דיקטטורה רוחנית: קווים לדמותנו

גם בעולם הרוח יש דיקטטורה, והיא הרבה יותר נפוצה מכפי שאתם מבינים. רוצים לדעת אם אתם משתייכים אליה? היכנסו לקרוא ולהכיר את הסימנים

אור, אהבה, קבלה, סליחה, חמלה, כל המילים הללו נפוצות בעולם הרוח, משמשות כדי להסביר היכן אנחנו נמצאים ולאן כדאי שנגיע. יש בנו כעס, שנאה, מרירות, התנגדות, מלחמה, פחד, חושך? אז קדימה, אל האור, האהבה, הקבלה והחמלה.

המילים הללו יכולות לשמש אותנו כמקור השראה למי אנחנו רוצים להיות. אבל הן באותה המידה יכולות לשמש אותנו למשחק שליטה חדש שאנו משחקים עם עצמנו ועם אחרים.

ככל שהשנים עוברות אני שם לב יותר ויותר כיצד המיינד, הרגיל לחלק לטוב ורע ובסדר ולא בסדר, עושה שימוש במילים רוחניות כדי להמשיך את ההפרדה והפיצול בתוכנו ובין אחד לשני. היום לא אומרים "זה רע" אלא "אתה מחובר לחושך", ובמקום "אתה לא בסדר" אומרים "אתה צריך לשחרר ולהיות בחמלה". נשמע שונה אבל בפועל, זה ממש דומה.

כך הולכת וגדלה במחוזותינו דיקטטורה רוחנית. אין לה מנהיג אחד – כיאה למהות רוחנית, כל אחד הוא המנהיג. גם אם אין לה גבולות ברורים – היא יכולה להיות בכולנו. אבל מכל בחינה אחרת, מדובר בדיקטטורה. כך תזהו אותה:

אסור להרגיש רגשות שליליים. אין מקום לביקורת, כעס, שיפוט וויכוחים. צריך להיות חיוביים ואם אדם לא מפגין רק רגשות חיוביים, הוא ננזף. הנזיפה יכולה להגיע מעצמו והיא יכולה להגיע מאחרים. מילת מפתח: אכזבה. במשפט: "אני מאוכזב ממך, ציפיתי מאדם רוחני שיתנהג אחרת".

מותר להרגיש רגשות שליליים, אבל לא להגזים. הגרסה המתוחכמת יותר של הדיקטטורה הרוחנית כבר מאפשרת להרגיש את כל הרגשות, אבל אומרת לא להגזים, אלא לשחרר בשלב מסוים, לפני שזה נהיה יותר מדי. העובדה שרגשות חולפים מעצמם אם מתמסרים אליהם אינה נלקחת בחשבון. מילת מפתח: גבול. במשפט: "זה בסדר שאת מרגישה ככה, אבל אל תעברי את הגבול".

את העבר צריך לשחרר. אחרי 25 שנה עוד לא מצאתי את הכפתור שמנתק אותנו מהעבר אחרי שלוחצים עליו. אבל הלחץ להיפרד מהעבר קיים: צריך להפסיק לחפור בעבר ובאופן כללי להתמקד בהווה. העובדה שהעבר חי בתוכנו, שהתהליכים הם איטיים ושאין לנו באמת שליטה בדברים, היא לא רלבנטית בדיקטטורה הרוחנית. מילת מפתח: שחרור. במשפט: "תשחרר כבר, העבר עבר וצריך להיות בהווה".

אל תתעסק בעתיד. אם אני מתעסק בעתיד, זה סימן שאני רחוק מעצמי ומנותק באופן כללי מהאלוהות. הרי הכל קורה בצורה מדויקת ואין לנו שליטה על כלום, אז למה לתכנן את העתיד ולמה לדאוג? העובדה שכאן ועכשיו אני דואג לעתיד – כלומר, העיסוק בעתיד הוא חלק מההווה של רובנו – אינה רלבנטית בדיקטטורה הזו. מילת מפתח: בריחה. במשפט: "תפסיק לברוח מהכאן ועכשיו אל העתיד".

צריך לאהוב את כולם. העולם מלא באנשים מגעילים, אלימים ואכזריים, אבל את הדיקטטורה הרוחנית זה לא משנה: צריך לאהוב את כולם. אחרי הכל, אם לאהבה יש תנאים, זה סימן שאנחנו לא אוהבים באמת, ומה שחשוב שנהיה רק אהבה. אם אני לא אוהב את כולם, סימן שאני בבעיה. מילת מפתח: אהבה. במשפט: "אלוהימה בראה את כולנו, וכולנו ראויים לאהבה. חוץ ממך, בגלל שאתה לא אוהב את כולם".

כל התשובות בתוכנו. בעולם נטול המודעות למדנו שצריך להסתדר לבד. בדיקטטורה הרוחנית יש לזה הצדקה נוספת – הרי הכל בתוכנו, אז גם כל התשובות וכל הריפוי וכל העזרה. העובדה שאנחנו חיים בעולם עם עוד אנשים, שזה עולם שבו לומדים דרך מערכות יחסים, אינה רלבנטית. אם אני לא מוצא את התשובות בתוכי וחו"ח צריך עזרה חיצונית, סימן שמשהו אצלי לא בסדר. מילת מפתח: בתוכי. במשפט: "איך את לא רואה שכל התשובות בתוכך? כמה פעמים צריך להגיד לך את זה?".

אני צריך לטפל באנשים אחרים. הייעוד האמיתי של כל אנשי הרוח הוא לטפל באחרים, ואם אני לא רוצה לטפל באחרים, כנראה שאני מנותק מעצמי. זה סבבה אם אני מטפל בעצמי, אבל לטפל באחרים זה העיקר. מילת מפתח: לתת. במשפט: "אני רוצה לתת את עצמי לעולם כדי שאוכל להיות ראוי לאהבה".

האמת היא שאין חוקים לאופן בו אנו צריכים להתנהל, ולמי שאנחנו אמורים להיות. כפי שטוהר אומרים זאת היטב, האהבה כבר מקבלת אותנו, כמו שאנחנו. כל שנותר לנו הוא ללכת בדרכה של אהבה, וללמוד לקבל את עצמנו כפי שאנחנו – חלק בנו דואג לעתיד, עסוק בעבר, מרגיש פחד וכאב וכעס; אנו לא אוהבים את כולם, אנו צריכים עזרה ולא, איננו חייבים לטפל באחרים. גם עבודה בדואר יכולה להיות מימוש של שליחות רוחנית. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

6 דק' קריאה
כדאי שהתפיסה שלנו ביחס לטעויות תעבור רענון מחדש. אם נמאס לכם לעשות טעויות ו/או לנסות להיות מדויקים, היכנסו לקרוא
6 דק' צפייה
בסרטון קצר (יחסית) אנו עוסקים בסוגיה חשובה ומשמעותית – המלחמה על האמת, והדרך להפסיק אותה
8 דק' צפייה
בתקופה זו במיוחד, אומרים טוהר, חשוב שנחזור וניקח אחריות על החיים שלנו. מה זה בדיוק אומר ומהי הנטיה שאנו מתמודדים איתה בדרך, הסרטון עוסק בזה ועוד
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546