ככל שאנו אומרים לעצמנו לא, אנו נשארים בלי כסף. זה קשור במאפיינים של הישות ששמה כסף ובאופן בו אנו יוצרים מציאות

מערכת היחסים שלי עם כסף – ושל כולנו – היא אחת ממערכות היחסים המרתקות ביותר. מצד אחד היא נוגעת בפחדי הישרדות עמוקים ביותר, ומצד שני היא עוסקת במימוש הגבוה ביותר שלנו בגוף.

אני לומד להסתכל על כסף בתור השתקפות שלי – אם יש לי הרבה ממנו או מעט ממנו, אם אני בפלוס או במינוס, כל זה אומר משהו עלי ועל מצב התודעה שלי. כסף בעיניי הוא ישות עם הערכה עצמית גבוהה במיוחד, וככזו הכסף הולך לאן שאוהבים אותו. הוא לא סובל להיות בקרבתם של אנשים שלא אוהבים כסף, ולכן גם אם מישהו שלא אוהב כסף מרוויח הרבה כסף, הכסף ייעלם תוך זמן קצר.

אבל מי לא אוהב כסף, אתם שואלים? ובכן, רוב האנשים. זה לא במודע כמובן, אבל רובנו צריכים כסף, מבינים שאין לנו ברירה בלעדיו, מפנטזים שיהיה לנו הרבה ממנו, אבל בפועל לא ממש רוצים אותו. יש לכך סיבות רבות והפעם אני רוצה להתייחס לאחת הסיבות המרכזיות: מימוש עצמי.

תפקידו של כסף בחיים שלנו הוא לעזור לנו לבטא את עצמנו. כאשר אין לי כסף, התשובה שלי לכל דבר שאני רוצה הכרוך בהוצאה כספית היא "אין לי". כשיש לי כסף, אני צריך להתחיל לשאול את עצמי מה באמת אני רוצה ולבחור על מה להוציא את הכסף. זה מחייב אותי לבחור, לקחת אחריות על ההחלטות שלי, להסתכן בהחלטות לא נכונות שאני אקבל ובאפשרות שאני אאבד את מה שיש לי. זה מצב רגשי וכלכלי שרובנו לא מכירים אותו וקשה לנו מאוד להתרגל אליו. למעשה, ללא הכנה מודעת לשינוי כזה, רובנו לעולם לא נצליח לחיות בפלוס ללא קשר "למצב הכלכלי", וגם אם נהיה בפלוס לזמן מה, אנו לא נצליח להישאר במצב הזה.

המעבר משפע לשפע גדול יותר (לכולנו יש שפע בחיים, גם אם אנו במינוס בבנק, שכן לשפע יש צורות שונות, והמטרה תמיד היא להגדיל את השפע) מחייב אותנו לעבור שינוי גם במערכת היחסים שלנו עם עצמנו, זו המשתקפת במצבנו הכלכלי. הסיבה העיקרית שאין לנו כסף היא כי אנחנו הולכים בעולם ואומרים "אני לא": אני לא מספיק טוב, אני לא מספיק רזה, אני לא טוב במה שאני עושה, אני לא מדבר לעניין, אני לא אחראי, וכו' וכו'. שיחה פנימית שהמילים בה הן "אני לא" מייצרת מציאות חיצונית שהמילים בה הן "אין לי". ואין זה מקרי, שהמילים אני לא ו-אין לי דומות כל כך.

בכך שאנחנו אומרים לעצמנו "אני לא", אנחנו לא מאפשרים לחלקים שונים להתבטא, ובמקום זה אנחנו מנסים לעצור אותם, להדחיק אותם, לשנות אותם. לכן, חלק משמעותי מהמעבר לתודעה של שפע – ולמציאות של שפע – היא לשנות את השיחה הפנימית שלנו. להתחיל להגיד לעצמנו כן במקום לא. מותר לי, מגיע לי, יש לי זכות לכך.

מותר לי לכאוב. מותר לי להיות עצובה. מותר לי לכעוס. מתור לי לאכול גלידה באמצע הלילה. מותר לי לישון עד מאוחר. מותר לי להיות משועמם. מותר לי לעבוד במה שאני אוהב. מותר לי לאהוב את מי שאני אוהב. מותר לי, מגיע לי. כן.

כך התודעה מתחילה להשתנות, המגנט מתחיל להשתנות גם הוא. הכסף שם לב שהתחלנו לאהוב אותו באמת, והוא יתחיל להגיע להיות איתנו.

 

1 מחשבה על “אני לא: בגלל זה אין לי”

  1. שחרון, 🙂
    מאמר מהמם!!!!!!!!!!!
    תודה, נשמה!
    מותר לי לשבת ככה עם רגליים מוצלבות 🙂 חחחחחחחחחחחחחחחחח
    הראלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

6 דק' קריאה
כיצד יוצרים ריפוי, מה תפקידו של המעגל בתהליכי ריפוי, כיצד התפיסה הליניאריות מעכבת אותנו ומדוע זה רלבנטי במיוחד לנשים. תקשור מיוחד של טוהר בנושא מורכב ומרתק
10 דק' צפייה
מדוע אנו חיים בצמצום כלכלי? מדוע השפע מפחיד אותנו? ומדוע חשוב דווקא בתקופה זו לעשות שינוי בנושא זה? סרטון עם תשובות מתוקשרות לשאלות אלה, והזמנה לקורס אונליין מיוחד
77 דק' צפייה
הרצאה-שיחה על היחסים שלנו עם כסף, על דברים שכדאי ללמוד ולדעת, שיעזרו לכם ליצור שינוי כלכלי חיובי בחייכם
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546