מדוע טוהר אומרים שהכל בסדר, אם בפועל יש כל כך הרבה דברים שאינם בסדר? פוסט על הכחשה, מלחמה וקבלה עצמית

אני לא יכול להגיד שהכל בסדר. כשאני מסתכל על החיים הפרטיים שלי, אני רואה שיש לי הרבה עבודה לעשות. היחסים שלי עם הגוף נמצאים בתהליך מתמשך של ריפוי והיכרות מחדש; הפחד שלי מאינטימיות ממשיך להשפיע על ההתנהלות שלי במערכות יחסים; וחוסר האמונה ביכולת שלי עולה בכל פעם שאני עושה משהו חדש, כמו לפתוח סדנה או להוציא לאור ספר. יש עוד כאב רב בלב שלי שזקוק לריפוי, הביקורת מופיעה מעת לעת עם חרבות שלופות, והבושה ממשיכה להשפיע עלי במצבים שונים בחיים.

כל זה נכון לחיים הפרטיים שלי, כאמור; כשאני מסתכל על המציאות הקולקטיבית, זה רק מחמיר – הרבה ממה שקורה נראה לי לא בסדר, והתקשור האחרון של טוהר בווידאו מתייחס בדיוק לזה. אז איך זה יכול להיות, שהכותרת של הספר החדש היא "הכל בסדר"?

בסדר הוא לפעמים הכחשה

הביטוי "הכל בסדר" משמש אותנו, בדרך כלל, כשאנחנו עונים על השאלה "מה שלומך?". בין אם התשובה היא "בסדר" או "הכל בסדר", אנחנו עונים באופן שאינו חושף את מה שבאמת עובר עלינו ועם מה אנחנו מתמודדים.

זו לא רק תשובה שאנחנו אומרים החוצה – פעמים רבות כך אנו בדיוק חיים, מספרים לעצמנו שהדברים בסדר, מבלי להבין שאנחנו בעצם מתפשרים על איכות החיים שלנו. במובן הזה, "הכל בסדר" הוא ביטוי של הכחשה שרבים מאיתנו חיים בה, גם כאשר אנחנו נמצאים בתהליך של התפתחות אישית.

להודות באמת, שיש דברים שאינם בסדר, שיש שינוי שאפשר ואף כדאי ליצור, הוא צעד שאינו פשוט בכלל. ברגע שאנו מבינים זאת, אי אפשר לחזור אחורה, כלומר להישאר במציאות הנוכחית; הבנה כזו מחייבת אותנו לקחת אחריות ולעזור לעצמנו לחיות טוב יותר.

אז בואו נודה באמת – לכולנו יש תחומים בחיים שהם אינם בסדר, שמבקשים שינוי וריפוי. עובדה זו היא שמניעה אתכם, בין השאר, להיכנס לאתר הזה, לקרוא את מה שאני כותב כאן. אתם, כמוני, מחפשים לעזור לעצמכם להיות ולחיות טוב יותר.

בסדר יכול להיות ריפוי

מציאות זו, מנקודת המבט שטוהר מביאים איתם, היא בסדר. כשהם אומרים "הכל בסדר", הם אינם מתכוונים לכך שאין לנו אתגרים וקשיים ובעיות איתם אנו מתמודדים. הם מתכוונים לכך שהעובדה שיש דברים שהם אינם בסדר, היא בסדר; שאנו אמורים להתמודד עם אתגרים, קשיים ובעיות, שהציפייה שהכל יהיה טוב היא אינה ריאלית, שעלינו ללמוד לקבל את העובדה שהחיים פועלים באופן הזה.

אחרי הכל, באנו לעולם זה כדי ללמוד ולהתפתח, וזה קורה דרך האתגרים השונים שאנו מתמודדים איתם. נשמה שרוצה להרגיש טוב כל הזמן, לא מגיעה לכדור הארץ; היא נשארת בעולם שמעבר.

לביטוי זה, "הכל בסדר", יש משמעות נוספת, עמוקה ומרפאה במהותה – זו נקודת מבט שאנו יכולים לאמץ ליחסים שלנו עם עצמנו. להיזכר שאנחנו בסדר כפי שאנחנו, שמותר לנו להיות מי שאנחנו, שאיננו באמת צריכים להשתנות כדי להיות ראויים לביטוי, למימוש, לאהבה.

אנו חיים, כל אחד מאיתנו, עם מידה כזו או אחרת של חוסר אהבה עצמית, הבא לידי ביטוי בביקורת, ברגשי אשמה, בכעס ובשנאה שלנו על עצמנו (אותם אנו לא פעם משליכים על אנשים אחרים, שמזכירים לנו את המקומות בנו שאנו לא אוהבים). החיבור שטוהר מכוונים אליו, אל המקום בתוכנו היודע שאנו בסדר כפי שאנו, יכול להביא לשינוי משמעותי – להסכים להיות אני, להירגע בתוך עצמי, לשקוע אל תוך עצמי, כפי שאני.

שינוי זה של גישה לעצמנו הוא תהליך, שלא יהיה ספק, אשר נמשך לאורך כל החיים, כך שכדאי לגייס סבלנות לדרך שאנו עושים. ההכוונה שטוהר מביאים איתם, הבאה לידי ביטוי בתקשורים השונים ובאופן מרוכז בספר החדש, "הכל בסדר, החיים בעידן שאחרי 2012", מיועדת לעזור לנו בתהליך: להיזכר שמותר לנו להיות; שאנחנו בסדר, שהכל בסדר.

לכל הפרטים אודות הספר החדש ולרכישה לחצו כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

6 דק' קריאה
כדאי שהתפיסה שלנו ביחס לטעויות תעבור רענון מחדש. אם נמאס לכם לעשות טעויות ו/או לנסות להיות מדויקים, היכנסו לקרוא
המלחמה עם האהבה עם אם כל המלחמות, והעבודה עם נטישה עצמית היא המפתח לשלום. טוהר מדברים על המציאות בה אנו חיים ומציעים דרך לחיות בעולם שונה לחלוטין
3 דק' קריאה
למה, בעצם, אנחנו צריכים לעשות שלום עם האהבה? מה זו המלחמה הזו, שאנו נמצאים בה, וכיצד היא באה לידי ביטוי ביום יום שלנו? תקשור כתוב של טוהר על הנושא
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546