ריאיון מיוחד עם מחברת הספר "חוצן 101", דיאנה לופי, על המלחמה המתרחשת בעולמנו, על האפשרות שלנו להתעורר, ומדוע מגיל 7 היא מדווחת לחוצנים על הנעשה בעולמנו

20 שנה עברו מאז גיליתי את הספר "חוצן 101" (הנקרא באנגלית E.T 101). הכריכה של הספר, עליה כתוב "מדריך הוראות קוסמי להתפתחות כוכבית, נוצר בשיתוף פעולה בין מרכז הבקרה וזואב ז'הו", סיקרנה אותי כל כך, שרכשתי את הספר ולקחתי אותו איתי לטיסה הראשונה שלי לניו יורק. עד היום אני זוכר כיצד התגלגלתי מצחוק בעודי קורא את הספר, אותו הקדישה המועצה הבינגלקטית במילים אלו: "המהדורה התלת-מימדית של מדריך ההוראות הכוכבי להתפתחות כוכבים מוקדש לכל קרובינו".

הספר, על 100 עמודיו, יצא לאור באנגלית לראשונה בשנת 1990, ובעברית שש שנים לאחר מכן. זהו מדריך לחברי משלחת האור, אשר הגיעו לכדור הארץ, שכחו את פרטי המשימה שלהם, וזקוקים למדריך זה כדי להתעורר לזהותם האמיתית ולהגיע לעמדות שלהם בזמן, ככל האפשר.

זהות הכותבת, דיאנה לופי, ואף יותר מכך, המקור של כל הידע הזה, כתובים באופן ברור ובו זמנית מסתורי. תרמה לכך ההקדמה, בה מבהירים מרכז הבקרה כי בעקבות תהליך ההתעוררות שעברה לופי, היא התחברה למהותה האמיתית ומכאן לשמה, זואב ז'הו.

באחרונה עלה הספר בשיחה שניהלתי בפייסבוק עם המתקשרת שרה גילאון, ולפתע פתאום עלה במוחי הרעיון לפנות לדיאנה ולבקש לראיין אותה לאתר. להפתעתי היא הסכימה.

מה הביא אותך לכתוב את הספר?

"הדרך בה הכרחתי את עצמי, עם מעט עזרה מחברים, להשלים משימה שהסכמתי לעשות לפני שהגעתי לכאן, היתה מעט מפותלת.

"בתקופה שקדמה לכתיבת חוצן 101, עבדתי בעיתון מכובד וזוכה פרסים. פניתי למערכת של העיתון עם הצעה להכין מוסף העידן החדש, בדומה למוסף האומנות ומוספים נוספים שהם הוציאו לאור מעת לעת. הם נרתעו. בעיקרון הם חשבו שהעידן החדש הוא בולשיט. עם זאת, במהרה הדגמתי להם שהם האנשים היחידים שחושבים זאת בכך שיצרתי מוסף עידן חדש מכניס שהיה מוערך בעיר כולה.

"כתוצאה מההפקה המוצלחת הזו, נתבקשתי לכתוב טור עידן חדש, חרף הבוז המוסווה שלהם. החשבונאות ניצחה – איזו הפתעה.

"בתהליך ההוצאה לאור של המוסף הראשון ושל זה שבא אחריו, התחלתי להשתעמם מהעידן החדש, שלעתים קרובות הוא לא ממש היה שונה בתוכן שלו ממה שקדם לו. זאת למעט כניסה מפתיעה אחת למשרד שלי – צמד חוצנים אמיתיים.

"מאחר והמאורע הזה תפס את תשומת הלב שלי יותר מאשר ענייני בריאות, איזון הילה ויוגה, זה היה הנושא היחידי שעניין אותי לכסות בטור שלי. כיצד לגשת לנושא, זו היתה הבעיה.

"החלטתי, ברגע של גאונות רבה, שיש פגם בסיסי בדעה הקדומה של אנשים, לפחות במדינה שלי. אם ציטטת ספר, מה שלא ציטטת קיבל אמינות מיידית. אז רתמתי את הפגם, יצרתי את הספר מבלי שכתבתי אותו עדיין וציטטתי ממנו למכביר. כך ניווטתי בהצלחה בין סוג האנשים ששלטו בעיתונות באותו הזמן, כולל העורך והמו"ל שלי. גאוני! ובכן, לא ממש. כך גם לקחתי על עצמי לכתוב ולהוציא לאור את חוצן 101, אותו המצאתי, ציטטתי וגם כתבתי עליו ביקורת. שיקרתי למו"ל בכך שאמרתי לו שהספר ייצא לאור בקרוב בעיר בה התגוררנו. לכן לא היתה לי ברירה אלא להוציא אותו לאור, וכך עשיתי.

"אני מניחה שאני לא גאונה כפי שחשבתי, אבל חשתי בנוכחות המקיפה אותי, שהיתה ללא ספק כזו".

מדוע הספר כתוב בשפה צבאית?

"חוצן 101 כתוב בסגנון צבאי מאחר והעולם לא זכה ליום אחד של שלום מאז שהוא נתפס. זו שפה בה מרבית האנשים כאן בקיאים, וזו היתה הסיבה לשימוש בשפה זו בספר.

"זה חשוב לדעת שמלחמה הרבה יותר גדולה נערכת מחוץ לשגשוג המלחמתי שבו כולם חיים. זו המלחמה האולטימטיבית, והמלחמה היחידה. זו המלחמה על התודעה, שעבורה כל שאר המלחמות הן בסך הכל כלי של הפרדה ואמצעי הרס.

"עבור עולם השרוי במלחמה בכל שלב, שפה צבאית נראתה בתור דרך הולמת לפנות לאוכלוסייה הרחבה, המתחבאת בשוחות או מקננת בבונקרים".

מי הכוח מאחורי המידע המופיע בספר?

"הכוח מאחורי היצירה של חוצן 101 הוא קבוצה של ישויות רב-תרבותיות ורב-ממדיות, הקוראת לעצמה 'מרכז הבקרה', לא משום שזה השם האמיתי של הקבוצה אלא משום שזה ניסיון להתערבב עם התודעה של ההוויות בפלנטה זו. חוץ מזה, הם מצאו את השם הזה משעשע.

"כפי שמצוין בחוצן 101 ובמילותיהם שלהם, 'מרכז הבקרה הוא הזרוע המבצעית של משלחת החוצנים לכדור הארץ. אנו מוציאים לפועל את החלטות מועצות הכוכבים, ומתווכים בין חברי המשלחת שבחרו לשרת בחיל-רגלים על פני האדמה, לבין אלה המשרתים באחת מהאוגדות החוץ-ארציות שנמצאות כאן' (תרגום: עמיר כרמל ואביבה שכנר).

"אני חברה בכוח הזה, משרתת בקבוצה של בלשנים מומחים רב-ממדיים, שמשימתה היא לתרגם מושגים משפה הולגרפית ולא מילולית לאנגלית פשוטה ומדוברת. אני לא בטוחה שהייתי קוראת לזה 'תקשור' כי זה היה יותר דומה לוויכוח סוער".

אהבה היא דלת היציאה היחידה

לופי, כאמור, הבינה בשלב מסויים שהיא עצמה חוצן, וזה קרה רק כאשר כתבה את הספר. "לא לגמרי הבנתי שאני לא מכדור הארץ עד שלא כתבתי את חוצן 101. אחרי הרגע הראשוני של ההבנה, הבנתי שבעצם תמיד ידעתי שזו האמת. זה אוקסימורון, שהתוודעתי אליו כאשר הערתי את עצמי למציאות אחרת, לעולם אחר, לזהות אחרת שתמיד היתה ידועה ובמידת מה נשכחת.

"בתהליך הזה זרמו זיכרונות בחזרה אל ההוויה שלי, כמו חלקי פאזל הנופלים מהשמים. זה הסביר את ההתנהגות יוצאת הדופן שלי כילדה, כאשר מדי פעם הייתי צועדת הביתה לבדי מבית הספר, ובדרך הייתי מדברת לישויות שידעתי שהן חוצניות, ומיידעת אותן בפירוט רב על התרבות המקיפה אותי ועל האנשים שהתרועעתי איתם. הסברתי את הגינונים שלהם, את האמונות ואת הפעולות שלהם, כאילו הייתי מרגלת קטנה המדווחת למרכז החוצני כפי שהסכמתי לעשות. הייתי מאוד רצינית ביחס לזה. אחרי הכל, זו היתה העבודה הראשונה שלי.

"זיכרון נוסף, שפרץ דרך שיריון המגן שלי, היה יום אחד בו חזרתי לדירה שלי אחרי יום ארוך ומתיש בקולג'. אני לא לגמרי זוכרת מה קרה שם, אבל סגרתי את הדלת של הדירה מאחוריי ונשענתי עליה כדי ששום דבר לא יחדור פנימה. נאנחתי ואמרתי בקול רם 'מה גרם לי לחשוב שאני יכולה להתמודד עם זה'. באותו רגע קצר נזכרתי בחוזה שלי להתגלגל בכדור הארץ. זו היתה אחת ממספר פעמים שבו הרפיתי מהכיסוי שלי, אפילו למיליונית השניה, והודיתי בפני עצמי מי אני ומה אני יודעת.

"וכך הם השתלבו להם ביחד, כל חלקי הפאזל".

האם ההבנה הזו גרמה לבעיות עם האנשים בחייך?

"מרבית האנשים בחיים שלי התמודדו היטב עם הגילוי שלי. למעשה, נראה שרווח להם, כאילו זה הסביר להם משהו לגבי. לא היה לי שום מושג מה זה הדבר שהגילוי הסביר להם, אחרת הייתי מספרת לך. ייתכן ולא שמרתי על הכיסוי שלי כפי שחשבתי.

"עם זאת, המשפחה שלי היתה סיפור אחר. הספר, חוצן 101, היה מקור למבוכה  גדולה עבורם. לא רק שהספר הוכיח את מה שהם תמיד חשדו בו – שאני משוגעת אמיתית, אלא שבנוסף לכל הדברים, אני הכחשתי שאני איטלקיה. כופרת ומשוגעת – שילוב מנצח.

"אני מחיתי, אמרתי להם שמעולם לא טענתי שאני איטלקיה. הם היו אלה שטענו כך. כל מה שתמיד אמרתי הוא שביקשתי שיער טוב לפני שהגעתי לכאן והמשפחה הזו היא המקום בו נחתי. אגב, אני באמת אמרתי זאת בתור ילדה; זו היתה פליטת פה נוספת.

"בדרך כלשהי הטיעון שלי חמק מהם. לפי החוקים שלהם, לשאול DNA אינו מותר, ובאופן בלתי נמנע אתה תקוע עם זה לכל החיים. אני חייבת לומר שזו דוגמא מצויינת למערכת האמונות המשובשת עליה הייתי נוהגת לדווח למרכז הבקרה בתור מרגלת בת 7".

מהיכן את ביקום? ומדוע את כאן?

"לשאול אותי מהיכן אני ביקום שלנו זה כמו להטיח מפה של מדינת ניו ג'רזי על שולחן המטבח ולשאול את אלוהים היכן במפה הוא ממוקם, ואז להגיד שהתשובה שלו היא לא מקובלת מאחר והוא מצביע על העיר טרנטון, ניו ג'רזי. אבל גן עדן אינו על המפה, לא?

"ביחס לשאלה מדוע אני כאן, עד כה שללתי מזוכיזם, אפשרות חזקה מאוד שליוותה אותי במשך זמן רב, שלבסוף נדחתה עקב מחסור בראיות כלשהן להנאה. בנוסף לכך שללתי למידה בתור גורם פוטנציאלי, משום שאם מישהו למד משהו בפלנטה הזו, מדוע הוא חוזר על כך שוב ושוב עד כדי בחילה? למידה היא אינה אפשרות, שכן לא מצאתי לכך עדויות. אני גם לא כאן בחופשה.

"אני מייצגת כאן כוחות שיודעים שלעולם לא יהיו לכם שום כוחות פוליטיים שישחררו אתכם מתאי הכלא שלכם, משום שהם עזרו ליצור אותם, והכליאה שלכם היא המטרה שלהם. הדרך היחידה החוצה מהמתקן השמור היא תודעתית, ואהבה היא דלת היציאה היחידה שיש. אני כאן כדי לסייע לשחרור גלובאלי מהכלא, כמו רבים, רבים נוספים".

לאמץ את זהותנו האמיתית

לופי הוציאה לאור את הספר בהוצאה עצמית, והוא הפך במהרה להצלחה גדולה. היא מספרת כי "הספר התקבל היטב באופן מפתיע. זה היה ללהיט מחתרתי באופן מיידי בארצות הברית, כלומר רק מרכזים אלטרנטיביים הפיצו אותו. המפיצים הגדולים לא נגעו בו מאחר והוא יצא לאור בהוצאה עצמית. זה השתנה במהרה כאשר ההוצאה לאור Harper Collins, שהיו מודעים להצלחה של הספר, הציעו לי לרכוש אותו.

"מעולם לא חיפשתי את העזרה שלהם, אבל למען הספר ולאור העובדה שיש להם מערך הפצה גלובאלי, הרגשתי מחוייבת למכור אותו כדי שהוא יגיע לקהל רחב. כך הספר חוצן 101 הגיע לישראל. בלעדי Harper Collins, זה מעולם לא היה קורה. עם זאת, בלעדיהם, גם הרבה אירועים מזיקים לא היו קורים. בזכות הפרת החוזה בינינו, הזכויות על חוצן 101 חזרו אלי".

הספר יוצא כעת לאור מחדש במספר מדינות. מדוע זה כך?

"למרות שקראתי את הספר פעמים רבות, ולא רק במהלך הכתיבה שלו אלא גם בהכנה שלו לדפוס, בחיפוש אחר טעויות בתרגום שלו לשפות שונות, התאמתו לאודיו וכד', זה אינו דומה לקריאה של הספר ללא מטרה כלשהי.

"עשיתי זאת רק פעם אחת, במרץ 1990. זה היה אירוע עוצר נשימה מאחר ויכולתי לראות את כל הקודים שהוטמעו בו. הרגשתי ענווה ושהיה לי הכבוד להיות מופקדת על משימה רב ממדית שכזו, ושמחתי מאוד על כך שלא הייתי לגמרי מודעת לכך תוך כדי תהליך הכתיבה שלו.

"לאחרונה, בהכנה לריאיון ברדיו שהתקיים בפברואר האחרון, קראתי פעם נוספת את הספר. זה יכול להראות שאני לא צריכה לעשות דבר כזה, אבל כאמור, לכתוב ספר ולקרוא ספר הם שני דברים שונים. במהלך הקריאה, הספר נחשף בפני פעם נוספת ורמה חדשה של קודים נחשפה. אלוהים אדירים; זה היה חייב להיות מוטמע בכתיבה של הספר, ברמה שלא יכולתי לראות אז.

"באותו רגע הבנתי שהספר מיועד להיות מופץ פעמיים על ידי הארכיטקטים שמאחורי היצירה שלו, וזאת בתזמון מסוים. לכן, הנה אנחנו שוב, 25 שנים לאחר מכן, ובתור גשר לדור הבא של זורעי כוכבים, חוצן 101 מופיע מחדש באופן מסתורי.

"חוצן 101 עובר קאמבק גלובאלי בעיקר משום שזה הזמן, רבותיי, והספר הזה הוא קוד טהור. הוא תמיד היה כזה והוא עדיין כך".

מהם הדברים, מנקודת המבט שלך, שעוצרים אותנו מלהתפתח? וכיצד אנו יכולים לעזור לעצמנו?

"הדבר העיקרי שאני רואה בתור מכשול רציני לאבולוציה שלנו היא תחושת הזהות שלנו. זו זהות שנוצרה על ידי מטריצה של שליטה, שבאופן מכוון חתרה לשעבד את תושבי הפלנטה.

"באופן קולקטיבי אנו מחפשים מחוצה לנו, בתוך מציאות מעוותת, כדי להגדיר את עצמנו; והמציאות השקרית הזו, עם המהות הטפילית שלה, היתה מוכנה לשלוט בתפיסה שלנו ולומר לנו מי אנחנו.

"האנושות נמצאת כעת בצומת דרכים רוחנית. האם נרשה לעצמנו להיות מקובצים כעבדים אל עבר כלא מאובטח דיגיטלית, או שנרפה מהכיסוי שלנו, ניקח בעלות על הזכות שלנו ונאמץ את הזהות האמיתית שלנו?

"האמת היא שאנו האמת. אנו לא שואפים להתפתח, אנו מפותחים. אנו רק לכודים ברשת עכביש בה שותקנו וגרמו לנו לשכוח את הזהות האמיתית שלנו שמעולם, מעולם לא עזבה את המקור. כיצד כל זה יסתיים תלוי בנו.

"האינדיאנים משבט ההופי אמרו זאת בחוכמה, 'אנו אלה שאנו מחכים להם'".

לאתר הספר באנגלית

לרכישת הספר בעברית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

7 דק' קריאה
כדי לתקשר כהלכה, יש ארבעה פחדים שאנחנו פוגשים בדרך. פוגשים ומרפאים, כמובן
15 דק' קריאה
הישות שעזרה לו לתקשר, האירועים שגרמו לו להאמין, והמסר שיש לרחם הקוסמית להעביר דרכו. המתקשר דן נחל גרשינסקי מספר על עצמו
6 דק' קריאה
מה גרם לה לתקשר עם נשמות של אנשים שהלכו לעולמם, האם התקשור איתם יכול להפריע להם, וכיצד היא יודעת שהיא מתחברת לעולם שמעבר. הכירו את המתקשרת ג'ודי דואניס
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546