אם כך, שלום.
אם כך, אנו מתחילים. אנו נפגשים בפעם זו כדי לעסוק פעם נוספת במה שמתרחש בעולם זה של בני אדם; האופן שבו אתם תופסים את המציאות, כיצד אתם מגיבים אליה, וגם האופן שבו המציאות תופסת אתכם, כיצד המציאות מגיבה אליכם.
ישנן דרכים שונות שבעזרתן אפשר לתאר את מה שמתרחש. אנו נדבר בפעם זו על המאבק המתקיים בין החלקים השונים בתודעה של בני האדם, שכן מאבק זה הוא המאבק שאליו כדאי לחזור, בעודכם נמצאים בזמן זה של מאבק ומלחמה.
המאבק בבסיסו הוא מאבק של רעיונות – כיצד אפשר לחזור הביתה, באיזה אופן האדם יכול למצוא את מקומו מחדש בתוך ממלכת האהבה.
כדאי להבין שהכול מבקש לחזור הביתה, זו השאיפה המתקיימת בכל מה שקיים. אתם יכולים לומר שהיקום שלכם מתרחב, אבל למעשה היקום שלכם נמצא בתנועה שמהותה היא לחזור הביתה. לא עוד להתרחק מהבית, אלא לחזור, לחזור להתאחדות, לחזור להתכנסות אשר מאפשרת לכל להיות עם הכול.
היקום כולו נמצא במגמה הזו, ובתוך היקום ישנן תרבויות שונות, ישנם עולמות שונים, המתפתחים באופנים שונים. אתם נמצאים בעולם מאוד מסוים, שיש בו בחירה חופשית וישנה בו הדואליות, ומכאן שאתם יכולים לבחור באיזה אופן אתם חוזרים הביתה.
הסתירה בין הדרכים השונות
הבחירה היא אינה בחירה מודעת, פעמים רבות, ויש בכם חלקים הסותרים זה את זה, המחזיקים כל אחד ברעיון אחר לגבי האופן שבו אפשר לחזור הביתה. האם להתכווץ או להתרחב? יש בכם את החלק האומר "אפשר להתרחב", ויש בכם את החלק האומר "אפשר להתכווץ". ישנו החלק האומר "כדאי להתרחב" וישנו החלק האומר "כדאי להתכווץ". כל צד בכם בטוח שהוא צודק ויודע מה היא האמת, אמת של התכווצות או אמת של התרחבות. כל צד בטוח שהוא יודע שזו הדרך הנכונה.
ישנו צד אשר אומר, צריך להגן, צריך להתרחק. ישנו צד אשר אומר, צריך להתקרב, צריך להיפתח, ושניהם מתקיימים בו זמנית, ברגע זה ממש, כמו בכל הרגעים כולם, בתודעה של בני האדם.
אלה, כאמור, וכפי שאפשר להבין, שתי תנועות מנוגדות, והן מתקיימות כאשר הכול נמצא תחת הקריאה של האהבה לבני אדם לחזור הביתה.
התחלנו את השנה הזו עם התיאור הזה, שהאהבה קוראת לבני אדם לחזור הביתה, והקריאה הזו עדיין מתקיימת. היא לא החלה בשנה זו והקריאה לא תסתיים בסוף השנה, אבל היא בהחלט מודגשת בשנה זו. כלומר, לא רק שיש בכם חלק אשר אומר להיפתח, אלא ישנה קריאה קולקטיבית האומרת, בואו נתקרב. בואו נחזור הביתה. בואו נהיה ביחד. זה יוצר מצב שבו החלק בכם, אשר אומר שבשביל לחזור הביתה כדאי להיזהר ולהגן ולהתכווץ ולהיסגר ולהתרחק, נמצא כמו בעמדת מיעוט.
ההתקוממות של המיעוט
אם ברובד הקולקטיבי הכול מבקש להתחבר, ואם ברובד האישי מתקיים תמיד החלק האומר, "בואו נתחבר", הרי שהתוצאה היא מיעוט של החלק האומר "צריך להתכווץ, צריך להגן". המיעוט הזה מתקומם, ולהתקוממות הזו ישנם ביטויים שונים בעולם הזה בזמן זה.
הביטוי המובהק הוא במלחמה בה אתם נמצאים. אבל זו לא רק המלחמה של מדינה במדינה, של עם בעם, של קבוצה בקבוצה. ישנן מלחמות שונות המתקיימות בחיים שלכם ויש להן פנים שונות, שכן גם מחלה היא מלחמה וגם מריבה היא מלחמה וגם אובדן דרך הוא ביטוי למלחמה. גם דיכאון הוא ביטוי למלחמה וגם חרדה. הרבה מהמצבים ומהתופעות הם ביטוי של מלחמה, המתנהלת בעוצמה בזמן זה.
החלק בכם אשר אומר "לא עוד" – לא עוד לסמוך, לא עוד להיפתח, לא עוד להתקרב, לא עוד להתחבר, אלא רק להגן, רק לסגור – מנהל מלחמת חורמה. בתוך זה אתם נמצאים בזמן הזה שבו אנו נפגשים, וזה מה שקורה.
ממלחמה לשיתוף פעולה
אנו רוצים לעודד אתכם ולומר, שמה שקורה הוא אינו סוף המשחק, הוא אינו העתיד החדש שאליו אתם צריכים להתרגל. זהו מצב שאתם נמצאים בו, זמן שאתם נמצאים בו, שיכול גם הוא להשתנות ולחלוף. המלחמה יכולה להפוך לשיתוף פעולה, זה בהחלט יכול לקרות.
בשביל שזה יקרה, כדאי ליצור שיחה חדשה ביניכם לבין עצמכם. מתוך שיחה פנימית חדשה, בהירה יותר, עמוקה יותר, יכול להיווצר שלום, יכול להיווצר שיתוף פעולה. שיחה שמטרתה היא גילוי של מה שכל אחד משני החלקים רוצה ומבקש, מה הצורך שיש בכם וכיצד אתם נותנים לזה ביטוי ומענה.
להתחבר עם ההתנגדות
מפגש זה מתקיים רגע לפני ששנה חדשה מתחילה עבורכם, שנה שאנו מציגים אותה בתור שנת ההתמזגות. ההתמזגות יכולה להיווצר כאשר המנוגד מדבר עם עצמו, כאשר ההופכי מתחבר עם עצמו. רק אם אתם מושיבים לשיחה את שני אלה המתנגדים זה לזה ומקשיבים, אתם יכולים ליצור שיתוף פעולה חדש, וזה מה שאנו מציעים לכם להתחיל לעשות. כלומר, להתחיל להקשיב מחדש לאותו החלק בכם אשר אומר לא לאהבה, אשר אומר לא לקרבה, אשר אומר לא לשיתוף פעולה. אותו החלק אשר יוצא להילחם והופך למחלה ולבעיה. אותו החלק בכם אשר רוצה לסגור משום שהוא מאמין שרק כך אפשר לחזור הביתה, רק כך אפשר להחזיר ביטחון, רק כך אפשר להחזיר יציבות, רק כך אפשר למנוע משינויים מאיימים להתרחש.
האם יש בכם את היכולת לתפוס, שאותו החלק בכם אשר מתנגד לעצמכם, הוא בעדכם? האם אפשר ליצור את ההיפוך של נקודת המבט, באופן שיתחיל שיחה במקום שבו כעת אין שיחה כלל וכלל? כלומר, להניח בצד את המלחמה, את הביקורת, את האשמה, את האופן שבו נדמה לכם שאתם צריכים להיות ואת האופן שבו נדמה לכם שהמציאות צריכה להיות.
במקום זה, כדאי לחזור ולהתייחס למציאות ככזו שצריכה להיות. גם אם היא כואבת, גם אם היא קשה, המציאות היא המציאות שצריכה להיות.
הרצון זהה והצורך שונה
זו מלחמה של רעיונות, ואנו מציעים רעיון חדש שיעזור ליצור שלום. הרעיון הוא ששני הצדדים רוצים בבסיס את אותו דבר, אבל צריכים דבר שונה. הצד האחד רוצה הגנה, הצד השני רוצה חופש. האחד רוצה הביטחון והשני רוצה יצירה.
שני הצדדים מבקשים לחזור הביתה, אבל צריכים דבר שונה. כאשר הצורך שונה, מתחילה המלחמה, וכאשר הצרכים נתפסים כמנוגדים, אז אתם עשויים למצוא את עצמכם בתוך מצב שבו אין לכם אפשרות אלא להתרחק ולהיפרד.
אתם לא באמת יכולים להתרחק ולהיפרד מעצמכם, שכן אין מדובר פה במצב שבו יש לכם מריבה עם אדם מסוים ואתם מחליטים להתרחק ממנו, כי אין ביניכם שפה משותפת. מדובר בעצמכם, בחלקים שונים בתודעה שלכם.
שני החלקים בתודעה שלכם נושאים בתוכם את הניצוץ האלוהי, שניהם יודעים מה הוא בית, והם מבקשים לחזור אליו, אבל הדרך שכל צד משרטט היא דרך שונה.
לעבוד עם המשולש
אחד הדברים שהתחלנו לדבר עליהם בשנה זו הוא המשולש. זהו מבנה או צורה המוכרת לכם היטב, אבל ההשפעה שלה היא יותר גדולה מכפי שאתם תופסים, והיא יכולה לסייע לכם רבות בתוך תהליכי ריפוי ושינוי.
למשולש יש שלושה קודקודים, וכאשר מדובר על תהליכי התפתחות, על שינוי של תודעה, הרי ששלושת הקודקודים הם כך: הקודקוד האחד הוא אתם, כפי שאתם מגדירים ומזהים את עצמכם. אתם יכולים לומר, זה החלק המודע. הקודקוד השני הוא החלק המבקש לחזור הביתה, ורוצה חופש ויצירה. הקודקוד השלישי הוא החלק המבקש לחזור הביתה, ורוצה ביטחון והגנה.
כאשר אתם יוצרים משולש, המורכב משלושת הקודקודים האלה, אתם יוצרים תנאים שמאפשרים לאלכימיה להיווצר.
אתם יכולים ליצור את המשולש הזה גם בתוך מדיטציה, ואתם יכולים ליצור את המשולש הזה גם עם אמצעים פיזיים. אתם יכולים ליצור בבית שלכם משולש שמורכב משלושה חפצים – כל חפץ מייצג את אחד משלושת ההיבטים שתיארנו קודם לכן.
בין אם אתם עושים את זה במדיטציה ובין אם באופן פיזי, כדאי להתחבר מעת לעת למשולש, כמו לתפוס את מקומכם כאחד הקודקודים במשולש הזה, ולבקש עזרה.
אתם לא יכולים לראות את מה שאתם לא יכולים לראות, אבל זה אינו אומר שמה שאתם לא יכולים לראות אינו קיים, ובהחלט קיים דבר מה שאינכם יכולים לראות.
הדבר שאינכם יכולים לראות הוא הפתרון, שיאפשר לשני חלקים מנוגדים לחיות בשיתוף פעולה. מאחר ואינכם יכולים לראות זאת, אנו מציעים שכאשר אתם יוצרים משולש, תבקשו עזרה. אתם יכולים להפנות את הבקשה הזו לכל גורם שאתם מכירים או מזהים או מבקשים את עזרתו. זה יכול להיות אתם עצמכם, האני העליון, הנשמה, האלוהות, המדריכים, האדמה, השמיים, הכול ביחד. בקשו עזרה – עזרה ליצור שיתוף פעולה, עזרה לראות את מה שאינכם יכולים לראות עד כה. לראות אפשרות, לראות רעיון, לראות דרך שבה החלקים המנוגדים בתוככם יכולים לקבל מענה וביטוי גם אם הם על פניו מנוגדים.
אנו מציעים את הכלי הזה כאמצעי ליצור שיתוף פעולה. אנו מציעים שתשתמשו בו כאשר אתם רוצים בכך. אתם יכולים להשתמש בו ביחס לכל דבר שאתם מתמודדים איתו, ביחס לכל קושי או בעיה.
אם מדובר בבעיה ספציפית, אז דמיינו שהמשולש מורכב משלושה קודקודים אלה: קודקוד אחד הוא אתם, קודקוד שני הוא החלק הרוצה להשתחרר מהבעיה, קודקוד שלישי הוא החלק שרוצה לאחוז בבעיה. דמיינו את המשולש ואז תבקשו עזרה ותגלו מה קורה.
אנו מבקשים להזכיר שהגילוי לא תמיד מתרחש מיד, הוא לא תמיד מגיע באופן ישיר מתוך המדיטציה או התרגיל שאתם עושים באופן פיזי. לעיתים ייקח יותר זמן, עד שתוכלו לראות את מה שאינכם רואים, ולכן כדאי להתמיד בתרגיל כזה, ולא להסתפק בלעשות אותו פעם אחת ואז להתייאש.
התרגול חשוב בשביל להתרגל לרעיון, לאפשרות, ששני המנוגדים יכולים להיות ביחד, ולאפשרות לבקש עזרה ולתת לעזרה להופיע כאשר אתם בשלים לכך. כלומר, בשלים לרעיון או לדרך או לאמצעי בעזרתו אתם יכולים ליצור שלום או שיתוף פעולה.
המאפיין של הרוע
אנו מבקשים לדבר על רוע ועל מה אתם עושים איתו. זה דבר מה שחשוב להתייחס אליו, משום שרוע לעולם לא יישב כחלק מהמשולש. הוא לעולם יסרב לקחת חלק. אתם לא יכולים ליצור שיתוף פעולה באופן הזה, כאשר אתם מתמודדים עם רוע במציאות הקולקטיבית.
אתם נמצאים בתוך מלחמה, בתוך מלחמה של רעיונות, של רצונות זהים וצרכים מנוגדים, נגדיר זאת כך. אבל בעולם הזה שבו אתם חיים, אתם מתמודדים עם מרכיב נוסף שאליו אנו מבקשים להתייחס, והוא זה אשר יוצר קושי רב בתפיסה שלכם, ביכולת שלכם להתמודד עם מציאות.
אתם יכולים לחשוב על עצמכם שאתם רעים, ובמרבית המקרים, זהו ביטוי של שנאה עצמית וביקורת עצמית; זה אינו באמת תיאור מדויק של מציאות. במציאות הקולקטיבית בה אתם נמצאים, לעומת זאת, אתם פוגשים רוע.
כאשר אתם פוגשים רוע, אתם אינכם יכולים לדבר איתו על שיתוף פעולה, משום שרוע אינו מבקש להיסגר ולהתרחק כדי להשיג יציבות, כדי להשיג הגנה או ביטחון. רוע מבקש להשמיד. מה אתם עושים עם הכוח בבריאה אשר מבקש השמדה?
הדבר הראשון שאנו מבקשים לומר הוא שרוע הוא חלק מהכוחות של הבריאה. זו אחת ההתגלמויות של האלוהות, אבל זו התגלמות שלא נותר בה אור. משום כך, אתם אינכם יכולים לשבת במשולש עם רוע, משום שבמרחב שבו לא נותר אור, לאור לא יכול להיות קיום.
רוע הוא אחד הכוחות של הבריאה, זו אחת ההתגלמויות של האלוהות. מה קורה כאשר המרחק מהבית הוא כה גדול? כאשר הדרך לחזור הביתה כמו נעלמת ונגמרת, עד שבן האדם מרגיש שלא נותר לו אלא להשמיד את הכול? מה קורה כאשר אתם פוגשים אדם אשר אומר, "אם אני לא יכול לחזור הביתה – איש לא יכול לחזור הביתה, איש לא יעשה זאת. אני אעשה את כל מה שאני יכול כדי למנוע מאנשים את האפשרות לחזור הביתה"?
הרוע הוא מרכיב דומיננטי במלחמה בה אתם נמצאים, משום שהרוע הוא חלק מהכוחות אשר הניעו את סדרת האירועים הזאת. מה אתם עושים כאשר אתם פוגשים רוע, כאשר אתם אינכם יכולים לבוא עם לב פתוח ולהציע אהבה או הקשבה או כבוד, כאשר מדובר במי שמבקש להשמיד אתכם – בין אם אישית ובין אם קולקטיבית, מבקש שלא תהיו קיימים?
התפקיד של הרוע
אנו נאמר בפשטות, אם כי זה מורכב ליישום, שמה שאתם יכולים לעשות הוא לחזור הביתה, הוא להעמיק בתוככם ובחייכם את שיתוף הפעולה.
אחד התפקידים של רוע בעולם זה של בני אדם הוא להזכיר לכם שאתם אינכם יכולים זה בלי זה. אתם לא יכולים להסתדר ולהתפתח אם אתם מסתדרים לבד. אתם אינכם יכולים להגן על עצמכם, להתרחק, ולחזור הביתה בו זמנית. הרוע הוא תזכורת עבורכם כבני אדם, שאין לכם ברירה אלא להיפתח ולשתף פעולה.
שימו לב להיסטוריה שלכם, זו שאתם מגדירים כמודרנית. מה שאפשר התמודדות מוצלחת עם רוע הוא תמיד שיתוף פעולה. זאת מעולם לא הייתה מדינה אחת אל מול מדינה שיש בה רוע או קבוצה אחת אל מול קבוצה אחרת שיש בה רוע. זו תמיד הייתה קואליציה. גם בזמן זה, בתוך מלחמה זו, ישנן קואליציות אשר יוצרות שיתוף פעולה כדי להתמודד עם רוע.
אם אתם מבקשים להתמודד עם רוע, מה שאתם יכולים לעשות הוא להגביר את שיתוף הפעולה בתוככם ובעולמכם, לחזק את מה שהרוע מבקש להשמיד. להתנער, במילים אחרות, מתפיסות של פחד האומרות שצריך להתרחק ולהתכווץ ולהיסגר כדי ליצור תחושה של מוגנות, של ביטחון.
הפחד לא יכול לקחת אתכם הביתה. למרות שאנו מדברים על שני חלקים אשר נמצאים במעין מלחמה שכזו, רצונות זהים אבל צרכים שונים, בפועל יש הבדל, שכן אהבה מבקשת ליצור חיבור ופחד מבקש ליצור הפרדה. הפחד, למרות הכול, לא באמת יכול לקחת אתכם הביתה.
ככל שבני אדם מונעים יותר ויותר מתוך פחד, כך הם מגדילים יותר ויותר את הסיכוי להיוולדו של רוע במציאות שלהם, ותפקידו של רוע הוא אחד, ליצור את התנאים שיאפשרו לשיתוף פעולה.
אנו נאמר שתפקידו של רוע עבורכם הוא לעודד אתכם ליצור שלום. בשביל זה הוא קיים. אפשר לדבר עליו מעוד היבטים ולתת עוד הסברים, אבל זה הדבר שאנו מבקשים להדגיש.
הרוע בא לעולמכם, נוצר בעולמכם, כדי להזכיר לכם ליצור שלום, כלומר לחזור הביתה, וזה גם מה שקורה בזמן זה.
אתם יכולים להסתכל על מציאות קולקטיבית ולהתייאש, לראות מלחמה ולהתייאש, לשים לב לביטויים של המלחמה האישית שלכם ולהתייאש. אנו מציעים שתתעודדו, גם משום שיש בכם את היכולת ליצור שלום, גם משום שיש בכם יותר שלום מבעבר, גם משום שאנו, כמו אחרים, מציעים דרכים ליצור עוד שלום באופן אופרטיבי, גם משום שבמציאות הקולקטיבית שלכם ישנם עוד שיתופי פעולה וישנן עוד קואליציות.
כן, ישנם עוד כוחות וישנם עוד אנשים המבקשים פירוד והפרדה והבדלה. הם מתקיימים בכם ובמציאות המשותפת שלכם. כל זה נכון, אבל ישנו כוח בתוך בני האדם המתעורר, וזה מה שקורה בזמן שאתם נמצאים בו.
ההתעוררות לא מביאה לשמחה, היא לא מביאה לקלות. ההתעוררות היא לא מלאה, והיא לא משפיעה באופן שאולי אתם רוצים שהיא תשפיע. עדיין ישנה מלחמה, עדיין ישנו רוע, בהחלט. המציאות אינה מושלמת, אבל המגמה היא נכונה. ישנה התעוררות, וזה מה שמתקיים.
אתם נמצאים בתוך מלחמה של רעיונות, וזו מאפשרת התעוררות. אנו מציעים לכם להמשיך ליצור עוד שיתוף פעולה, להמשיך ליצור עוד שלום, כדי לעזור לעצמכם וגם לעולם כולו.
אלו הן המילים שלנו לפעם זו.
שמחנו,
אם כך שלום.
טוהר.