במרוצת השנים קראתי אין ספור ספרים בעוסקים בעולם שמעבר, אך מעולם לא קראתי ספר כל כך ברור ובהיר. כדאי לקרוא גם אם אתם לא מאמינים

הדבר שהפתיע אותי בספר "מכתבים מהעולם הבא" של נורית אלדר ודנה ניסן היה שהנשמות בעולם שמעבר מתאגדות לפי קבוצות, באופן שמזכיר את הנטייה האנושית להתאגד במסגרת של קהילות, עמים ומדינות. עם מבנה היררכי של מועצות וקבוצות שונות, העולם שמעבר הוא הרבה יותר אנושי ממה שחשבתי עד כה.

ובאותה המידה, הוא גם לא. בהעדר רגשות, כל ההחלטות המתקבלות על ידי אלו שאין להם גוף, נעשות בצורה שכלית מתברר. זה משמעותי לגבי ההחלטות להיכנס אל גוף ולקחת על עצמנו שיעורים מסויימים; מה שנראה קל ואפשרי בממד שבו אין רגש, עלול להתברר כקשה להכלה כאשר חיים את הבחירות בתוך גוף, בעולם הזה.

אלו רק שתי דוגמאות לשני פיסות מידע מפתיעות ומסקרנות, שהספר לימד אותי. במרוצת השנים קראתי מספר רב של ספרים העוסקים בעולם שמעבר, אך מעולם לא קראתי ספר כזה: ברור, בהיר, שכתוב בשפה נטולת גינונים ניו-אייג'ים עד כדי כך, שנדמה כאילו גבר כתב אותה.

מה שנדמה, אגב, לא לגמרי מנותק מהמציאות. הספר הוא תולדה של היכולת של נורית לתקשר, כאשר המידע כולו מגיע מישראלי בשם אילן, שנפטר זמן מה לפני שהספר החל להיכתב. הוא נפטר באמצע שנות ה-40 לחייו ממחלת הסרטן.

נורית, שהכירה הכרות מועטה את אישתו, דנה, הגיעה לניחום אבלים שם החל אילן לדבר איתה. בתחילה, נורית תקשרה את אילן עבור אישתו ועזרה להם להמשיך את תהליך הפרידה. לקראת יום השנה לפטירתו הוא העביר את המסר הבא: "שאלת אותי מה את יכולה לעשות כדי להנציח את זכרי. את מכירה את ההתנגדות שלי לכך שיתייחסו אלי כאל מישהו שעבר מהעולם וכבר לא קיים. חשוב לי להעביר את המסר שהחיים לא מסתיימים כמו שנהוג לחשוב… חשבתי שדרך טובה בשבילך לשמור את זכרי (או להנציח אותו, כמו שקראת לזה) תהיה אם נכתוב ספר ונאפשר לכמה שיותר אנשים למטה לקבל את המידע, מתוך תקווה שהוא יעזור להם בדרכם בעולם. מטרתי היא להעניק לכם מידע שיתרום להתפתחות האנושות. מכיוון שההתפתחות שלכם למטה, בעולם הפיזי, היא למעשה נקודת ההתחלה של ההתפתחות שלנו כאן, למעלה. ככל שאתם תתקדמו יותר תוך כדי התנסות שלכם למטה, כך אנחנו נתחיל ממקום גבוה יותר, והאנושות תתקדם מהר יותר".

מכתבים מהעולם הבא

נורית היא אדריכלית במקצועה, בוגרת הטכניון ובעלת תואר שני בפסיכולוגיה, והיא מעידה על עצמה כעל אדם רציונלי. עם זאת, היא כותבת בספר, "תמיד היו לי יכולות לתקשר, אבל לא ידעתי איך להתמודד עם המידע 'הלא רציונאלי' שאני 'רואה' וקולטת כל הזמן. בשנים האחרונות אזרתי אומץ לתת להם ביטוי בצורה פתוחה יותר. החיבור שנוצר לי עם אילן מביא לעולם מתנה גדולה."

העובדה כי נורית היא אדם רציונלי וגם אילן לא היה אדם רוחני במיוחד במהלך חייו, תורמת להבנתי תרומה משמעותית לאופן בו הספר הזה כתוב. התקופה בה אנו חיים, שבה הממדים השונים מתקרבים זה לזה, מסייעת גם היא להעברת מידע שחלקו חדש, או לפחות כזה שאני מעולם לא קראתי.

הספר הזה חשוב לא רק כדי להבין מה קורה לנו אחרי המוות, אלא גם ובעיקר מה קורה לנו כאן, במהלך החיים; כיצד ההבנות וההחלטות שאנו מקבלים "שם", קובעות ומשפיעות על החיים שלנו "כאן"; ומהי יכולת ההשפעה שלנו על כל זה, בעודנו "כאן", בתוך גוף. זה ספר חשוב במיוחד ואני ממליץ לכל אחד לקרוא אותו.

לאתר של הספר

לרכישת הספר

4 מחשבות על “מכתבים מהעולם הבא: המדריך לחיים שאחרי המוות”

  1. ענת וילוז'ני

    שחר, כל מילה בסלע.
    אכן זהו ספר פורץ דרך שמביא מידע חיוני במלוא מובן המילה! המידע בו מקרב בין שני העולמות ומביא איתו לעולמנו מזור, רוגע ופיוס.
    ספר חובה!

  2. הייתי מעונינת בספר מאד האם אוכל למצוא אותו בחנויות הספרים? ובאיזה או האם יש אפשרות בתשלום מזומן ואיפוא?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

3 דק' קריאה
למה, בעצם, אנחנו צריכים לעשות שלום עם האהבה? מה זו המלחמה הזו, שאנו נמצאים בה, וכיצד היא באה לידי ביטוי ביום יום שלנו? תקשור כתוב של טוהר על הנושא
5 דק' קריאה
מה גורם לרוע, מדוע אנו פוגשים רוע בחיים בכלל ובתקופה זו בפרט, ומהי התקווה שמפגש זה מביא איתו. תקשור כתוב על נושא חשוב
3 דק' קריאה
טוהר מדברים על מה שאנו עוברים במלחמה הזו, על הדבר המהותי שכדאי לנו ללמוד בתקופה הזו, על מה כדאי שישתנה ועוד
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546