טוהר מדברים על מגע בקשר לגוף ולביקורת העצמית שלנו

חשוב לשים לב לאכזריות של הביקורת, לאכזריות של הנוקשות, אשר מדברת על טוב ועל רע, על בסדר ועל לא בסדר, על עונש ועל פרס, על חיובי ועל שלילי, על אור ועל חושך, על פחד ואהבה. שימו לב שביקורת יש בכם החל כלפי מעשי הזוועה החריפים ביותר שאתם רואים בעולם שלכם וכלה בפחד הקטן ביותר שאתם חווים בגוף.

השיפוט אשר מבדיל בין אור לחושך הוא כה חריף, עד שאתם מאמינים שהיקום בו אתם חיים והעולם הבו אתם נמצאים הם באמת דואליים, בעוד שהאמת היא שחושך איננו באמת קיים, שפחד הוא רק אשליה, והדבר היחיד שקיים היא אהבה. הפחד והחושך, שהם אותו דבר, הומצאו בשביל תהליך גדילה והתפתחות, אך הם המצאה, ובאותה המידה שהמצאתם אותם, אתם יכולים לתת להם להתמוסס ולהיעלם.

אם הייתם בדרגת המודעות הזאת השיחה הזאת לא היתה מתקיימת משום שלא היה בה צורך. אנו מודעים לכך שישנה עוד התפתחות שצריכה להעשות כדי להגיע לרמת ההבנה הזו. אך שימו לב בינתיים, לביקורת ולנוקשות שאתם מנהלים כלפי עצמכם.

הביקורת היא מנגנון ההפרדה, אשר מדבר על חושך ואור, ומגע, כאשר הוא נוצר, הוא ממוסס את ההפרדה.

באחד מן הימים, ברגע שבו תסכימו ותחוו מגע שיש בו רק אהבה, ותחוו את הטוטליות של האהבה אשר עוברת במגע מסוג זה, אז תזכרו את המילים הללו.

מגע אשר מתקיים באופן הזה מעלים לחלוטין את הגדולות וההפרדות, ומגביר באופן מיידי את חווית האחדות. באופן פוטנציאלי מגע כזה יכול לגרום לכם להבין באופן שאי אפשר להכחיש יותר שהכל הוא אחד.

אך הפחד שאותו אתם המצאתם ושכחתם, מספר שישנם דברים שאי אפשר לשנות, שישנם פחדים שאי אפשר לרפא, שישנם עולמות שאי אפשר להפרד מהם, שישנם שינויים שלא יכולים לקרות. שיש טוב ורע, אור וחושך, בעד ונגד, ושצריך ללמוד להסתדר.

הפחד הזה מייצר את הביקורת והנוקשות עד כדי אכזריות שלכם, והביקורת הזו נהיית חריפה מאוד כשהיא מגיעה לגוף שלכם, מסיבה פשוטה. מגע מעלים את הפחד והמנגנון הזה במהירות כה גבוהה, שכאשר מגע מתאפשר הביקורת הופכת להיות חזקה מאוד. הפחד מפעיל את כל העוצמה שלו כדי לסגור את כל מה שיכול לגרום לפחד להיעלם.

לכן אתם נושאים עוצמה רבה כל כך של כעס ושיפוט וכן הלאה וכן הלאה ביחס לגוף שלכם. אם תרגישו טוב עם האופן שבו אתם נראים, הרבה מהעבודה לגבי מגע תעשה הרבה יותר קלה; אז אתם עשויים למצוא את עצמכם גדלים באופן רוחני ומתפתחים במהירות כה גבוהה, עד שאתם באמת עשויים שלא להכיר את עצמכם.

הביקורת על איך שאתם נראים למעשה משאירה אתכם במה שאתם מכירים. משאירה אתכם בעולם שאותו תמיד הכרתם, ששם תוכלו להמשיך להיות קורבנות, ששם תוכלו להמשיך לסבול, ששם לעד תרגישו בודדים, ששם תמיד תהיו לבד.

אלו הם הדברים שמהם אתם מתאמצים להיפרד ואכן עושים זאת בקצב אישי, כל אחד בדרכו שלו. אך לעיתים, באופן שאינכם רואים, זה הדבר שאתם עושים את כל מה שאתם יכולים כדי לא להיפרד ממנו.

חוסר הסבלנות הוא בדיוק העדות לכך, משום שכל דבר שאתם לוחצים בשביל להפריד מכם, אתם מחזיקים יותר חזק. אתם נאחזים בו, ומאמינים שאתם מנסים להרפות ממנו. הביקורת שלכם על מה שאתם לא אוהבים, היכן שאתם אומרים לעצמכם שאתם לא בסדר בכל מני דברים – תשימו לב. אתם רוצים להמשיך להאמין שאתם לא בסדר, אתם רוצים להמשיך להאמין שאותם דברים לא מאוזנים ימשיכו להיות לא מאוזנים, כדי שאתם לא תשתנו, כדי שאתם לא תמותו בפנים. המוות האולטימטיבי של הפחד עצמו הוא הדבר שמאיים עליכם – זוהי המשמעות של ההארה.

בשביל למנוע את החוויה הזו אתם תעשו הכל בשביל לשמור על הנבדלות ועל ההפרדה, בשביל לשמור על הפחד.

מגע, כמה פרדוקסלי, הוא דרך להארה. מהירה יותר מדרכים אחרות, ולכן ארוכה יותר כמעט מכל דרך אחרת, משום ששם יושבים מרבית הפחדים.

שימו לב ביום יום שלכם אל אותם מנגנונים של ביקורת ונוקשות. למדו את עצמכם לשמוע את הלא שמסתתר מאחורי הדברים; את הפחד משינוי אשר אומר לא לשינוי, אשר יוצר את הרצון העז לשינוי שיקרה מהר ומיד. שימו לב כיצד מתוך הפחד הגדול שתשתנו אתם מפעילים את הביקורת שלכם; כל דבר שאתם מבקרים הוא דבר שממנו אתם נפרדים, וככל שאתם מבקרים אותו יותר כך אתם מנסים לאחוז בו יותר. ביקורת מקצינה בכל פעם שפרידה מתקיימת, בכל פעם שאחדות מתרחשת.

ההסכמה לעמוד באופן גלוי מול המנגנונים האלה תאפשר קפיצות משמעותיות ביותר בתודעה שלכם, שיאפשרו מצידן לשינויים לקרות. גם בתחום של מגע, של מערכות יחסים, וגם בכלל.

התקבל בתקשור שנערך בתל-אביב ב- 19.9.02

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

3 דק' קריאה
למה, בעצם, אנחנו צריכים לעשות שלום עם האהבה? מה זו המלחמה הזו, שאנו נמצאים בה, וכיצד היא באה לידי ביטוי ביום יום שלנו? תקשור כתוב של טוהר על הנושא
5 דק' קריאה
מה גורם לרוע, מדוע אנו פוגשים רוע בחיים בכלל ובתקופה זו בפרט, ומהי התקווה שמפגש זה מביא איתו. תקשור כתוב על נושא חשוב
3 דק' קריאה
טוהר מדברים על מה שאנו עוברים במלחמה הזו, על הדבר המהותי שכדאי לנו ללמוד בתקופה הזו, על מה כדאי שישתנה ועוד
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546