בתקשור זה טוהר מדברים על ברית מילה, מסבירים האם היא נחוצה מנקודת מבט אלוהית ומדוע באמת אנשים עושים אותה, וגם מדברים מעט על המשמעות של היהדות בעולם שמעבר

מה אתם חושבים על ברית מילה?

"באופן כללי אנו יכולים לומר שבני אדם ממציאים לעצמם דרכים שונות ופעולות שונות וטקסים שונים בשביל להתחבר לאלוהות. הפעולה הזו היא אחת מהן. האם היא יוצרת בהכרח את הקרבה שבני אדם מחפשים לאלוהות? במרבית המקרים התשובה היא לא. בעיקר משום שבני אדם מייחסים לאותה אלוהות תכונות שאין קשר בינן לבין האלוהות. אז פעולה זו איננה מביאה את החיבור הנדרש, למעט מקרים יוצאי דופן, בהם אנשים כה מאמינים לאמונה הזו שאנו מתארים כעת, עד שהם מסוגלים ליצור חוויה פנימית של התקרבות אל האלוהים הודות לפעולה מסוג זה. אבל אלו מקרים מעדים ובודדים והאלוהות בכל מקרה איננה מבקשת פעולה זו בשביל שבני אדם יחושו קרבה.

"בני אדם, אנו יכולים לומר, תופסים את עצמם באופן בסיסי כפגומים, כלא בסדר, והם נוטים להעניש את עצמם בצורות שונות בשביל להרגיש בסדר, בשביל להרגיש טובים. זו דוגמא אחת מני רבות לאופן שבו בני אדם מענישים את עצמם כדי להשתחרר מעולם האשמה שהם נושאים בתוכם.

"נאמר שיש דרכים עדינות יותר להתקרב לאלוהים ולהרגיש מספיק טובים, אין צורך בפעולות פיזיות מהסוג הזה".

"איננו מכירים נשמות שהן קורבניות, כל נשמה בוחרת היטב את תוכנית החיים שלה, אבל איננו מכירים נשמות אשר שמחות על פגיעה פיזית. בו בעת, נשמה עשויה לבחור מהלך חיים שכולל פגיעה פיזית כזו או אחרת כדי לעבור שיעורים כאלה ואחרים, אבל כל נשמה יודעת שפגיעה היא פגיעה, היא איננה יוצרת שלם אלא גורעת ממנו".

האמונה שגדלנו עליה שכולנו מחוברים כיהודים, המסורת הזו שנוצרה כן יש לה משקל בעולם שמעבר?

"בהחלט, כשאנו רוצים לצפות בקומדיה אז אנו מתאספים סביב אלו שמאמינים שהם יהודים, ומסתכלים עליהם, הם מספקים מופע קומי מוצלח. זה המשקל היחיד שיש לאמונה הזו בעולם שהוא איננו פיזי, זה בסיס למופע קומי. זו לא הדת היחידה שהיא בסיס למופע קומי, אבל היא בהחלט אחת מהן".

אני תמיד הייתי בטוחה שזה שאנחנו יהודים מחבר אותנו באיזושהי דרך מעבר לפיזיות.

"איננו רואים את המהות הזו באופן שאת רואה את זה. ישנה בחירה של קבוצות נשמה מסויימות, שיכולות להיות קטנות או ענקיות במושגים אנושיים, לעבור מסע משותף. לעתים המסע יכול להיות של קבוצה שמתחברת דרך אמונה דתית כזו או אחרת. אבל אלו התנסויות שאין להן תוקף ממשי. אלוהים הוא לעולם לא חיצוני והוא לא מבקש מבני אדם שיעשו כך או אחרת, שיאסרו על עצמם לעשות כך או אחרת בשביל שיהיו קרובים אליו. זה איננו האופן בו הדברים עובדים".

אנו לא תמיד מתגלגלים כיהודים?

"בהחלט לא".

ואין שום דבר שמפריד את היהודים מכל השאר?

"חוץ מזה שיהודים חושבים שהם יותר טובים, אין משהו מיוחד".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

3 דק' קריאה
למה, בעצם, אנחנו צריכים לעשות שלום עם האהבה? מה זו המלחמה הזו, שאנו נמצאים בה, וכיצד היא באה לידי ביטוי ביום יום שלנו? תקשור כתוב של טוהר על הנושא
5 דק' קריאה
מה גורם לרוע, מדוע אנו פוגשים רוע בחיים בכלל ובתקופה זו בפרט, ומהי התקווה שמפגש זה מביא איתו. תקשור כתוב על נושא חשוב
3 דק' קריאה
טוהר מדברים על מה שאנו עוברים במלחמה הזו, על הדבר המהותי שכדאי לנו ללמוד בתקופה הזו, על מה כדאי שישתנה ועוד
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546