האם האילומינטי קיים? האם טראמפ נלחם בסחר בילדים? האם ביבי יירד מהשלטון? טוהר עונים על שאלות ששאלו חברי קבוצת הפייסבוק "תקשור עם העולם שבפנים"

האם זה נכון לנו בכלל לעסוק בפוליטיקה?

"הדבר דומה לשאלה האם נכון לנו בכלל לעסוק בעצמנו. אתם יכולים כמובן שלא לעסוק בעצמכם, בהחלט, אבל אינכם יכולים לברוח מעצמכם. כלומר, גם אם לא תעסקו בעצמכם, או בפוליטיקה, הרי שעצמכם, והפוליטיקה, ימשיכו להשפיע עליכם. כך שאתם יכולים לבחור אם כן או לא, ואם כן אז באיזה אופן ובאיזו מידה; אבל אינכם יכולים להתנתק מההשפעה, בהחלט לא, וזה דבר מה שחשוב להבין ולדעת".

בתקשור ב-1.1 אמרתם דברים שמשמעותם שנחזה במעשים ובשקרים של השלטון שמנסה לאחוז בכיסא בכל דרך. האם אנחנו קרובים לסוף של המחזה הזה או שהרע עוד לפנינו?

"איננו יכולים לומר כי אתם לקראת הסוף, בהחלט לא. אנו גם לא יכולים לומר כי כל מה שהיה צריך להיחשף כבר נחשף, בהחלט לא. אז אפשר לומר שעוד חשיפה בדרך – עוד חשיפה של מזימות, של אינטריגות, של שקרים ובדיות. עוד חשיפה בדרך, כדאי להתכונן אליה".

איך כל הרע שקורה כאן עכשיו, בעיקר לאנשים הפרטיים שנפגעים ממדיניות הקורונה בעולם, מסתדר עם "שנת 2020 לתת יד לקסם"?

"אנו יכולים לומר כי בני אדם חייבים לעבור שינוי. הם אינם יכולים להמשיך כפי שהיה, כפי שהם היו. גם בני אדם התופשים את עצמם כמודעים וכמשוחררים צריכים לעבור שינוי כזה או אחר. לכן מתרחש מה שמתרחש בזמן הזה – מתרחש שינוי בהיקף ובקנה מידה שאינכם יכולים לעצור או להגביל או לשלוט בו. כל זה קורה גם, ובזכות, העובדה כי ישנו יותר קסם בעולם זה של בני אדם. כלומר, היכולת שלכם ליצור שינוי במציאות כהרף עין גדולה מתמיד.

"כיצד מיישבים את הסתירה? הרי מה שקורה לבני אדם במצבים אלו של שינוי הוא שהם חווים את עצמם כקטנים וכחסרי השפעה. אתם חווים את עצמכם כמשוללי יכולת, הפוך לגמרי ממה שקסם נתפס מבחינתכם. אבל זה אינו כך, בהחלט לא; אתם אמנם מושפעים מגורמים חיצוניים שאינכם יכולים לשלוט בהם, אבל אתם אינכם נטולי השפעה כפי שאתם מרגישים וכפי שאתם תופשים את עצמכם.

"זמנים מסוג זה, בהם אתם חווים את חוסר היכולת שלכם להשפיע, הם פתח עבורכם לחוות השפעה בהיקף שאינכם מכירים – אלה היודעים להתמסר לחוסר אונים, היודעים להתמסר לחוסר השפעה, אלו היודעים לקבל עזרה ולקחת אחריות, יכולים לחוות מתוך משבר זה עוצמה שהם אינם מכירים, יכולת השפעה שהם מעולם לא חוו. מי שאינו יודע יכול ללמוד, בהחלט, כדי שכל זה יקרה. ישנו קסם רב המתרחש הלכה למעשה בחייהם של אנשים רבים בזמן זה – אם אפשר, צרו ערוץ חדשות שיספר לכם על כך, זה יכול לשנות את האופן בו אתם תופשים את מה שמתרחש בזמנים אלה".

מה הסיבה שאזרחי ישראל נמצאים בסיטואציה הנוכחית, של שנאה וחוסר קבלת האחר?

"אנו נאמר בפשטות שבני אדם אינם מקבלים את עצמם, ורבים מתעקשים כי מלחמה בעצמם תוביל לשינוי של עצמם. מציאות זו אותה אתם יוצרים ביחד, מציאות בה תפישה זו הופכת לשיח ולהתנהגות, היא הזדמנות עבורכם לבחון את אותה התפישה – האם כאשר אתם נלחמים בעצמכם, קורה משהו טוב מזה? אתם יכולים לראות בבהירות רבה מבעבר כי התשובה שלילית. ככל שיותר בני אדם יהפכו מלחמה פנימית לחברות ולהקשבה, כך מציאות חיצונית תוכל להשתנות ביתר קלות".

האם יש חשש ממשי לחוסנה של הדמוקרטיה בישראל? האם אנחנו מאבדים אותה?

"אנו יכולים לומר כי אתם נמצאים במאבק כוחות משמעותי, בהחלט. מאבק של שליטה מול חופש, או מה שבני אדם מסוימים מגדירים בתור מאבק של חושך באור. אנו לא דואגים לגבי חוזקו של האור או לגבי הכיוון בו האנושות צועדת. אנו כן יכולים לומר כי שיטות של שלטון יכולות ואף צריכות להשתנות – אנו לא רואים דיקטטורות הולכות ומתחזקות ומחזיקות מעמד, אבל אנו כן רואים כיצד אנשים שונים רוצים שזה יקרה".

איך זה שכל כך הרבה בוחרים בביבי למרות שמנקודת מבטי מהצד הוא עושה להם רק נזק? האם הם פוחדים? האם הם עיוורים? האם אני עיוורת? האם הם לא רואים שהוא משקר ומסובב אותם או שאני לא רואה את ההפך?

"כל בני האדם מפחדים מנזק, נגדיר זאת כך, וכל בני האדם רואים באחר בתור הגורם לנזק מסוים. כל בני האדם גם מפחדים משינוי – ואלה הסיבות שבגללן מציאות זו מתקיימת. אפשר לומר כי הפחד שולט בכל, וכי האמונה כי נזק יכול להיווצר קיימת בכל. מה האמת בתוך כל זה? זה שלכם לברר ולגלות. אנו יכולים לומר כי לכולם יש מה ללמוד מכולם, וככל שעוד ועוד בני אדם יסכימו להקשיב וללמוד, תוכלו ליצור מציאות אחרת, מסוג שאינכם מכירים".

האם ביבי מאמין לעצמו או שהוא במודע יוצר אינטריגות ומבלף? ומה עם החבורה שסובבת אותו כשופרות שחוזרים על עצמם ומגינה עליו? הם מאמינים בדברים הללו או שמודעים למניפולציות?

"אפשר לומר כי הדברים משולבים – ישנה תפישה בסיסית האומרת 'אני צודק' ובו בעת ישנן גם מניפולציות, בהחלט".

האם התקשורת ולא רק בארץ עושה עלינו מניפולציות של שליטה תודעתית ?

"בהחלט, מניפולציות שונות מתרחשות כל העת".

ביבי וגנץ. מה אפשר ללמוד מהניסיון של גנץ לחבור אליו – האם לשם איזון? האם זו הדרך הנכונה? מה עלינו ללמוד מכך? האם זו תחילתה של צורת שלטון חדשה?

"אנו יכולים לומר כי שיתוף פעולה של קצוות מנוגדים הוא הדרך היחידה ליצור שלום, ומציאות זו היא ביטוי למה שיוכל להיות עוד ועוד בהמשך. זה אינו הדבר עצמו, כלומר ביטוי מלא ושלם של שיתוף הפעולה הנחוץ לבני אדם, אבל זה ביטוי חלקי של הדבר, בהחלט".

איך מעיפים את כל השחיתות והמושחתים? האם אפשרי שפוליטיקה (בישראל) תהיה הוגנת, נקיה, ישרה? מה צריך לקרות כדי שהאזרחים ימגנטו לעצמם בקלפי פוליטיקאים ישרים, שהם מנהיגי אמת, ולא שליטים מדופלמים, ומה אנו, האזרחים הפשוטים, יכולים לעשות בעניין?

"כמה דברים אפשר לומר ביחס לזה. ראשית נאמר כי כדי שיקרה שינוי מסוג זה, ראוי שגם הבוחרים לא יהיו עוד מושחתים. הרי אינכם יכולים לצפות ליושר מאנשים מסוימים בעודכם לא ישרים בעצמכם. כך שיושר פנימי של יותר ויותר אנשים הוא הבסיס להיווצרותם של מנהיגים ישרים.

"אנו נאמר גם כי אינכם יכולים לצפות לכך כעת, כלומר להופעתם של מנהיגים מסוג זה. עליכם להיות עוד זמן מה בתוך המתרחש כעת כדי ללמוד את מה שאתם יכולים ואמורים ללמוד מזה על עצמכם. ככל שלא תרצו לצאת מהמציאות כך יקל עליכם להיות בה, שכן כך פחות תסבלו ממנה.

"בנוסף, אנו יכולים לומר כי בעיקר ראוי שתיצרו מנהיגות פנימית אחרת – בהירה, שקופה, כנה וישרה. זה השינוי שאנו מציעים לכם להתמקד בו".

האם בסופו של דבר יהיה מנהיג שיצליח להביא את הממשלה והעם לאחדות?

"איננו יודעים כיצד לענות על שאלה זו. אם הסוף יכול להיות בכל נקודת זמן שהיא, הרי שבנקודת זמן כלשהי, כן, זה יקרה. האם זה יקרה בקרוב? לא. האם הקרוב הוא השנים הבאות? כן. האם מעבר לכך? איננו יכולים לומר".

מה עלינו לעשות כדי שביבי יסיים את תפקידו כראש הממשלה?

"אנו לא מציעים לצפות לזה כעת, אלא לצפות לשינוי פנימי, תודעתי. זה השינוי שאנו מציעים לצפות לו בזמן זה. זה יהיה יותר אפקטיבי מנקודת המבט שלנו, וכפי שמסרנו קודם לכן, יגרום לפחות סבל".

מתי יתחלף השלטון?

"כאשר השלטון הפנימי של בני האדם יתחלף, אז יקרה שינוי חיצוני".

האם החיזויים נכונים – האם באמת תיפול הממשלה בחודש הקרוב, ביבי יברח לחו"ל ותהיה ממשלת אזרחים בסוף?

"כפי שמסרנו, אנו לא מציעים לצפות לכך בזמן הקרוב".

האם ההפגנות והמחאה, בבלפור ובצמתים, יצרו שינוי מהותי בשלטון ובפוליטיקה בארץ ובמידת המעורבות של האנשים?

"יש לכם חשיבות רבה בתהליך המתרחש, בהחלט; זה יוצר מידה רבה של שינוי, בהיקף שאינכם יודעים לתפוש אותו. זה אינו אומר שפירות השינוי יבשילו כעת וכי השינוי שחלקכם רוצה שיקרה יקרה בקרוב, אבל זה תורם לתנועה של שינוי, בהחלט".

מה האלטרנטיבה, המאפשרת חיים של חברה תומכת? האם שיטת הממשל הזאת עברה מן העולם ועלינו ליצור שיטה חדשה (אולי דוגמת שוויץ)? מהי השיטה שתאפשר חיים של כבוד הדדי, מילוי צרכי קבוצות האוכלוסייה השונות ושגשוג?

"זה שלכם לגלות".

מה עוצר דיאלוג פורה ונושא תוצאות מעשיות בינינו לבין הפלשתינאים? מה הסיפור של הכיבוש וההידברות על סיומו בכבוד לשני הצדדים?

"כאשר בני אדם אינם רוצים לקחת אחריות על עצמם, להתמקד בעצמם, בצרכיהם, בבעיותיהם, בשאיפותיהם, הם עסוקים במריבה עם אחרים. זה קורה במציאות האישית וזה קורה גם במציאות קולקטיבית זו – בני אדם רבים עם בני אדם אחרים כדי לא להתמקד בעצמם. לכן אנו יכולים לומר כי האפשרות לשינוי בתחום זה אינה ברת מימוש בשלב זה, משום שבני אדם רבים מאוד אינם רוצים לעסוק בעצמם, לא אישית ולא קולקטיבית. לכן בני אדם משמרים מריבה במקום ליצור שלום. ייקח עוד זמן – איננו יודעים לומר כמה ממנו – כדי שתהיה ההסכמה ליצור שינוי בתחום זה".

מה מסתתר מאחורי ההסכם עם איחוד האמירויות?

"אנו יכולים לומר כי ישנו רצון ליצור שינוי בעולם, והרצון בשינוי יוצר מציאות זו".

מה הסיבה ל'אפסון' חומרים רלוונטיים לשלושים שנה?

"משום שיש הרוצים להמשיך לשלוט ולהסתיר".

האם קיים האילומינטי?

"האם קיים ארגון כזה? כן, במידת מה הוא עדיין קיים ומתפקד, אם כי כוחו אינו רב כפי שהיה בעבר".

מה התפקיד של טראמפ בעולם? האם טראמפ הוא מהטובים? האם הוא מחולל שינוי לטובה או שזה פייק?

"הוא אכן מחולל שינוי, ומבחינה זו אנו יכולים לומר כי יש לו תפקיד חשוב. האם זה אומר שהוא טוב, כפי שחלק מכם חושבים? זו תפישה שאיננו יכולים להסכים איתה או לראות אותה באופן הזה.

"התפישה האנושית מחלקת מציאות לטוב ורע ואם השינוי שאדם מסוים יוצר הוא שינוי רצוי וחשוב, אז הוא בהכרח חלק מהטובים. בפועל המציאות יותר מורכבת מזה – אנו נאמר כי יש לו, לאיש זה, אחריות רבה לקחת על עצמו, בהיקף שהוא אינו מסוגל לממש. הנתק שלו מעצמו הוא רב, וכתוצאה מכך ישנו כאב רב בתוך עצמו וכתוצאה מכך הוא גם גורם לכאב רב.

"בו בעת אנו נאמר כי הוא מחולל שינוי שהוא משמעותי – בעצם היותו הוא מציב בפני אנשים מראה משמעותית, וכך הוא מחייב אותם להסתכל על דברים שהם לא רצו להסתכל על עצמם. הוא עושה זאת, כאמור, מעצם היותו, כמו גם מתוקף התנהגות והחלטות שונות. זה לעיתים מפרק דברים שבני אדם אינם רוצים שיתפרקו, אבל לעיתים זה מפרק דברים שראוי וחשוב שיתפרקו, בהחלט".

האם נכון שטרמפ נלחם בסחר בילדים ומפוצץ מנהרות? ושבקרוב יהיה סגר גם אצלנו כי טרמפ "ינקה" את הרעים? והאם נכון שבאוסטרליה יש סגר כבר כמה חודשים ולא בגלל הקורונה?

"צר לנו לומר, אך הגיבור שאתם מחפשים נמצא בפנים, והוא לא נמצא מחוצה לכם. הוא אינו נמצא באדם זה או באדם אחר, בהחלט לא, אלא בעצמכם. מצאו את הגיבור בתוככם, זה שיגאל אתכם מעצמכם. זה יהיה אפקטיבי יותר.

"ביחס לכל העובדות שאולי נכונות ואולי לא – אנו איננו רואים פעולות אלו עליהן אנו נשאלות, מתממשות בעולם זה, ביקום זה; הן מתרחשות ביקומים אחרים, בהם קווי העלילה דומים לשלכם אבל גם שונים מהם. בעולמכם שלכם הגיבור אינו בחוץ, והוא צריך להימצא בפנים".

יש סיפורים שמה שנראה שמתרחש על פני השטח, כמו הניפוח התקשורתי של המגפה, כמו הסגרים, הם רק טיוח לדברים אחרים לגמרי שמתרחשים מאחורי הקלעים. יש סיפורים שמה שהשלטון מדבר עליו בתקשורת ובכנסת באופן פומבי הוא בכלל לא מה שמתרחש מאחורי הקלעים. האם זה נכון? ואם כן, מה מתרחש מאחורי הקלעים?

"במידת מה זה נכון. זה אינו חדש, אבל זה הופך להיות יותר ברור לאנשים – העובדה כי מסתירים מכם ומשקרים לכם הופכת להיות יותר ברורה לכם, בהחלט. מה באמת קורה? אנו לא נאמר מה קורה ומה לא קורה, משום שאלו פרטים שאנו לא מזהים ואנו לא רואים את החשיבות שבהבנה שלהם. אנו רק יכולים לומר כי ישנה הסתרה, בהחלט, וישנן מזימות ותוכניות שבני אדם מנסים לממש בדרך כזו או אחרת.

"האם זה אומר כי עליכם לפחד? האם זה אומר שאתם כה קטנים וחסרי השפעה כפי שאתם תופשים את עצמכם? יבוא יום ובו תבינו את האבסורד שבשאלה הזו ותצחקו מתוך עצמכם על עצמכם, שכן אין אמת רחוקה יותר מהאמת, מאשר אמת זו שאתם חווים.

"אתם כה עוצמתיים וברי השפעה, וכה גדולים בנוכחות שלכם, ואינכם מבינים עד כמה זה נכון. אתם יכולים להיות מוטרדים מהעובדה כי מסתירים מכם ולדרוש חשיפה והוגנות, בהחלט; אבל אינכם צריכים לפחד מזה כפי שאתם מפחדים מזה. תם העידן של בני אדם קטנים שניתן לשלוט בהם – ביקום מבינים זאת, במרבית המחוזות; כעת עליכם להבין זאת בעצמכם".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

3 דק' קריאה
מדוע ההבנה שהכל בסדר אמורה לגרום לנו לקחת יותר אחריות, כיצד הבנה זו יכולה לגרום לנטישה עצמית, ומהו הקשר בין כל זה לטעות ודיוק
המלחמה עם האהבה עם אם כל המלחמות, והעבודה עם נטישה עצמית היא המפתח לשלום. טוהר מדברים על המציאות בה אנו חיים ומציעים דרך לחיות בעולם שונה לחלוטין
3 דק' קריאה
למה, בעצם, אנחנו צריכים לעשות שלום עם האהבה? מה זו המלחמה הזו, שאנו נמצאים בה, וכיצד היא באה לידי ביטוי ביום יום שלנו? תקשור כתוב של טוהר על הנושא
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546