ורד ג'ויה-שדה, 42, כפר הנוער "אלוני יצחק", החלה לתקשר בגיל 24
מה גרם לתקשור להתחיל?
"תמיד הרגשתי הרגשה חזקה, שיש הרבה מעבר לגוף הפיזי ולמה שהעין רואה, וזה סיקרן אותי. ידעתי שלא יכול להיות שכל מה שיש כאן זו ההתנהלות הטכנית שכוללת לקום בבוקר לעבודה, להיות קצת עם חברים, לישון ויתר הפעולות הרגילות.
"כאשר נטאלי בן דוד, כיום הבעלים של חברת Emotion, פתחה את קורס התקשור הראשון שלה, הצטרפתי ונפתח בפני עולם, תרתי משמע. כבר במפגש הראשון עצמתי את עיני וראיתי מראות וקיבלתי מסרים. עד אותו הרגע לא ניסיתי לעשות זאת כי היה בי חלק שהיה זקוק להנחיה ואישור.
האם היו סימנים קודמים לכך, כגון חלומות נבואיים, חזיונות, ידיעות אינטואיטיביות חזקות?
"לא יכולה לומר שאני זוכרת אף אחד מאלה. הייתי ילדה רגישה מאוד, ילדה שאוהבת בקלות, אבל קיבלתי מהסביבה הקרובה תחושה שזה לא בסדר. לימודי התקשור פתחו אצלי דלת שהיתה סגורה וביקשה להיפתח".
את מי את מתקשרת?
"התפקיד העיקרי שלי הוא לתרגם עוברים, תינוקות וילדים קטנים. אני מתקשרת עם החלק הנשמתי הגבוה של ילד או של אימא שמגיעה אלי לתקשור. לעיתים גם הבורא מגיע במהלך תקשור.
"התקשור מופיע במילים שהן לא השפה היומיומית שלי. למשל אין שם את המילים 'צריך', 'אתה חייב', 'אסור'. המילים מאוד אוהבות ומקדמות. כשהבורא מגיע במקרים מיוחדים, זה אפילו נשמע עוד יותר חגיגי ואוהב".
איזה מידע את מקבלת מאותם עוברים/תינוקות?
"כאשר מדובר בתינוק במצג עכוז, למשל, אפשר להבין למה הוא במצג הזה, מה הוא מבקש לומר לאימא או אבא, האם נכון לעזור לו להתהפך. כאשר מדובר בתינוק או ילד שיש לו קשיים להירדם בלילה, הוא חולה הרבה ו/או נתקל בקשיים חברתיים, אפשר לדעת מה מסמלים הקשיים הללו, למה הם מופיעים עכשיו, מה הילד מבקש עבור עצמו מההורים והסביבה הקרובה, מה מבקש לומר לאימא או אבא, עם איזה משפט הילד מתנהל בעולם ואיך ניתן לחזק אותו. זה מידע שמעניק שקט וכלים להיות בתקשורת מדויקת עבור הילד שלך.
"פעמים רבות המידע שאני מביאה מייצר ריפוי עוד לפני שההורים ביצעו את שיעורי הבית שקיבלו בתקשור.
"תקשרתי עבור ילדה בת ארבע שמאז שנולדה נוהגת להגיע אל מיטת ההורים בכל לילה. לאחרונה נולדה תינוקת למשפחה והשינה המשותפת הפכה להיות עוד פחות נוחה. שאלתי מה הילדונת מבקשת, מה נכון לומר לה לפני השינה ובמהלך היום. המתוקה הזו רצתה לדעת שיש לה מקום, תרתי משמע, ולכן היא היתה מגיעה אל המיטה של ההורים, שם ידעה שיש לה מקום.
"לאחר שבועיים של יישום ההמלצות קיבלתי עדכון מרגש מהאם על כך שהילדה ישנה מעל שבוע במיטה שלה וניכר שיפור בתחומים נוספים. שמחתי על כך מאוד".
מהם המסרים העיקריים שאת מקבלת לאורך השנים?
"המסר העיקרי הוא שמתחת לכל התנהגות, קושי, כאב, יש בקשה. ילד לא עושה "דווקא" להורים שלו. כאשר מבינים בדיוק מה הצורך של הילד נוצרת קרבה ומתקיים ריפוי אצל הילד ולעתים גם אצל ההורים.
"לעתים הסיבה לכאב שקיים עכשיו הוא ישן, מגלגולי חיים קודמים, ועולה עכשיו כי הוא מבקש ריפוי; לעתים הקושי קשור לאחד ההורים, ואז אנחנו עוברים להתמקד ולשוחח עם ההדרכה הגבוהה של אימא או אבא".
אשמח למסר רלבנטי לימים אלו ולתהליכים שעוברים עלינו.
"עכשיו הזמן לדייק את הצרכים שלכם בני האדם. מבקשים מאיתנו לא להסכים להיות "כמעט' או 'בערך'. להדרכה הגבוהה אזלה הסבלנות לימים שבהם אנחנו לא מגשימים את עצמינו, נמצאים בעבודה שלא נהנים ממנה, נמצאים בזוגיות חולה. אין יותר סבלנות לכך שאנחנו נשאר במקום שהוא לא טוב עבורנו.
"אנשים קמים ועושים מעשה – מתפטרים מעבודה, מסיימים מערכות יחסים לא בריאות, כי בוער בתוכם הצורך לעשות זאת.
"מבקשים מאיתנו להיות קשובים ללבנו ולצרכים שלנו. זה לא פינוק, זו מחוייבות נישמתית לגלגול חיים מקדם. יכול להיות מאוד שיהיו כאבים רגשיים וגם פיזיולוגיים, אבל זה רק כי אנחנו יוצאים מאזור הנוחות הלא-בריא אל מקום בריא, ולעתים תהליך כזה הוא לא נוח".
באיזה אופן את עובדת עם אנשים?
"מפגשים אישיים ופגישות תקשור טלפוניות. אני מנחה מדיטציות קבוצתיות ומעבירה קורס אמנות ההקשבה ללב וקורס תקשור".
צרו קשר עם ורד
054-6232515