ריאיון מיוחד עם שמאן דורק, האיש שרואה בגייז בתור האלמנט החמישי, מסביר כי החשיבה השלילית שלנו קשורה בישויות מהעולם התחתון, וקורא לכולנו להיזכר שהכל הוא אהבה. מורפיוס מדבר

"החברים שלי קוראים לי מורפיוס האמיתי, כי אני כאן בעולם הזה כדי לעזור לאנשים להתעורר לכוח שלהם, כדי שהם לא יישענו על שמאן אלא שיראו את הדברים בעצמם. אני לא רק אתן לך תרופה אלא אכיר לך אותה, ממה היא עשויה, איך מכינים אותה, כדי שתוכל להכין אותה בעצמך. המתנה שלי לעולם הזה היא שכל אדם יכיר בכוח הבלתי מוגבל שהוא ויהיה הכוח הזה. אני מעיר את עצמי ואחרים, הם מעירים אותי ואנו מעירים אחד את השני".

הכירו את דורק ורט (Durek Verret), או בשמו המוכר יותר, שמאן דורק (Shaman Durek). בן 42, יליד קליפורניה, הוא צאצא לשושלת של נשות רפואה ושמאנים, בעיקר מהמשפחה של אביו. אמו נורבגית, אביו יליד האיטי, אך הדמות החשובה ביותר בסיפור היא הסבתא-רבה שלו, שהיתה אשת רפואה (Medicine Women) במערב אפריקה, ומשם עברה להאיטי ובהמשך לניו אורלינס. "היא הלכה לעולמה לפני שנולדתי, אבל היא דיברה על כך שיוולד ילד במשפחה, שיהיה מאוזן באנרגיה הנשית והגברית שלו, שיאהב אנשים ושיאחד אנשים בעולם, וזה אני. היא תיארה את ההתנהגות שלי, כיצד אני אראה, והיא אמרה שאני אקרא בשם שלה שוב ושוב.

"כשהייתי ילד בעריסה, אימא שלי חשבה שאני קורא אימא (Mom), אבל היא המשיכה להקשיב והבינה שלא. היא אמרה לאבא שלי 'אני חושבת שהוא אומר Mamal', שהיה הכינוי של סבתא שלי. היא שאלה אותי אם אני רואה עוד מישהו מלבדה ואני אמרתי Mamal, Mamal.

"היא בחדר גם עכשיו, היא כל הזמן נוכחת, לבושה בלבן, מאוד חזקה ומתוקה. בכל פעם שאני הולך למדיום אומרים לי 'יש אישה חזקה מאוד שמלווה אותך, שיכולה להיכנס לעולם שלנו, לשלוף אותך ממנו ולהחזיר אותך אליו. יש לה כל כך הרבה השפעה עליך'".

מה זה שמאניזם?

" המילה שמאן מגיעה מהמילה הסיבירית שאומרת 'אחד שיודע'. שמאן הוא גשר לאבות אבותינו (Ancestors), והוא או היא נבחר/ת בהתבסס על היכולת שלו או שלה לראות את החיים באופן שהרוחות (Spirits) רואות את העולם.

"הם רואים בכל נקודה בזמן את מה שנדרש כדי לשמר את השבט, אבל רוב השמאנים הרחיבו את עצמם מעבר לשבט כי היום לא רק השבט צריך להישמר אלא האנושות כולה. לכן השמאניזם הפך להיות כל כך נפוץ כעת בעולם".

הלהט"בים מביאים איזון לעולם

את ההכשרה שלו להיות שמאן התחיל דורק כאשר היה בן 15, וזה כצפוי לא היה תהליך פשוט. "אבא שלי גדל בתוך משפחה של שמאנים והוא רצה חיים נורמאליים, אז הוא הצטרף לכנסיית היום השביעי (Seventh-day Adventist Church). זו כנסייה קרובה מאוד ליהדות. הם שומרים שבת, מפרידים בין חלב לבשר במטבח, מדליקים נרות בשבת ולא מדליקים אש או משחקים במהלכה. זה היה מאתגר לחיות עם אבא שמנסה להרחיק את זה ממך, בעוד שאימא שלך מנסה לקרב את העולם הזה אליך".

אחת מנקודות המפתח בסיפור החיים שלו היתה מצב של מוות קליני אליו הגיע בגיל 30, כתוצאה מסיבוכים של מחלה שהיתה לו. בעוד שהרופאים חששו שהוא יישאר עם פגיעה מוחית, הוא התאושש לחלוטין מההשפעה שלה תוך כשנה, תוך שהוא מיישם את יכולת הריפוי שלו והידע שלו לגבי הקשר בין הגוף והנפש. "אני שמאן רוחני (Spirit Shaman), מסוג השמאנים העתיקים ביותר. אין הרבה כאלה בימינו מאחר ורובם נהרגו לפני זמן רב מאוד. היתה לשמאנים הללו גישה לידע רב ואנשים שרצו כוח ושליטה לא יכלו לשלוט בהם אז הם הרגו אותם.

"שמאן רוחני יכול לתקשר עם כל סוג של ישות, לקבל מידע מסוגים שונים של ממדים שונים. אבל כדי להיות שמאן כזה אתה עובר דברים קשים. אתה רואה צלקות על הגוף שלי (הוא מצביע על היד שלו, ש.ב.פ). אתה צריך לעבור הרבה סבל; לא בשביל לסבול אלא בגלל שאתה צריך להשתחרר מכל סוגי ההתנהגות האנושית. כלומר, עליך להיות יותר צנוע, חומל, להתפשט עד לליבה של הקיום שלך ואז להיבנות מחדש, כך שתוכל לראות מעבר לווילון, את המקום אליו בני אדם לא רוצים להגיע".

אחד הדברים המאפיינים את דורק, כפי שתיארה את זה הסבתא-רבה שלו, הוא האיזון בין האנרגיה הנשית לגברית. מכל הדברים, התיאור הזה סקרן אותי אז שאלתי אותו למה הכוונה. "יש בי רוח נשית, אני מאוד מודע לזה; ויש בי רוח גברית".

זה שונה ממרבית האנשים?

"מרבית השמאנים מאוזנים בין הרוח הנשית לרוח הגברית שיש בתוכם. חלק מהאנשים, לדוגמא, הם גבריים עם טבע נשי, אבל הם לא אנשים שיש בהם אישה. אתה לא יכול להיכנס לעולמות אחרים אלא אם כן יש לך את השילוב הזה של רוח נשית ורוח גברית. אם אתה רק הוויה גברית יהיה לך קשה להיכנס לעולמות מסויימים כי יש עולמות הדורשים ממך להיות מחובר לגוף הרגשי שלך כדי לפתוח את השערים ולהיכנס אליהם.

"בשמאניזם מאמינים שלהיות גיי נחשב לאלמנט החמישי, ושהרוח יצרה זאת כי זה מביא לאיזון. המשמעות של להיות גיי אומרת שיש בך שתי רוחות ואתה יכול ללכת בין עולמות.

"ארבעת האלמנטים הם אדמה, אש, אוויר ומים, וכל אדם הוא אחד מהם – טיפוס של אש, טיפוס של אדמה, טיפוס של אוויר או טיפוס של מים. אפשר לראות באופן שבו אנשים מדברים, מתקשרים, בשפת הגוף שלהם, איזה טיפוס הם. אבל אדם שהוא להט"בי הוא אלמנט חמישי, כלומר הוא יכול להיות כל האלמנטים הללו ביחד, או שניים מהם, או שלושה מהם וכו'. אדם כזה יכול להיכנס לחדר ואם האנרגיה הגברית היא גבוהה מאוד, הוא יכול לעורר את האנרגיה הנשית כדי לאזן את האנרגיה הגברית; ואם אם יש יותר מדי אנרגיה נשית הוא יכול לעורר את האנרגיה הגברית כדי ליצור איזון.

"אני לא קורא לעצמי דו מיני או הומו, אבל אני יכול להיות עם שני המינים כי יש בתוכי אישה שנהנית מגברים ויש בתוכי גבר שנהנה מנשים.

"שמאנים אומרים שהלהט"בים יביאו מחדש את הסדר לעולם, אבל שגם יהיה להם קשה פה, כי אין בעולם הזה תשתית עבורם. לכן אנשים מרגישים מוזר, מנודים, שצוחקים עליהם, שמדכאים אותם. בני אדם עדיין מפחדים מעצמם, אז איך הם יכולים להבין את האלמנט החמישי אם הם לא מבינים את האלמנט שלהם?.

"זה דומה למה ששמאנים עוברים. שמאנים לא גרים בשבט אלא מחוצה לו, והסיבה היא שהשמאנים לא יכולים להתחבר עם אנשי השבט. גם בתור האלמנט החמישי אתה לא רוצה לעשות את מה שכולם עושים, אתה רואה דברים אחרת.

"בעתיד כולם יגיעו במצב תודעה של שילוב בין רוח נשית לרוח גברית לעולם, כי אחרת הם לא יכולים להשתלב בעולם הזה. למה עושים מהמהות הזו עניין הומואי? כי אנחנו מרגישים מנודים, אז אנו מנסים למצוא קהילה. אבל גם בקהילה אנחנו מנדים את עצמנו – למשל, אתה לא יכול לקבל אהבה אם אין לך גוף מושלם עם קוביות בבטן. הכל הופך בעיקר לעניין מיני, וזה לא מקרי, שכן שמאנים הם הוויות מיניות. פגשתי שמאנים מפרו, מאפריקה, ממונגוליה, אינדיאנים, מקסיקנים, וכולם מיניים מאוד, כי האנרגיה המינית מחוללת את הקסם בתוכנו; אבל כשהאנרגיה המינית מחוץ לשליטה היא לא מאוזנת, והופכת להיות הרסנית, פרווטית, פוגענית".

whatsapp-image-2016-10-15-at-20-40-49-2

להיות גשר לעולם התחתון

דורק הוא איש מפתיע ומרתק. הוא איש גבוה מאוד, בעל נוכחות מרשימה, עם עיניים טובות ודיבור שיכול לפתע "להתלקח" ולהפוך למהיר מאוד. בו בעת, ראיתי כיצד הוא מגיב בעדינות מופלאה ביחס לאנשים שמדברים איתו בעודם נמצאים בכאב ובפחד. בערב שהוא העביר בו השתתפתי, וכן בריאיון שקיימנו, הדיבור שלו נודד בין נקודות שונות, עובר בין תחומים שלכאורה אינם קשורים, אך בדרך זו או אחרת הכל מתחבר בסופו של דבר לתמונה אחת.

זו הפעם הראשונה שאני פוגש מתקשר/מורה רוחני/שמאן שהוא גיי/דו מיני, ונקודת המבט שהוא מביא לנושא היא מרעננת, בין השאר עקב העובדה שישנם שבטי ילידים בפלנטה בהם משיכה מינית לבני המין שלך נחשבת לדבר אסור. בדומה למורים אחרים שראיינתי במרוצת השנים, יש לו דעות מוצקות ביחס לטרנדים בעולם הניו-אייג', אך בשונה ממרביתם, הוא אינו חושש מלומר זאת. "אני פוגש אנשים שהיו רייקי מאסטר ועכשיו קוראים לעצמם שמאנים, או כאלה שהיו מאמנים ועכשיו הם שמאנים. למה? כי זה נשמע קול, זה הטרנד החדש. חבר אמר לי פעם 'אני עובד עם שמאן', אז שאלתי אותו, 'איזה דברים שבטיים אתה לומד? איזה ידע אתה לומד? אתה בכלל יודע מה זה שמאניזם? אתה יודע להיכנס לעולם הרוחות? הוא אמר לי 'לא, עשו לי את זה ואת זה', אבל זה לא שמאניזם.

"אם אתה רואה מישהו עושה עבודה שמאנית על מישהו אחר והגוף של האדם עליו עושים את העבודה אינו זז או שהאדם לא מרגיש משהו מיוחד, זה בגלל שאותו אדם משתמש באנרגיה שלו כדי לעבוד מבלי להתחבר לעולם הישויות וליצור גשר בין העולמות. אתה יודע שנוצר גשר כאשר האדם שעליו עובדים מתחיל לזוז, לרעוד, להקיא לפעמים. במצבים כאלה אנשים בוכים לפעמים. הם מרגישים שדברים קורים להם".

דורק מעביר סדנאות בשונים שונים ומקיים פגישות פרטיות של ריפוי ולימוד. הידע שהוא מעביר עשוי להישמע לעיתים מפתיע ולא מוכר, כמו האופן שבו הוא מדבר על חשיכה ועל פחדים. "אם אתה מתקשר אתה יכול לקחת את התקשור שלך לרמה בו ישויות נכנסות לגוף שלך ועובדות דרכו. עם זאת, אתה חייב לתרגל וליצור יכולה הבחנה כדי לוודא שישויות מהעולם התחתון לא יכנסו לגוף שלך.

"מדובר בישויות שהיו פיזיות כמונו, שעשו בחירות בחיים שלהן שהן לא היו מסוגלות לסלוח לעצמן עליהן לאחר המוות של הגוף. הן נשארו קשורות לחוויות הארציות שלהן ולכן הן נכנסו לעולם הצללים, מקום שנראה כמו כדור הארץ אבל הוא הפוך – השמים הם לא כחולים וצלולים אלא מעט אדומים וחשוכים. זה המקום שאנשים פעמים רבות מגיעים אליו בחלומות שלהם; הרבה מהחלומות הרעים קורים כאשר בשינה אנשים נכנסים לעולם התחתון.

"יש בעולם התחתון ישויות למשל, שהיו רוצחים כשהם חיו בגוף, ובעולם ההוא הם ממשיכים להתנהג באותה הצורה – הם יכולים 'לרצוח' מישהו אבל הוא לא מת. אם ישות בעולם התחתון רוצה להתפתח היא מנסה להתחבר אלינו, לתודעה שלנו, והן יוצרות את המחשבות השליליות שיש לנו בראש".

למה הן עושות את זה?

"בתקווה שתבין שהם לוקחים ממך את הכוח שלך, כדי שתיקח אותו בחזרה מהם. כאשר אתה עושה זאת, הם מקווים שתאהב אותם ובכך תפתח להם את הדלת לחזור לאור.

"אבל מה שקרה לאנושות – וזו הסיבה שאנו ממשיכים להתגלגל בגוף – הוא שאנו לא מחבקים את החושך. אנו בורחים ממנו, אנו שופטים אותו, אנו נועלים אותו מאחורי חומה, כולאים אותו בכלא. כשאנו נכנסים לגוף אנו מוחקים את הזיכרון שלנו כדי לקבל במלואנו את החושך וכך להבין אותו. איך אפשר להבין משהו אם מעולם לא חווינו אותו? כך אנו לומדים. אנו אמורים ללמוד להתמיר את האנרגיה, וכך לעזור לישויות הקשורות אלינו להתעלות גם הן ולחזור אל האור.

"אני גשר וזה מה שבני אדם לא יודעים – כולנו גשר. בכל פעם שאנשים שופטים, הם חוסמים את הגשר. בכל פעם שהם מגיבים בצורות אחרות מלבד אהבה, הם חוסמים את הגשר.

"אתה לומד תקשור כדי להיות גשר. דיקור נועד לא כדי לתקן את הגוף אלא לעזור לך להבין איך האנרגיה זורמת בגוף, כדי שתוכל להעלות את הוויברציה שלך ולהיות גשר. עיסוי קיים כדי לעזור לך לנקות רעלים מהגוף כדי שהאנרגיה תזרום, וכך תוכל להיפתח ולהיות גשר. הכל קורה כדי שתהיה גשר, ובפועל בני אדם נלחמים בזה.

"יש אנשים וממשלות בעולם הזה שיודעות שזה כך. פנו אלי הרבה פעמים מאותן אגודות סודיות כדי לעבוד איתם, הם רצו לתת לי את התנאים כדי שאוכל לחזק את עצמי, אבל אני יודע שזה אומר שעליי להיות העבד שלהם, שהם ישתמשו בי כפי שהם משתמשים באחרים כדי לראות מרחוק, לגלות מה מדינות אחרות עושות, למצוא עוד אנשים עם יכולות כדי לצבור עוד כוח והשפעה. אני לא משחק את המשחק הזה. האם אני לוקח סיכון כשאני משתף אותך בזה? כמובן".

מערכת יחסים עם אלוהים

השימוש של דורק במילים כמו חשיכה ואהבה מחייב להתעכב על ההגדרה שלו לאותן המילים. "חושך זה הריק שבו אהבה אינה נוכחת. האהבה היא ההבנה והקבלה, המקום בו כל הדברים נוכחים. אהבה אינה רק 'אני אוהב אותך', כי זה ממבו ג'מבו ניו-אייג'י, אהבה היא – אני מקבל אותך.

"כשילד מפחד ממשהו שקורה בחדר שלו אני אומר לו 'יש לך שתי אפשרויות: או לפחד ממה שיש לך בארון או מתחת למיטה, או שאתה יכול לקחת את הפנס שלך, להיכנס לשם ולהגיד, שלום, מה שלומך? האם אני יכול עזור לך להגיע לאור?'.

"אהבה יכולה להיכנס לחשיכה, פחד רק מרחיב את החשיכה. החשיכה רוצה שתלך, כי החשיכה לא מאמינה שהיא יכולה להיות נאהבת, שהיא אי פעם תהיה אהובה. החשיכה תעשה דברים כדי לגרום לך להתרחק".

החשיכה היא המקור לכאב ולפחד שלנו?

"לא, החשיכה היא ריק שנוצר מתוך קוד הפחד של הבורא. אין אלוהים אחד, אלוהים הוא המון ישויות ואחת מהן החליטה להשתמש בכוח שלה כדי לראות מה הוא ההיפך מאור – וכך נוצרה החשיכה. החשיכה ניזונה ומתפשטת מיקום אחד ליקום שני, ממערכת כוכבים לשניה, מזן אחד לזן אחר, כמו מגיפה. אבל אנו השמאנים לא רואים זאת בתור מתקפה אלא בתור עיוות, מקום שהאהבה, שהאור, לא הגיעו אליו עדיין.

"אהבה היא מודעות ופחד הוא מקום ללא מודעות. אם יש לך פחד ואתה מתחיל לשאול שאלות לגביו, כמו לברר מהן העובדות מאחורי הפחד – וכאשר אתה מבין שאין עובדות מאחורי הפחד – אז התודעה שלך משתנה. אתה מבין שאין צורך לתת לפחד כוח והאור נכנס. אצל בני אדם כאשר הפחד מופיע, במקום להשתמש במודעות שלהם כדי למוסס אותו, הם מוסיפים לזה פחד. הם מפחדים מהפחד, וזה גורם לפחד לגדול מסביבם כמו שמיכה, עד שהפחד מכלה את הליבה של הקיום שלהם. זה קורה בגלל שאנשים לא מבינים מהו פחד, איך הוא פועל ומה באמת קורה כאן.

"בני אדם יוצרים את הריקנות בעצמם והם ממלאים אותו בכל דבר מלבד אהבה. לכן הפחד נוצר והחשיכה ממשיכה לגדול, זה לא שדים או שטן".

whatsapp-image-2016-10-15-at-20-40-49-1
(צילום: אמיר מגל)
דיברת במפגש אתמול על הגוף הרגשי ועל כך שאנו לא מחוברים עליו. אז איך אתה מגדיר את הגוף הרגשי?

"זה הילד הפנימי, שהוא ההבט של הנשמה שלך. הילד הוא היוצר, המשחק בתור ילד כדי לגרום לך לחבוק (Embrace) את עצמך. יחסים עם הילד הפנימי שלך הם למעשה יחסים עם אלוהים.

"אהבה היא הגיונית. יש ישויות ללא גוף רגשי, הן מאוד דומות לספוק מ'מסע בין כוכבים', והן עושות הכל דרך ההיגיון, אבל הן יודעות שאהבה היא הגיונית. אנו פועלים מתפיסה מעוותת של אהבה. בני אדם חושבים שאהבה באה רק ממקום מסוים  – אני יכול לקבל אהבה רק מהילדים שלי, או מבן הזוג שלי, או מאדם מסוים שנמצא בחיים שלי ומכיר אותי מספיק. זה בולשיט. אתה מקבל אהבה ברגע זה מקרני השמש על הגב שלך, אתה מקבל אהבה מהחולצה שאתה לובש. הכל אוהב אותך. כשבני אדם יבינו שהם לא לבד, שהם אהובים, כי אהבה תמיד נוכחת, אז הם יבינו את היופי של היצירה.

"אנרגיית המקור של החיים היא אתה. אתה העץ, אתה הפרח. כל מערכת יחסים שיש לך בחיים, עם כל דבר, היא בעצם מערכת יחסים עם עצמך. זה אומר שיש לך מערכת יחסים עם אלוהים. בני אדם לרוב חיים בתודעה של 'אני לא מכיר אותך, אז אני לא יכול לחבק אותך ולצחוק אותך' או 'אל תגע ברכב שלי, זה מחוץ לתחום'. יש הרבה חוקים כי בני אדם צריכים את זה כדי להרגיש בטוחים, אבל כל זה לא אמיתי.

"בגלל זה יש לנו מלחמות, כי בני אדם לא הגיעו למקום בתוכם שבו הם מבינים את אלוהים ברמה העמוקה ביותר. אפילו את אלוהים בני אדם רואים כנפרד מהם. אלוהים נפרד, העץ נפרד, הפרח נפרד, האדם ההוא זר ואני לא מכיר אותו, ויש אותי. אבל אתה הכל, אתה הכל".

רוצים להיות בקשר עם שמאן דורק ולקבל מידע על הביקורים הבאים שלו בישראל? אתר, פייסבוקאינסטגרםטוויטר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

5 דק' קריאה
המופע "נאנט" של הקומיקאית האוסטרלית האנה גדסבי הוא סיבה מצויינת לעצור הכל ולהתחבר לנטפליקס, גם אם אתם רוחניקים שנמנעים מהטלוויזיה. הלב שלכם יודה לכם
8 דקות קריאה
במסע רוחני עובר האגו שלנו שינוי, אבל במקום להיעלם הוא מתחזק, והופך לאגו רוחני, מתוחכם ולפעמים מסוכן. הסימנים הללו יכולים לעזור לכם לזהות אותו באחרים – ובעצמכם
60 דק' האזנה
בתוכנית הפרידה שלי מרדיו סול אני עונה על שאלות ונושאים שעלו בקבוצת הפייסבוק "תקשור עם העולם שבפנים": מי הם טוהר ואיך פגשתי אותם, מה גרם לי לתקשר ובמה תקשור יכול לעזור לנו, מה קורה בין נשים לגברים בעולם, איך טוהר מתייחסים לדיכאון ולחרדות ועוד
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546