. החוויה הזו שאת מתארת, שמשחקים איתך משחקים, היא למעשה חוויה של בגידה ובגידה פנימית.

ישנו חלק פנימי הנעלם מהעין ואינו ברור, אשר מביא אל תוך המציאות דברים שאינם תומכים, אשר חושפים צד שהוא במידה מסוימת אפל. הכעס שאת כועסת, על כך שמשחקים איתך משחקים, הוא למעשה כעס על כך שהמציאות מראה שאת אינך במלואך במקום בו את רוצה להיות, במקום שבו את חושבת להיות, מקום בו את נמצאת בהרבה מאוד מובנים. את כועסת על החשיפה של מקומות שהם לאו דווקא באור, שהם לאו דווקא במודעות.

אותם משחקים בהם את נתקלת בתקופה האחרונה הם משחקים של שליטה. המשחקים הללו, דברים מסוימים אומרים ודברים מסוימים לא אומרים, פה יש שתיקות ופה אין שתיקות, פה נמצאים ופה נעלמים, כל חוסר המחויבות, חוסר הכנות וחוסר הרגישות אשר מתגלמים באותם אנשים במידה זו או אחרת, נולדים מתוך אמונה אשר אומרת שישנם דברים אשר צריכים להיות סודיים, ישנם דברים אשר צריכים להישאר סגורים, ישנם דברים מסוימים אשר לא כדאי לחשוף, משום שהחשיפה יכולה להביא אל תוך המציאות דברים אשר יכולים לפגוע.

אם את מסתכלת לרגע מהצד על אותם אנשים, אשר מגלמים את אותה תפיסה במציאות שלך, את יכולה לראות מתוך ההתבוננות את הפרדוקס: הם מנסים לשלוט בחשיפה כדי לא להיפגע, ואז פוגעים בעצמם, שוב ושוב.

האמונה הזו היא האמונה שמולה את עומדת. זוהי מערכת של שליטה אשר יוצרת הפרדה, אשר חושפת דברים מסוימים ודברים אחרים לא, את זה בקצב הזה ואת זה בקצב הזה.

האנרגיה הזו היא גם אנרגיה שגם קיימת בתוכך. יש לך עדיין נטייה, והיא איננה ייחודית לך, לרצות להיות במקום מסוים כשעדיין את אינך נמצאת שם במלואך. ישנו עדיין רצון להיות משהו מסוים שאינך לא, ואותם אנשים מראים לך שעדיין ישנם פחדים בפנים, שעדיין ישנן מניפולציות, שעדיין ישנה דרך שצריך לעשות.

העמידה מול אותם אנשים באה להראות את אותו מנגנון, ודרך זה להכיר את המנגנון בפנים. הדבר שמולו את עומדת שוב ושוב מגביר את החופש שלך, ומאפשר לך להתחבר לצדדים בתוכך שבדרך אחרת לא היית מתחברת אליהם. זוהי החשיבות הגדולה ביותר בעמידה מול אותם אנשים.

רובם הם אנשים שמאמינים שהחופש יכול לפגוע, ולכן הכלא הוא עדיף. הבחירה אשר צריכה להיעשות היא באיזו דרך את בוחרת. אותו חלק אשר מאמין שהחופש יכול לפגוע עדיין קיים גם בך. וכמו שאנו אומרים הערב, ואנו נאמר זאת אולי עוד בעתיד, הרי שהזמן הזה שבו את נמצאת עכשיו הוא צומת של בחירה. באיזה כיוון את הולכת, איזה כוח בתוכך את בוחרת לחזק? את רואה את אותם משחקים של פחד, והם גם קיימים בתוכך. דרך זה את יכולה לחזק את הבחירה שלך בחופש.

אנו מציעים שתיקחי את הדברים שאנו אומרים, ותלמדי לקבל שעדיין החלק הזה קיים בתוכך. הכעס על מנגנון הפחד הזה בתוך אותם אנשים הוא הכעס על הפחד הזה בתוכך. חשוב שהכעס הזה מתעורר, משום שהוא מחזק אותך בדרך שלך, אך גם אל תהפכי אותו לדבר עצמו, את אינך במקום שבו היית. את צריכה להוציא את הכעס, אך אינך צריכה להיות בו הרבה זמן כדי להיפרד ממנו.

התקבל בתקשור שנערך בתל-אביב ב-10.4.02

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

תקשור-סיפור מיוחד לימי המלחמה כמו גם לחיים בכלל, על חברות ועל ויכוח ועל הדרך בחזרה הביתה. ספרו אותו לילדים שלכם, ספרו אותו לעצמכם
3 דק' קריאה
"יכול להיות שאתם ראויים לאהבה למרות מה שאמרו לכם ולמרות האופן שבו התנהגו אליכם, למרות הכאב הזה שיש לכם בלב, הגורם לכם להתרחק מאהבה כאשר היא נוקשת בדלת?" טוהר מדברים על אהבה
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546