מסר מעודד וחשוב של טוהר לכל מי שרואה בבהירות את הבעיות והקשיים ומרגיש ייאוש וחוסר תקווה. בניגוד למה שאנו מרגישים, הדרך לא הפכה להיות יותר ארוכה

אם כך, שלום.

המודעות היא זו המתעוררת, ויש לכם ראיה בהירה יותר של הכאבים, של הקשיים, של מה שיש לטפל בו. הראיה הבהירה הזו עשויה לעורר פחד; היא עשויה לעורר מצוקה של ייאוש. זאת מתוך התפישה שמה שנראה כעת יותר בבהירות אינו אפשרי לריפוי, או שזה ייקח הרבה מאוד זמן לרפא אותו, והתקווה שלכם או הרצון או הצורך שלכם בשינוי מהיר אינו יכול להתממש.

אנו מבקשים להתייחס לכך עבור מי מכם שחווה ייאוש בתוך עצמו, מעצמו, עקב הראייה הבהירה יותר של הדברים. אנו מבקשים לומר כי תרשו לעצמכם להיות מיואשים, אבל אל תתייאשו. המשיכו בדרך, שכן הבהירות מביאה שינוי, ואתם אולי חושבים שאתם רואים יותר בבהירות עד כמה הדברים הם מוצקים ולכן הם הופכים להיות עבורכם יותר מורכבים לריפוי, אבל זה רק משום שלא ראיתם קודם עם מה אתם מתמודדים באותה הבהירות.

קודם לכן הייתם בתפיסה מסוימת, לפיה דברים ייקחו כך וכך זמן. עכשיו אתם רואים דברים יותר בבהירות, אז אתם באופן אוטומטי חושבים שהדרך עכשיו הפכה להיות יותר ארוכה. אבל הבינו כי הדברים עובדים בדיוק הפוך: ההתקדמות מאפשרת בהירות.

אם נחשב זאת ונמדוד זאת, כפי שאתם בני אדם אוהבים לעשות, אנו נאמר שאם הדרך שלכם אורכה 1,000 מטר, אז עכשיו הגעתם לשלב ה-200 מטר. עד קו ה-180 מטר הדרך נראתה לכם באורך מסוים; ראיתם עד נקודה מסוימת במסלול והנחתם שהנקודה הזו היא סוף הדרך.

עכשיו הגעתם לקו ה-200 והראייה שלכם יותר בהירה. אתם עומדים בנקודה יותר גבוהה, רואים את המשך המסלול, ומבינים שהנקודה שחשבתם שהיא נקודת הסיום, היא בעצם לא נקודת הסיום אלא נקודה בדרך; וכי הדרך יותר ארוכה מכפי שצפיתם. אתם עשויים במצב כזה לחוות ייאוש ואכזבה, מבלי להבין כי הדרך היתה אותה הדרך מלכתחילה.

מה שבאמת השתנה זו התפיסה שלכם, והעובדה שהלכתם עוד עשרים מטר מהדרך. כלומר הדרך בפועל נהייתה לכם יותר קצרה, אבל בבהירות החדשה אתם חושבים שהדרך הפכה להיות יותר ארוכה, וזה איננו כך.

המשיכו בדרך, בקשו את העזרה שאתם זקוקים לה, בדרך שלכם ליצור עוד ריפוי ושינוי בחייכם. אבל זכרו שהדרך, גם אם היא נראית לכם יותר ארוכה, היא בפועל יותר קצרה.

גם אנו נאמר שבניגוד לתפיסה הלינארית של בני אדם, אתם אינכם אמורים להגיע לקו הסיום כדי שמשהו יקרה. יש פרסים גם בדרך, יש עזרה גם בדרך, יש שינויים גם בדרך, ולא רק בסוף הדרך. אז אל תהיו כל כך בטוחים שאין לכם תקווה – היא עשויה להפתיע אתכם בעיקולים של הדרך בה אתם הולכים, במקומות פחות גלויים מלכתחילה. היא עשויה בהחלט להפתיע.

אנו מעודדים אתכם להישאר פתוחים להפתעות, להמשיך לתת לעצמכם יד, לרפא מקומות המבקשים ריפוי.

הדבר השני אשר עשוי לקרות מתוך אותה ראיה בהירה של מציאות, הוא שאתם עשויים לשמוח במה שאתם מגלים, ואתם עשויים לרצות לתת יותר, לשתף יותר את מי שאתם עם העולם. אתם מכירים יותר בערך של עצמכם, ועשויים לחוות תנועה של שמחה של התלהבות, של רצון למימוש.

במצב שכזה עשויים לקרות אחד משני דברים: או שאתם לא תדעו איך לממש זאת, וזה יראה לכם קשה עד בלתי אפשרי להביא לידי מימוש דברים מסוימים; או שאתם תפגשו אפשרויות ולא תהיו בטוחים מה לעשות, מה נכון ומה לא נכון. אתם בכל מקרה עשויים למצוא את עצמכם כאילו תקועים פתאום, בין אם לא תראו אפשרויות לבין אם תראו אפשרויות ולא תדעו מה לעשות. גם יהיה בכם פחד, לעיתים, מהתגובה שתהיה אם תממשו את עצמכם, ובכל אחד משני המקרים הללו אתם עשויים להיעצר. אנו מבקשים להתייחס לכך.

ראשית אנו נאמר, כי אם עולה בכם פחד ממה יגידו ואיך יהיה אם תביעו את עצמכם יותר במלאות, אז טפלו בפחד והמשיכו לבטא את עצמכם. התייחסו אל הפחד, אפילו שנו את לוח הזמנים של התוכניות שלכם בשביל להקדיש יותר זמן הדרוש לריפוי הרגשי, אבל אל תוותרו על התנועה, אל תוותרו על התוכנית. התגמשו אך אל תוותרו. גם אם הפחד חזק אתם יכולים לשנות זאת וליצור יותר ביטוי ומימוש.

אם אתם אינכם רואים איך, ויש תנועה, ויש התחדשות ויש התלהבות, אבל אינכם רואים איך, אז בקשו עזרה ממי שיכול לעזור לכם, לראות איך. בקשו עזרה מבני אדם שזה התפקיד שלהם לעזור לכם לראות איך מממשים דברים. בקשו עזרה וגם אז השאירו את עצמכם פתוחים להפתעות, משום שאתם אינכם צריכים לראות בדיוק איך, כדי שדברים יקרו.

חשוב להבין, דברים יכולים לקרות גם אם אינכם יודעים איך אתם יכולים לממש אותם, איך אתם יכולים לגרום להם לקרות. הפתעות יכולות להיווצר גם אם כרגע זה נראה לכם בלתי אפשרי. אז בקשו עזרה למה שאתם צריכים, וגם אז תשאלו את עצמכם האם אתם מפחדים; האם יש פחד שמסתתר בתוככם שמעלים לכם משדה הראייה את האפשרויות הקיימות.

אנו כבר אומרים לכם שהתשובה לשאלה הזו היא כן. גלו את הפחד, כדי להביא ריפוי למקום זה וראיה יותר בהירה של האפשרויות למימוש של התנועה הפנימית החדשה.

כלומר, גם כאשר אתם חווים התעוררות אתם עשויים להתמודד עם פחד שישפיע עליכם. אנו מציעים כי תשימו לב לכך ותעזרו לעצמכם כדי להמשיך בדרך.

כך או כך, בין אם החוויה היא כזאת או כזאת או גם וגם, הדרך ממשיכה, ואנו מעודדים אתכם להמשיך בדרך, ולגלות את עצמכם בתוכה. גם כשהעולם נראה שהוא קורס, זכרו כי זהו לעיתים עיקול בדרך, לנתיב שלכם. גם כאשר העולם נראה שמח וצבעוני, זכרו שהוא חלק מהדרך. הסכימו להיות בדרך. זה הופך את הדרך ליותר קלה.

אלו הן המילים שלנו לפעם זו.

שמחנו, אם כך שלום.

טוהר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

6 דק' קריאה
כדאי שהתפיסה שלנו ביחס לטעויות תעבור רענון מחדש. אם נמאס לכם לעשות טעויות ו/או לנסות להיות מדויקים, היכנסו לקרוא
3 דק' קריאה
מהו הטבע של ההתלהבות, מה גורם לנו להתמכר, וכיצד כל זה קשור לכאב האומר "אני לא ראוי/ה"
מרגישים ייאוש? זקוקים לחוויה ולפרספקטיבה של תקווה? אם כן, המדיטציה הזו תסייע לכם לרפא את הייאוש ולחזק את התקווה
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546