בסוף פברואר התקיים מפגש התקשור "מתמזגים: טוב ורע", המפגש הראשון בסדרת מפגשי התקשור לשנה זו.
בתקשור, טוהר מדברים בהרחבה על התפיסה שלנו את הדברים כטובים ורעים, כיצד זה מסייע לנו ואיזה מחיר אנו משלמים על כך, בחיים האישיים שלנו ובמציאות הקולקטיבית.
במקביל, הם מדברים על התפיסה החדשה של המציאות, שלוקחת אותנו מעבר לדואליות המוכרת של טוב ורע לתפיסה מאוחדת. כלומר, מהשפה של הפחד/שכל לשפה של הלב.
זהו תקשור ארוך ומורכב (40 דקות), ובסופו הם התייחסו באופן מיוחד לרוע וטוב לב, עם החיבור הרלבנטי למתרחש בישראל בחצי השנה האחרונה.
אני מביא לכאן את החלק הזה במלואו:
"בתוך עולם של טוב ורע, טוב לב ורוע הם הביטויים המוחשיים והמזוקקים ביותר של הדואליות האנושית.
"אפשר לומר שבמקום שבו טוב לב מתקיים אין רוע, ואפשר לומר שבמקום שבו רוע מתקיים אין טוב לב. בעולם מפוצל, מהוות איכויות אלו את הביטוי המזוקק של טוב ורע. כבני אדם, יש בכם מהכול, אבל במקום שבו ישנו רוע, אין טוב לב, ולהפך.
"התייחסו למילה 'מקום' כאל מטאפורה. כלומר, יכול להיות אדם שיש בו רוע ויש בו טוב לב. כאשר אתם פוגשים את טוב הלב, אתם לא תזהו בו רוע. כאשר אתם פוגשים את הרוע, אתם לא תזהו בו טוב לב. אבל אם כן תפגשו את הצד השני של האדם, זה יכול להיות מאוד מאוד מבלבל, וזה עשוי לקרות לכם.
"לעתים ישנם בני אדם שיש בהם רוע ואין בהם טוב לב, ואלו הם האנשים שאתם תפחדו מהם יותר מכל. זאת משום שאלו המגלמים רוע במהותם, איבדו את הקשר שלהם ללב של עצמם באופן מוחלט, ומכאן שהם אינם מזהים כל השפעה וכל השלכה של מי שהם על הסביבה. הסביבה אינה נתפסת בעיניהם כראויה או כשווה, ולפעמים הם אינם מזהים אותה, את המציאות כלל וכלל, אלא הם מתנהלים כאילו הם היחידים בעולם.
"ישנם אנשים כאלה, אתם מכירים אנשים כאלה. חלקם מחזיקים בעמדות מפתח בעולם זה שבו אתם חיים, ואתם מכירים אחרים מהחיים האישיים שלכם. האנשים האלה קיימים. כאשר אין לב, זה מה שקורה.
"אנו מציעים לכם לא להתאמץ לחבר אנשים כאלה ללב שלהם, משום שאתם לא תצליחו. במרבית המקרים, מדובר בנשמות אשר בחרו לבוא לעולם זה של בני אדם ולהתגלם בו כרוע אנושי, במטרה כפולה.
"האחת, לעבור התפתחות מסוימת או התנסות מסוימת בתוך הפיצול הזה. כלומר, לגלם את מהות הרוע כדי לעבור חוויה שנשמה מבקשת לעבור מסיבות שונות. לעתים הבחירה נוצרת כדי לשמש תפקיד עבור ההתפתחות של האנושות. מדוע אנו אומרים זאת? משום שבמקום שבו מתקיים רוע, יכול להיוולד טוב לב, ולעתים, בעולם זה שבו אתם חיים, בעולם דואלי, עליכם לפגוש רוע בשביל שייוולד טוב לב.
"עליכם לנוע לקצה אחד בתפיסה, בתודעה, בשביל לחזור ללב. כאשר טוב לב מתעורר, זה אינו מוחק את קיומו של רוע או מבטל את ההשפעה שלו, אבל טוב לב הוא כוח חזק מאוד. זהו כוח טרנספורמטיבי שמשנה עולמות, ואתם זקוקים בעולם שלכם לטוב לב.
"משום כך, במדינה הזו שבה רובכם חיים, אתם מתמודדים עם רוע. אנו איננו מתכוונים רק לאלו אשר ביצעו מעשים שהם בלתי נסבלים בשבילכם לפני כמה וכמה חודשים. הרוע אינו מתקיים רק שם, הוא גם מתקיים גם כאן, אצלכם. הרוע מתקיים, ויש לו כוח. ההשפעה של הרוע ניכרת יותר, והיא מזעזעת ומטלטלת ומייאשת ומפחידה, אבל היא מתרחשת כדי לאפשר התעוררות של טוב לב, וההתעוררות הזו כבר מתקיימת. ההתעוררות לא הסתיימה, היא לא יציבה, היא לא ברורה, אבל היא מתקיימת, והיא התקווה שלכם, היא יכולה להיות המקור של שמחה ואופטימיות.
"אתם זקוקים לטוב לב, וטוב לב הוא אינו טוב או רע או תגובה לרע, למרות שהוא בא כתגובה לרוע.
"טוב לב הוא מהות נצחית, נגדיר זאת כך, שנוכחת מעבר לדואליות. טוב לב אינו יוצר אפליה או דיכוי או ביטול או ריצוי. טוב לב הוא הביטוי החוויתי של השאלה 'מה נכון לי?', ואתם זקוקים לו עד מאוד.
"כאשר אתם חיים בזמן זה, בעולם זה, במדינה זו, קשורים בכל המתרחש, אנו מזכירים לכם את הדברים הבאים: המפגש עם רוע נולד, נוצר, כדי לאפשר את הלידה של טוב לב בהיקף שאינכם מכירים, וזה קורה".