תקשור על שיירות החופש והמלחמה בין רוסיה לאוקראינה

טוהר מתייחסים באריכות למציאות הדואלית בה אנו נמצאים, ומסבירים מה גורם לכל המתרחש ומה אנו יכולים ללמוד מזה

אני לא יודע כיצד לתאר את השבוע הזה, שמתחיל היום.

מצד אחד מתגברות השיירות וההפגנות בעולם נגד מגבלות הקורונה והפגיעה בזכויות של האזרחים. השיא יהיה מחר, יום שני ה-14.2 (שהוא גם וולנטיינ'ס), עם שיירות שייצאו ממקומות שונים בישראל ויגיעו עד לכנסת, במקביל לשיירות נוספות שייצאו לדרכן במדינות נוספות בעולם.

מצד שני ישנה רוסיה. ההערכה הרווחת היא שהמדינה תפלוש לאוקראינה בימים הקרובים, במטרה להפיל את השלטון הקיים ולהקים שלטון בובות. האם חוזרים הימים בהם מדינות כובשות מדינות אחרות פשוט כי בא להן, ימים בהם גברים עריצים משתמשים בכוח שלהם לרעה ויוצאים למלחמות מיותרות כדי להשיג עוד כוח ושליטה?

תנועה כל כך דואלית מתרחשת כעת בעולם. המבנה הבסיסי של העולם הזה, של התודעה שלנו, הוא דואלי, אך לראות את הדואליות באופן הזה בעולם הפיזי, זה אינו משהו רגיל עבורי.
איך להתייחס לכל זה? מה קורה כעת בעולם? מה ללמוד מכל זה? אני מבקש מטוהר את נקודת המבט שלהם על המתרחש. הנה המילים שלהם:

"בזמן זה בו אתם נמצאים, עוד ועוד אנשים מרגישים כי הכוח חוזר אליהם. הם מרגישים, גם מבלי להבין זאת, שהאחריות לחייהם חוזרת אליהם, וכי עליהם לפעול בהתאם לאותה הרגשה של אחריות. כאשר זו מתערבבת עם מנהיגות, איכות נוספת המתחזקת בזמן זה, אז בני אדם נוטלים לעצמם עוד מהכוח לפעול ולדרוש כדי להשיג עבור עצמם את מה שחסר להם.

"אפשר בהחלט לומר, כי כל זה מתרחש אצל כל אותם האנשים שעליהם אתה שואל, שאליהם אתה מתייחס. כל האנשים, גם בצד של אלה הדורשים שליטה וגם בצד של אלה הדורשים חופש, מרגישים את ההתעוררות של האחריות והמנהיגות, והם פועלים בהתאם.

"מה ההבדל, אם כך? ההבדל הוא בקיומה של יושרה, ובהבנה של מהו כוח.

"כאשר יושרה קיימת, בני אדם מבקשים להחזיר לעצמם את החופש לו הם ראויים. היושרה של הלב מדברת על חופש, וכאשר בני אדם מזהים זאת ומרגישים זאת, הם פועלים בהתאם.

"כאשר בני אדם אינם מחוברים ליושרה שלהם, או אז האחריות והמנהיגות יוצרים מציאות הפכוכה בתכלית, בה נשמעים איומים של מלחמה, בה אין יושרה אלא לקיחה. זה ההבדל.

"בנוסף אנו נאמר כי הדבר קשור בהבנה החסרה של מהותו של כוח.

"מהו כוח? האם כוח הוא להיות יותר מאחרים? האם כוח הוא להשיג שליטה? האם כוח הוא לבסס עליונות ולהכפיף אנשים לעצמך? זו התפיסה של כוח בעולם זה של בני אדם, ונגדה אנשים מתקוממים וממנה אנשים מפחדים. אך זו אינה מהותו של כוח.

"כוח הוא היכולת לחצוב את הדרך מבעד לחומות של ספקות ופחדים ופנטזיות ואי הבנות. זה הכוח המניע בני אדם להוביל את עצמם, להנהיג את עצמם, מתוך המקום בו הם נמצאים אל עבר מקום טוב יותר.

"כוח, כאשר הוא מחובר ליושרה ונובע ממנה, הוא זה המבטא במהותו את האחריות והמנהיגות – כאשר אדם לוקח אחריות על חייו והופך למנהיג של עצמו, או אז הכוח הופך לכוח מניע, המביא לשגשוג ויצירה.

"מה קורה כאשר הכוח אינו נובע מתוך יושרה? מה קורה כאשר קורבנות וקיפוח וזלזול הם מה שמניעים את אותו הכוח? מה קורה כאשר נחיתות וכאב הם אלה המזינים את אותו הכוח? או אז הכוח הופך להיות כוח הורס ופוגע, כוח אשר מכפיף אנשים ושולט בהם, כדי להשיג דבר מה אחד על חשבון האחר.

"בעולם זה של בני אדם אתם חוזים בהתעוררות של כוח המנהיגות והאחריות. אתם גם חוזים בהבדל – מה קורה כאשר היושרה מניעה את האדם, מה קורה כאשר כאב וקורבנות מניעים את האדם. כאשר יושרה מניעה, החופש גדל. כאשר הכאב מניע, הכלא גדל.

"בזמן זה, בעולם של בני אדם, עליכם לחזות במתרחש ולבחור עבור עצמכם – מה מניע אתכם, כאשר אתם מבקשים להשיג דברים? האם הכאב המניע לשליטה, או שמא היושרה המניעה לחופש? זו הבחירה בפניה אתם ניצבים בזמן זה, עבור המשך דרככם".

תודה.

2 מחשבות על “תקשור על שיירות החופש והמלחמה בין רוסיה לאוקראינה”

  1. שחר היקר, תודה רבה על המסרים המדהימים שאתה מעביר, קוראת ומתחזקת, תבורך ותשאר צינור טהור, יישר כח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

3 דק' קריאה
מדוע ההבנה שהכל בסדר אמורה לגרום לנו לקחת יותר אחריות, כיצד הבנה זו יכולה לגרום לנטישה עצמית, ומהו הקשר בין כל זה לטעות ודיוק
המלחמה עם האהבה עם אם כל המלחמות, והעבודה עם נטישה עצמית היא המפתח לשלום. טוהר מדברים על המציאות בה אנו חיים ומציעים דרך לחיות בעולם שונה לחלוטין
3 דק' קריאה
למה, בעצם, אנחנו צריכים לעשות שלום עם האהבה? מה זו המלחמה הזו, שאנו נמצאים בה, וכיצד היא באה לידי ביטוי ביום יום שלנו? תקשור כתוב של טוהר על הנושא
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546