הכירו את המתקשר: דן נחל גרשינסקי

הישות שעזרה לו לתקשר, האירועים שגרמו לו להאמין, והמסר שיש לרחם הקוסמית להעביר דרכו. המתקשר דן נחל גרשינסקי מספר על עצמו

דן נחל גרשינסקי, בן 35, מתגורר בבנימינה.

מתי התחלת לתקשר?

"בדיעבד, בלי שידעתי להבין או לקרוא לזה בזמנו בשמות כאלה, חוויות מדיטטיביות ואנרגטיות מודעות היו לי מאז הילדות המוקדמת. בהמשך, שנים רבות אחרי שהתחלתי להבין יותר מהו תקשור, בסביבות גיל 24, התחלתי להודות בפני עצמי שזה כנראה מה שקורה לי.

מה גרם לך להתחיל להבין שאתה מתקשר? האם היו סימנים או חוויות משמעותיות?

"אני מתרגש לספר את זה, כי יש פה דברים שאת חלקם סיפרתי עד היום ממש לבודדים. זו הפעם הראשונה שאני משתף בפומבי חלק מהסיפורים האלה.

"אני חושב שמאז חטיבת הביניים והתיכון הייתה לי ידיעה שאני רוצה לעזור לאנשים. בתקופת התיכון התחלתי לתרגל את מה שהציע ישות מתוקשרת בשם בשאר, שתוקשרה על ידי דריל אנקה בארצות הברית. ההצעה הייתה בכל רגע ורגע, מבין אפשרויות הפעולה הזמינות לי, לפעול לפי הפעולה שיש בה הכי הרבה התלהבות, אהבה ותחושת פתיחה עבורי. לעשות את הפעולה כמיטב יכולתי, וללא ציפיות כלל למה שצריך לצאת מזה או לאן שזה צריך להביא אותי. עשיתי את זה במשך שנים במקביל להצעה העיקרית השנייה שלו, שהייתה לחקור את מערכות האמונה שלי.

"ככל שנהייתי יותר מתורגל בזה, כשאנשים היו מדברים איתי על נושאים ואתגרים מהחיים שלהם, הייתי עוקב אחרי האינטואיציה לגבי נושאי השיחה, מה לשאול ולפעמים גם מתי ואיך לשאול, ועם הזמן התחילו גם להופיע לפעמים אינטואיציות של מה לומר.

"מקרה קטן ומיוחד שזכור לי עד היום, שלימד אותי שיעור, היה המקרה עם הרמזור: זה היה אחרי שנים של תרגול הקשבה לאינטואיציה, כך שכבר השתפרתי בלזהות את התחושה.

"נהגתי בתל אביב בדרך מוכרת לי. פתאום, ברמזור מסוים, הייתה לי משום מקום תחושה חזקה לפנות לכיוון שונה מהדרך הרגילה. התחושה הייתה ברורה ו'התעקשה', גם כשבדקתי עם עצמי כמה פעמים. לא הבנתי למה, אני מכיר את הדרך, נסעתי פה הרבה פעמים. התעצבנתי על זה, זה נראה לי לא הגיוני, והחלטתי לא להקשיב ולנסוע בדרך שאני מכיר. בהמשך הדרך היה מחסום בכביש, ובאותו רגע אמרתי לעצמי 'אבל ידעתי…'. זו הייתה דוגמא מדהימה ומוחשית עבורי לכך שאם הייתי עוקב אחרי האינטואיציה באותו רגע, לא הייתי יודע על המחסום בכביש, כלומר לא הייתי בהכרח יודע למה האינטואיציה כיוונה לשם.

"אחר כך, ב-2010-2011, כשהייתי בן 24, היה רצף של שלושה אירועים שהביא אותי למקום פנימי שבו הייתי חייב להכיר ולהודות בכך שקורה משהו משמעותי. כשכבר ידעתי איך קוראים לזה, התחלתי להודות בפני עצמי שאני מתקשר.

"זה היה רצף של שלושה מקרים, שתי הלוויות ומשאית. לא אשתף פה את הפרטים של שתי ההלוויות, רק אציין שהן קרו בהפרש זמן לא גדול ובשתיהן קרה משהו שהיה לי חדש. בשיחות הניחום, באחת מהן בטלפון ובשנייה פנים מול פנים, הופיע לי משפט שהיה לו טון וניחוח מאוד שונה מאופן החשיבה הרגיל שלי, כזה שלא התאים לאופן בו אני מנסח דברים בדרך כלל. איתו הופיעה האינטואיציה החזקה לומר את המשפט עכשיו לאותו אדם. המשפטים היו שונים בשני המקרים, ובשניהם עקבתי אחרי התחושה ואמרתי את שני המשפטים. מה שקרה אחר כך הדהים אותי – בשני המקרים, אחרי כמה ימים, באחד מהם בהלוויה ובשני בשבעה, גיליתי כמה המשפט הזה השפיע לעומק, השפעה שלתפיסתי הייתה חיובית מאוד. במקרה הראשון, כשגיליתי את ההשפעה, ממש נפלה לי הלסת על המקום מרוב ההפתעה.

"כיום, בדיעבד, אני מבין שבמקרים האלה ובמקרים נוספים הייתה השתלבות של תנאים שתורמת לתקשור. ההשתלבות הייתה הכוונה הכנה שלי להיטיב עם אדם אחר, יחד עם כניעה לאי הידיעה של איך לעשות את זה.

"המקרה של המשאית: נסעתי בכביש ראשי והייתה לי בראש המחשבה 'אז בעצם לכל אחד יש מלאך שומר והם תמיד כאן בשבילנו'. לא הספקתי לסיים את המחשבה ומימיני עוברת משאית צהובה וגדולה, ועליה רשום בגדול, שלוש פעמים, 'לשרותך תמיד'. באותו רגע הייתה לי צמרמורת חזקה לאורך כל עמוד השדרה.

"שלושת האירועים הללו התרחשו באותה תקופה, בהפרש לא גדול אחד מהשני, כך שהיה קשה לי להתעלם מזה. זה הביא אותי להסכים לכך שמשהו קורה.

"עד היום מרגש אותי הסיפור הזה, שאפשר לי להודות בפני עצמי באותם ימים, שאני כבר לא יכול להתכחש לזה. בדיעבד אני חושב שהייתי צריך רצף לא סביר שלא יכולתי להתעלם ממנו, כדי להתמודד עם הרציונליות והסקפטיות שלי.

"חוויות משמעותיות מאוד עבורי היו של תקשורים של כלי מדיטציה שקיבלתי לאורך השנים, כולל כאלה שהשתמשתי בהם בקליניקה עם מטופלים. בהמשך גיליתי שהם תאמו באופן לא סביר בכלל לכלים שקיימים בשושלות הלימוד הטיבטיות וספציפית בשושלת הבון. בפעם הראשונה שראיתי התאמה מילה במילה עם מה שקיבלתי בתקשור, פשוט פרצתי ספונטנית בבכי מיד על המקום".

איך התחלת לעבוד עם אנשים?

"בגיל 29 הייתה לי חוויה ראשונה, באופן ספונטני וללא הכנה מראש, של העברת סשן הילינג מלא, מרחוק, מבלי שלמדתי לעשות זאת. זה קרה כמו חזיון, פתאום, בלי הכנה מראש. איכשהו, בתוך זה, הייתה לי חוויה של ידיעה מה ואיך לעשות. ברגע שזה קרה לי החלטתי שהגיע הזמן להתחיל ללמוד. היה לי חשוב להתמקצע, לקבל פרספקטיבות לגבי מה שקורה לי וגם ללמוד מניסיון של אחרים.

"בשנת 2016 פתחתי קליניקה והתחלתי לקבל מטופלים. כיום, במקביל לכך, אני ממשיך ללמוד, להיות מטופל ולקבל סופרוויז'ן. אני רואה בכך גם אחריות מוסרית ואתית כלפי מטופלים שלי להיות תלמיד, מטופל ומודרך".

את מי אתה מתקשר?

"במובן הרחב, בטיפולים, אני נוכח עם האדם, עם כוונה להיטיב. לפעמים אינטואיציה מגיעה בתחושות, בידיעות, באינטואיציות, בסקרנות או בהכרה בדפוסים. לפעמים מגיעים כלים שיכולים לתמוך, לפעמים אמונות או תפיסות שכדאי להתבונן בהם. לפעמים אני חווה ישויות או את ההדרכה של האדם המסוים.

"כמו כן, יצא לי לקבל תקשורים מסוגים שונים של ישויות. הרבה פעמים הדרכות שלי ושל אחרים, אנשי כוכבים (כולל קבוצת אלפא-סנטאורי-אומגה שעבדה איתי הרבה וממשיכים לנכוח איתי, הארקטורים, ועוד חברים), ישויות טיבטיות, אמאדמה, ארכיטיפים קולקטיביים וטרנס-פרסונליים ועוד.

"חשוב לי לציין שאינני מגדיר את זה לעצמי כאילו אני מתקשר ישות נפרדת ובלתי תלויה. לדעתי, מה שמאפשר תקשור הוא זה שהכל מחובר, וכולנו והכל ביטוי של מהות לב אחת. במובן הזה אפשר לומר שאנחנו תמיד בעצם מדברים עם עצמנו. ושזה יותר כמו פרספקטיבה נוספת. יותר מזה, הצופה מהצד יכול לראות בזה סוג של אומנות ודרך יצירה וביטוי.

"מה שחשוב יותר בעיניי הוא הפרספקטיבות וההצעות, והשאלה האם הן תומכות ומיטיבות. בהזדמנות זו אשמח גם לומר, שלדעתי, תקשור איננו מהווה סמכות חיצונית, לגבי מה לעשות או איך לחשוב או מה האמת או מה יקרה בעתיד. אני משתדל בעצמי ומציע לאחרים להתייחס לכל זה בספק בריא, יותר כמו חווית חלום של פרספקטיבה. אם יוצא לי לקבל הצעה בתקשור, אני בודק עם עצמי האם מתאים לי לפעול לפיה, ואם כן אז באיזה אופן. לקחת אחריות אישית על הבחירות בחיי ועל הפעולות שאני בוחר לפעול לפיהן. חשוב לי לעודד זאת אצל כל אדם, ובמיוחד אצל מי שנעזר בתקשורים".


איזה מידע אפשר לקבל אודות המהות של מי שאתה מתקשר?

"היות ואני לא מתקשר ישות אחת או מהות אחת, לא ידעתי איך לענות על השאלה. ניסיתי לקבל תשובה מתוקשרת שתהיה כללית וכוללת מספיק לגבי סך כל התקשורים, ובאופן מפתיע, התשובה שקיבלתי מסבירה ומציעה משהו לאנשים שהם מתקשרים בעצמם ולכאלה שמתעניינים בתחום. המסר:

'המהות של מי שאני מתקשר תמיד מחוברת לכוונת הלב. וזה המסר לכלל המתקשרים והמתעניינים בתחום. המהות של מי שמתקשרים, גם של ישות מסוימת, תמיד משקפת את כוונת הלב של המתקשר על כל רבדיה. לכן חשוב וכדאי ומומלץ לשוב ולבדוק ולחדד ולהצהיר שוב ושוב, כתרגול, את כוונות הלב. במיוחד בתחילת תקשור, אך גם לא רק בתקשור. כוונות מומלצות יכולות להיות הכוונה להועיל, להיטיב; הכוונה לפרוח, להתפתח וללמוד על עצמינו.

'הכוונות האלה שזורות אחת בשנייה, כיוון שבלי הכוונה להתפתח וללמוד ישנה עצירה של מה שיכול להתרחש, וזה מגביל את כמות התרומה שיכולה לעבור. בנוסף הכוונה להיטיב כדאי שתהיה כמה שיותר רחבה, כיוון שלא תוכלו באמת לתפוס את כל ההשפעות של הפעולות שלכם ועד לאן ולמי ומתי ואיפה הן מגיעות. כדאי להכליל כמה שיותר בכוונת הלב להיטיב. כוונות כאלה יניעו תנועה של אהבה ואיחוי בתוך ובין הלבבות.

'אנו נזהיר מראש שבתוך הכוונה ללמוד ולהתפתח סמויה האפשרות הברורה לגלות על עצמכם דברים מפתיעים שלא הייתם מודעים ומודעות אליהם לפני כן. לפעמים יהיו אלה חלקים, מחשבות, רצונות, רגשות שאולי לפני כן, מתישהו, שמתם בצד.
'כוונה ללמוד ולהיטיב תחשוף בהדרגה עוד ועוד מאלה. היו מוכנים לכך, מתוך הידיעה שכשכוונות אלו שזורות יחדיו, החשיפה תמיד מתבצעת באופן מיטיב.
'היו ברוכים וברוכות בדרככם בפתיחת והרחבת הלב, עד שתגלו שהוא כולל ומקיף כל'."

אשמח למסר רלבנטי לימים אלו ולתהליכים שעוברים עלינו.

"'ילדים יקרים, זוהי הרחם הקוסמית, הרוח שלה שמעוניינת לדבר אליכם ולמסור: 'ימים אלה הם ימים של גילוי וחשיפה, גילוי וחשיפה. הגילויים והחשיפות הם של כל הרבדים. כלומר, גם של מה שהסתרתם מעצמכם, של מה שלא הייתם לפני כן מוכנים לראות, כי חשבתם שהוא אינו ראוי לאור יום ולעיני הקהל, חלקים שבכם שאינכם מקבלים.

'יחד עם אלה גם חוזקות ועוצמות שבכם, השראות ושמחות שבכם, שחששתם להאיר ולזרוח אותן מהחשש מנידוי מחוסר קבלה, ולכן עשיתם זאת לעצמכם (את הנידוי וחוסר הקבלה) מהתקווה לחסוך לכם בכאב. ימים אלה הם זמנים של גילוי וחשיפה מוגברים.

'אומנם נכון שזה מה שקורה תמיד, במובן מסוים. זה חלק מהתנועה הגדולה. יחד עם זה, בתוך זה, יש גלים. ובתוך הגלים יש גלים. אפשר לומר שזמנים וימים אלה הם פיק (קצה עליון) של גל בתוך פיק (קצה עליון) של גל. כך בתוככם וכך מחוץ לכם.

'אנו מציעים לכם, מהפרספקטיבה של הרחם הקוסמית, מספר דברים שאנו סבורים שאם תיישמו, יוכלו לעזור לכם לנוע בגלים אלה ביתר הרמוניה ונעימות.
'הדבר הראשון שאנו רוצים להציע הוא לנשום. לנשום מהלב אל מעמקיכם, במיוחד כאשר אתם מגלים ומגלות עליכם דברים שמאתגר לכם לפגוש, או גם אם פשוט קשה לכם ואינכם מבינים ומבינות מדוע.

'לנשום מהלב אל המעמקים, בחמלה וקבלה שאומרת 'מה שאני מגלה על עצמי, אני עושה לו מקום, יש לו מקום בתוכי, אני נותנת לו אוויר מהלב. זה חלק ממני והחלק הזה ייהנה מכל המשאבים שיש לי לתת לצורך הפריחה המלאה שלו, בהרמוניה עם כל חלקי'. תנועה זו אנו מציעים לעשות גם כלפי חוץ.

'לבני אדם, בימים אלה, יש נטייה להוציא ממעגל השייכות את מה שלא מוצא חן בעיניהם. לפסול לגנות, להוקיע.

'בזמן שאיננו מציעים לכם לקבל כל סוג של התנהגות, ובהחלט יש מקום לגבולות ולבהירות של מה ואיך מתאים לכם ומה ואיך לא, אנו מציעים את מה שאנו מציעים כמנח פנימי, כעמדה פנימית, גם בזמן שאתם מציבים גבול. עמדה שאומרת: מה שאני רואה במציאות שלי, יש לו סיבות, יש לו צרכים. גם אם אני לא מבין ומבינה איך או למה, מה שאני רואה במציאות שלי הוא שייך. ממש שייך אלי, בדרך כלשהי. לכן יש לו מקום – לצרכים שלו, לסיבות שלו, לקיום שלו. לכם יש מקום לנשום אליו, מהלב, בחוץ כמו בפנים.

'גם בזמן שאתם כואבים או מזועזעים, מתי וככל שיתאפשר לכם לנשום מהלב אל כל אותן תגובות ותחושות פנימיות וקולות שעולים’ וכך גם אל כל אותן דמויות והתרחשויות בחוץ שמופיעות’ ולכל הסיבות והצרכים של כל אותם חלקים בפנים ובחוץ. ככל שתעשו זאת יותר ויותר, יותר אוויר מהלב יאחד יותר אספקטים של המציאות שלכם, הפנים והחוץ, המקובל והדחוי, ויאפשר יותר ויותר הרמוניה לכם לגלוש על הגלים, עם הגלים, בתור הגלים, שאתם.

'נאמר עוד משפט, לאלה שחוששים שדבר כזה יאפשר לכם פחות להיות מוגנים, להיות נחושים, להיות שמורים ומוגנים. אנו מציעים לכם לבדוק את זה, איפה שמרגיש לכם בטוח ולחוש מה קורה בתוככם. אנו מציעים, אני מציעה, שזה דווקא יאפשר לכם יותר מרווח תנועה וירחיב את הביטחון, אך עליכם לגלות זאת בעצמכם מתוך ניסיון, וניסיונות מומלץ לעשות בהדרגה מתוך מקום שמרגיש בטוח.

'אנו מדברים ברבים ואני מדברת ביחיד נקבה, כיוון שזה עוד ביטוי של ההרמוניה המתאפשרת והתנועה שלכם אליה, של נשימת לב מאוחדת, ושל חלקים שונים שפועלים בתיאום. אלה הן שני צדדים וביטויים של נשימת הלב האחת שאתם. שכולנו. שהכל'."

באיזה אופן אתה עובד עם אנשים?

"אני מטפל בזום וגם בקליניקה בבנימינה. בדרך כלל במפגשים שבועיים של שעה וחצי. הפגישות כוללות שיחה, חיבור לרגשות וצרכים, חקירה משותפת של דפוסי חיים ויחסים (חיצוניים ופנימיים), בדרך כלל עם מדיטציות ו/או קונסטלציות מונחות.

"אני שם דגש רב על טיפול בדפוסי היקשרות (Attachment), כפי שלמדתי מד"ר דניאל פ. בראון. בנוסף פיתחתי שילובים של טיפול היקשרות יחד עם גישת הקונסטלציה, בהדרכתו של ישי גסטר. כך שגם חלק משמעותי מהקונסטלציות שאני מנחה הן באוריינטציה היקשרותית, עם דגש רב על משאבים התפתחותיים.

"ברקע של כל זה יש גם הילינג. לפעמים בתוך וברקע המדיטציות המונחות והקונסטלציות, ולפעמים, אם מבקשים ממני הילינג כסשן בפני עצמו, ולפעמים כתוספת הילינג בין מפגשים.

"בנוסף לטיפולים, אני מנחה ומדריך בתחומים הבאים ליחידים וקבוצות תרפיה במדיטציה (כולל טרנספורמציית מרחב הלב וכלים נוספים); קונסטלציה (משפחתית וארגונית); ובון יוגה טיבטית, באישורו של גשה צ'אפור רינפוצ'ה (כולל תשע הנשימות, טסה לונג – הערוצים והרוחות, תרול קהור – התנועות היוגיות הקסומות)".

צרו קשר עם דן נחל גרשינסקי

054-7846248

דף הפייסבוק

5 מחשבות על “הכירו את המתקשר: דן נחל גרשינסקי”

  1. מדהים!
    נשמע מעניין מאוד
    אני מכירה קצת את דן ממקום אחר
    הוא משדר משהו נעים ורך בנוכחות שלו.
    לא היה לי מושג שהוא מתקשר
    אבל עם האישיות שמוקרנת
    ממנו החוצה
    זה לא כל כך מפתיע?

  2. אסתי סחייק הר-לב

    לכבוד לי להיות אחת המורות בתהליך שלך.
    מכל תלמידיי אני לומדת רבות.
    הצלחת תלמידיי רגש. ומשמחת אותי
    עלה והצלח בנתינה המיוחדת שלך
    עשה טוב
    תחשוב טוב
    יהיה טוב
    באהבה
    אסתי סחייק הר-לב

    1. דן נחל גרשינסקי

      _\|/__\|/__\|/_
      תודה אסתי, אכן כל מה שלמדתי ולומד ממך מאז ועד היום הולך איתי ומתחרב
      ובמיוחד בהן רוח החקירה והגילוי, היצירתיות ופתיחות המחשבה, האפשרות לגישה ישירה לחוויה וידע
      והאכפתיות והלב הגדול והרצון להיטיב ולחזק אחרים בדרכם
      תודה לך אסתי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

7 דק' קריאה
כדי לתקשר כהלכה, יש ארבעה פחדים שאנחנו פוגשים בדרך. פוגשים ומרפאים, כמובן
6 דק' קריאה
מה גרם לה לתקשר עם נשמות של אנשים שהלכו לעולמם, האם התקשור איתם יכול להפריע להם, וכיצד היא יודעת שהיא מתחברת לעולם שמעבר. הכירו את המתקשרת ג'ודי דואניס
9 דק' קריאה
החיבור עם מרלין שהתחיל בגיל צעיר, האופן שבו התקשור סייע לה בילדותה, החיבור מחדש לעולם התקשור והאופן שהתקשור עוזר לה לעזור לאנשים. שרון בכר מספרת על עצמה
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546