בתקשור זה, שסיכם את פרויקט "עוברים שינוי עם שחר וטוהר", טוהר מסבירים איזו גישה יכולה לאפשר ריפוי ושינוי בחיינו, ואיזו גישה מעמיקה את הבעיות אותן אנו רוצים לשנות

אם כך, שלום.

אם כך, אנו מתחילים. מפגש נוסף, הזדמנות לעסוק ככל האפשר בשינוי; בסיבה שבשבילה התכנסתם, בהחלט.

כפי שחלקכם כבר מודע לכך, אנו מבקשים, בזמן האחרון של בני אדם, לדבר על שינוי ועל ריפוי. עשינו זאת כבר והדברים פורסמו. אנו מבקשים להתייחס לזה פעם נוספת. אנו רוצים לדבר על מה דוחף אתכם, על מה מניע אתכם בכיוון של שינוי: האם אתם מבקשים להיפטר מעצמכם בדרך או שאולי אתם מבקשים לרפא את עצמכם בדרך.

אנו מציעים את ההבחנה הספציפית הזו משום שהיא ניגודית מספיק – לרפא לעומת להיפטר. זאת בשביל שתבינו ותוכלו לזהות יותר בקלות מה קורה בתוך עצמכם.

כאשר אתם ניגשים לדבר מה מסוים, לתקשור מסוג זה, למדיטציה, לתרגיל, לסדנה כזו או אחרת, מה אתם מבקשים ליצור? האם אתם מבקשים להיפטר מעצמכם או אולי אתם מבקשים לרפא את עצמכם?

עכשיו, מה זה אומר להיפטר? זה אומר שאתם לא אוהבים את מה שאתם פוגשים ואתם רוצים להיפטר ממנו. עכשיו, גם כאשר אתם מבקשים לרפא דבר מה, זה משום שאתם ברמה מסוימת לא אוהבים את זה.

אתם לא אוהבים חוסר אהבה, אתם לא אוהבים בעיות כלכליות או בעיות בריאות או חוסר הגשמה עצמית, או ביקורת או שנאה וכן הלאה. כלומר, אתם מזהים דבר מה מסוים שאתם אינכם אוהבים אותו, ואתם מבקשים לרפא אותו, בהחלט.

מה זה אומר, בעצם? זה אומר שאתם מזהים שיש קושי, שיש מחסום, שישנה בעיה, ואתם אומרים 'אני רוצה לרפא זאת'.

לרפא דבר מה ולהיפטר מדבר מה הם שני דברים שונים. הבסיס הוא אותו בסיס: אתם מזהים דבר מה שמהווה בעיה, שיוצר קושי, ואתם רוצים לשנותו. אבל תנועה אחת דוחפת להיכרות וריפוי, בעוד שתנועה שניה דוחפת לדחייה והיפטרות. וכאשר אתם פועלים באופן שיוצר דחייה, אתם מעמיקים את הבעיה שאתם מבקשים לשנות. האם אתם מבינים זאת?

להיפטר מהבעיה

זה עשוי להיות, איך לומר, יותר מאתגר בהמשך הדרך. אם תנסו להיפטר מעצמכם שוב ושוב, אתם תמצאו שאותו החלק שממנו אתם מבקשים להיפטר, דופק לכם על הדלת. כלומר, הבעיה שממנה אתם מנסים להיפטר תחזור על עצמה. אתם מנסים לצאת מזה מהכיוון הזה ואז זה חוזר מפה, ואתם מנסים לצאת מזה מפה ואז זה חוזר מפה.

למשל בעיה כלכלית. אתם מנסים לפתור אותה בצורה מסוימת ואז נוצרת בעיה שדורשת הוצאה כספית, ואתם חוזרים לאותו המצב בדיוק.

אתם מנסים להסביר למישהו מה הבעיה במערכת היחסים שלכם, ונדמה לכם שהבנתם ואז הוא מתלונן מהכיוון האחר, ואתם מוצאים את עצמכם באותו המצב.

אתם מנסים להסביר לעצמכם מה טוב בכם, כמו שאנו לעיתים אומרים. מה יפה בכם, מנסים להגיד לעצמכם כל הכבוד לי, כדי ליצור שינוי שאתם כל כך רוצים ליצור בשיחה הפנימית. משקיעים בזה עוד ועוד, ואז מוצאים את עצמכם אחרי זמן מה שומעים את אותה ביקורת, מרגישים את אותה השנאה, אבל בצורה אחרת, ממקום אחר.

אתם עשויים להיות מיואשים, אתם עשויים להיות מתוסכלים. אתם עשויים להרגיש שאתם תקועים, שמשהו לא בסדר, שהוא ממש לא בסדר. ואז אתם עשויים להישבר באמונה ובהתמדה ובהמשכיות.

כל זה מעיד, יותר מכל, על שני דברים עיקריים. האחד הוא שאתם עשויים להיות חסרי סבלנות, והשני שהמניע הבסיסי שלכם הוא שאתם רוצים להיפטר מעצמכם. אתם מנסים ליצור שינוי דרך דחייה.

יש כעס, יש לעיתים שנאה, אפילו זעם. יש תחושות של גועל או דחייה שמניעים את הרצון להיפטר מעצמכם. כך אתם יוצרים דחייה ואותו דבר שאתם מנסים לגרש, חוזר אליכם.

הסיבה שזה חוזר אליכם היא משום שאתם יוצרים פעולה הפוכה מכפי שאתם רוצים. הפעולה של ההרחקה, של הניסיון להיפטר מדבר מה מסוים, ממקדת את האנרגיה שלכם בדיוק בדבר שאותו אתם מנסים להיפטר. ומה שאתם אומרים לאותו מקום הוא 'לא, לא, לא, לא', ואז החלק הזה חוזר. הוא חוזר כדי לשמוע 'כן, כן, כן, כן'. הכל חוזר כדי לשמוע אהבה, כדי לחוות אהבה, כדי לקבל אהבה. אותם החלקים בכם, אותם המצבים בחיים שאתם מנסים להרחיק מעצמכם חוזרים אליכם כי הם רוצים לקבל אהבה.

אתם כמו מנסים לנטוש חלק מהמשפחה הפנימית שלכם, ואותם בני משפחה חוזרים כדי לקבל אהבה.

אתם יכולים להגיד שהם לא קולים מספיק, שהם לא מבינים שהם יכולים להסתדר לבד. אבל גם אם לימדתם את עצמכם להסתדר לבד, אתם אינכם באמת יכולים להסתדר לבד בעצמכם. זאת משום שכל בעיה שיש לכם במציאות, ממנה אתם רוצים להיפטר, היא תולדה של חלק מסוים בכם, מצב תודעה מסוים היוצר מציאות מסוימת.

גם אם אתם מנסים להיפטר מבעיה מאוד קשה, אתם מנסים למעשה להיפטר מעצמכם. זה מה שקורה.

לרפא את הבעיה

ריפוי, לעומת זאת, זו תנועה הפוכה; תנועה שאומרת כן. כשאתם אומרים כן לאותם החלקים או לאותם המצבים שאתם בכל הכוח מנסים להיפטר מהם, מתחילה להיווצר רגיעה.

היא לא תורגש באופן מיידי, כי אתם עשויים להרגיש קודם כל את אותו דבר שאתם מנסים להיפטר ממנו. מרגישים אותו יותר, שמים לב אליו יותר, חווים אותו יותר. זה מה שעשוי לקרות. אבל מתחת לפני השטח מתחילה להיווצר רגיעה. אפשר להיות.

לזמן מה אותו הדבר שאיתו אתם מתמודדים יציף את כל כולכם. אתם עשויים להרגיש כאילו שמשהו לא בסדר. אז האמונה שלכם עשויה להישבר ואתם עשויים להיות מתוסכלים מתמיד. הלב יכול להישבר מחדש, ואתם עשויים לרצות לעזוב תהליכי שינוי. להפסיק להתעסק בעצמכם, להפסיק לחפור בעצמכם, להפסיק להיות מי שאתם.

כל זה בשביל להצדיק אי הבנה. מה היא אי ההבנה? אחד הוא שהתהליך עשוי לקחת יותר זמן מכפי שחשבתם. הדבר השני והעיקרי הוא שאותה הצפה שאתם חווים כאשר המוטיבציה שלכם היא ריפוי, היא חלק מתהליך של ריפוי – היא לא מעידה על הידרדרות.

אהבה היא המרפא

במילים אחרות, בכל נתיב שבו תלכו, אתם עשויים לחוות בשלב מסוים, ייאוש, חוסר אמונה, ואתם עשויים להישבר, בהחלט. לעיתים זה מעיד על מוטיבציה שאומרת 'בוא ניפטר מעצמי', לעיתים זה מעיד על מוטיבציה של ריפוי. האתגר שלכם בתוך כל זה, מתוך כל זה, הוא לזהות – האם אני עכשיו רוצה להיפטר מעצמי או אני רוצה לרפא את עצמי?

ככל שאתם מבקשים להיפטר מעצמכם אתם מעמיקים את הבעיה. כאשר אתם מסכימים לרפא, להתמסר לבעיה, לקושי להביא ריפוי ומודעות למקום זה, כל זמן שזה ייקח, אז אתם יכולים יותר ליצור שינוי במהרה, וגם יותר בקלות.

זה מה שאנו מציעים לכם עבור נקודת הזמן הזו: הכירו מחדש את המוטיבציה שלכם. מה אתם רוצים?

כאשר התחלנו בתהליך זה, דיברנו על הזדמנות לקרבה נוספת. אנו מסיימים תהליך זה עם מידע אשר יכול לסייע לכם ליצור עוד קרבה.

אתם עצמכם, על כל החלקים שלכם, על הקשיים הרגשיים המתבטאים ביום יום, אינכם באמת ראויים לביקורת או לשיפוט או לעונש. כל זה בסך הכל מעיד על בלבול עמוק מאוד. בלבול ביחס למי שאתם וביחס למה אתם ראויים לו.

מה שאתם ראויים לו הוא אהבה. אהבה, ורק אהבה, ולא שום דבר אחר. ואנו מבקשים להזכיר זאת, כדי שתסכימו לקבל יותר אהבה מעצמכם לעצמכם.

אהבה היא המרפא, ולא שום דבר אחר.

כאן אנו נסיים.

שמחנו,

אם כך שלום.

טוהר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 27.4.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור השלישי לשנת 2024, היא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, בסדר ולא בסדר, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

3 דק' קריאה
מדוע ההבנה שהכל בסדר אמורה לגרום לנו לקחת יותר אחריות, כיצד הבנה זו יכולה לגרום לנטישה עצמית, ומהו הקשר בין כל זה לטעות ודיוק
6 דק' קריאה
כדאי שהתפיסה שלנו ביחס לטעויות תעבור רענון מחדש. אם נמאס לכם לעשות טעויות ו/או לנסות להיות מדויקים, היכנסו לקרוא
המלחמה עם האהבה עם אם כל המלחמות, והעבודה עם נטישה עצמית היא המפתח לשלום. טוהר מדברים על המציאות בה אנו חיים ומציעים דרך לחיות בעולם שונה לחלוטין
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546