האם חייבים לעבור דרך כאב בתהליכי שינוי?

טוהר מסבירים מדוע אנו חייבים, לעיתים, לעבור דרך כאבים רגשיים בתהליכי הריפוי והשינוי שלנו. יש ארבע סיבות שונות לכך שלפעמים כואב

בתקשור כתוב שהכנתי בימים האחרונים, אחת השאלות שהופנו לטוהר התייחס להתמודדות עם כאב רגשי והשינוי שלו.

התשובה שלהם לא ממש הפתיעה אותי, אבל היה בה משהו שעורר בי שאלה. קודם כל התשובה:

"הצורך לפגוש כאב קיים, אין דרך שניתן להימנע ממנו כליל, בעודך חיה בעולם זה של בני אדם.

"כאב הוא מה שבני אדם מרגישים כאשר הם חווים את הקרע שלהם מהאלוהות, את הקרע שלהם מהאחד. הם חווים אותו כאשר הם נקרעים, הם חווים אותו כאשר הם מתאחדים מחדש. זה חלק מהאופן בו עולם זה עובד, ולא ניתן להימנע מכך. אך כאשר את אינך מתאמצת, כאשר את מוכנה להיות, יותר ויותר, כפי שאת, אז יש פחות קושי ופחות סבל. יכול להיות כאב, בהחלט, אבל הסבל איננו, וזה הדבר המשמעותי ביותר".

אני מבין מדוע הקריעה מהאחדות מעוררת כאב – אני מדמה את זה לתלישה של פלסטר מהעור, אבל בעוצמה הרבה יותר גדולה, כי האחדות היא המצב הטבעי בעוד שפלסטר אמור להיות זמני. אבל מדוע, בעצם, אנו מרגישים כאב כאשר אנו מתאחדים מחדש, בתהליכי ההתעוררות שלנו?

שאלתי, וזו התשובה:

"אפשר לומר כי ישנם היבטים שונים וסיבות שונות לכאב שבני אדם חשים.

"הכאב, בחלקו, זה הכאב של ההעדר, אשר מורגש ביתר שאת כאשר מה שלא היה, נוכח מחדש. כלומר, בתוך החיבור מחדש, לזמן מה, אנשים מרגישים את החוסר שהם חיו בו, שלעיתים – לרוב – הם לא הרגישו קודם לכן באותה העוצמה, אם בכלל.

"בחלקו זהו הכאב של הגעגוע, כמו אדם צמא המבקש לשתות עוד ועוד כאשר מוגשים לו מים, מבלי לשים לב ליכולת ההכלה. האדם כמו מבקש עוד, ועוד, ועכשיו ומיד, וכך גורם לעומס מסוים על גופו, האנרגטי בעיקר.

"בחלקו זה הכאב של האיחוי עצמו. דמה זאת לתפירה מחודשת, כמו איחוי של רקמה אשר נקרעה – עצם האיחוי המחודש כואב, שכן התהליך מחייב השוואה, או מיזוג, של התדרים. האדם משתנה בתהליך שכזה – הוא עובר מתדר מסוים שבו הוא חי, שמתאפיין בהפרדה, לתדר אחר, המתאפיין באחדות. השינוי, המעבר, שבא לידי ביטוי בתדר, כואב גם הוא. לזמן מה הכל באדם צריך להסתגל מחדש – לתדר אחר, לזרימה אחרת, לתנועה, להבנה ולחוויה.

"לבסוף אנו נאמר כי לזמן מה, בתהליך החיבור מחדש, בתהליך האיחוי, האדם חווה מחדש זיכרונות של חוויות כואבות שהוא עבר, אשר יצרו את הקרע מלכתחילה. הוא נזכר, במודע ולא במודע, ומרגיש את מה שהוא עבר, בגלגולים אלה ואחרים. גם זה משפיע על החוויה, מחייב לעיתים לעבור באופן מודע דרך כאבים שונים.

"כל בני האדם חווים כאב מכל הסיבות הללו. בכל תהליך של שינוי מהותי, של התעוררות, של חזרה אל האחד, בני אדם עוברים דרך מצבים של כאב רגשי. הסיבות לכאב עשויות להשתנות ממקרה למקרה, אך הכאב הוא חלק הכרחי. הוא אינו חייב להיות דומיננטי, אם כי הוא עשוי להיות דומיננטי בזמנים מסוימים, והוא בכל מקרה עובר. הכאב בשלב מסוים מתפוגג, וחווית האחדות המחודשת, עם הנינוחות והביטחון והפתיחות שהיא מביאה, נשארת".

תודה ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

3 דק' קריאה
מהו הטבע של ההתלהבות, מה גורם לנו להתמכר, וכיצד כל זה קשור לכאב האומר "אני לא ראוי/ה"
6 דק' קריאה
חשוב מאוד שנלמד להתחבר לרגשות ולהרגיש, וחשוב באותה המידה להבחין האם הרגשות שלנו מתארים את המציאות שלנו. כמה מילים על אתגר משמעותי והדרך להתמודד איתו
3 דק' קריאה
כשאנו כואבים אנו חושבים בדרך מסוימת, שהיא שונה מהדרך בה אנו חושבים כשאנו אוהבים. חשוב להכיר את שני סוגי המחשבות ולהבדיל ביניהם
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546