כיצד הביקורת העצמית שלי משפיעה על המערכת החיסונית שלי למדתי על בשרי בשבועיים האחרונים בהם התקררתי במפתיע. שיעור בחוסן עצמי ובקשר בינו לבין מערכת ההגנה של הגוף

אני חייב להתחיל בווידוי – השיעור השישי בקורס מטאפיזיקה רגשית היה פחות מסעיר מבחינתי. כלומר, כזה שלא התגלו לי בו דברים חדשים לגבי עצמי, שלא נוצרו הקשרים חדשים ביני לבין הגוף שלי ולבין האופן בו הדברים עובדים באמת. לפחות כך חשבתי במהלך השיעור.

השיעור עסק כל כולו במערכת החיסון ובאופן ממוקד בכדוריות הדם הלבנות, אלו אשר משמשות את הגוף כדי להתמודד עם טפילים, חיידים, וירוסים ושאר הדברים שאינם תורמים לבריאותנו הפנימית. זו המערכת המטפלת גם בתאי סרטן, וחשיבותה עצומה לעצם קיומנו.

אז מה קרה לאחר אותו שיעור? המורה שלי תמיד אומרת כי כל מה שצריך הוא לצאת ממפגש, משיעור, עם משפט אחד, מילה לפעמים, שלוקחת אותי הלאה. בשיעור הזה נאמר משפט אחד שחזרתי אליו זמן מה לאחר מכן, והוא הקשר שעשתה אילנה באותו שיעור בין החוסן הפנימי לבין מערכת החיסון שלנו.

הקשר הזה מעסיק אותי בזמן הזה בגלל שאני מתאושש ממחלה. לא מורכבת ומסובכת, אבל ההתקררות שקיבלתי באמצע חודש יולי היתה כה דומיננטית, עד שהיא גרמה לי לאבד מספר ימי עבודה וכן, גם את השיעור השמיני בקורס. מה זה אומר עבורי חוסן פנימי?

חמלה או נוקשות?

כבני אדם אנו חיים בתוכנו עם מידה כזו או אחרת של אהבה עצמית, כמו גם עם מידה כזו או אחרת של ביקורת וכעס עצמיים. בזמן האחרון הפוקוס הפנימי שלי נמצא שוב על המקומות בהם אני יורד על עצמי, כועס על עצמי, שונא את עצמי. המקומות בהם אני מנסה בכל הכוח לשנות חלקים בתוכי שאני לא אוהב – התנהגויות, מצבים, תגובות.

הפוקוס שלי נוכח במקומות הללו משום שהחשיפה לאור של הדפוסים הכואבים והמכאיבים הללו היא זו שעוזרת להם להתרפא. עצם נוכחותם היא זו שקובעת את איכות חיי או אם תרצו, את מידת החוסן הפנימי שלי, ולכן הריפוי שלהם משמעותי כל כך. לכן אין זה מפתיע אותי שדווקא בזמן זה, כשהמלחמה הפנימית נחשפת מחדש, שהמערכת החיסונית שלי נחלשה כל כך עד שחליתי.

חוסן פנימי אומר בעיניי החברות שלי עם עצמי. זה אומר לתת לעצמי יד סבלנית, תומכת, אוהבת, במקומות, במצבים וברגעים בהם אני חלש, אבוד, מבולבל, מפוחד, חסר אונים. זה סוג של יחס שלא גדלתי עליו באופן מלא, שאיש מאיתנו לא קיבל באופן מלא. היו רגעים שהיתה תמיכה, היו רגעים שלא. כך גם אנחנו בתוכנו – לפעמים עדינים וחומלים את עצמנו, לפעמים קשים, אדישים, מזלזלים, כועסים ו/או שונאים.

הדם מספר מה שלומי

השיעור השישי בקורס היה שיעור עם הרבה מילים מורכבות… שמותיהן של הכדוריות, התפקידים שלהן, ולאחר מכן הטחול הקשור במערכת החיסון. זה מידע חשוב שיכול לעזור למי שמבקש בכך, גם לקרוא את בדיקות הדם של עצמו ולהבין אותן בהבטים הרגשיים-נפשיים שלהן. ללמוד מה שלומי דרך הדם שלי, זה אכן דבר חדש מבחינתי.

אך בסופו של השיעור, ובמיוחד בזמן שחלף מאז התקיים, אני חוזר לאותו משפט שתפס אותי כל כך. הגוף שלנו משקף את מצבנו אנו וככזה, כאשר אנו פוגעים בעצמנו הוא ישקף את הפגיעה הזו בדרך כזו או אחרת. כאשר אנו חסונים בתוכנו – כלומר תומכים בעצמנו, עוזרים לעצמנו, שמים את הגבול היכן שצריך ומסירים אותו היכן שצריך (ויודעים להבדיל בין שני המצבים) – גם המערכת החיסונית, והגוף בכלל, יפעלו בהתאם.

(לפוסטים על שיעור 123457891011, 12)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

2 דק' קריאה
טוהר מסבירים בתקשור כתוב מהו הבסיס הרגשי-תודעתי היוצר דלקת פרקים
4 דק' קריאה
מה הקשר בין בין הנפש לבין הגוף? מדוע אנו חולים? מהי העבודה הפנימית שתעזור לנו להבריא? ואיך מתמודדים עם פחד ממחלות? טוהר עונים על כל זה
6 דק' קריאה
האם עלינו ליצור הרמוניה בחיים, האם חוסר הרמוניה יוצר מחלות ואיך רוצה מאיתנו הנשמה? טוהר עונים על כך בתקשור כתוב מיוחד
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546