התקשור המרכזי החדש של טוהר מתאר את המתרחש בעולם שלנו בימים קשים אלה, מסביר מהי המגמה בה הכל נמצא ומזכיר לנו כיצד לשמור על עצמנו בתוך המתרחש

אם כך, שלום.

אם כך, אנו מתחילים. אנו נפגשים בפעם זו כדי לעסוק במתרחש, כדי לעסוק במתהווה, כדי לדבר על מה שקורה. לדבר על כך שבני האדם, אפשר לומר זאת באופן גורף, מפתחים או מחזקים עמוד שדרה. זה מה שמתרחש בזמן הזה.

המטאפורה הזאת של חיזוק עמוד שדרה היא אחת מיני רבות שניתן לתת לתהליכי התפתחות. אפשר לומר כי אתם משילים את העבר, כי אתם נפרדים מאשליות. אפשר לומר שאתם מכירים את עצמכם יותר כפי שאתם, ואפשר לומר שאתם לומדים מה יכול להיות. אפשר לומר שאתם מחזקים נחישות להיות כפי שאתם. הנחישות הזו היא עמוד השדרה.

יותר מכל, כאשר בני אדם עוסקים בבחירה ובכוח, בעמוד השדרה שלהם, הם עוסקים בנחישות שלהם להיות כפי שהם בעולם הזה, בעולם פיזי זה של בני האדם. כאשר עמוד השדרה כואב, פגום מסיבות כאלה ואחרות, כדאי תמיד לחזור ולבחון מה השתבש בנחישות. איזה כאב מחליף את מקומה של נחישות? איזו התנצלות קיימת במקום שבו הנחישות להיות הייתה? כדאי לחזור ולבחון האם זה כעס, או אולי רגשי אשמה, אשר תפסו את מקומה של נחישות. כעס של האדם על עצמו או על העולם, ורגשות אשמה של האדם ביחס למי שהוא או ביחס למי שהוא היה.

רגשות מסוג זה יכולים להשפיע על עמוד השדרה, על החוזק שלו, על הגמישות שלו, על המרווח שיש צורך שיהיה בו, וגם על החיבורים אשר יוצרים עמוד שדרה.

עמוד שדרה הוא שילוב של חיבור וחוזק עם גמישות. כך יכולים דרך עמוד השדרה לעבור המסרים השונים, המגיעים אל חלקי הגוף השונים, ובאופן הזה ליצור חיים ותנועה.

חשיבותה של נחישות

אתם זקוקים לשילוב הזה של חוזק וגמישות עם חיבור כדי להביא את עצמכם לידי ביטוי. במילים אחרות, אתם זקוקים לנחישות להיות כפי שאתם. נחישות שאינה מתעכבת או קורסת אל מול פחד, ספק או התנגדות.

נחישות היא איננה אטימות. בעולם זה של בני אדם, משום שלבני אדם פעמים רבות אין נחישות, כאשר הם מבקשים להתחבר לנחישות שלהם, הם הופכים לאטומים. משום שאין להם מספיק מהנחישות שהם זקוקים לה, הם מגייסים כוח פנימי האוטם את הלב ואת הרגישות ויוצר אטימות.

אטימות היא איננה נחישות. בנחישות יש גמישות, באטימות אין גמישות. באטימות ישנה קשיחות – הדברים חייבים להיות בדרך מסוימת ואין שום מקום לאפשרות אחרת. אך בנחישות ישנה גמישות, ישנה אפשרות לנוע בהתאם למצב נוכחי, בהתאם לנקודה עכשווית בה האדם נמצא. כאשר האדם בוחן את המציאות הפנימית והחיצונית, הוא יכול להתגמש ולהניע את עצמו בכיוון שהוא נכון עבורו.

הנחישות אינה קורסת אל מול הססנות, אבל היא מקשיבה והיא בוחנת מציאות מחדש, ומאפשרת תנועה על בסיס של שינוי.

נחישות מול אטימות

בזמן הזה שבו אתם נמצאים, עמוד השדרה של בני האדם מתחזק. ישנה יותר נחישות להיות כפי שאתם. בו בעת, בני אדם רבים מגייסים את הכוח ההופך אותם לאטומים כדי להיענות לצורך הפנימי שלהם להיות כפי שהם.

כאשר הצורך להיות כפי שהם אינו מתגבר או גובר על פחד, על ספק, על אשמה וכעס, על כאב, אז התוצאה היא שאין נחישות. כדי לתת מענה לצורך, הם מגייסים כוח פנימי שהופך לאטימות.

העולם כפי שאתם יכולים לראות אותו מסביבכם, מבטא יותר מאי פעם את שני ההיבטים הללו, את שתי האיכויות הללו, שהן מנוגדות לגמרי. נחישות היא האחת, אטימות היא השנייה. שתיהן באות לתת מענה לאותו הצורך אך יוצרות מציאות שונה בתכלית.

כאשר אתם נחושים, אתם יוצרים. כאשר אתם אטומים, אתם הורסים. ההרס איננו הכרחי בשביל ההגשמה העצמית, בשביל להיות כפי שאתם. יצירה בהחלט אפשרית עבור כל בני האדם, אך כדי שלא יהיה הרס וכן תהיה יצירה, חשוב עד מאוד להבחין מתי קיימת אטימות ומתי זו הנחישות.

האם אתם נחושים להיות כפי שאתם? כדי לענות על השאלה הזו עליכם לבחון האם ישנה גמישות באופן שבו אתם רואים את עצמכם ומתנהלים ביום-יום, בעודכם חיים את חייכם ועושים את מה שאתם עושים. במערכות יחסים, בעבודה, בהגשמה עצמית כזו או אחרת, כאשר אתם עוסקים באופן מודע או לא מודע בביטוי העצמי שלכם ביום-יום, כדאי לבחון האם יש בכם גמישות, האם אתם מקשיבים, האם אתם מוכנים להשתנות בהתאם לנסיבות ומציאות.

גמישות היא אינה ביטול עצמי

אל תבלבלו גמישות עם ביטול עצמי. כאשר גמישות מתורגמת לביטול עצמי, המרחק לאטימות הופך להיות קצר מאוד. לרוב אלו האנשים אשר סובלים מביטול עצמי נרחב אשר הופכים לאטומים. הם אינם מצליחים להישאר יציבים בתוך נחישות שיש בה גמישות, כלומר, הקשבה ונכונות לשינוי, ואז הם הופכים להיות אטומים כדי להצליח לתת מענה לצורך שלהם להיות כפי שהם בעולם זה של בני האדם.

אל תבלבלו גמישות עם ביטול עצמי. כלומר, הקשיבו לאפשרויות השונות המדברות בתוככם ובמציאות שלכם. שימו לב למה מוגש לכם, מה נפתח עבורכם, מה מוצע לכם, ואז חיזרו פנימה ושאלו את עצמכם 'מה מתאים לי? מה נכון לי?'. הרגישות לסביבה היא חשובה אבל ההתחשבות בעצמכם צריכה להיות המעלה הראשונה.

שינויים במערכות יחסים

מתוך ההתחשבות בעצמכם היו רגישים לסביבה, וזכרו שלעתים ההגשמה העצמית שלכם לא תהיה נעימה לכל מי שסובב אתכם. יהיו כאלה אשר ירימו גבה ואולי יזעיפו פנים ואפילו יפנו עורף למי שאתם הופכים להיות. אלו יהיו לרוב אנשים אשר נטועים עמוק באנרגיה הישנה, אנשים אשר אינם מסוגלים להתגמש, אנשים שהעמדה או הדעה שלהם ביחס לאופן שבו צריך להיות מאופיינת באטימות. האנשים הללו לא יאהבו את השינוי שלכם. לכן כאשר אתם מתחשבים קודם כל בעצמכם ומתוך זה הופכים להיות יותר רגישים לסביבה שלכם, זכרו לא להתאמץ לקבל אישור מכל הסובבים אתכם. אלה שהם אטומים במהותם יהיו האחרונים לאשר אתכם, אם בכלל. אל תחפשו ואל תחכו לאישור שלהם.

אנו מודעים לכך כי לעתים המשמעות של משפט זה שאנו אומרים היא ערעור של מערכות יחסים קיימות ואף פרידות כאלה ואחרות. עם זאת, פעמים רבות, לא ניתן אחרת. אתם אינכם יכולים לבחור בעצמכם ובו זמנית לקבל את אותה מידה של אישור מכל אותם אנשים שהיו ועדיין נמצאים בחייכם. אם עליכם לבחור, אנו מעודדים אתכם לבחור בעצמכם, להיות קודם כל נאמנים לעצמכם, לבחור בעצמכם, ואז לגלות רגישות לסביבה; ולקחת בחשבון בהחלט שיהיו כאלה שלא יתלהבו מכם בעודכם הופכים להיות חדשים ומתחדשים.

אלו הם פני הדברים. הם אינם חדשים, רבים מכם, הוותיקים בתהליכי התפתחות והתעוררות, מכירים את הדינמיקה הזו שבה אנשים מרימים גבה ומזעיפים פנים ומפנים לכם עורף בעודכם משתנים. אך אתם עשויים לחזות בהתגברות של המציאות הזו, למצוא את עצמכם מתמודדים עם עוד אנשים אשר אינם מתלהבים מהשינוי שלכם. לעתים 'אינם מתלהבים' הוא ביטוי שאינו מדויק; הם עשויים בהחלט אפילו להתנגד.

זה עשוי לקרות יותר ויותר, כפי שאמרנו. ישנה יותר נחישות וישנה יותר אטימות וכאשר אתם נדרשים לבחור, עליכם לבחור ככל שאתם יכולים בעצמכם, להיות נאמנים לעצמכם, בהחלט. זה הדבר החשוב מכל. כך אתם יכולים לחבור לאיכות של נחישות שיש בה גמישות ולהיות יותר כפי שאתם. כך אתם לא תהיו אטומים כלפי אלו האטומים כלפיכם, אבל אתם גם לא תבטלו את עצמכם לפניהם, אלא תוכלו להיות יותר ויותר כפי שאתם יכולים להיות.

החלוקה של העולם לשניים

עולם זה של בני אדם נחלק לשניים ואנו איננו מדברים על חלוקה מספרית, אלא על חלוקה מהותית. יש את הנחישות מחד, ישנה אטימות מאידך. אתם הופכים להיות כאלה או כאלה ואין אמצע.

אלו המגלים נחישות מהי יכולים יותר בקלות להתנהל בתוך עולם שיש בו אטימות. אלו האטומים ימצאו את עצמם יותר ויותר במצוקה, משום שהם לא יוכלו לסבול אנשים שנחישות מאפיינת אותם, מהווה את הכוח המניע אותם. הגמישות, הפתיחות, אלו יכולים להיות מעצבנים מאוד את אלו האטומים, כך שאתם עשויים לא רק לחזות בעולם המתחלק לשניים, בפן של נחישות מול אטימות, אלא גם לחזות בעולם המתחלק לשניים בעוד היבט – יש את אלו השלווים יותר ואלו העצבניים יותר, אלו אשר הופכים להיות יותר ויותר אנשי שלום ואלו אשר הופכים להיות יותר ויותר אנשי מלחמה.

אנשי השלום יוכלו לדלג יותר בקלות בין עולמות, אנשי מלחמה יתבצרו יותר ויותר בתוך העולם שלהם. זה אכן יוצר בעולם פיזי זה עימותים כאלה ואחרים.

אנו נמצאים בזמן שבו מדינות מנסות לאיים על מדינות אחרות, אך יותר משזה נפוץ, מה שנפוץ הוא האופן שבו בני אדם מנסים לאיים על בני אדם אחרים עם האטימות והכפייה, בעוד שהנחישות באה עם גמישות ולכן יש בה הסכמה.

אנו מציעים לכם לא לפחד ממה שמתרחש בעולם זה של בני אדם. אם אתם מפחדים מאלו האטומים, אתם מוותרים על נחישות ויוצרים או מעמיקים ביטול עצמי. אנו לא מציעים לכם לנסות בכוח להפסיק את הפחד אבל אנו כן מציעים לכם, אם אפשר, לא להתרכז בו, אלא לסמוך יותר ויותר על עמוד השדרה שלכם.

רבים מכם אינם רגילים למצב זה שאנו מתארים. אתם רגילים, מגלגולים קודמים, שאלו האטומים מנצחים, כובשים והורסים. הפחד מהאטימות טבוע בכם באופן כה עמוק, מגלגולים רבים, עד שהפחד מהאטימות שאתם רואים מסביבכם הוא פעמים רבות תגובה אוטומטית. חלק בכם בטוח שהכליה מגיעה, שהסוף מגיע, שזהו זמן של חורבן נוסף. אנו מבקשים לומר שאין זה כך.

המתרחש בעולם זה של בני אדם, גם אם הוא מזכיר לכם גלגולים קודמים, הוא אינו דומה או זהה לגלגולים קודמים. זהו מצב עניינים חדש. כדור הארץ מבחינה אנרגטית מעולם לא נחלק לשניים – הוא תמיד היה אחד. עמוד השדרה מתחזק באופן שלא התחזק מעולם, והחופש אשר נולד מתוך זה הולך וגדל, ודבר לא יכול לעצור אותו או להכחיד אותו.

לכן, עם כל האוטומטיות שיש בתגובה של הפחד בכם, אנו מציעים לכם להבין, גם אם אינכם חווים זאת עדיין, שזהו עידן חדש ואתם יכולים לסמוך על עצמכם.

לטפח את הנחישות

במקום לטפח את הפחד, טפחו את הנחישות שלכם להיות כפי שאתם. טפלו בדפוסי התנהגות של ביטול עצמי, של ריצוי, של ויתור שלכם על עצמכם. רפאו פחדים שאומרים שהסוף מגיע, שהאטימות תנצח, פחדים אשר נובעים מזיכרונות מגלגולים קודמים.

עשו את מה שאתם יכולים לעשות בשביל להמשיך לחזק את האמון שלכם בעצמכם ובמה שקורה. חזקו את הנחישות. אם יש בכם פחד ממה יגידו עליכם, חזקו את הנכונות שלכם להסתפק במה שאתם אומרים על עצמכם. לא משום שאתם עתידים להישאר לבד – אלא משום שבאופן הזה אתם מחזירים את הכוח לעצמכם, וכך משתחררים מכבלים אשר אינם משרתים אתכם.

היו עוד ועוד כפי שאתם. חזקו נחישות, הבחינו בינה לבין אטימות, וכך תדעו שאתם בנתיב הנכון. אם אתם מזהים בתוך עצמכם אטימות, אז גלו את הפחד שהיא מסתירה, את הפחד שלכם מלהיות כפי שאתם, אשר דוחף אתכם להשליט את הדעות שלכם על הסביבה. רפאו את הפחד שלכם מלהיות כפי שאתם וכך, ככל שתגבר בכם הנחישות להיות כפי שאתם, אתם תגלו שהגמישות ביחס לסביבה תתחזק בכם באופן טבעי.

אלו הן ההצעות שלנו, המילים שלנו לזמן זה.

שמחנו,

אם כך שלום.

טוהר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

15 דק' קריאה
"זה העולם הזה שבו אתם נמצאים, הוא נמצא בין פירוד לאחדות, והוא משתנה לטובה. אם תסכימו לראות זאת, אם תסכימו לראות את עצמכם משתנים לטובה, אז תוכלו בהחלט לנוח, וליהנות יותר מכפי שאתם רגילים". תקשור אופטימי על השינוי שהכל עובר
17 דק' קריאה
טוהר מתארים את התהפוכות המתרחשות בזמן זה, ומציעים איזה היפוך של התודעה, של הגישה, כדאי לנו ליצור בתוכנו
18 דק' קריאה
הידיעה שכולנו מחוברים אל מול הכוח שרוצה לחזור להפרדה – זו הנדנדה בה כולנו נמצאים. טוהר מדברים בהרחבה על המצב הזה ומזכירים לנו, למרות הכל, להיות אופטימיים
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546