טוהר מתארים בתקשור כיצד האור ההולך ומתגבר חושף עוד ועוד אמיתות חבויות, כיצד התהליך הזה משפיע עלינו וכיצד אנו יכולים לעזור לעצמנו בדרך

האור תובע את מקומו מחדש – להאזנה

האור תובע את מקומו מחדש – להורדה

אם כך, שלום.

אם כך, אנו מתחילים. מפגש נוסף, הזדמנות לעסוק במה שקורה בעולם זה, בזמן זה, במהומה המתחוללת בפנים ובזו המתחוללת בחוץ. וזה מה שקורה: האור תובע את מקומו. הוא תובע את מקומו מחדש, בתור נושא הדגל של עולם זה.

אנו אומרים מחדש, משום שהיו זמנים בעולם זה, בהם האור הוא זה אשר הוביל, הוא זה אשר הנחה את הדרך. אור אשר מדבר על בהירות ועל חוכמה ועל היכולת לראות את המציאות על כל הרבדים שלה ועל כל המימדים שלה.

לפני זמן רב מאוד במושגי הזמן של בני האדם, הפחד נכנס אל תוך עולם זה, בתחילה כרעיון ובהמשך הוא הפך להיות ממשי עד מאוד, יוצר מערכות מורכבות של שליטה והפרדה, שבבסיסן זו בורות אשר באה לידי ביטוי, שהיא המאפיין העיקרי והדומיננטי של אותה מציאות של פחד, מציאות שבה אין אור וישנה בורות.

היכן שאין את היכולת וההסכמה לראות את המציאות כפי שהיא, ישנה בורות, ישנו עיוורון, וכך העוצמה הנובעת מהאור נעלמת והחולשה המבוססת על עיוורון, על בורות, הפכה להיות הדומיננטית.

אתם חיים בזמנים מעניינים מבחינה זו, משום שהאור תובע את מקומו מחדש. זה ביטוי להסכמה הקולקטיבית של עולם זה, של תרבות זו, של כל בני האדם, להשתנות. וזו מהות השינוי: מעיוורון לראיה, מבורות לחוכמה, מחושך לאור.

האמת יוצאת לאור

המשמעות של תביעה מחדש זו של האור היא האמיתות הרבות ההולכות ונחשפות, באופן שאי אפשר להכחיש אותן ואי אפשר להתווכח איתן; והיכולת לשקר, להסתיר, להעמיד פנים, להיות בטוחים שמניפולציות הן מציאות, כל זה הופך להיות קשה עד מאוד.

זה איננו קל כבעבר, להפעיל מנגנונים של שליטה והפרדה, משום שאלו נחשפים במהירות רבה מאוד. מי שבוחר לראות אמת, יכול לראות את הדברים כפי שהם יותר בקלות מאי פעם. הראייה הזו עשויה לעורר קושי, אבל היא גם יכולה להפוך להיות הזדמנות להתרחבות, לגדילה.

זה מה שקורה בזמנים אלו, והדבר איננו מתנהל בקלות, כידוע לכם, משום שהפחד, אשר רגיל להיות הכוח המניע בעולם זה כבר עידנים רבים, עושה את מה שהוא יכול בשביל לשמור על כוחו ועל שליטתו. כך שבעוד שקרים וסודות ומניפולציות והעמדות פנים נחשפים בקלות ובמהירות, כך הניסיון להשתמש באותם הכלים גובר עד מאוד.

אתם יכולים לחוות ולשמוע, בין אם במציאות האישית ובין אם במציאות הקולקטיבית, שימוש הולך וגובר באותם כלים ישנים עתיקים של שליטה, בשקרים, בסודות, במניפולציות.

הדבר הופך להיות נפוץ עד מאוד, כמו תגובת נגד לשינוי המתרחש. ישנו הרצון לשמור על השליטה, כשם שהיתה עד כה; וכשם שהאור מתחזק בנחישותו כך גם החושך הופך להיות פעיל מבעבר, דומיננטי יותר בתחומי חיים מסויימים, במערכות יחסים מסויימות. על כך אנו מבקשים להרחיב ולהעמיק במפגש זה.

התגובה של הפחד

חשוב להבין, כי מגמה זו עתידה להיות לעוד זמן מה בעולם זה. אמיתות רבות עוד צריכות להיחשף, סודות שהיו מוסתרים צריכים להתגלות. שקרים והסתרות מגיעים יותר ויותר לסופם, והדבר איננו עובר בקלות בהווה שלכם, והוא צפוי להיות מאתגר גם בהמשך הדרך.

עד כמה אתם מוכנים לראות את האמת? עד כמה אתם מוכנים להכיר מחדש את המציאות שלכם, את עצמכם? עד כמה אתם מוכנים ללמוד? עד כמה אתם מוכנים להניח למה שאתם יודעים על עצמכם ועל המציאות שלכם, לטובת אמת עמוקה יותר, רחבה יותר, של הדברים כפי שהם באמת?

הנכונות נמדדת והיא תמשיך להימדד, לא משום שאתם נמצאים בתחרות או במבחן, אלא משום שבכל פעם שהבחירה שאתם בחרתם הופכת להיות ממשית, היא מקבלת ביטוי נוסף במציאות, וכך אתם עומדים מחדש בפני הבחירה, בפני השאלה, האם אתם מוכנים ללמוד מחדש, להכיר מחדש, לגלות מחדש מי אתם.

כך קורה וכך ימשיך לקרות. אתם עשויים לחוות את הדואליות גם במציאות הקולקטיבית וגם במציאות האישית, גם בתוככם, כיצד אל מול אמת אשר נחשפת, הסיפורים שאתם מספרים לעצמכם הופכים להיות אינטנסיביים יותר, גדולים יותר, לעתים מושכים יותר, בעודם מסבירים מדוע כדאי להמשיך להעמיד פנים, מדוע כדאי להמשיך להמעיט בערככם, מדוע כדאי להמשיך להאמין לפחד, מדוע כדאי להמשיך להסתיר את האור שלכם, מדוע כדאי לוותר על הזכויות המגיעות לכם.

היצירתיות שבה השכנוע של הפחד באה לידי ביטוי תהיה מפתיעה למדי, יותר מכפי שהיא כעת. הפחד עושה ויעשה את כל מה שהוא יכול בשביל לשכנע אתכם שלא כדאי לכם, שכדאי לכם להישאר במקום בו אתם נמצאים, בפשרה שאתם רגילים אליה, בצמצום שאתם רגילים אליו, בכיווץ שאתם רגילים אליו.

הפחד יעשה זאת בצורות שונות, באמצעים שונים. הוא יזכיר לכם דברים שונים, ובעיקר הוא יספר לכם שמשהו רע יקרה, שאתם עלולים למות ואם לא למות אז להיפגע משמעותית, אם תעזו לגלות יותר ויותר את האור שאתם מחביאים בתוככם.

העולם יקרוס, כפי שאתם מכירים אותו, זה מה שהפחד אומר, והוא אומר את זה גם במציאות האישית שלכם וגם במציאות הקולקטיבית – חייבים לשמור על מה שהיה. גם אם זה לא הטוב ביותר האפשרי, גם אם זו פשרה, גם אם יש בזה ויתור על זכויות מסויימות על מידה של חופש, הפחד יאמר לכם שזה הטוב ביותר שאתם יכולים לצפות לו.

אתם תעמדו בפני ההתמודדות הזו פעם אחר פעם, תקופה אחר תקופה. זו לא תהיה התמודדות אינטלקטואלית, כפי שאפשר להבין, זו התמודדות חווייתית עד מאוד. אתם עשויים לחוות את האיום בצורה משמעותית, את הפחד המנסה לשלוט בכם בצורה חד משמעית. אתם עשויים הלכה למעשה לחוות שאתם בסכנה למרות שהסכנה איינה קיימת ולפעול בהתאם לכך – לברוח, להסתתר, לבטל, להתפשר מחדש.

להרגיש, לא להאמין

אנו אומרים את כל זה, בתקווה שתזכרו את המילים שלנו בהמשך הדרך, כאשר תהיו באותן הסיטואציות. מה שאנו אומרים עשוי לסייע לכם בפעם הבאה בה הפחד יעשה לכם את מה שהוא יכול לעשות בשביל לשכנע אתכם להסתתר.

אל תקשיבו לו.

כלומר, תקשיבו לפחד, אבל אל תאמינו לו יתר על המידה; וגם אם החוויה היא שהפחד הוא ממשי והסכנה היא ממשית, אנו מציעים לכם לא לרוץ לשום מקום, לא לעשות את מה שהפחד אומר לכם שכדאי לכם לעשות, אלא לפחד, ולא לעשות. לפחד ולהמשיך להיות, עד שהפחד יחלוף, עד שהביטחון יתחזק מחדש, ואז תהיה בכם הקלות שאבדה, לעשות עוד צעד קדימה בכיוון בו אתם רוצים ללכת.

אתם אינכם באמת נמצאים בסכנה. למעשה, במובנים רבים מעולם לא הייתם בטוחים כפי שהייתם בזמנים אלו. ההתקרבות של הממדים זה לזה מאפשרת לכם לקבל תמיכה רבה יותר מבעבר מההיבט האלוהי בכם ומאלו המלווים אתכם מעולמות אחרים, והנכונות שלכם להיעזר זה בזה מאפשרת לכם לקבל יותר תמיכה מאנשים הקרובים אליכם. מעולם לא היה ביטחון רב כל כך וחופש רב כל כך, כפי שיש בעולם זה, כפי שיש לכם.

אז אל תאמינו לו, לפחד, ואל תפעלו מתוך מה שהוא יציע לכם לעשות או לא לעשות. במקום זאת תנו לפחד מקום, וזכרו שהדבר היחיד שבאמת נמצא תחת איום זה הפחד עצמו.

הפחד מאבד מהכוח שלו ככל שאתם מוכנים להיות יותר מי שאתם. ככל שאתם נותנים לעצמכם חופש, הפחד מאבד אחיזה. אובדן האחיזה הוא איננו תהליך קל, שכן הפחד אינו משתף עם זה פעולה אלא מנסה להתנגד לכך, אבל הפחד הוא זה שנמצא בסכנה. אז כדאי לטפל, אם אתם מפחדים מאוד, בפחדים שלכם, באותו החלק המפחד.

הפחד מדבר על סכנה והוא מצליח לשכנע אתכם בכך, משום שיש בכם זכרונות כואבים של ניסיונות קודמים, בהם ניסיתם או הלכתם במידת מה אחרי עצמכם ונפגעתם בדרך. את הזכרונות הללו כדאי לרפא, בהם כדאי לטפל, לפוגג ממי שאתם.

אם הפחד הוא חזק, אל תדלגו על התהליך הרגשי שכדאי לעבור בדרך. אל תשתמשו במילים שלנו בשביל להגיד לעצמכם 'הפחד הוא אשליה', ולרוץ לעשות את מה שאתם מתכננים לעשות תוך התעלמות מהרגשות שלכם.

כשם שאיננו מציעים לכם לעשות את מה שהפחד אומר, אנו מציעים גם לא להתעלם ממנו. לתת לפחד מקום, לטפל בזכרונות הכואבים אשר קשורים בפחד, אשר מחזקים אותו, ומתוך זה לחזק את הנחישות שלכם ללכת בדרככם, אחרי עצמכם.

אין סודות באהבה

זכרו אמת אחת – הפחד הוא השקר הראשון שבני אדם פגשו ויצרו, הוא הבסיס לכל השקרים שאתם פוגשים בפנים ובחוץ. הדרך של הפחד לשלוט היא ללמד אתכם להסתיר, כך שהסודות הם התוצאה של שלטון הפחד בכם ובעולם הזה כולו.

האמת, האהבה, לעולם לא תבקש מכם להסתיר. אין קשר בין אהבה לבין סודות והסתרה, למרות שישנם בני אדם שאומרים זאת. ישנם אלו המאמינים שגם בתוך אינטימיות חשוב לשמור על סודיות, יש כאלו אשר קוראים לזה פרטיות. כה עמוקה היא המניפולציה.

האמת היא שהאהבה אין בה סודות, משום שהאהבה איננה שופטת, היא איננה מביישת והיא איננה מבקרת, והיא איננה מחלקת את הדברים לרע וטוב, לראוי לחשיפה או לא ראוי לחשיפה. זו שפה של פחד, וההצלחה של הפחד לשלוט בעולם זה של בני אדם היא כה רבה, עד שאתם מאמינים שגם בתוך אינטימיות כדאי להימנע מאינטימיות.

זו מציאות מעט מצחיקה, נאמר זאת כך, משום שבני אדם מבקשים להיות באינטימיות, אינם יכולים להימנע מאינטימיות כדי להיות בה.

אנו איננו מנסים לומר שעליכם ללכת ולומר את האמת כל הזמן ולכל אחד; אבל אנו כן מציעים בלהתחיל לומר לעצמכם את האמת. בכל מקום שבו אתם מסתירים, זהו מקום שבו אתם מאמינים לפחד, ואם אתם באמת רוצים להיפרד משלטון פנימי זה של פחד, אז הסכימו לגלות, אט אט, בקצב שלכם, את האמיתות שאתם מסתירים בפנים.

זו יכולה וכדאי שתהיה הדרך; זו המשמעות, הלכה למעשה, ביום יום שלכם, של אותה תביעה של האור את מקומו מחדש. זה מה שקורה.

אי אפשר לסובב את הגלגל לאחור

אנו עוד נוסיף ונאמר שבזמנים אלו בהם אתם חיים, מאבקים אלו בין בני אדם אינם צפויים להיפסק. כפי שיש מלחמה מסויימת בין אור לחושך, כך גם המאבקים בתוך בני אדם ובין בני אדם.

חשוב להבין מה יוצר את המאבקים הללו – המאבק בין האור לבין החושך מתקיים בכל בני האדם. גם אלו הנתפסים בעיניכם כגדולי המניפולטיביים והשקרנים, גם הם חווים בתוכם צורך הולך וגובר בלומר אמת, בלחיות אמת. האור, כשאנו אומרים שהוא תובע את מקומו, לא עושה זאת רק ברמה אנרגטית כוללנית, זה קורה בתוך כל בני האדם.

האמת של הדברים כפי שהם מבקשת הכרה, מבקשת קבלה, מבקשת חשיפה, וזו מגמה שאי אפשר לשנות אותה, אי אפשר להפסיק אותה. כן אפשר להילחם בה, כן אפשר להיאבק בזה, בהחלט, אבל אי אפשר לסובב את הגלגל לאחור.

כאשר אתם חווים את המאבקים הללו במציאות, כאשר אתם עומדים מול אלו אשר משקרים ומסתירים ומפעילים מניפולציות כאלו ואחרות, זכרו שכולם חווים בזמנים אלו את אותה החוויה – תביעה הולכת וגוברת בפנים, דרישה פנימית, להכיר באמת ולחיות אותה. אל מול זה עולה תחושה של סכנה, אשר אומרת שאם האמת תצא לאור, אז העולם כפי שהוא היה, יקרוס.

איננו מדברים בהקשר זה על המציאות הקולקטיבית, אלא על המציאות האישית. בני אדם רבים מאמינים באמת זו, שהיא שקרית למדי, שהעולם שלהם באמת יקרוס אם האמת תצא לאור.

זהו המאבק, זה מה שנמצא בזמן זה במציאות, ואינכם יכולים לעשות משהו בשביל לסובב את הגלגל לאחור.

אינכם יכולים לעשות הרבה באופן אקטיבי בשביל לשנות את המציאות הקולקטיבית. מה שאנו בעיקר מציעים לכם להתמקד בו הוא בכם, בעצמכם, ובחיים הפרטיים שלכם, שכן לכך ישנה השפעה רבה, לא רק על עצמכם אלא גם על המציאות כולה.

טפלו בפחד אשר אומר לכם להסתתר ולהסתיר, טפלו בזכרונות המזינים את הפחד, המחזקים אותו, ומתוך כך, חדשו והעמיקו את הביטחון שלכם ללכת בעקבות עצמכם, לחיות מתוך האמת המניעה אתכם בכל רגע ורגע.

זה מה שאנו מציעים לכם בזמנים אלו, בתחילתה של שנה זו, ולשנים שיבואו.

כאן אנו נסיים.

שמחנו,

אם כך שלום.

טוהר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

12 דק' קריאה
בתקשור זה טוהר מתארים את ההתחזקות של הנחישות הפנימית לבטא את עצמנו במלואנו, כיצד תהליך זה משפיע עלינו מבחינה רגשית והתנהגותית גם יחד, ומציבים בפנינו בחירה – האם להיפתח או להיסגר מחדש
בתקשור זה טוהר המאמץ ועל הפחד שאנו עשויים לחוות מדברים על ההזדמנויות שהולכות ונפתחות בפנינו. הם מתארים את החוויות ומציעים איזו עבודה פנימית לעשות במצבים אלו, כדי להמשיך לעשות צעדים בדרך של הגשמה עצמית
21 דק' האזנה
מה באמת הבעיה שלנו בחיים? כיצד זה משפיע על מה שקורה לנו ביום-יום? ואיך זה קשור לביטוי "הכל בסדר"? טוהר מסבירים זאת בתקשור נוקב זה (להאזנה)
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546