- מתי סוף סוף יושמדו כל המבקשים להשמיד את ישראל?
"איננו מציעים לצפות ולחכות להשמדה, שאם כן זו עשויה לא רק לגבור אלא גם להתפתח בצורות שונות שלא בטוח שתרצה שהן יקרו. השאיפה לשקט, לתחושה של בטחון, לא תבוא מהשמדה של אחר, שכן בכך אתה משמיד גם את עצמך".
- מה המשמעות העמוקה שעומדת מאחורי המלחמה, העימות, בינינו לבין הפלסטינאים.
"המאבק העמוק מנקודת המבט שלנו הוא מאבק על שליטה. ישנה תיאוריה רוחנית עתיקת יומין שהפכה לבסיס של הדתות העיקריות בעולם הזה, האומרת כי ישנו אחד האמור לשלוט בכל. עם אחד, אם תרצו, הוא ביטוי לאותה אמונה, אך גם דת אחת היא פרשנות אחרת. למעשה, מרביתן של המלחמות בעולם שלכן נסובו סביב הרצון להיות האחד – האחד ששולט באדמה, במקורות מים, בגישה למקומות המיוחסת להם קדושה.
"האדמה הזו עליה אתם חיים מייצגת ומייצרת פעם אחר פעם את הגלגול של אותה תפיסה של אותה מלחמה. כלי נשק משתנים, בני אדם משתנים בביטוי הפיזי שלהם (אם כי רבים מאלו שלחמו בעבר הרחוק שבים ונלחמים גם בזמן הנוכחי שלכם, בגלגול חדש), אך המהות אינה משתנה.
"התיאוריה הזו, התפיסה הזו, נועדה לעזור לאלו ההולכים בעקבותיה לקבל את חיבת האל, את אהדתו, ובכך לגשר על הפער שכל בני האדם מרגישים בתוכם. הפער בין החוויה האנושית לחוויה האלוהית ממנה אתם באים.
"אנו נאמר כאן בהקשר זה כי התרגום המדויק יותר, המלא יותר, של התיאוריה הזו יהיה לחזור ולהיות אחד עם הכל. זהו תרגום שגם הוא הובן לאורך ההיסטוריה ודתות קמו בעקבותיו, אך הן לרוב היו מצומצמות יותר בהשפעתן העולמית.
"בזמן הזה בו אתם חיים ישנה אפשרות נוספת להבנה מעמיקה יותר של האופן בו הכל עובד – באחדות – ומכאן לגישה אחרת, הרמונית ומכבדת יותר, ביחס לכל. אנו מודעים לכך שהבר אינו בא לידי ביטוי עד כה במציאות שלכם, ובמיוחד לא בזו הנוכחית, רווית המלחמה, אך מעל לכל השבר והמחלוקת הנוכחים כעת עדיין מרחפת האפשרות לשינוי".
- מה מתרחש בימים אלה מתחת פני האדמה באירן, האם השינוי באירן מתקרב?
"קשה לנו לראות לעומק, אל מתחת לאדמה… אך אנו נאמר שישנה תסיסה מסויימת המתקיימת כל העת, אם כי היא אינה מבשילה לכדי מהפך תודעתי. אותה גישה של שליטה והפרדה עדיין נוכחת ויהיה קשה לצפות לשינוי מהותי בתפיסת העולם באזור זה בעתיד הנראה לעין".
- מה עומד מאחורי ההתנהגות של נשיא טורקיה ארדואן, מה האנרגיה שמניעה אותו?
"שנאה היא הכוח המאחד עמים ואומות וזה הוא הדבר שהוא מבקש לעשות: לאחד בעזרת שנאה, שאינה כה אמיתית כפי שהוא מפגין אותה, הן את עמו והן את הסובבים את מדינתו. גם כאן אפשר לראות ביטוי נוסף למאבק על שליטה בעולם שלכם, מאבק שנוצר ומתחזק ביתר שאת כאשר ישנם אלו אשר מרגישים שהם מאבדים את שליטתם.
חשוב להבין כי חרף ההקצנה ויש שיאמרו ההליכה לאחור, ישנה מגמה של שינוי בתוך המציאות שלכם. קשה לראות אותה כאשר הקרב מתקיים אך בבסיס התנועה של האנרגיה מתקיים רצון לריפוי של התודעה האזורית, הקולקטיבית. המציאות שלכם חייבת להקצין לשם כך, לחשוף את מה שמסתתר מתחת לאדמה לא רק באותה רצועה אלא גם בתוככי בני האדם כולם. לא ניתן ללחוץ יד מעל לפני הקרקע כשמתחתיה ישנה שנאה מבעבעת, וכזו יש גם בתוך המדינה שלכם, בתוך העם שלכם, בין אנשים הלוחצים ידיים בימים של שגרה".
- מה עומד מאחורי ההתנהגות של נשיא קטאר, מה האנרגיה שמניעה אותו?
"אותו אדם נראה מנקודת המבט שלנו כמו ילד המשחק בצעצועים. אפשר בהחלט לומר כי זו המטרה שלנו – להניע שחקנים בתוך לוח משחק כדי למלא חסכי ילדות. ההשפעה הרבה של הכסף אינה הופכת את המשפיע לבעל חוכמה; במקרה זה הרצון הוא לשחק ולראות מה קורה".
- האם תפילות למען שלום חיילנו שנלחמים בחזית ורפואה והחלמה לפצועים באמת עוזרות?
"לאופן בו האנרגיה נעה ישנה בהחלט השפעה. התכווננות לריפוי או להגנה יכולים ליצור מערך אנרגטי בעל איכות זו, אך הוא אינו יכול להיות חזק יותר מזה של האדם עליו מדובר, בין אם מדובר באדם מסוים אליו נשלחות התפילות ובין אם מדובר בקבוצה.
"כל אלו הנוכחים כעת במלחמה הזו בחרו בחירות שרובן ככולן כבר ברורות ברמה של הנשמה. יש כאלו אשר בחרו למות ויש שבחרו להפצע ויש שבחרו להנצל במה שאתם מגדירים בנס ויש כאלה שבחרו שלא להרגיש כלל. אם הבחירה של אדם מסוים היא להפצע לא תוכלו להשפיע עליו; אך אם אדם נפצע והוא זקוק לתמיכה כדי להבריא, האנרגיה יכולה לסייע. כך אם מדובר באדם אשר הבחירה אינה ברורה ברמה של הנשמה, במקרה כזה התפילה יכולה להאיר נקודות נוספות ולעזור לנשמה לבחור נכון וטוב יותר את המסלול. עם זאת, אין זה אומר בהכרח שהבחירה תהיה בבריאות ובשלמות.
"מכאן שאנו אומרים כי אפשר להתפלל אם יש בכך צורך, אך כדאי לזכור כי במקרים מסויימים ניתן לסייע, לתמוך; אינכם יכולים לשנות בחירות ולהציל בני אדם מחוויות, קשות ככל שיהיו".
- האם המאבק, האלימות, המלחמה – אימננטית לקיום האנושי? האם היא "טעות" ב ד.נ.א?
"אינן ולא יכולות להיות טעויות, למרות שבחוויה האנושית טעויות הן דבר מה המתקיים. המלחמה היא תולדה של הפער בין החלק המודע בכם לבין עצמכם האמיתי, הטהור אם תרצו, ושל האמונה כי אם תשיגו דבר מה מחוצה לכם יהיה לכם יותר טוב בתוך עצמכם, תצליחו לגשר על הפער.
"זהו חלק ממסע התפתחות, להבין כי במרוץ להשיג דבר מה בחוץ אתם פוגעים בסביבתכם כמו גם בעצמכם. זו אמת הנכונה לא רק למלחמה על אדמה ושליטה אלא גם במרוץ שלכם כבני אדם אחר כסף ומעמד".
- האם יהודי הוא ברמה של עם או ברמת נשמה בלי קשר לדתו והוא יכול להיות גם נוצרי. האם יש דבר כזה "עם נבחר", "עם סגולה"? ואם כן מה זה אומר?
"יש האומרים כי יהודים עם קבוצה מסויימת של ישויות אשר הגיעה אל העולם הזה בשלבי התכנון המוקדמים שלו. זהו ידע אשר לנו קשה לראותו במלואו אך בהחלט אפשר לראות קשרים היוצאים מתוך קבוצה מסויימת זו אל מחוץ למסגרת העולם הפיזי הזה אל עולמות אחרים. במובן הזה, המרה של דת אינה משנה את מהותם של הקשרים הללו ובאותה המידה גם אמונה יהודית דתית אינה בהכרח מחזקת אותם.
"בכל הקשור לעם סגולה, אנו נאמר שהגיע הזמן להיות סגולה לעצמכם. חזרו להוות את המופת שאתם מבקשים לתת לאחרים עבור עצמכם, כל אדם לעצמו ולסביבתו. אם תעשו זאת, עשיתם את שלכם בכל הקשור לשינוי העולם".
- אם המתרחש משקף את הנעשה בתוכנו – אני לא מצליחה להגיע לחלק בתוכי שהחמאס משקף… חלק הזוי ומלא שנאה עיוורת…. אפשר להתייחס ספציפית לזה?
"אותו החלק הרווי שנאה, המבקש להשמיד ולחסל, מסתתר אצל מרבית בני האדם בשני מקומות: בביקורת העצמית ובאופן מתוחכם יותר, כפי שאפשר לראות אצלך, בחוקים המתקיימים בתוככי האדם.
"כדאי בהקשר זה לבחון את כל החוקים ולראות מה באמת נובע מהלב ומה לא. זהו עניין מורכב שכן החוקים בחלקם נראים כמוארים אך למעשה הם גדלים בעומק על אותם היסודות הרגשיים שמהם יוצאים בני אדם אחרים, במצבים תודעתיים אחרים, למסע של השמדה".
- אני רואה לראשונה הצדקה במלחמה המתקיימת. האם זה אומר שבמצבים מסויימים יכולה להיות הצדקה למלחמה בין אנשים וביני לבין עצמי? זה מבלבל אותי מאוד.
"מלחמה היא בחירה, גישה מסויימת שאתה יכול לבחור אם לחזק אותה או להחליש אותה בחייך הפרטיים. היא איננה טובה או רעה ביחס לגישות אחרות אך יש לה השפעה שונה מזו של שיתוף פעולה. בעוד מלחמה מחלקת את הלב לחלקים קטנים יותר ויותר, שיתוף פעולה מאחד אותו.
"איננו מציעים לאמץ מלחמה כדרך חיים, כהשקפת עולם, אם ברצונך בחופש פנימי וחיצוני. בתחומי החיים שלך המשך לבחור בשיתוף פעולה, שכן גם אותו החלק שאתה יכול לחוות בעצמך כפוגעני והרסני מגיע בסופו של דבר מכאב שרק אהבה יכולה להמיס ומלחמה אינה יכולה להכחיד.
"בכל הקשור למציאות הקולקטיבית, איננו מציעים להפעיל מאמץ. ככל שיותר ויותר בני אדם יחיו בשלום בתוכם ובסביבתם, תוכל להעמיק האפשרות ליצור שלום קולקטיבי, אזורי".